Téma:
Vymýšlíme si řazení   (1334 Příspěvků)
Jura - 18. 03. 2019 18:19
Bpee: Traxx MS2 je pro 160 km/h jen Vectrony na 200, ale to nedá ani v zahraničí protože je v těch vlacích řazen alespoň jeden Low-Cost tudíž "jen" 160. A navíc na trase Praha Ostrava jezdí skoro výhradně Esa tudíž 140 km/h. A jako co jsem napsal špatně? eye rolling smiley
Pechar146 - 18. 03. 2019 18:10
Do teď jsem měl o tobě lepší mínění...
Já se už na EC 117 Praha setkal s:
B 251(naposledy vyfotografoval jeho interiér)
Bmz 230
Bmz 241
Bmz 245
PKPIC B9mnopuz 159A

A jako vůz 1.třídy dokonce jednou Apee139 - příjemná změna místo Ampz143/146

A na Cracovii:
Bpee237
Bdpee231
Bee272
Bee273
B249 - i s koženkovým potahem - není to tak strašné
PKPIC B11mnouz XB-FPS
PKPIC B11mnouz Z2B
PKPIC B11mnouz Z1B

V době, kdy byla Cracovia expres, tak párkrát jelo jako 1.třída Aee140

Strašidlo: Taky by se to tak dalo říct. Ale Jančura by se svým žlutohnojem nebyl jediný. Celkem by bylo úplně v pr***i 27 jmen(z Leoexpressu, Arrivy, AWT,...)...
Bpee - 18. 03. 2019 17:29
Vy jste fakt děti, to je hrozný. eye rolling smiley Já jezdím Praha - Ostrava už dvanáct let, ročně vlakem najedu přes sto tisíc kilometrů. Že nepotřebuješ místenku je tvoje věc, já ji na každou cestu potřebuji, protože pokud místenku nemám, mám smůlu a stojím, nebo sedím na nějakém blbém místě.

Ta Varsovia, jde vidět, že nemáš absolutní tušení o nějaké ekonomice provozu. Víš, že provoz vlaku stojí peníze? Že vozy se nevyčarujou jen tak z ničeho, že lidi mají nějakou potřebu cestovat a ta se obvykle odvíjí ode dne, věku cestujících, jejich přepravních potřeb, ....

A to hodnocení Jančury je taky úžasné. Jde vidět, že ti osmnáct opravdu není, v osmnácti už snad budeš uvažovat normálně. Dávat jako plus služby a jako mínus že je soukromník.. a pomalejší určitě nebude, když má Traxx/Vectron a vozy na 200.

No už abyste dospěli, pak vám začne docházet, co to tu vymýšlíte a píšete za nesmysly.. já byl ve vašem věku stejný, ale dnes mi dochází, co jsem to vymýšlel za blbosti a nesmysly.
Rob193 - 18. 03. 2019 17:08
Jura: Vozová situace na Ex1 je hrůza. Bdmpee233 je neustále nahrazováno jinými vozy, nejčastěji Bmz. Asi špatná údržba. Ale ostatní linky jsou ok, často jezdím Západními expresy Praha - Plzeň - Cheb a nikdy se mi nestalo, že by přijel jiný vůz, než do kterého jsem měl místenku. A třeba takové Pendolino si nemůžu vynachválit. Naopak s RJ mám špatné zkušenosti - nefunkční klimatizace a zásuvky a vysoké zpoždění. Ale jinak bych jej rozhodně nerušil, protože dráhy to nutí zlepšovat služby.
Strašidlo - 18. 03. 2019 17:03
Prosím adminy o smazání tohoto a tohoto sci-fi vlaku



