Téma:
Vymýšlíme si řazení   (1334 Příspěvků)
Pechar146 - 13. 06. 2019 10:40
Zas taková blbost to není.
Ale taky by to mohly být Aee145/152, BDs, Bee272+273...-souprava Praha-Havlíčkův Brod-Brno a Brno-Bohumín

Snížení komfortu - třeba jsou tam zpovykaní a myslí si, že Aee142 nebo Aee145/152 s velkoprostorovými sedačkami a látkovým potahem je horší než ABmz346 s koženými, kluzkými sedačkami.
Já si ale zároveň myslím, že by bylo dobré tu linku rozdělit na Praha-Děčín a Cheb-Ústí nad Labem. Na Praha-Děčín si dopřát Aee(jedno které)+Bee(273 nebo 238) a odpovídající druhá třída. Nebylo by špatné, kdyby se tam vyskytlo nějaké to Bdtee276...
Jura - 13. 06. 2019 09:55
Pechar: Mám na tebe otázku. Co si myslíš o tomto? Teď moje úvaha: No jelikož na ty Labe chtějí nasadit vozy Aee, Bee, BDs a B, a písou že se tam má snížit kvalita cestování, tak myslím že tam nasadí z R8/9 vozy Aee 142, BDs 450, Bee 272/273, a potom Béčka. Všechny tyto vozy jsou společné právě pro linky R8/9 tudíž depo Bohumín. Jelikož Aee 140, Bee 238 není skoro žádné snížení kvality tak předpokládám výše zmíněné vozy. A pokud se vezmou právě z linek R8/9 tak se tam taky musí nějaké dodat a to bych předpokládal přavě ty Bmz a ABmz z Děčínslejch. Pokud mam špatnou úvahu, opravte mě winking smiley
Pechar146 - 13. 06. 2019 07:51
Firebird96:
Proč nám posíláš, jaká je to fraška? Kde máš ten svůj návrh?! Mě to přesměrovalo na řazení ve skutečném světě!
Jura:
Řazení "Trvalého jízdního řádu" je tady, přičemž už zastaral:
1.V mezistátní dopravě
2.U Os
3.U jmen expresů na bývalé "Ex1"
V prvním a druhém případě je řazení platné, ale s jiným číslem. Ve třetím s jiným názvem.
4.Nemusí odpovídat avizovaný restaurační vůz pozdějším úpravám.
Firebird96 - 12. 06. 2019 23:11
Dneska jsem se opět přesvědčil že Ex 590 a Ex 591 Helfštýn, je nesmírně nepovedený expresní vtip. Nic hnusnějšího jsem snad ještě nezažil. A jezdí na tom čím dál tím více odpornější vozy. Toto je můj návrh: [www.vagonweb.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Firebird96 (12. 06. 2019 23:12).
Baal - 12. 06. 2019 21:44
Kde najdu ten TJŘ s označením těch čísel? Navíc to RR, není to klasická zrychlenka (Sp). Chápu, že chceš oddělit plíva rychlíky od klasických, ale vem si třeba Krušnohory, to jede z Prahy jako EC a pak to staví 3x v Chomutově... ale třeba v Ústí západ, kde by to mělo přípoj to nestaví. Podobně šumavský rychlíky do Plzně OK a pak to jede jako osobák. Myslím že tohle bylo velmi pěkně řešené v minulosti na trati 026 kde rychlík Primátor jel z mezáru jako Sp a stavěl pomalu v každé díře od Náchoda jel jako R. To by se dalo aplikovat i nyní kdy ranní ryhlík z mezáru staví například i v Rychnovku a Smiřicích, tak by to do HK jelo jako Sp a dál jako rychlík. Totéž všechny rychlíky do Trutnova Zastavují ve Rtyni což je městys a pak ve vesnicích malé a velké Svatoňovice, tak proč to nejede do Kostelce jako R a dál jako Sp.
