Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Technologie na železnici
Téma:
-Odbavovací zařízení na české železnici-   (17 Příspěvků)
Répal - 25. 11. 2011 20:51
Úplně první POP měla tiskárnu jehličková a zkoušela se v Olomouci.
Jiří Pekárek - 10. 01. 2011 18:17
Tady je dokonce záběr na tu čtečku:
[ekonomika.idnes.cz]

Jen je mi divné, že to vyjíždí z textového editoru - ale pak už na to asi měli nějaký program...
Anonymní uživatel - 30. 10. 2010 22:37
Vilda854 - no dá se říct, že to odbavovací zařízení také je, takže se to sem hodí. No to nevím a asi to bude i těžké zjistit. V současné době spíše pozoruji trend klasických razítek, které dělá kde kdo...
Anonymní uživatel - 27. 10. 2010 19:03
Dobrý večer, vím že se to sem moc nehodí ale chtěl bych se zeptat, kdo vyrábí razítkovací kleště, které používají ČD, hlavně RCVD Břeclav(z mích skušeností). Předem děkuji.
Jiří Pekárek - 17. 08. 2010 20:52
Ikdyž už tu byli fotky na "regiojeťáckou popku", jednalo se o fotky od výrobce bez ilustrace. Zde jsem našel jednu fotku již z běžného provozu: [agila-plzen.info] a také ještě jednu fotku jízdenky: [agila-plzen.info]
Anonymní uživatel - 02. 08. 2010 20:28
Já také nechtěl aby jste to psal veřejně na fórum. A věř(te)- takovej zm*d fakt nejsem, abych něco vynášel "ven". Tu adresu na to sledování neznám, takže ani heslo. Njn, online nePOPky dělají divy. Spíše napište vy, to si to heslo mám cucat z prstu?
Zeptejte se Paroubka, třeba vás do toho zasvětí. Škoda že to blokli, ale teď už stejně neni co sledovat.

Jen tak dodám, kdyby něco - strejcekms@seznam.cz



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (02. 08. 2010 20:30).
Jiří Pekárek - 02. 08. 2010 18:11
strejcekms

Od koho to mám Vám neřeknu, abyste ho nezahalili maily s žádostmi. Jen drobet navnadím:

Dostal jsem k tomu i adresu na GPS sledování vlaků...
Jsou tam vypsány ztráty (ikdyž se v nich neorientuji)
Každá prodaná jízdenka se tam do minuty objevila (později i při cestě zpět),
pokud jede jeden cestující tak hned podle ceny vím, odkud kam jel
Je tam několik grafů
Je to rozděleno na akvizice a na tarif

Ale bohužel mi to blokli... Takže už se tam nedostanu...
Potají mne sledoval jeden ze ŽelPage, který donášel...

Bylo tam uživ. jméno "regiojet" a heslo "desiro". Kdybyste věděl o tom novém hesle, informujte mne prosím...
Děkuji
Anonymní uživatel - 01. 08. 2010 10:57
Jízdenka Regiojetu, i s čar. kódem.

