|
 |
|
 |
|
 |
Téma: |
 |
Vaše návrhy a názory na kompletní rekonstrukce tratí v ČR (74 Příspěvků) |
 |
|
|
|
|
K tomu tunelu u Hranic, kdo má zájem, tak tuto sobotu 14.9. bude zpřístupněný veřejnosti (v rámci dnů Evropského dědictví, viz plakát).
|
|
|
Jura - 11. 09. 2019 16:04
|
|
|
Jak jinak, Pechar má prsty všude 
|
|
|
Strašidlo - 11. 09. 2019 15:50
|
|
|
Ten bude určitě známý od Pechara. Hlavně to berte s rezervou 
|
|
|
Pravidelný cestující - 29. 08. 2019 20:00
|
|
|
Ano, to jsem též četl, ale moc to nesedí s tím že trať Pečky – Zásmuky budovaná asi 1880 má necelých 20 km (aspoň teď, info o zkrácení jsem nenašel, naopak jsem četl o prodloužení – původní trať vedla z Peček po nynější vlečce do ZPA). A taky jsem četl, že tehdá musela mít každá pořádná trať tunel, a proto na Ferdinandce byl tunel u Hranic, ale není to pravda, tunel byl vybudován protože došlo k několika sesuvům půdy do vybudovaného zářezu.
|
|
|
|
|
|
Legenda hovoří, že Osoblažka je tak klikatá proto, aby dosáhla délky přes 20 km, což prý byla tehdejší podmínka udělení koncese (asi s oddůvodněním, že kratší dráhy jsou zbytečné). Ale zdůrazňuju, že je to jen legenda  Skutečnost je asi taková, že se to asi fakt snažili postavit co nejlevněj, čímž tu trať pro další generace vlastně zabili.
Pro Osoblažku by byla nejlepší modernizace ve formě autobusu. To by za nižší náklady dokázalo mnohem lépe (tj. častěji a rychleji) obsloužit celý region. Elektrifikaci a narovnání bych raději investoval do jiné tratě, kde to má větší smysl. Jediné, co snad Osoblažku opravňuje k další existenci, je to, že sama o sobě je turistickou atrakcí. Jinak by to byl ideální kandidát na zrušení.
|
|
|
Pravidelný cestující - 27. 08. 2019 20:28
|
|
|
A to co jde přes vrstevnice se odtěží / nasype, vytuneluje, nebo to bude samej dokopec a skopec? Naši předkové nedělali ty tratě tak klikatý protože rádi jezdili dál a pomaleji, ale respektovali krajinu. Uznávám že zásahy do krajiny s moderní technikou jsou o hodně snadnější než s krumpáčem, lopatou, kolečkem a trochou dynamitu jako měli naši předkové, ale je to pekelně drahý.
|
|
|
FatRat - 27. 08. 2019 17:55
|
|
|
Strašidlo, ne, obce na trati nemají ani dohromady aspoň 5 tisíc. Takovouhle pidi midi tratičku minimálně mimo sezónu nevytáhneš ze ztráty. Ale pokud zůstaneme ve světě fantazie, nebylo by rovnou lepší z úzkokolejky udělat klasickou normálně rozchodnou trať a z Osoblahy jí protáhnout do Racławic Śląskich a udělat tam taktovej uzel s návaznostmi ze všech možných stran Polska? :D
|
|
|
Jura - 26. 08. 2019 21:31
|
|
|
Aha nó 
|
|
|
Strašidlo - 26. 08. 2019 16:52
|
|
|
Aby byla konkurenceschopná a nebyla ztrátová.
|
|
|
vantju - 26. 08. 2019 15:12
|
|
|
A k čemu jako?
|
|
|
Strašidlo - 26. 08. 2019 11:41
|
|
|
Co byste řekli elektrifikaci a narovnání tratě 298 (vyjma ostrého oblouku)? Pak by tam jezdily Stadler GTW přizbusobené na rozchod 760 mm. Mimochodem, ZSSK si objednaly metrovou variantu na TEŽ. Mapa zde
Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (26. 08. 2019 12:08).
|
|
|
Jura - 02. 07. 2019 15:25
|
|
|
Ach tak, tak to jo to nevadí, stejně jsou to jen ptákoviny 
|
|
|
Pechar146 - 02. 07. 2019 14:44
|
|
|
Jura: konkrétně v oboru "Dějiny křesťanského umění". První krok mám za sebou(vzali mě)
To já taky ne, co bych tam dělal. Ale zase bych se tam domluvil česky...