Pechar146 - 12. 06. 2019 20:15
Juro,
129-134 pro expresy
170-192 je pro rychlíky,
690-693 pro regionální rychlíky
S tou Úpou by to šlo, možná i s tou Sněžkou. Ale Alois Jirásek se narodil v Hronově, a Božena Němcová ve Vídni. Naopak Karel Čapek se narodil v Malých Svatoňovicích, Josef Pekař v Malém Rohozci.
Ze stejného důvodu je pojmenován expres Brno-Olomouc-Opava "Otto Wichterle" - ten se narodil v Prostějově; expres České Budějovice-Brno "Pilgram" - ten se narodil v Brně.
Ale je pravda, že ranní expres do České Kubice se jmenuje "Josef Groll" - po sládkovi, který jako první vařil plzeňské pivo, jak ho dnes známe. Expres do Chebu se jmenuje "Metternich" - ten vlastnil zámek Kynžvart. Expres do Českého Krumlova "Eggenberk" - jeden ze šlechtických rodů na zámku....
Baal - 12. 06. 2019 15:33
Pechar:
Píšeš, že Praha - Trutnov 170-192 a pak tam máš 129-134 a 690-693, nějak se v tom ztrácím.
Celkem nechápu proč Karel Čapek, nesedělo by mnohem lépe to pojmenovat Krakonoš, Alois Jirásek a Božena Němcová? Já osobně bych to jmenoval Krakonoš, Úpa a Sněžka.
Ty rychlíky soudím, že by to bylo něco jako jsou současní Hradečani a ty Expresy by zastavovaly kde?
Pechar146 - 12. 06. 2019 09:12
Pechar146 - 12. 06. 2019 08:50
Hm, taky dobrý nápad(a dobré řazení).
Číslování je podle TJŘ, kde mají rychlíky čísla:
Praha hl.n. - Trutnov hl.n. 170-192
Praha hl.n. - Česká Kubice 200-224
Praha hl.n. - Horní Dvořiště 230-254
Praha hl.n. - Dolní Žleb 260-286
Praha hl.n.-Havlíčkův Brod-Brno hl.n.-Břeclav 300-328
Olomouc hl.n.-Krnov-Opava východ 330-358
Olomouc hl.n. - Břeclav 360-388
Olomouc hl.n. - Jeseník 400-428
Olomouc hl.n. - Horní Lideč 430-458
Olomouc hl.n. - Brno 460-488
Č.Budějovice - Brno hl.n. 500-528
Návsí - Brno hl.n. 530-558
Plzeň - Ústí nad Labem 560-588
Pardubice - Černousy 600-630
Kolín - Ústí nad Labem 640-658
Praha - Luhačovice 670-698
Na každé z tras je možné se setkat s vlakem kategorie expres. Na 310 je to Ex 161/162 Otto Wichterle s trasou Brno-Prostějov-Olomouc-Moravský Beroun-Krnov-Opava. Na trase České Budějovice-Brno je to Ex 155/156 Pilgram...
Osobní vlaky Praha-Nymburk by měly čísla 9xx a EJ 671, Nymburk-Hradec Králové-Trutnov 13xx a EJ ČD 480
Na Praha-Hradec Králové-Trutnov by jezdily i 3 páry expresů(129/130 Karel Čapek, 131/132 Krakonoš a 133/134 Josef Pekař) a dva páry regionálních rychlíků(ranní 690/691 a odpolední 692/693).
Baal - 12. 06. 2019 01:11
Pechar:
Dle čeho čísluješ ten vlak 191? Kdysi jezdil R 252 a to bylo Praha - Hradec - Týniště (Úvrať) Náchod - Mezáro - Valbřich.

Ten bych částečně obnovil s tím, že v Hradci by 4 zadní vozy odpojili a až by odjel zbytek soupravy dál do Týniště, tak by na to najel brejlák jako při klasickém přepřahu a jelo by to smět Trutnov jako klasický rychlík/Sp. Kořenová souprava by měla v Týništi luxusní přepřah, kdy by na to najel brejlovec zezadu a jen by odpojili 150 a dál by to mohlo jet směr Náchod a Valbřich.

