ygi: tak věřím, že Bpeer 29-70 a 20-70 každý řadič rozezná (kdo by přece jen nevěděl, tak se liší počtem oken a na první pohled je lze rozlišit podle toho, že u Bpeer 29-70 se pravidelně střídají pevná a otevírací okna, kdežto Bpeer 20-70 má na jednom místě dvě pevná okna vedle sebe).
Aeer a Aeer 1+2+ jde rozeznat podle polepů.
Bmpeer a Bdmpeer by měly jít rozlišit podle obrázku bicyklu na bočnici u Bdmpeer.
Ostatní případy jsou typu "základní řada" a "ee". Tady si myslím, že většina řadičů v případě pochybností používá přednostně tu základní řadu než "ee", takže zavádět navíc variantu UNI mě v těchto případech přijde už zbytečné.
A pro Bmeer, Bdghmeer a Bmpeer bych UNI verzi nezaváděl, protože ony už samy o sobě jsou vlastně ve významu "UNI". Kdo zná přesný vůz, tak do řazení napíše číslo vozu, kdo číslo nezná, tak většinou ten podtyp stejně nemůže s jistotou určit.
slawe: položka Vlak vyhledává v té největší kolonce, kde se zapisuje řazení vlaku (položky jsou pojmenované stejně v obou formulářích, ale asi by bylo lepší, kdyby se "Vlak" jmenoval "Vozy" nebo tak nějak..). Zkrátka vyhledává libovolný text v zápisu řazení vlaku. Lze tak najít všechny vlaky, kde se vyskytuje např. JLV nebo je možné vyhledávat sekvence jako "364*ČD Bmz" - tzn. všechny vlaky, ve kterých se vyskytuje ČD Bmz s číslem 364. Možností je spousta a lze to kombinovat s ostatními vyhledávacími poli. Další využití může být s použitím komentářů: když si do více vlaků napíšu třeba ##dodělat## (ty křížky tam musí být), tak si potom můžu vyhledat všechny vlaky obsahující text "dodělat". Takhle je možné seskupovat/filtrovat vlaky napříč všech kategorií.
Vyhledávání po tratích jsem vrátil.
pd: Je to tak, našel jsem na netu výkres a do toho jsem kreslil. Říkám že to není pro mne...
K novému vyhledávacímu formuláři, je to dobrý nápad a něco takového to chtělo. Přesto ale bych měl dvě věci:
1) co znamená položka vlak? Nějak jsem nepochopil co přesně to hledá
2) zmizelo vyhledávání po tratích
Vďaka, ale už banujem, že som sa zaplietol, je to záležitosť ďaleko (rozumej nerealizovateľne) širšieho záberu, nie len B a Bdteer.
Inak by ma zaujímalo, koľko radičov nevie, že nie je Bpeer ako Bpeer.
"To bychom pak mohli mít i vůz B UNI, který by zahrnoval modifikace Bee/Bdee/Bgee/Bd.":
A prečo nie? Myslím, že informácia "nie som si istý, resp. neviem" je ďaleko kvalitnejšia ako tresnúť tam B80 keď je to trébars modernizované B60.
Detto vozeň UNI, poprípade po žel. správach ČD UNI, ZSSK UNI...
Totiž môže mať radič zaznamenaný celkom dobrý záznam zaujímavého/neštandardného radenia ale si nie je (z rôznych dôvodov) istý či tam bol 7. vagón Bdteer alebo Bdgteer. Niekto nenahrá nič, niekto si vymyslí.
slawe: To je zmenšené z nějakého většího obrázku, ne? Takhle to bohužel nejde, protože to bude mít rozostřené hrany. Zmenšovat se dají jen části obrázku (loga, nápisy, podvozky, dejme tomu i zaoblené čela), ale ten základní obrázek vozu musí být ostrý. 814 n2 jsem přidal.
Všem, co takhle vytváří obrázky vozů, se musím poklonit. Zkusil jsem takhle udělat tu modrou regionovu a žádná prča toto. Takže díky všem, co kdy tyto obrázky dělali.
Jak říká mrkvaj, když bude šablona nebo i žlutá verze v PSD, i já bych to zkusil. Jinak právě jsem na FB zahlédl fotku s najbrt verzí ABmz, co ČD koupily, tak další vagon k překreslení...