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (19. 03. 2019 14:27).
Strašidlo - 18. 03. 2019 16:24
Uspořádání míst:
Business: 4 místa v kupé (jsou ve voze Amz138) sedadla bych nahradil ještě luxusnějšími, konkrétně Borcad Excellent (mimochodem, ty používá LeoExpress)
Obyčejná jednička 6 míst v kupé nebo 2+1 velkoprostor.
Dvojka: 6 míst v kupé (sedadla jako Bmz) nebo 2+2 velkoprostor (Borcad Flexio).
Pechar: Ty chceš Jančuru zabít?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (18. 03. 2019 16:27).
Jura - 18. 03. 2019 16:24
Já výhradně jezdím podle vás "Žlutohnojem" ale samozřejmě pokud je to možné, je tam alespoň jistota že si na těch místenkách sednete a ne jako u ČD že se bojíte aby vám přijel planovanej vůz, protože jinak máte v plném vagóně smůlu a taky vám tam nikdo nestojí na uličce a nemačká se tam. A v Relaxu a Businessu máte super služby a ochotný personál. smiling bouncing smiley
Pechar146 - 18. 03. 2019 16:08
Já jsem to myslel jako vtip - ale zároveň bilanci.
Ano, zároveň to bude, in memoriam, chlebodárce pro KOS Krnov a DPOV Nymburk, Pars nova Šumperk se neosvědčila.
Právě tak vzniknou vozy Amz126 se sedadly z RJ Ampz...
A proto uvádím 29 vozů ABmz a 12 vozů WRmz...
Strašidlo - 18. 03. 2019 15:19
Pechar: Radim Jančura je majitel Žlutohnoje.
Jestli se ptáte proč jsem jel do Prahy RegioJetem, když ho nemám rád, řeknu vám to. Jelikož mi ještě nebylo 18, jsem vázán na mamku a ta řekla že se pojede RegioJetem.
Celkový můj názor na RegioJet:
Plusy: služby nejsou špatné
Mínusy: soukromý dopravce
Majitel se kamarádí s Babišem
Nižší rychlost než ČD
Všimnete si že má více mínusů než plusů XD.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (18. 03. 2019 15:20).
Rob193 - 18. 03. 2019 15:04
Pechar: Podobný "argument" ohledně rezervací jsem čekal. Je to samozřejmě hloupost, to co tu píšeš, vždyť ani ty sám to nemůžeš brát vážně... Radim Jančura je podnikatel. smiling smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Rob193 (18. 03. 2019 15:06).
Pechar146 - 18. 03. 2019 14:56
Strašidlo, to bych musel mít mohutné štěstí!
Ono se to hlavně poslední dobou uklidnilo...
Kdo to je Jančura?
Strašidlo - 18. 03. 2019 14:22
Jo jinak kolem 16:00 pošlu věci kolem uspořádání míst a moje ceny INkaret. Pokud budu mít štěstí, tak i nějaké řazení, nejspíš to bude Ex4B.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (18. 03. 2019 15:11).
Strašidlo - 18. 03. 2019 14:20
Pechar: Náhodou mi Varsovia nijak nevadí (do/z Prahy jedu buď Pendolinem, nebo s Jančurou). Já ty mezinárodní vlaky upravuju tak, aby jich bylo více a aby jezdily normálně.
K místenkám: Že TY si místenku nekupuješ, nikoho nezajímá, máš prostě štěstí. A když jedeš sám, máš mnohem jednodušší najít si místo.
pd: Náhodou naše třída byla hodná když jela do Prahy smiling smiley. A když jsem jel na soustředění s florbalovým týmem, taky jsme byli hodní. Uznávám, že na R8 se toho moc zničit nedá, ale i tak se nám už ve Studénce pokazila lokomotiva (362 už jsou fakt na hovno). A například fanoušci Baníku jsou slušní, a když s nimi jedou i fízlové a jedou v B249, tak taky mají smůlu.
Baal: co máš proti business třídě, která je u ČD zatím jen v Railjetu?
Pechar146 - 18. 03. 2019 13:54
Nevím jak ty Bpee, ale já jezdím čtvrtý rok Praha-Olomouc - nepotřebuju nějakou místenku. V neděli tam, v pátek zpátky. Vždycky jsem našel místo k sezení(mám vychytáno kde).

Místenka nemá na R27, protože v Olomouci chodí lidi včas a ne minutu před odjezdem. Ale představ si v TJŘ současnou linku Ex1 - dnešní absurdní Varsovii(do Varšavy přijíždí po 22.hodině) nahrazuje Ex 101 Bohemia, který je v úseku Praha-Návsí dokonce 11 vozový. V 17:25 jede z Prahy Ex 157 Josef Sousedík.
Bpee - 18. 03. 2019 11:15
No mně opravdu nemusíš říkat, jak to vypadá na trase Ostrava - Praha, zřejmě ji znám mnohem lépe, než ty, když vím, jak to vypadá v pátek/neděli. A místenka může propadnout jednoduše - mám ji na vlak v 17 hodin, ten nestihnu, tak propadne. Půjdu na pokladnu, řeknu si o novou do vlaku v 18 hodin, dostanu ji, vyřešeno... místo ve vlaku přiřazené k jízdence je základem každého normálně fungujícího železničního systému, že se to někde nenaučili používat neznamená, že to je zbytečnost. R27 v tom opravdu není vhodný příklad, když tam každý jezdí prakticky na ODISku a takový člověk nemá důvod (a ani možnost) si místenku koupit.
Pechar146 - 18. 03. 2019 07:21
...Na celé trase Olomouc - Krnov - Opava - Svinov!
Jak může propadnout místenka? Ta přece propadá, že ji cestující nevyužije...
Neboj se, z Ostravy do Prahy si vždycky sedneš i bez místenky(nyní i tehdy)...
Bpee - 17. 03. 2019 22:40
Jo, skvělá logika! Protože někde od Krnova do Bruntálu se lidi nenaučili kupovat si místenky, tak nebudou nikde v celém Česku. angry smiley Všechny vlaky by měly být místenkové, místenka by byla v ceně jízdenky a pokud by propadla, dala by se přes mobilní aplikaci/na pokladně/u průvodčího vyřídit místenka za 0 nová. Tak, jak to mají v Polsku, to je jediný logický a rozumný systém.
Pechar146 - 17. 03. 2019 22:09
Já dávám všechny vlaky mimo rezervační systém!
Jmenovitě na R27 umožňuje rezervaci místa k sezení pouze motorový vůz - a nikomu to nevadí...(protože je o místenky malý zájem...)
Rob193 - 17. 03. 2019 21:56
Pechare, mimo téma, ale proč dáváš hodně vlaků mimo rezervační systém? Všechny R a vyšší by měly mít možnost rezervace místa. smiling smiley
Pechar146 - 17. 03. 2019 21:43
Baale, to by se ti líbil právě Amz126 - s kombinovaným uspořádáním interiéru...
Oba: Třeba tady je souprava pro R Praha-Kutná Hora-Brno s už novými vozy. Počet míst odpovídá současnému řazení. V TJŘ je ten samý vlak tady.
Pokud by to byl béčkový rychlík, stačilo by na ten samý vlak 6 béček, BDs a A(ee)
pd - 17. 03. 2019 20:37
Já bych low cost zavedl klidně hned, vozů na to ČD mají dost grinning smiley

