Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o vagonwebu >> VagonWEB obecně
Téma:
Fotoaktualizace 28.3.2010   (6 Příspěvků)
pd - 03. 04. 2011 21:56
strejcekms:
Bpee START má původní polské podvozky (typ "Opole"), prošly repasí a jsou připravené pro osazení Mg brzdy a pak by snad byl vůz schopen i 160 km/h.

LINT - kromě DB a pár soukromníků v Německu (no, ono je jich trochu víc, než pár ;) ) jezdí ještě u SNCF a u soukromníků i v Dánsku.

WLABm UZ - klimu má opravdu :) Generátor je schovaný pod vozem, má řemenový převod od nápravy.

RABe 535 - zničené mě to nepřišlo, otázka ale je, jak to bude vypadat po x letech. Na druhou stranu, ve Švýcarsku je zvykem měnit čalounění častěji než u ČD, takže se to třeba ani moc zničit nestihne..

marcello.sk: díky za upozornění, opraveno.

Petr V.: ty fotky jsou ze srpna 2009, to ještě 089 měl původní nátěr (alespoň podle najbrt.ic.cz, tam je k 12.1.2010 vedený v původním laku). Pokud to není 083, tak to musí být ještě jiný vůz...
Petr V. - 01. 04. 2011 18:07
Jenom bych chtěl upozornit, že ve fotogalerii u vozu A149 083-9 kde jsou fotky v pruhovaném potahu, tak jen chci říci že 083 je ve stylu "babiččino kanape" a tento vůz je zřejmě 089-6, která je již v novém najbrt interiéeruspinning smiley sticking its tongue out
marcello.sk - 30. 03. 2011 21:54
Jedná drobná chybička - Bdteer 006 - foto nie je v Čadci, Tento vozeň v Čadci momentálne nestretneme, nakoľko je dom. st. BA.
Anonymní uživatel - 30. 03. 2011 17:47
Wau, tato fotoaktualizace je plná krásných kolejových vozidel. Nejvíce mě asi zaujal BDghmeer. Sice se nedávno jeden kus BDghmeeru shořel, ale pokud se to nebude opakovat, jedná se o kvalitní rekonstrukci v podání ZOŠ Trnavy. Doufám, že tato ZOŠka vyhraje tendr na naše víceúčeláky.

U mě získalo druhé místo maďarské Bpee. Tento vůz u mě nevyhrál hlavně kvůli tomu, že je tam dle mého názoru příliš moc zelené, a pak kvůli malé maximální rychlosti. Jinak je velmi krásný. Asi jsou to nejkomfortnější vozy, které nejsou RIC.

Dále mě moc zaujala jednotka 535. Možná se asi mýlit nebudu, když řeknu, že je to fenomén komfortu mezi regionálními jednotkami, že?

Na čtvrté místo já osobně řadím srbský Beelmt. Až na čalounění sedaček je krásný - ale nevím, jak hezké to čalounění je po modernizaci. I když, čalounění vozu Aeelmt se vůbec nepovedlo.

Až páté místo získal Eurostar. Ta jednotka na mě působí celkově divným způsobem, jak karoserií, tak divnými sedačkami v obou třídách.

Šestý je u mě Bmnouz, kterého bych možná na první pohled nepoznal od Bmnouze Z1B. Ale je vidět, že Poláci chtějí vyšší komfort, a už se nemohu dočkat vyjetí jejich nového pendolina (prý má opravdu být).

Sedmé místo u mě obsadilo české Bpee, které by bylo jistě na vyšším místě, kdyby se vyměnily sedačky a nebo i stolečky. Ani jedno se mi nelíbí, navíc, ten stoleček je až neprakticky vysoko. Jinak se ten vůz celkem povedl.

Osmé místo u mě hájí slovenský Bd(g)teer, který na mě působí velice příjemným dojmem, i když, mohlo to být i lepší. A o ostatních ani nemá cenu se zmiňovat.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tomáš Palíšek (30. 03. 2011 17:49).
Anonymní uživatel - 29. 03. 2011 05:27
Bpee237 ČD: jo evolucespinning smiley sticking its tongue out, ale tak snad to mají už z krku, ještě dodělat Aee. Ovšem to Maďarské
Bpee START je z venku nádhera, i když takové "parádičky", jako kryt podvozku (jako na našich Xmz, krom WLABmz), nebo ta okna tu rekonstrukci asi prodražují. Ty zelené police jsou také děs, ale na barvu to nejezdí a každej má jinej vkus. Chtěl jsem se zeptat, podvozek to má něco jako máme Gorlit na našich ee-čkách, tedy kotoučové brzdy, bez Mg a ucházející jízda? Jede se v tom dobře? Ono to dost mate, ale chodové vlastnosti nemusí být nic moc. Ale škoda, že to zůstane jen na jejich vnitro IC.