[www.dds.estranky.cz]
Anonymní uživatel - 01. 08. 2010 09:02
Jiří Pekárek - to máte od Paroubka? Nebo kam na to chodíte :) mě to kdyžtak pošlete, jestli můžete.
Soudě podle sdělení pana Paroubka v diskusi na stránkách RJ, o domažlickou mají zájem, vlastně jste se také účastnil. Na domažlice by možná pomohlo, kdyby ten vlak zastavoval všude, ale bez dotací je to dlouhodobě neudržitelné. Dík za zajímavé informace, na tu domažlickou to bude dle mého pozorování asi podobné.
Jiří Pekárek - 31. 07. 2010 23:33
Co mám k dispozici oficiální statistiky obsazenosti spojů včetně vydělaných tržeb, na vlacích Praha-Děčín (kde se jezdilo až do 31.7. za akvizici 40 kč) jezdí tak max. 10 lidí... No a za celou dobu, co se jezdí podle tarifu byli prodány jízdenky za něco málo přes 800.000 Kč, což moc není...
Anonymní uživatel - 26. 07. 2010 20:01
Tak jsem to nakonec zjistil. Regiojet používá odbavovací zařízení INGENICO IPA 280. Bližší tech. parametry najdete na netu, včetně fotek.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (26. 07. 2010 20:03).
Anonymní uživatel - 17. 07. 2010 15:25
Tak jsem absolvoval několik jízd s Regiojetem, co je zajímavé, že když se jezdí za normální jízdné, tak obsazenost vlaku Regiojetu je oproti ČD stejně malá, i když nabízí lepší soupravu, nejspíše to bude způsobeno traťovými jízdenkami ČD, nebo nezastavováním všech spojů RJ ve všech stanicích a zastávkách, nebo tím že jsou lidé málo informováni (nevědí ve ktrých stanicích zastavují, neznají ceník, atd..). Plzeňskou kartu stačí opravdu jen ukázat, zařízení ji nejspíše neumí číst, nebude to tím že nemá čtečku čip karet, jako spíše tím že v zařízení neni nahrán odpovídající software (pro Plzeňskou kartu). Nepodařilo se mě to zjistit co je to za zařízení, průvodčí vlaku to nevěděla, v dolní části byl nějaký nápis, jenže byl odlepený (seškrábyný, nebyl k přečtení). Ale podobná zařízení jako Casio POP IT- XXXX vyrábí třeba Motorola (Motorola symbol), nebo Mobille Compia (snad se to tak píše), možná i Siemens. Casio má ve svém portfoliu také více zařízení. Vždy když jsem cestoval, tak vždy v oddíle 1. třídy, kde bylo liduprázdno, což je způsobeno nejspíše tím že to lidé berou opravdu vážně a neví že se to zatím nerozlišuje, ceník pro 1. tř. nebyl v dotištěných letácích ani uveřejněn. Na řadu přišla řeč s průvodčí na téma "no moc lidí s vámi nejezdí" (zdůvodnění víše). Dále po zjištění že jsou v návrhu nového GVD mě bylo sděleno že k realizaci provozu na trati 180 od nového grafikonu nejspíše nedojde, bez dotací - na tom jsem se s jinak milou a ochotnou, chcete-li stewardkou schodl. Co jsem odkoukal, tak průměrný počet cestujících na trase Nýřany - Plzeň hl.n. byl asi 9 - 12 v četně mě s tím že na jižním předměstí v Plzni (což je vlková stanice, hlavně pro přestup na tramvaj 4 + nějaké ty trolejbusy) vystupovalo cca 5 lidí.
Před spojem z Nýřan (což byla jedna cesta) jel cca 12 minut před RJ spoj ČD, na peronu asi 27 lidí, do RJ jsme nastupovali 3 (jedno dítě s doprovodem a já).
Dále ty radiostanice co jsou na soupravě použité jsou Německé a podle strojvedoucího neumí simplexní část TRS, což je asi 150 MHz - všichni slyší vše- asi jen pro místní komunikaci (posun, atd..). Tu přímou volbu (dvou účastníků) 450 MHz to umí bez problémů + GSM-R. Jinak mezi Tlučnou a Vejprnicemi se mění kanál, prostě je tam návěsť s telefonem (přeladit radiostanici).
No je to docela škoda že spoje nejspíše nebudou zachovány, ale nějak to dopadne.
Po dojetí spoje v 14:01 z Domažlic do Plzně se střídají průvodčí (vždy), což je ještě na palubě vůalu doprovázeno přepočítáváním tržby, což je právě vidět z oddílu 1. třídy :)
Na stanovišti strorojvedoucího jsou standartní věci, nějaké čistící prostředky + lékárnička, záložní zdroj pro odbavovací zařízení+ hasicí přístroj..
Anonymní uživatel - 13. 07. 2010 12:53
Jo já se s nima ještě projedu a možná se i optám, ta plzeňská karta je týdení, nebo roční atd. Je to předplatné, takže se s toho nic nestrhává, jen se prokazuje že máte zakoupené předplatné, něco jiného je elektronická peněženka, tu mají i ČD, ale tu v RJ neuznávají (z plz. karty).
Já to ošéfuju-okouknu... A já myslel že čtečku má.. Jinak oni mají na stan. stroj. nabíječku i s záložním zdrojem..



