Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o vagonwebu >> Sci-Fi řazení >> Téma
Strana: 54 z 54 Předchozí První 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54
Téma:
Vymýšlíme si řazení   (1334 Příspěvků)
radekjares - 18. 01. 2019 22:08
Ahoj, tak já taky přispěju svými 2 řazeními.
Je to zároveň návrh nové trasy a také pohled na to, jak by to na Vysočině vypadalo, kdyby tu konecně jezdily nějaké moderní vozy.
[www.vagonweb.cz]
[www.vagonweb.cz]
Budu rád za každou konstruktivní kritiku i úpravu.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (19. 01. 2019 14:06).
Rob193 - 18. 01. 2019 20:47
Ahoj, co říkáte na tohle? smiling smiley
www.vagonweb.cz
Strašidlo - 18. 01. 2019 18:31
Nenapadlo to nás, ani mě smiling smiley
vantju - 18. 01. 2019 10:49
Proč rakouskými? smiling smiley

Zkusím to podat vzhledem k dnešní době - existuje koridor pro nákladní dopravu ...Bratislava - Rajka - Csorna - Szombathely - Gyekenyes - Zagreb..., který se dá použít k efektivnímu vedení vlaku, který se nezdržuje v Budapešti a jede do Chorvatska nejpřímější možnou cestou.

Adria, komerční noční vlak MÁV START, odjíždí z Budapešti 18:55, z Gyekenyese odjíždí ve 22:55. Pokud se to z Rajky stihne zajet za 3 hodiny, v Bratislavě je v 19:50 EC 281. To by teoreticky možné bylo, pokud to je cca. 220 km a vlak by jel průměrnou rychlostí alespoň 80 km/h (tj. spíše bez zastávek).

Skupina vozů (autovůz + WLABmee + Bcmz + Bmz) by tak jela z Prahy (15:50) na konci 281, z Bratislavy do Gyekenyese jako nějaký přímý rychlík a Gyekenyes - Split na EN Adria. Takto by byl provoz vlaku rentabilní, neboť by byl z velké části veden na jiných vlacích, podstatně by se zrychlil a stal by se konkurenceschopným. R Jadran s jízdní dobou 24 hodin fakt není konkurenceschopný, stejně rychle to dával mnohem levnější autobus a za tu cenu se dalo letět pár hodin letadlem.

Co se denního vlaku Praha - Záhřeb týče, přes Vídeň by to bylo trochu mimo takt. Od Bratislavy až na hranici není žádná větší sídlo, přes které by se vedení takového vlaku vyplatilo, na druhou stranu, pro rychlé spojení Prahy a Záhřebu je ta trať docela praktická. smiling smiley Viděl bych to nějak:

[www.vagonweb.cz]

Souprava částečně HŽ (mají dostatek jedniček i vozů), částečně ČD (jídeláky HŽ nemají, Bbd a Bmz by se našlo pro vyrovnání kv). Z Prahy do Bratislavy by to táhla asi 361, z Bratislavy na hranici něco maďarského. Problém je že pokud je takt Praha - Břeclav - Bratislava, tak by bylo velmi nevhodné vlakem bourat pravidelný takt. Musel by tak jet asi zvlášť, já to navrhnul pár minut za railjetem a Varsovií, ale spíš by to EC mohlo jet v půl taktu (ve 12:20). Dojezd do Záhřebu je lepší večer, takto to bude zajímavé pro turisty, kteří budou vlak využívat asi nejvíce (neboť odjezd v poledne a příjezd večer je pro ně ideální).

Tak, co napadlo vás? smiling smiley
Strašidlo - 17. 01. 2019 19:39
Hej hoši já stále uvažuju o letních expresech Praha - Chorvatsko, ale s českými a rakouskými vozy.
Pechar146 - 17. 01. 2019 17:51
Ano, rozdíl je pouze a jedině v řazení...
vantju - 17. 01. 2019 16:59
Když už ti zmiňujete to pozadí, přidám sem něco já. Navrhoval jsem to ve 11-12 letech, kdy najbrt ještě neexistoval a k mému překvapení se některé mé šílené návrhy chytly (byť ne na dlouho). >:D< Tehdy jsem to viděl moc jednoduše, teď je mi 23 a realita je úúúúúúúúúplně jiná, než to, co jsem si tam kreslil. smiling smiley Na druhou stranu je z toho zřejmé, co mě z oblasti železnice bere nejvíce - mezinárodní vlaky, klasické vozy z celé Evropy.. neumím si dnes sice moc reálně představit přímý vlak z Prahy na Balkán, ale jen ta představa chorvatského Beemtu v Praze se mi moc líbí.

Tedy tohle je už mírně "dospělejší" varianta z roku 2011, ale pořád je to scifi. Obzvláště vzhledem k dnešním poměrům, ale jen pro inspiraci...

[www.edisk.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil vantju (17. 01. 2019 17:01).
Strašidlo - 17. 01. 2019 14:37
Jo to moje řazení vypadá takhle: [www.vagonweb.cz]
Strana: 54 z 54 Předchozí První 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  **    **   *******   ********  ******** 
 **     **  ***   **  **     **     **     **       
 **     **  ****  **  **     **     **     **       
 **     **  ** ** **   ********     **     ******   
 **     **  **  ****         **     **     **       
 **     **  **   ***  **     **     **     **       
  *******   **    **   *******      **     ******** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.