842: No ty červené sedačky, raději nebudu přirovnávat, vlastně nemám k čemu. Příště by byla dobrá zebrovanásmiling bouncing smiley

ČD B: Ten s LED světly má i zásuvky 230V, ale to LED světlo je dost ostré, jel jsem v tom jednou a stačilo.

LINT, pokud se neplatu jezdí předevšim u DB a pár soukromníků, jinak asi nikde, ale je to pěkná jednotka na způsob Desira / motorák.

A, AB, Bmee, : Řekl bych, že se jedná o díla DKV, která se před korporátem snažila ten interiér trošku opravovat. Někde jsem o té české lidové tvořivosti DKV snad i něco četl. Roky použití fakt nevím, ale možná podle opotřebovanostispinning smiley sticking its tongue outby se to dalo poznat..


A9c9ux SNCF: Ale fuj, to je jako naše Bc.

ZSSK Bdteer 20-00: Takhle bych si představoval reko našich vozů řad Bp a zbytku Bdt, jenže ČD to udělají asi bez klimatizace..

ZSSK Bdghmeer: Ááá, to je ten rozpadající se vagónspinning smiley sticking its tongue out. Né, tak je to pěknej vůz, něco podobného by bylo pěkné i na našich BDbmsee, ale je hodně stížností na kvalitu zpracování. To že tomu schořela brzda, to se stát může. VŘ na rekonstrukci ČD BDh(b)msee už je ukončené, čeká se na vyhlášení vítěze. Přihlásili se více jak 2 firmy, asi3, ůdajně z ČR i SR. Rád říkám z celého československasmiling bouncing smiley

WLABm UZ: Ono to má opravdu klimatizaci? Zdá se ale že ano, nikde neni vidět nápravovej generátor. No když do evropy, tak stylověspinning smiley sticking its tongue out

Nemají těch salóních vozů ČD nějak moc?

RABe 535 BLS: To ale musí ty sedačky strašně ničit ne? Když si to každý ohne jak chce.

HŽ Bl: Tento vůz jezdil z Chorvatska i do Česka, nepletu-li se, tak na R,Ex? Jadran. Snad i docela pohodlný vůz.

Eurostar 373: Já měl za to, že to má i kupé. Každopádně ten pohled na jídlo, mňamka, také na porcelánu, jako v Pendolinu. A se sýrem Presidentspinning smiley sticking its tongue out Už mám hlad, no 5:27, to je akorát.
České Pendolino 680 dostalo už údajně zásuvky 230 V i do druhé vozové třídy, konkrétně tedy souprava 680 002, která je asi po opravě, zatim však nefungují, probíhá schvalování DÚ (drážnim úřadem).



Upraveno 3krát. Naposledy upravil strejcekms (29. 03. 2011 05:56).
pd - 28. 03. 2011 19:28
Po trochu delší přestávce je tady další aktualizace, co v ní najdeme?

Bdteer 21-00 a Bdgteer ZSSK jsou varianty slovenských rekonstrukcí vozů Bdt. Bdteer 21-00 je "základní provedení", oproti Bdteer 20-00 (který ve fotogalerii už byl) má prostor pro jízdní kola pouze na představku, kdežto u Bdteer 20-00 je více prostoru na úkor míst k sezení. Bdgteer má navíc služební oddíl.

Bmnouz XB-FPS PKPIC je modernizace nejstarší řady "z-vozů" u PKP, které byly dodány v roce 1990.

Bpee237 ČD je další evoluce opakovaně modernizovaných vozů ČD, více asi netřeba představovat. Zajímavý detail je použití různých typů tlačítek a rámečků displeje na představku u různých vozů...

Bpee START je příklad modernizací starých vozů z Maďarska. Jedná se o celkovou přestavbu vozů Bo z let 1979-80. Rekonstrukci provedl Bombardier MÁV (dřívější DVJ Dunakeszi) v roce 2008. Díky finančním problémům maďarského dopravce START bohužel zatím zůstalo jen u 7 modernizovaných vozů Bpee a pouhých 3 Apee. Původní plány byly na desítky vozů včetně jídelních a řídících pro kompletní IC soupravy.

Dále tu máme Beelmt ŽS, který se zase začíná objevovat na Avale. Tyto fotky jsou ale ještě z loňského roku.