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (13. 07. 2010 12:55).
Jiří Pekárek - 12. 07. 2010 23:40
Co se týče RegioJetu, vydává jízdenky asi 4 cm široké (sken z dob akvizice: [www.k-report.net] podpis = označení jízdy "zpět")
Nyní na ně prý dává navíc čárový kód (vím to od p. Jana Paroubka), kdy na zpáteční jízdě ho uloží do databáze (pokladna má čtečku čár. kódů). Má to nějaké propojení s internetem, neboť existuje sledovací systém, na kterém se do minuty objeví každá prodaná jízdenka. Nyní se tam neobjevují ještě ty zpáteční, prý to připravují. Je tedi možnost, že sledovací systém hlásí 0 cestujících, přičemž bude plné desiro těch, kteří mají zpáteční jízdenku a jedou ve směru "ZPĚT". To by se mělo prý změnit.

Bohužel tuto pokladničku nemám vyfotografovanou, ale vypadá tak, že má z obou stran display a klávesničku a dole vylézá lístek. Čip. čtečku nemá, proto se na Plzeňskou kartu jezdí zdarma a nic se nestrhává. Velikost přístroje cca 10 x 20 cm, tloušťka cca 3-4 cm, žádný obal - nosí ji v ruce, žádný popruh. Display nejspíš (alespoň na jedné straně) dotykový. (Tyto pokladny se používaly 6.6.2010, je možné, že už mají jiné).

Jsem cestující, podrobnější info Vám podá nějaký jejich steward/ka.


Jiří Pekárek
Anonymní uživatel - 08. 07. 2010 16:27
jj díky za doplnění :D
Thomas - 03. 07. 2010 16:17
Ahojky,
tak něco k těm POPíkum.
První se začali používat od roku 1998 a to v svč Olomouc,Šumperk a Jičín.
Z tiskárny lezl užší papír než z další séie 2000,která přišla kolem roku 2001.
Obě první série měli monochromatický display.
POPy dvoutisícovky uměly krom výdeje jízdenek hledat v jízdním řádu (strašně díky tomu zamrzávaly), zjednodušeně výkaz vozidel a číst čipovky.
Nyní jsou v oběhu jen barevné (ale s menším displayem) POPky série 3000 a 3100.
Jako software je zde speciálně pro dráhu windows.
Navíc umí komplet vlakovou dokumentaci( ta se již jinak až na určité vyjímky nepíše).
Zatím pracují off-line ,ale počítá se s napojením on-line nejspíš přes nějaký lepší model mobilu.
Při ovládání vlakový doprovod používá krom originálního stylusu tužky a dámy hlavně svoje nehty.
Okna jsou dost velká,ale také se dá použít hardwarová klávesnice,kde je ke každému oknu přiřazeno tlačítko
jako ekvivalent ovládacího prvku.
POPky 3100 jsou docela rychlé a k zatuhnutí dojde málokdy.
Jinak hardwarově stejná Casia používají Němci,aspoň vlakový doprovod DB Regio Süd-Ost pokud vím,ale nově i Poláci na PKP.Myslím že je používá na svých vlacích i společnost ODEG v Sasku a Braniborsku.
Anonymní uživatel - 28. 06. 2010 10:25
Téma - konkrétně o tzv. POPkách, příště možná o MOPkách :) (POP = přenosná odbavovací, nebo také osobní pokladna) mě napadlo včera pozdě večer a jelikož jsem neměl přístup k počítači s připojením k síti, tak jsem to oživil až dnes. V úvodu budou i dvě tři otázky.