Prakticky by šlo o to, že by se na vlacích tzv. vyšší kvality (IC, Ex) plánovaně řadilo několik B, Bdt nebo Bdmtee. V těchto vozech by platila nějaká "akční sleva" z jízdného. To by částečně uvolnilo lepší vozy, které můžou být nasazeny na další vlaky. Tím by se možná už mohly vymýtit i poslední čistě Béčkové soupravy - na každém vlaku by byla řekněme kmenová část z lepších vozů a část soupravy z horších vozů, ale za nižší cenu.
Příklad s low cost: IC Opavan
Není to nic převratně nového, podobně to řeší v Maďarsku, kde některé IC jsou složené ze starých i modernizovaných vozů, ale do těch modernizovaných je příplatek (a povinná místenka).

Baal: ta IN25 za 100 Kč na 3 roky, to už je celkem zbytečné, ne? To se sotva zaplatí náklady na tu kartu. To už může být ta sleva pro všechny bez karty...
Baal - 17. 03. 2019 20:00
Re Strašidlo:
Ono já bych právě zrušil něco jako je busines, místo toho by byla povinně místenková jednička.
Klasická jednička bez povinný místenky by byla 4 místa v kupé a 2+1 ve velkoprostoráku, který by však u vlaků kategorie R a vyšší nemohl být nikdy jako jedinný vůz první třídy, tj. že by nemohla jezdit souprava, kde jsou jako dvojka Bmzeta a jako jednička je Apee, nebo Ampz. Zkrátka jednička by měla nabízet individuální osvětlení, klimu, infosystém a především klid a soukromí, což velkoprostorák nikdy nedocílí...
Vynikající řešení by byly vagóny 1 třídy jako má Jančura

LowCost bych zavedl především kvůli omladině, která při jízdě do škol často demoluje interiér vozů, tato třída by sloužila i pro přepravu sportovních fanoušků. Především první skupina je dosti početná a uhlídat nové vagóny se zkrátka nedá, když jsou plné rozběsněných puberťáků...
Pechar146 - 17. 03. 2019 19:56
Ty slevy jsou dobré, ale ty třídy ne. Spíše to rozšířit na druhou stranu. To by spíš byla úspěšnější třída 1+, pro kterou by právě byl tarif +50%(tj. 1,45 Kč = 2.tř., 1,9 Kč = 1.tř., 2,175 Kč/km = 1+tř.

Strašidlo, já sice taky plánuju elektrifikaci většiny tratí v ČR, ale ta bude nějaký ten rok trvat...
Vozy 855 jsou pro osobní vlaky na nějakých frekventovanějších lokálkách. Pro totéž na elektrifikovaných tratích jsou hybridní vozy 630.

Jinak ještě k mým vozům 1.třídy - Ampz
Ampz155 jsou panoramatické vozy pro vnitrostátní dálkové vlaky. Mají sedadla Borcad Excelent.
Ampz161 jsou panoramatické vozy s maximální rychlostí 230 km/h. Budou mít vylepšená sedadla Borcad SEL(s polštářem na opěrce hlavy, podnožkou). Bylo by možné se s nimi setkat na R Eschede.
Ampz162 jsou vozy s maximální rychlostí 230 km/h. Má průjezdný profil odpovídající railjetu. Sedadla stejné jako Ampz161.
týpek - 17. 03. 2019 08:59
Baal : všechny karty jsou super ale moc drahé
Strašidlo - 17. 03. 2019 08:25
Uspořádání sedadel v business, 1 a 2 vám pošlu příště, ale moc velký rozdíl od současnosti v tom nebude. Zdá se mi že Baal dělá z obyčejné 1. třídy strašný luxus. Jinak 3. třída ani žádný jiný low cost pro mě nebude.

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.