Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o vagonwebu >> Řazení na vagonWEBu
Téma:
Tvorba řazení 2019 na vagonWEBu   (10 Příspěvků)
Gobat - 04. 08. 2019 20:04
Ďakujem za odpovede. winking smiley
pd - 04. 08. 2019 16:46
Pk je postrk, tzn. jedno nebo více hnacích vozidel řazených na konci vlaku. Pak ještě existuje přípřež - hnací vozidlo na začátku soupravy před vlakovým hnacím vozidlem. A pozoruhodné je, že ve slovenské VODce je pro přípřež zkratka "př"...
Jiný cestující - 26. 07. 2019 22:56
Postrk?
Gobat - 25. 07. 2019 20:08
Nevie niekto prosím čo znamená skratka "pk" v slovenskom VOD? Nachádza sa to napríklad pri Os 7900.
pd - 01. 06. 2019 19:02
No primárně by to měl opravit autor daného vlaku (jemu taky dojde zpráva). Pokud se to týká skutečného řazení vloženého neregistrovaným uživatelem, tak to opravuju já. Občas se ale může stát, že to někde zapadne.. U Os 6417 jsem to opravil, díky za upozornění.
Jura - 29. 05. 2019 20:47
No, to jsem samozřejmě provedl, ale když se podívám do "Odeslaných zpráv" na Adminu, je vidět že se s dodanými podněty nic neděje, proto by mě zajímalo jakým způsobem se tyto chyby opravují a popřípadě kdo. winking smiley
pd - 21. 05. 2019 12:30
Nemůže. Pošli požadavek na otočení vozu pomocí formuláře pro hlášení chyb (z odkazu přímo pod vlakem).
Jura - 16. 05. 2019 19:31
pd: Mohu se zeptat, jestli může neregistrovaný uživatel opravit špatnou orientaci vozu? Nebo to musí opravit admin?
vantju - 12. 12. 2018 11:26
Já bych touto cestou chtěl poprosit řadiče o dodržování pravidel a poznámek. Zde jsou závazná pravidla, zde jsou doporučené postupy, zde je organizace práce a zde je návod jak číst VOD.

I letos dochází k porušování bodů 1.8, 1.15, přitom nejde o nic složitého. Zároveň se také nedodržují poznámky:

Pro zpracování řazení platí pravidla uvedená v odkazech výše. Plánované řazení je zásadně zpracováváno podle příslušných materiálů - u ČD a ZSSK jsou to Pomůcky VOD, pro hnací vozidla Oběhy, u jiných dopravců pak jejich příslušné dokumenty. Pomůcky ČD a ZSSK budou dostupné a průběžně aktualizované na sdíleném disku (viz odkaz výše), materiály některých zahraničních dopravců poskytneme na požádání, dokumenty soukromých dopravců k dispozici bohužel většinou nemáme. Avšak tyto materiály jsou pouze "opěrné body" a řazení tvoří řadič. Řazení má za cíl informovat zájemce o řazení vlaku, ne graficky zobrazit nějaký dokument dopravce.

Obecně platí, že i letos je třeba se řídit zdravým úsudkem. Např. v případě, kdy jsou uvedeny tři vozy "vedle sebe", ačkoliv ve skutečnosti jede vůz pouze jeden. V takovém případě se vůz zpracuje "pod sebe", anebo ještě lépe - je-li to možné - rozdílné omezující poznámky se sjednotí do jednoho vozu.

Také počet variant řazení nemusí přesně odpovídat počtu variant tak, jak jsou uvedeny v dokumentech. Vhodnou úpravou poznámek u jednotlivých vozů lze počet variant vlaku snížit. Nebo i zvýšit, pokud to povede ke zlepšení přehlednosti. Aby např. nedocházelo i letos k situaci, kdy bude jeden vlak v řazení 362 + A + Bbd.. + 5xB + Aee + Bee + 2x Bdpee + ..., s poznámkou, že první část jede v (X) a druhá část jede v (6) a (+).