Jednotky Eurostar - ve Velké Británii mají označení Class 373, ve Francii jsou pak známy jako TGV TMST. Koncepčně vycházejí právě z francouzkých jednotek TGV, výrobcem je společnost Alstom, vyrobeno bylo 38 jednotek v letech 1992-96.

RABe 535 BLS je čtyřdílná el. jednotka soukromého švýcarského dopravce BLS, který provozuje dopravu na řadě tratí, zejména v širším okolí Bernu. Jednotky RABe 535 nasazuje na RegioExpresy Bern - Brig a Regio (osobní) Spiez – Zweisimmen. Výrobcem je Bombardier, v letech 2008-10 bylo vyrobeno 20 jednotek. Mimochodem, sedačky jsou stejného typu jako v TGV POS, liší se jen absencí některých doplňků. Na této fotce je vidět
o kolik jde ohnout opěrka hlavy (jak zmiňoval v minulé aktualizaci).

Be 4/4 ev.č. 8 je elekrický vůz dopravce Meiringen-Innertkirchen Bahn, který patří mezi nejmenší železniční dopravce v zemi. Provozuje pouze jednu trať o délce 5 km mezi obcemi Meiringen a Innertkirchen, která byla původně postavená jako vlečka pro výstavbu vodní elektrárny v Innertkirchenu. Zajímavostí je, že z celkové délky trati vede 1,5 km v tunelu ve skalnaté soutěsce Aareschlucht. V tunelu je také zastávka Aareschlucht-Ost. Vozový park tohoto dopravce tvoří 5 starších (z 50. a 60. let) vozů různého původu, a jeden novější vůz ev.č. 8 z roku 1996, který byl vyroben přímo pro MIB ve Stadleru.

Do sbírky Desir přibyla varianta pro rakouské dráhy 5022 ÖBB a pro soukromého německého dopravce Ostseeland-Verkehr (OLA), který pod značkou Märkische Regiobahn provozuje dopravu na dvou regionálních tratích v okolí Berlína. Desiro jako takové asi není třeba představovat, ale na příkladu Märkische Regiobahn by se dala demonstrovat současná situace na poli německých privátních železničních společností. Jak už bylo řečeno, Märkische Regiobahn je pouze obchodní značka dopravce Ostseeland-Verkehr (OLA), který jako takový zajišťuje dopravu na několika tratích ve spolkové zemi Meklenbursko - Přední Pomořansko (v okolí Rostocku a Schwerinu). OLA přitom vznikl spojením dvou menších společností, a sice Ostmecklenburgischen Eisenbahn (OME) a MecklenburgBahn (MEBA). Aby to nebylo tak jednoduché, tak většinový podíl 70 % v OLA vlastní Veolia Verkehr, zbylých 30 % pak Dopravní podnik Schwerin. Pokud jde o to Desiro, tak konkrétně tohle je pronajaté od Alpha Trains (dříve Angel Trains). A aby informace byly úplné, tak od prosince 2011 převezme dopravu na obou tratích Märkische Regiobahn jiná společnost, a to Ostdeutsche Eisenbahn (ODEG), která již provozuje mj. několik tratí východně od Berlína.

Motorová jednotka řady 648 BRB soukromého dopravce Bayerische Regiobahn (mimochodem, taky součást skupiny Veolia) patří do rodiny jednotek LINT (Leichter Innovativer Nahverkehrstriebwagen = lehký inovativní regionální motorový vůz), která byla vyvinuta ve firmě Linke-Hofmann-Busch. Po převzetí tohoto výrobce Alstomem je LINT nabízen pod značkou Coradia LINT. Od roku 1999 už bylo vyrobeno více než 500 jednotek, zatím ve dvou variantách - jednodílný LINT 27 a dvoudílný LINT 41 (číslo značí délku v metrech). Ve výrobě je už i třídílná verze LINT 54.

Z dalších přírůstků ve fotogalerii bych upozornil na další varianty interiérů ve vozech A149, AB349, B249 a Bmee ČD. Pokud by mohl někdo doplnit alespoň přibližné roky, od kdy se dané potahy začaly používat, nebo pokud to byla specialita jen některých DKV, budu rád.
Z exteriérů pak mimo jiné přibyly obě řady celoslužebních a několik salónních a společenských vozů ČD.

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **      **  ********  **    **  **     **  ********  
 **  **  **  **         **  **   **     **  **     ** 
 **  **  **  **          ****    **     **  **     ** 
 **  **  **  ******       **     **     **  ********  
 **  **  **  **           **     **     **  **        
 **  **  **  **           **     **     **  **        
  ***  ***   ********     **      *******   **        

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.