Obrázek ABmz na FB
---------------------
Edit: Tak už jsou modré i Bmz 229
ygi: Zevnitř identické nejsou, např. mají různý počet míst pro kola. To bychom pak mohli mít i vůz B UNI, který by zahrnoval modifikace Bee/Bdee/Bgee/Bd. Ty jsou taky zvenku stejné.
slawe: Příležitostně nakreslím. Ale kdyby se do toho chtěl někdo pustit, tak mu to klidně přenechám :)
Napadlo ma, či by nemalo význam pridať voz ZSSK Bdteer UNI, ktorý by zahŕňal všetky 4 modifikácie, pokiaľ si radič ni je istý. Predsa sú to vozne pre cestujúceho identické a zvonka takmer nerozlíšiteľné.
Okrem toho pribudla 4. verzia - Bdgteer II. série čísel >120
Ještě mě tak napadlo (ano, zase práce, jsem hrozný), žeby se mohla udělat už najbrtizovaná regionova. Přecijen 2 jsou v najbrtu už z výroby a třetí byla přelakována nedávno, a mají ji následovat další.
Díky za žehličky, jdu si opravit řazení :)
255 znaků bude stačit :D To mi připomíná, jak Bill Gates kdysi údajně řekl "640kB paměti musí stačit každému", a já mám v notebooku 8GB RAM :D
slawe: jo takhle menší... a to jsem si myslel, že 255 znaků bude stačit každému Změněno na TEXT, to už by měla být dostatečná kapacita i pro dlouhá omezení.
Dodousek: vida, o této možnosti jsem nevěděl ani já :)
R 909
368*ČD Bd 264*(Praha hl. n. -) Brno hl. n. - Zábřeh na Moravě (- Jeseník)**Přímý vůz od [link CD R 863 Svitava],nový řádek (enter)
přímý vůz na [link CD R 1409]+
367*ČD Bd 264*B(Praha hl. n. -) Brno hl. n. - Zábřeh na Moravě (- Jeseník)**Přímý vůz od [link CD R 863 Svitava],nový řádek (enter)
přímý vůz na [link CD R 1409]+
Prostě v editoru stačí mezi 2 linky hodit nový řádek, ve výsledku se tento nově vložený řádek neprojeví :)
Ve dvojkovém najbrtu jsem viděl jenom dieslovou 714, elektrické jsou buď v původních barvách, nebo v najbrtu v1.
To s tím místem v omezení jsem myslel vyloženě na úrovni databáze či formuláře - po uložení se mi občas část dat smaže, jako kdyby datový typ pro omezení byl VARCHAR 255.
Ještě jeden bug jsem našel u odkazů v poznámce/omezení - když se použijí dva [linky], tak se jako odkaz nastaví i text mezi oběma linky a odkazuje to jen na první odkaz.
Napadlo mě ještě Masarykovo nádraží uvaděné ve VODce jako Praha M.n.-dvorana.
Zapeklitý vlak mě napadá třeba Os 188xx na trati 195, kdy v letní sezoně jezdi dvojková žehle s Btxy a ve zbytku roku regionova. Ale chybička se vloudila a omezení na SZ ve VODce není...
Jestli použít X variant nebo překlápěcí vozy nebo poznámku ponechávám na uvážení každého řadiče. Pro různé případy se hodí různé způsoby a stanovit nějakou striktní hranici mezi jednotlivými možnostmi asi nejde. Mělo by se použít to, co je ve výsledku přehlednější.
Pole pro omezení je sice menší, ale táhnutím za pravý dolní roh by mělo jít roztáhnout (vyjma nějakých historických prohlížečů).
Zkratky os.n., z., n. by se už měly vyskytovat jen tam, kde patří. Pokud jsou ještě někde navíc, prosím o info. Nějaké zkratky jsem v tom návodu vypsal, do dalšího vydání třeba připíšu další. Nicméně jejich přesný datumový význam se vždy musí dohledat v příslušném úvodním souboru. Taktéž přivítám tipy na další "zapeklité" vlaky, reprezentativní exempláře přidám do příštího vydání. Případně je můžeme rozebrat rovnou tady.
Chtěl bych poděkovat autorovi pomůcky k VOD3, velice užitečná věc, díky :) Bordel v jednotlivých ROC je obrovský a vyznat se tak v některých VODkách je na hlavu. Jinak k samotnému návodu, je to věcí názoru každého z nás, ale já osobně bych se ukládání X řazení anebo překlápění vyvaroval a používal jen mimořádně. Důvodem je to že ve výsledku bude přehlednost stránky trochu někde jinde. Já osobně to dělám tak, že pokud to nejde dát do přímé trasy vozu, tak to dám do omezení anebo poznámky (v omezení není moc místa), kde dám číslo spoje a nově tam zpětně dopisuji linky.
