Vzhledem k otevření možnosti vkládat skutečné řazení anonymními uživateli se rozmnožily různé blbosti, jako je náhradní souprava SC 504, dvoje italské Bc Venezia - Praha, nebo chybně uvedené vozy na různých vlacích (Bmpz 73 x Bmz 73). Proto vás prosím o dvě věci:
1) NEUVÁDĚJTE BLBOSTI! Každé skutečné řazení, pokud to jde, tak je ověřeno, takže je zbytečné tam dávat vaše výmysly.
2) UVÁDĚJTE PROSÍM ČÍSLA VOZŮ! Řazení bez čísel je v mnoha případech naprosto zbytečné a pokud tam bude nějaká věc, která nedává smysl (Bmpz na EC Polonia, které tam za tento rok prakticky ani nejelo), tak řazení bude smazáno, protože není možnost si to ověřit.
Takže zdržte se prosím blbostí, jako je ARp nebo Bpee na Hungarii, Bcmz Venezia - Budapešť přes Villach, apod. Nevím, k čemu vám to je a takové řazení stejně ven nepustím.
Mě osobně neuvádění čísel nijak nevadí. Pro mě je hodnotná informace, jak je dodržováno řazení. Proto budu rád za jakékoliv řazení i bez inventárního čísla.
Já bych to tak kategoricky neviděl. Myslím, že i bez čísel to má význam. Ne každý je šotouš přes oběhy, někoho zajímá řazení hlavně z hlediska různých neobvyklostí, modeláře třeba zajímají hlavně typy vozů a nátěry (ale už ne čísla). Dalším motivem pro skutečné řazení bylo zaznamenání a zveřejnění odlišností od plánovaného stavu. A snad i bez čísel to má nějakou informační hodnotu. Je jasné, že s čísly vozů je to ideální, ale já jsem rád a děkuji i za každé řazení bez čísel.
No nemyslím si že je složité zapsat vlak, který je delší než 5 vozů. Prakticky mám zkušenossti v zápisu 17 vozového rychlíku R 442, který stojí ve stanici 2 minuty.. prostě člověk musí mít chuť zapsat všechny čísla vozů ;) a je lepší si nevšímat lidí, co se na nás divně dívají. Např. v některých Expresech Praha - Ostrava - Žilina a zpět mně už vlakvedoucí znají, takže mi dovolí projít si soupravu nebo mi dokonce dají i výkaz vozidel, což mi ulehčí práci ;)
Zkuste se podívat na 90% jiných skutečných řazení v tomto GVD. Čísla jsou u všech vozů, jde o to, že buď to teda zapíšu (včetně čísel - jde i rychlozápis, např. Ex 149 - 141 009, 816 003, 447 088, 238 522, 248 089, 248 083, 237 009, v tomto případě se to dá psát i na mobil, což občas také využívám. A pokud to takhle nedělám, tak to tam nedávám vůbec, je to pak bezvýznamné.
vantju: Máte priveľké nároky. Skutočné radenie s číslami je "bežným šotoušom" prakticky nezistiteľné. pretože sa rovná
- obídeniu celej súpravy so zošitom/niečím elektronickým a odpísaniu čísiel (to žere moc času, obzvlášť pri vlakoch dlhších ako 5 vozňov, navyše sa na človeka pozerajú ako na podívína, viď jeden pán z Bratislavy)
- natočeniu prejazdu vlaku a analýze čísiel (na čo treba schopnejšiu /= drahú/ kameru so statívom, ináč neprečítate ani h....)
- získaniu dát z drážnych IS (šotouš musí byť drážnym zamestnancom, navyše je to dosť o hubu)
Všem bych vám chtěl moc poděkovat za přidané skutečené řazení, ale když už ho píšete, zapsiujte prosím především čísla vozů, jen samostatné vozy nestačí, to pak prakticky nemá význam. Například toto řazení - výborně, na R 741 jelo Apee141, ale jaké Apee141? To už se nedozvím. Kdyby se tam toho řazení psalo víc a psalo se tam i s čísly vozu, mohl jsem se dozvědět, že kdyby to bylo např. Apee141 010, co o den dříve jezdilo na jiném vlaku, tak že vypadlo z kurzu a nahradilo jej něco jiného a že z tohoto obratu rychlíku vypadlo nějaké Aee145/152. A vůbec, proč ještě nejsou některé rychlíky hotové? Proč jsou jen sudé?