|
 |
|
 |
|
 |
Téma: |
 |
Vymýšlíme si řazení (1334 Příspěvků) |
 |
|
|
|
|
Podobný web s celosvětovým záběrem taky neznám a americké železnice ani moc nesleduju, ale rychlý dotaz do googlu nabídl třeba toto (pokud jsou Amerikou myšleny USA):
[ passcarphotos.rypn.org]
[ www.american-rails.com]
O vozech se dají najít informace i na tomto známém webu: [ www.seat61.com]
|
|
|
Bpee - 14. 04. 2019 16:49
|
|
|
...mají svůj systém, který funguje lépe, než navážet kamion s dopisy na nádraží a vést to vlakem, ze kterého to bude nutné zase vyvézt na centrálu.
|
|
|
Bpee - 14. 04. 2019 16:47
|
|
|
Vagonweb je sám o sobě jedinečný v rámci celého světa, je otázka, zda v USA vůbec existuje podobný web o vagónech. Možná ani obrázky neexistují.. nebo o tom jen nevím.
A BDmsz není úplně blbost. ČD jen neumí službu InterKurýr prodat a pošta
|
|
|
Anthony - 14. 04. 2019 14:46
|
|
|
Ahoj. Mám otázku. Existuje nějaká stránka, na způsob VagonWEB, kde jsou ale vozy z celého světa (nebo alespoň např z Ameriky)? Předem děkuji.
|
|
|
Kocicak - 14. 04. 2019 12:49
|
|
|
BDmsz je samo o sobě pěkná blbost
|
|
|
Pechar146 - 14. 04. 2019 12:20
|
|
|
Spíše ABmz, Bmz235, Bdpee, Bdpee, (Bmz235)
Vozíčkář je na trase jediný, jezdící ze Cvilína do Bruntálu. Pak by zbývalo si počkat na BDmsz456 s rampami...přičemž by do zavazadlového oddílu téhož vozu přišly i dopisy a nekřehké balíky.
Konkrétněji večer.
|
|
|
Bbdgmee - 14. 04. 2019 11:54
|
|
|
No jo, Pechare, ale v čem budeš vozit vozíčkáře, když tam Bbdgmee236 nechceš?
|
|
|
Kocicak - 14. 04. 2019 11:43
|
|
|
Bbdgmee jsou náhodou celkem fajn. Pokud by tedy souprava byla 162 + ABmz + Bbdgmee + Bmz + Bmz + Bmz (Posila) + Bdpee (Posila), neviděl bych v tom žádnej problém.
|
|
|
Pechar146 - 14. 04. 2019 11:16
|
|
|
Kočičáku, to je pravda, ale mezi 83 a 66 místy k sezení je přeci rozdíl
Bbdgmee236 - to bude jezdit maximálně tak do Zpras znova Žumperk...
|
|
|
Kocicak - 14. 04. 2019 10:40
|
|
|
Přitom by stačilo do soupravy přidat Bbdgmee.
Navíc Bmpz taky nic takovýho neumožňuje.
|
|
|
Pechar146 - 14. 04. 2019 10:32
|
|
|
V principu žádný. Dokonce by to přispělo k ozdravení obyvatel - Bmz neumožňují přepravu jízdních kol. Méně praktické je, že ani kočárků.
Chtělo by to zkrátka i Bmpz ex OBB
|
|
|
Kocicak - 14. 04. 2019 09:36
|
|
|
A jakej je problém s tim aby na R 1133 jeli 3 Bmz?
|
|
|
Pechar146 - 14. 04. 2019 09:02
|
|
|
Skládku - oni ale nemají tratě pro 160 km/h, koridory, tunely...takže by na jejich poměry to nebylo tak špatné...
Můžete mě vy experti říct, co s těmi 147 vozy budeme potom dělat? To pošleme na R 1133 162 a tři Bmz? Nebo co?
Kdyby to byla kombinace Bmz a Bmpz, dejme tomu. Kdyby alespoň byly odkoupeny rovnou tlakotěsné, budiž. Ale takhle...
|
|
|
Strašidlo - 14. 04. 2019 07:49
|
|
|
Pechar: Za předpokladu, že by tento můj nápad byl realizovatelný, by jich bylo 140-150. Že TY jich chceš méně, nikoho nezajímá.
Jinak můj nejoblíbenější vůz je Bmz234.
A taky se mi, zvláště na Pecharovi nelíbí, že si, stejně jako celá západní evropa, dělá z jižní evropy skládku. Můj názor je ten, že bychom měli, zvláště státům bývalé Jugoslávie, POMOCT, a ne si z nich dělat skládku.
Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (14. 04. 2019 07:53).
|
|
|
Jura - 14. 04. 2019 00:49
|
|
|
Omlouvám se, zapomněl jsem dodat, že vozy ex. ÖBB nebudou tlakotěsné. 
|
|
|
Amz - 13. 04. 2019 22:29
|
|
|
Pechar: No, tohle, co jsem psal, se týká hlavně budoucnosti v horizontu ~10-20 let. A když by ses trošku zamyslel, tak netlakotěsná Bmz se i potom budou velmi hodit na Plzeň - Budějovice - Brno, Praha - Ústí - Cheb a jiné, případně jako posily (dnes tvořené B/Bd).