Jinak asi bych buď doplnil, anebo napsal do nového, to co tu před časem psal vantju - aby řadiči mazali z cest a poznámek zkratky jako os.n., z.,n. apod., a uvedl i případné výjimky, kde se nemaže (Křenovice horní n.). Další věc, co by se tam mohla objevit, je to co jsem řešil s kolegou Martinem Zedníkem , a to jsou různé zkratky, co různé ROC používají. Je jasné, že konkrétní data se napsat nemohou, neb ty jsou každý rok trochu jiné, ale aspoň význam se hodí a dokáže často napovědět.
Měl bych drobnou prosbičku na nějakého šikovného grafika - mohl by někdo dokreslit další lokomotivy, co ČD mají? Např. žehličky chybí..
Jen pro upřesnění, názvy stanic by měly být ve tvaru, jak jsou uvedeny v knižním jízdním řádu pro veřejnost. Zkratka "os.n." se na síti SŽDC ve vztahu k cestujícím v současné době nevyskytuje (v minulosti ale byla třeba Kopřivnice os.n.). Na síti ŽSR je jeden takový případ, a to Zvolen os.st.
Čárky v omezení jízdy vlaků někdy význam mají. Viz příklady z ostravské VOD:
(X),(6)(†)*ŠK = v pracovní dny celoročně, ve dnech pracovního klidu v období školního vyučování
(X)(6),(†)*ŠK = v pracovní dny a první den pracovního klidu po posledním pracovním dni celoročně, ve dnech pracovního klidu, kromě prvního dne pracovního klidu po posledním pracovním dni, v období školního vyučování
361.1 ZSSK přidána, zacházení s mezerami u tratí upraveno.
Vantju, obecně se koncovky 'os.n.' či 'z' velice špatně hlídají, obzvláště v poznámce a zejména to 'z', to je peklo. Trasy se kontrolují dobře, to je dobře vidět a to není tak problém si ohlídat, ale v poznámkách či omezeních je to složitější a snadno se to přehlédne. Samozřejmě nemluvím o těch, kteří na to trochu prdí nebo o tom neví (já to taky nevěděl, než mi to někdo napsal vloni). Ohledně čárek v např. "jede v (X)(6)", toto bych asi neřešil, protože to neřeší ani ti, co VODky dělají. Podívej se na vodky např. Zlína a Brna - Zlín čárky dává, Brno ne.
Ohledně hlášení chyb, lidi, prosím vás, dávejte mi i vaše mail adresy, ať vám můžu odpovědět. Takhle musím veřejně:
A.: Díky, řazení upravena podle ZSSK. V době tvorby těch vlaků jsem měl k dispozici jen ČD verzi. :)
Thomas: Na IC 560 je turnusovaná lokomotiva ZSSK 361.1 (přičemž na vagonwebu je možno nacvaknout jen loko 361). To ale neznamená, že tam dopravce nemůže nasadit jiný stroj, viz naprosto běžné nasazování krys místo zátopků směr Púchov. Čili pokud na IC 560 jel stroj 350.001-4, tak tato informace, spolu s informací, jaké vagony jely, patří do aktuálního řazení.
pd: Návrh ještě na jednu úpravu pro výpis vlaků dle tratí: Když vlak jede po více tratích, někteří mezi dvě tratě vloží mezeru a tím pádem se vlak neuloží pod trasu např. 'CZ-280' ale ' CZ-280'. Bylo by záhodno, aby parser tuto mezeru ignoroval.
Zakládám toto téma pro případné dotazy řadičů, resp. měli by se sem dívat i ti, co už řadí, pokud mají nějaké dotazy nebo si s něčím neví rady, může se tu objevit odpověď. Pokud je ale tento systém vyřešen jinak, netřeba toto téma udržovat.
Měl bych první dotaz. Má cenu psát místa mimo rezervační systém? V railjetu je třeba "místo čís. 102 mimo rezervační systém", ale když jsem cestující, tak je mi to celkem jedno, že si nemůžu rezervovat tohle místo (to už by mě pak zajímal třeba konkrétní důvod proč to nejde).