Ne. Narážím třeba na koncovky os.n. tam, kde nemají co dělat, špatně sestavené řazení (dvě spojené motorové jednotky, přitom na vlaku jezdí jen jedna, ale o víkendu přechází na jiné vlaky), nebo omezení psané ve tvaru "jede v (6)+" (tedy bez čárky)...
pd: Díky. Jinak měl bych tip na funkcionalitu: jak jdou přednastavit až 4 období platnosti řazení, tak totéž by se hodilo na řazení. Teď na brněnských linkách přehazuju asi 3-4 soupravy a ikdyž je jen kopíruju z poznámkového bloku, je to zdlouhavé a složité.
Měl bych dotaz k psaní omezení platnosti. Je jasná situace, kdy je uvedeno "Vlak jede (X),(6), nejede....", ale co v situaci, kdy je např. u R 877 toto:
Praha hl.n. - Česká Třebová nejede 24., 31.XII.
Česká Třebová - Brno hl.n. jede v (X) a (†), nejede 24. - 26., 31.XII., 5.IV., 1., 8.V., 5.VII., 27.IX.
Mám to hodit do omezení, nebo do poznámky (kam jsem to prozatím zapsal)?
EDIT: Teď jsem si všiml, že pole pro omezení je kamuflovaná textarea a tedy je víceřádková, tím je můj dotaz zbytečný.
Uvádění nadbytečných informací už jsem s některými řadiči řešil, průběžně to budu mazat. Jenom pro upřesnění, platí, že se do poznámky k vozu nebo k vlaku neuvádí ty informace, které už jsou zřejmé z piktogramů.
Přidat to do textového výpisu - nad tím určitě pouvažuju. Vlastně jsem si doteď nějak ani nevšiml, že to tam chybí
Jo, a VODka bude pro všechny, jen co se k tomu dostanu...
Já osobně jsem informace o povinné rezervaci zařadil do poznámky vlaku, přijde mi to pak přehlednější, než když je to rozepsané v tom malém prostůrku u vozu, ale to už záleží na vkusu :)
Já bych uváděl tam, kde se jedná o pár míst mimo RS. Ale tam, kde je větší část vlaku mimo RS, tam bych to nepsal.
Dodousek: jasně, že do Ostravy toho bude míň, když jenom 4 řádky na Linz je něco ohledně tarifu ;) Ale plošinu jsem taky zvažoval, zda psát či ne, a nakonec u posledních vlaků, kam jsem letos Bdghmee přiřadil, už jsem to info nevkládal, je to tam relativně zbytečné. Relativně proto, protože když si zobrazíš řazení v textové podobě, tak se to tam nedozvíš. Toto si myslím, že by stálo za úvahu u textového zobrazení přidat sloupeček "Služby", kde by se tyto věci vypsaly - plošina, kola, klima, 230V apod. Ale info o oddílech a povinných místenkách pro cyklomaniaky bych rozhodně psal dál.
Mě by zajímalo kdy bude k dispozici VODka pro nás bez jiného přístupu k datům O:)
Já si myslím, že místa mimo rezervační systém by měla být uváděna - na exponovaných vlacích a v exponovaných časech, kdy může být vymístenkovaná část či většina vlaku se hodí vědět, kde jsou místa mimo rezervační systém (pokud jdu na poslední chvíli např. o Vánocích).
Spíše jako problém vidím u některých řadičů opisování některých informací z VODky, které jsou uvedeny v piktogramech pod vozem. Jako příklad mohu uvést vůz Bdghmee236, u kterých jeden z řadičů vypisuje i informace typu "Vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou". Popis tohoto vozu přesně podle poznámek z VODky zabere u tohoto autora asi 8 řádků, u mě jenom 2.
EDIT 2: Zase když se člověk podívá na motorové rychlíky, u nich jsou někdy i 2/3 vozů mimo rezervační systém, říkám si, že vozy/místa mimo rezervační systém by se uvádět neměly. Představte si, jak by to vypadalo, kdyby u každého vozu krom motorového bylo napsáno "Vůz mimo rezervační systém".
Zda psát či nepsát místa mimo rezervační systém... nemám na to vyhrazený názor, asi bych to ponechal jako námět k diskuzi.
Konkrétně místo č. 102 ve voze Ampz v rakouském railjetu jaksi postrádá okno. ÖBB asi chtěly předejít případným stížnostem na přidělení podřadného místa, kór když je to v první třídě. Když není rezervovatelné, tak si tam cestující sedne jen dobrovolně. Podobný případ je sedadlo č. 71 v Afmpz. ČD takové detaily asi netrápí, protože podobný "temný koutek" je i v českém railjetu sedadlo č. 72 v Afmpz.