Ex-250/ R-933

PS: příspěvek v tématu NO#1000



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Baal (12. 06. 2019 01:12).
Pechar146 - 11. 06. 2019 21:23
Já nevím, ale 843 má přece 600 kW a jezdí 110 i s přípojným a řídícím vozem. Ale chvíli to trvá, to je asi fakt.
Firebird96 - 11. 06. 2019 20:46
Společný výkon je příliš nízký. S tím jestli pojedeme se dvěma vleky 100 km/h budeme rádi. Já navrhuji rekonstrukci 843 s motory Cat C18 každý o výkonu 443 kW. Samozřejmě je to znouzectnost. V tom se snažím přiblížit svému projektu fiktivní motorové jednotky ČSD navržené pro období kolem roku 1985. Která měla dva krajní hnací vozy a dva vložené patrové, každý o výkonu 1520 kW, motor ČKD K16V160DR, vrtání 160 mm zdvih 180 mm. Výkon 1520 kW při 1800 ot/min. maximální rychlost byla 160 km/h. Motory byly stejnosměrné cize buzené ČKD ze série stejnoměrných motorů nové generace. Které dosahovaly až 3200 ot/min a výkonu až 1490 kW na motor. Ten motor s výkonem 1490 kW byl vymyšlen pro plánovanou elektrickou lokomotivu ČKD 3 ES 5960.
Rob193 - 11. 06. 2019 18:06
Rozčiloval bych se, ale zbytečně, protože se to nikdy nerealizuje. smiling smiley
Pechar146 - 11. 06. 2019 13:44
Tak tady(v příloze) je konkrétnější podoba kabiny 843.2, přičemž stejný pult je i u 855, ABftn955 a ABftn792...
MV 64194
Tohle by se mohlo líbilo Robovi...
Přílohy: 843.2 ovládací pult.png (232.5 KB)  
Pechar146 - 10. 06. 2019 12:02
R 191
Tohle je varianta s ADmsz125.
Pechar146 - 10. 06. 2019 08:46
Konkrétněji:
855 je motorový vůz, plánovaný pro Os, případně Sp. Vůz má obě čela průchozí, kdy je možné zamezit nepovolenému přístupu k ovládacímu pultu. Motorový vůz je poháněn dvojicí motorů Paccar MX 11 o společném výkonu 640 kW(totéž platí pro 843.2). Vůz je vybaven elektrodynamickou brzdou, vzduchové brzdiče ovládají kotoučové brzdy na všech nápravách. Vůz je vybaven ČSD VLZ včetně funkce AVV. Ovládající kabina je klimatizována.
Cestujícím je nabídnuto 62 míst k sezení, + 4 sklopná na představcích. Sedadla MSV vz.Bdtn. Oddíl pro cestující není klimatizován. Vůz je vybaven dvojicí vakuových, experimentálně i sifonových WC.

K MV ř.855 vznikly i řídící vozy ABftn955. Ty byly nově vyrobeny podle starších řídících vozů ABfbrdtn795. Rozdíl je v umístění oddílu 1.třídy. ABftn955 mají oddíl 1.třídy za kabinou, takže cestující 1.třídy nejsou obtěžováni procházejícími cestujícími 2.třídy(Při zpracování došlo patrně k omylu, ale podívejte se, ABftn955 má 1.třídu skutečně namalovanou za kabinou, tj. ta 2 širší okna vpravo). Kapacita 855+ABftn je 122+4 míst 2.třídy a 12 míst 1.třídy oproti 86+8 míst 2.třídy a 15 místům 1.třídy 854+ABfbrdtn795. To znamená, že sice 855+ABftn955 neumožňují přepravu jízdních kol, ale dokáží vézt o 32 lidí více(byť v 1.třídě o 3 méně). V 1.třídě sedadla Borcad LSE. Oddíl 1.třídy je klimatizován a vybaven zásuvkami 230V.