Úvod do problematiky: ty tam jsou ručně vypisované jízdenky a rovnou říkám že přes toto nejsem nějaký specialista :)
v současné době používají ČD celkem 3 přenosná odbavovací zařízení. CASIO POP IT- 2000 - ano, jak známo z praktického cestování vlakem, všechna tato zařízení vyrábí firma CASIO. Zařízení prvé jmenované je nejstarší, k jeho prvnímu nasazení u národního dopravce došlo v roce 1999, respektive asi už 1998 - ve zkušebním provozu, který se osvědčil. O jeho podrobných technických parametrech se dočtete na internetu, pokud trochu zapátráte. Nevím přesně kolik kusů je v současné době v provozu, ale nejspíše ještě dost. Jedná se vlastně o PDA s termotiskárnou - kapesní počítač který umí tisknou jízdenky a zpracovávat vlakovou dokumentaci (u novších modelů), nevím jak je to u těchto zařízení s čtečkou magnetických a nebo čipových karet, ale vzhledem k době vzniku má asi jen čtečku karet s magnetickým proužkem a čtečku čárových ko´dů to nemá určitě - asi možná i proto se tato zařízení postupně nahrazují.
2 generací POPek je zařízení CASIO POP IT - 3000. Umí již číst klasické čárové ko´dy + čipové bezkontaktní karty typu inkarta, nebo v okolí Plzně hojně využívaná Plzeňská karta - IDP + MHD. Je nejspíše i rychlejší, kromě infraportu (kterým asi disponovala i POP 2000) je vybavena i technologií Bluetoth a samozřejmě sériovým kabelem - taktéž i v předchozí verzi. Tiskne na 50ti nebo v případě ČD na 80 milimetrový papír. Tak moje otázka je (pokud někdo vý) jaké že to odbavovací pokladny používá Regiojet, co jsem odpozoroval, tak je to nějaké stříbrné zařízené, né Casio, ale má také čtečku čárových ko´dů a tiskne na 50 mm papír, tak mě někdo když tak doplňte, jinak budu muset zapátrat v praxi u Rj. POP IT- 3000 kromě ČD (cca 900 ks) používá i společnost VIAMONT (10 ks) a autobusová společnost VEOLIA (7 ks).
A konečně 3 generace pokladen. CASIO POP IT- 3100 je nejnovší POPka u ČD, její dodávky jak jste se mohli leckde dočíst začali v roce 2009 dodávkou celkem 700 kusů. Novinkou oproti starším zařízením je že pracuje na operačním systému Windows Mobile (nevím jaká verze) a že umí číst i novější čárové ko´dy 2D + starší 1D. Dále tiskne už jen na 80 mm papír. Tak jsem se krom toho Regiojetu chtěl zeptat jestli někdo neví cenu těchto zařízení + můžete sdělit nějaké zkušenosti a nebo zajímavosti z provozu, popřípadě mě opravit, nebo doplnit. Já mohu jen říc že mě dost často fascinuje s čím se ten který(á) průvodčí vytasí, jestli do toho bude ťukat propiskou, nebo dlouhými nalepovacími nehty. Už jsem ale vyděl i originál stylus..
Koho zajímá podrobnější technické řešení – doporučuji stránky www.odp.cz ze kterých jsem také částečně čerpal..

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
       **  ********   *******   **      **        ** 
       **  **        **     **  **  **  **        ** 
       **  **        **         **  **  **        ** 
       **  ******    ********   **  **  **        ** 
 **    **  **        **     **  **  **  **  **    ** 
 **    **  **        **     **  **  **  **  **    ** 
  ******   **         *******    ***  ***    ******  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.