Narozdíl od UIC-Y typu A, B, AB jsou Xmz ex-ÖBB schopné po mírné modernizaci splňovat požadavky doby, což cokoli z NDR produkce fakt ne. V moment, kdy se uvolní zbytek Bmz a Bmpz, tak se konečně pošlou tam, kam patří. Do šrotu.
|
|
|
Pechar146 - 13. 04. 2019 22:08
|
|
|
Potřeba tlakotěsných vozů - ale ČD dělají pravý opak a to je to jádro pudla.
Nyní nakoupí v budoucnu nepoužitelné vozy, které pak nezbyde než prodat někam na Balkán...
A syslením si Bmz241/245 na Hamburk si nejspíš myslejí, že urychlí stavbu tunelu pod Krušnými horami(který nejspíše nikdy nevznikne)
|
|
|
Bpee - 13. 04. 2019 21:48
|
|
|
Já jsem to tu psal už minule, to je jak házení perel.. no víte komu.  To jsou dokola furt ty samé úvahy. A nikoho nezajímá, že dráhy plánují nakoupit desítky nových vozů, protože nekonečné rekonstrukce prostě nejsou cesta.
|
|
|
|
|
|
Pár poznámek:
Rekonstruovat netlakotěsné vozy (všechny Bmz ex ÖBB) na tlakotěsné dost dobře nejde. Teda né že by to vůbec nešlo, všechno jde, ale už se to finančně nevyplatí. Zůstaly by z nich leda podvozky a sedadla, zbytek by se musel postavit úplně nový. Šlo by designově upravit interiér, tak aby to uvnitř vypadalo stejně, ale technicky je nesjednotíte, na to zapomeňte.
Potřeba tlakotěsných vozidel kvůli dlouhým tunelům vzroste, ale zase bych to tak dramaticky neviděl. Ta tlakotěsnost se výrazněj projeví až při vyšší rychlosti (200 km/h) a tak rychle tam stejně moc vlaků jezdit ještě dlouho nebude (bohužel). Při 160 km/h se to dá vydržet, až tak kolem těch 200 km/h jsou tunely docela nepříjmené. Takže ještě dlouhou dobu budou stačit do tunelů i netlakotěsné vozy.
|
|
|
Jura - 13. 04. 2019 19:54
|
|
|
Ale ten Strašidlův nápad není špatný, kdyby se všechny vozy Bmz kromě 229 a 234 sjednotily jak designově, tak řadově zůstaly by vlastně jen řady Bmz 229, 234 a Bmz xxx. Osobně bych je všechny překopal do stylu Bmz 241, ale se stolečky z Bmz ex ÖBB, to samé obložení stěn jako u Bmz z Rakouska, záchody také předělat, no prostě kompletní rekonstrukci.
|
|
|
|
|
|
Pechar: Všechna A, AB a B nejsou ve šrotu jen protože za ně není náhrada a modernizovat je nikdo nebude, protože to je ekonomický a vlastně i technický nesmysl.
|
|
|
Pechar146 - 13. 04. 2019 19:46
|
|
|
Strašidlo, tolik těch vlaků nebude, aby potřebovaly 147 oddílových vozů(a ještě stejně bezduchých)
Celkový poměr totiž bude minimálně 51:78, častěji 51:117 a někdy i 51:160 pro UIC-Y a 3:4-3:8 pro UIC-Z. To znamená, že na rychlíku jede vůz 1.třídy, BDsz,2 velkoprostorové vozy a posilové Bz. Nesměl by ale jet jen s jedním velkoprostorem. Takže by vpodstatě všechny rychlíky jezdily:
(Bmz256) - Bmpz - Bmpz - BDmsz456 - A(B)mz.
Mimochodem, která vozidla jsou tvoje nejoblíbenější?
|
|
|
Strašidlo - 13. 04. 2019 17:56
|
|
|
Já bych všechny Bmz (kromě 229 a 234) technicky sjednotil, aby z toho byl ten nejkvalitnější vůz ČD. Dohromady by jich pak bylo asi 140 až 150.
|
|
|
Bpee - 13. 04. 2019 17:53
|
|
|
Bmz245 vznikly pro ÖBB jako další generace vozů Bmz - napřed byly tyhle a pak tyto. ČD poptávaly vozy na 200, nabídek přišlo několik a jako nejvhodnější byla vybrána nabídka SGP, co Českým drahám nabízely tyto vozy. Tak vznikly Bmz245, 241 jsou prakticky stejné, jen pro ně Borcad vyrobil novější sedačky a byly jim dosazeny zásuvky. WRmz pro ČD byly totéž, co WRmz 88-91 pro ÖBB a akorát Ampz už jsou unikátní, neboť si je od SGP nikdo jiný neobjednal.
|
|
|
Jura - 13. 04. 2019 17:28
|
|
|
A zalamovací dveře jsou nějakej handicap?
|
|
|
 |
|