Co se týká ovládacího pultu, nejblíže je 842. I když je pravda, že ČSD VLZ by neměl opakovač s 5 světly, ale s jedním(a 4 žárovkami).
Pechar146 - 09. 06. 2019 20:09
855 jsou sice z 854, ale tak, že zůstává maximálně tvar čela. Jen drobnost - co má vím, tak 854 nemají EDB. U 855 by to byl základ, stejně jako pro cestující jediný, velký oddíl. Nasazení je jednoduché - frekventovanější osobní vlaky, v případě potřeby i s řídícím vozem ABftn955.
Obě strany by asi ocenily druhý velký rozdíl - 855 by měly kotoučové brzdy.
WRz857 je novostavba. Osud béček je jednoduchý - Bz253, ABz353, BDsz453. A149+AB349=Az153 a Az173.
Firebird96 - 09. 06. 2019 18:27
Jinak moje nápady a vozy se kterými by šlo počítat jsou tyto Bmee850 (ex SNCF B*u), Amee750 (ex SNCF A*u), Bpmee851 (ex SNCF B*tu) a Apmee751 (ex SNCF A*tu). Dále tu mám patrové tlakotěsné vozy Bdmpeeo280, Ampeeo180, WRmeeo480 a BDmseeo550 určeny na rychlíky Praha - Brno a posily na R10, R18 a linkách Ex.
Firebird96 - 09. 06. 2019 18:14
Řada 855 je taky co? To jsou rekonstruované 854?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Firebird96 (09. 06. 2019 18:15).
Firebird96 - 09. 06. 2019 18:13
WRz857 je jako co? Překopané B249 na jídelák? Je to tlakotěsné, je to na 200, má to kotouče a elektromagnetické kolejnicové brzdy?
Pechar146 - 09. 06. 2019 15:13
To já taky, i když se ta fádní plíseň cpe všude

S tím ADmsz125 to není špatný nápad - to by pak bylo doplněné posilovým ABmz346
Jura - 09. 06. 2019 10:48
No, těm Bmz bych nevěřil, typuju to na samý Honeckery.
Strašidlo - 09. 06. 2019 10:45
Jedete někdo do Ostravy na Colours? Pokud ano, využijete Colours Express? Letos bude řazený z béček, Honeckerů a možná i Bmz nebo pojedou elefanty. Jinak se mnou tam nepočítejte, můj styl hudby tam totiž není (poslouchám Rock a Hardbass).
Baal - 09. 06. 2019 00:48
Hradec -Trutnov - Meziměstí? Nevím jak to provést,Pokud myšleno klasické Trutnovské rychlíky + ten jeden co jede ze Starkoče jako plíva až do mezáru, tak rozhodně bych ale nedával do základní soupravy Aee140, není to o moc lepší než ABpee. Když už tak fakt tak radši Apee, ale nejlepší by bylo ABmz346, nebo nějaká jeho varianta ze sci-fi ABmz334, ABee340, ABdpz368, ABz353 a nebo pak ABbgmz336 nebo ADmsz125.
Pechar146 - 08. 06. 2019 12:45
Vědět to nemusíš - ale můžeš...
R: Ranní/pozdně večerní pár rychlíků R 192/191 Praha-Hradec Králové-Trutnov-Meziměstí (754+Aee140+BDsz457+Bpee237+Bpee237)
Sp: 3 páry Choceň - Týniště nad Orlicí - Meziměstí (855+ABftn955)
Os: Týniště nad Orlicí - Starkoč 22xx, Václavice - Teplice nad Metují 25xx, Teplice n. M. - Meziměstí 24xx, Meziměstí - Otovice zastávka 26xx. Vozidla buď 855, nebo 843.2, případně 818

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.