Strašidlo: Ve které jsou fázi? Rodinné?
|
|
|
Jura - 02. 07. 2019 14:36
|
|
|
Pechar: No snad se tím doktorem teologie nestaneš. Strašidlo: Raději bych se tam s vámi nepotkal, stejně nemám rád Chorvatsko 
|
|
|
Strašidlo - 02. 07. 2019 14:14
|
|
|
Jura: Do Záhřebu je to v pohodě, ale ty jezdíš k moři do Rijeky, Splitu, Šibeníku (tam je teď žralok  ), Zadaru,... A trať Záhřeb - Split je v hrůzostrašném stavu a bez drátů. A jen do Záhřebu je to vlakem 10 hodin (z Ovy) a autem to stihneš za 7 hodin. Na vlak do Chorvatska je to ještě brzo
Pechar: English Wikipedia - High-speed rail in Croatia Pokud tato trať bude, tak se tam všichni potkáme u moře 
|
|
|
Pechar146 - 02. 07. 2019 13:44
|
|
|
Tady máš ode mě, Strašidlo pozdrav se 150.213-7
|
|
|
Pechar146 - 02. 07. 2019 13:18
|
|
|
Ano Strašidlo, s tím Bmz to bylo na tebe.
Ale až budou mít v Chorvatsku VRT, tak já už budu "ThDr."...>:D<
|
|
|
Jura - 02. 07. 2019 12:42
|
|
|
Jak to, že tam nejde jet vlakem? Vždyž EC 158 jede z Vídně do Záhřebu, a jedna rada, do Chorvatska nechtěj letět, protože na dané linky je nasazován od SW ten největší šrot 
|
|
|
Strašidlo - 02. 07. 2019 12:07
|
|
|
Pokud je ta otázka s tím Bmz na mě, tak já jsem tím v životě nejel, a jestli tě zajímá, čím jsem jel do Chorvatska, tak busem. A jestli navštívím Chorvatsko i příští rok, tak busem ani autem tam nepojedu. Vlakem to ještě nejde, takže bych letěl. A až tam bude VRT, jakože i Chorvati plánují, tak se tam možná svezu i vlakem.
|
|
|
Pechar146 - 02. 07. 2019 09:59
|
|
|
A jel si Bmz 241/245?
|
|
|
Strašidlo - 01. 07. 2019 21:30
|
|
|
Zdravím z Chorvatska. Nemohl jsem si pomoct a na českou železnici se mi nepovedlo zapomenout.  Jestli na to budu mít doma čas, tak vám pošlu rekonstrukci trati České Budějovice - hraniční přechod Horní Dvořiště/Summerau.
|
|
|
Pechar146 - 27. 06. 2019 18:24
|
|
|
Tak to se omlouvám...
Cílem byla rekonstrukce vozidel...
|
|
|
|
|
|
Jakou to má souvislost s "kompletní rekonstrukcí tratí v ČR" ?
|
|
|
Pechar146 - 27. 06. 2019 15:33
|
|
|
Nevyrábí se ještě nějaká taková sedadla?
|
|
|
Pechar146 - 27. 06. 2019 09:41
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 22. 08. 2018 12:11
|
|
|
Dobrý den. Mám tady pár návrhů jak opravit tratě v ČR. Tímto návrhem jsem se začal zabývat od doby, co mě napadla elektrifikace trati 310. Zkrátka bych tu trať zdvojkolejnil, elektrifikoval a rychlost zvýšil na 160. Tak a teď kritizujte můj nápad, kritizujte návrhy ČD a prezentujte ty své.
|
|
|
 |
|