Do řazení na vagonwebu se také nepřepisují čistě služební informace, které nejsou pro cestující k užitku. Neuvádí se soupravové vlaky, informace o přistavování nebo odstavování souprav z odstavných nádraží (ONJ), neuvádí se vozy jedoucí do / z opravny, neuvádí se poznámky o přepravě listovní pošty ve služebních vozech a podobně. Řazení musí být od těchto informací očištěno. Také se k vozům neuvádí informace, které už jsou zřejmé z piktogramů (např. vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, ...).

Mnohé fixní poznámky u vozů (jako vyhrazená místa a podobně) jsou zobrazeny automaticky a nemusí se dopisovat ručně.

Vozy se přednostně používají ve výchozích nátěrech, tzn. pro ČD je to "Najbrt" s modrou střechou a bílým pruhem nad okny. Povolená výjimka je pouze pro případy, kdy na daném vlaku se tato verze "Najbrtu" nemůže vyskytnout (např. příslušná dom.st./depo nemá a celý rok nebude mít žádné vozidlo této řady v tomto nátěru).

Pro vlaky na síti SŽDC používejte funkci "Načíst trasu z databáze", viz obrázek. Trasu nevyplňujte ručně.


Tvorba na vagonwebu je příjemná odpočinková činnost, není třeba spěchat, brát si na starost desítky linek a pak je nestíhat zpracovávat nebo generovat stovky vlaků nevalné kvality. Vagonweb je mezinárodně uznávaná stránka s množstvím odborných informací, které využívají i zaměstnanci dopravců a je tak třeba dbát na kvalitu zpracování a také na jednotnost. DB jsou považovány za profesionály i proto, že mají manuál téměř na vše a striktně se jím řídí, proto by bylo skvělé, kdyby i na vagonwebu bylo vše perfektní a nestávalo by se, že by si každý řadič řadil svou oblíbenou nátěrovou variantu nebo psal trasu po svém.

Nemá jít o nátlak nebo kritiku, spíše o apel a prosbu. smiling smiley

Stejně tak prosím i autory skutečného řazení, aby se v co nejvyšší míře snažili zapisovat i čísla vozů a odlišovali i jejich jednotlivé varianty. Je snaha tyto varianty automatizovat, ale to samozřejmě nebude možné v případě, že bude v řazení uveden vůz Bmz232 bez dalšího identifikačního prvku (a to stačí pouze inventární číslo vozu, např. 032). Řazení s uvedenými čísly vozů poskytuje mnohem vyšší informační hodnotu, než řazení bez čísel, navíc odpovídající plánovanému řazení. Je sice pravda, že v podmínkách je uvedeno od nepřihlášených uživatelů jsou přijímany pouze vlaky s uvedenými EVN (UIC) čísly vozů, ale pokud by skvělé, pokud by toto pravidlo dodržovali i autoři plánovaných řazení.

Neberte to, prosím, jako nějakou tvrdou kritiku vaší práce. Jsme jeden tým, spolu budujeme největší evropské stránky o osobních vozech a můj příspěvek není nic víc, než jen prosba o to pracovat na svém podílu na tomto webu zodpovědněji. smiling smiley Stejně tak platí, že komunikace je vším – pokud vám něco není jasné, ptejte se, kohokoliv, kdo by o tom mohl něco vědět. Odměnou za to, že trávíte svůj čas tvorbou řazení na vagonweb, může být fakt, že se podílíte na tvorbě něčeho, co znají téměř všichni z celé Evropy, kteří se zajímají o železniční dopravu. A to stojí za to dělat svou práci co nejlépe, ne? winking smiley



Upraveno 2krát. Naposledy upravil vantju (12. 12. 2018 11:27).
pd - 26. 11. 2018 16:55
Toto téma je určeno pro řadiče a správce řazení zejména pro dotazy, návrhy, připomínky a výměnu zkušeností ohledně tvorby řazení 2019 na vagonWEBu (tj. netýká se diskuze nad skutečným řazením vlaků, to je v jiné sekci).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
  *******   ********   ******   ********    *******  
 **     **  **        **    **  **     **  **     ** 
        **  **        **        **     **  **     ** 
  *******   ******    **        **     **   ******** 
        **  **        **        **     **         ** 
 **     **  **        **    **  **     **  **     ** 
  *******   **         ******   ********    *******  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.