Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o vagonwebu >> VagonWEB obecně
Téma:
Fotoaktualizace 5.2.2010   (15 Příspěvků)
Anonymní uživatel - 13. 02. 2011 23:04
Jiří Pekárek - Jo, to je holt Najbrt, viz dva úplně stejné vozy ČD-WRmz, ale jeden je v nátěru Najbrt pro lůžkové vozy a druhý je v nátěru pro jídelní a bisto vozy. Řekl bych, že ČD v tom mají zmatek no.spinning smiley sticking its tongue out
pd - 13. 02. 2011 19:09
Do railjetu vyrábí sedáky právě Grammer - Premium class, pro 1. třídu typ ICE 3000, pro 2. třídu typ IC 3000 (na stránkách mají ale obrázek IC 3000 do 1. tř.)
Jiří Pekárek - 12. 02. 2011 23:14
strejcekms: Už loni (možná už i dřív) mělo jezdit na Vysočině...

Jinak proč ty čela vozů patlaj takhle pitomě - spojovačky 3barevné, zbytek tmavý... ?
Martin Navratil - 12. 02. 2011 21:06
Ahojte, vedeli by ste aj kto vyraba sedacky do RailJetov? (ked uz je rec o vyrobcoch sedadiel)
dakujem
Anonymní uživatel - 08. 02. 2011 20:21
Cože? Ty maďarské vozy jsou opravdu přečalouněné? Já jsem tedy myslel, že Maďaři mají trochu jiný vkus...

Teď ale přistoupím k příznivější věci. Rád bych totiž pasoval našeho pd za úžasňáka.grinning smiley Ano, zní to komicky, ale tento člověk mě nejen, že mě seznámil s firmou Compin, ale také s firmou Grammer - tedy, asi nejlepší dvě firmy vyrábějící sedáky do vlaků. A to nemluvím o jeho fotkách a úžasných stránkách.

Přijímáte můj návrh pasovat pd za úžasňáka?grinning smiley
pd - 08. 02. 2011 00:45
Švýcarské vozy - ano jsou staré, ale stále jsou udržované, čisté, pohodlné... Že mají 50 let ještě nemusí být nutně na škodu. Ve své době byly asi docela moderní, vemte si, že u nás se tehdy vyráběli Bai-ky..

CFR - s modernizací 21-47 začali v roce 2009, už mají hotové 4 vozy... Na druhou stranu ale nutno říct, že tam probíhají i jiné modernizace.

Katastrofa Bnrz... no já nevím, mě se v Bnrz cestuje mnohem příjemněj než třeba v Desiru ML..

Sedačky do TGV vyrábí Compin - [www.compin.com]. Na fotkách není vidět jedna vychytávka ve 2.tř. - podhlavník je částečně ohebný, z jedné strany jde ohnout tak, že vytvoří "ucho". Není to teda vyhnutí do 90°, ale jakž tak se o to opřít dá. Fotky budou v příští aktualizaci v jedné švýcarské jednotce, kde je použitý stejný typ sedadel.

Emzeta MÁV jsou už přečalouněné, to není původní čalounění.

La Poste jezdí stále, ale fotky bohužel nemám. Leda že bych se někam nechal poslat francouzskou poštou... grinning smiley
Anonymní uživatel - 07. 02. 2011 19:45
Abych se přiznal,sám za sebe nedokážu říct, co mě nejvíc zaujalo. Ty belgické vozy jsou překrásné na vnějšek, ale ten vnitřek, to je u obou tříd naprostá katastrofa. Sorry hoši ze SNCB, ale nepovedlo moc se vám to nepovedlo.

Dále jsou celkem hezká maďarská emzeta, ale MÁV by se taky jednoho krásného dne mohl rozhodnout o přečalounění sedáků, a to v obou třídách.

Švýcarské vozy - ty jsou na delší diskuzi. Exteriér je poměrně zastaralý, ale interiér jedničky není tak špatný - naopak. Ale je fakt, že se mi více líbí ten potah sedaček ze starších fotek. Druhá třída už je na tom mnohem hůře...

Rumunské vozy netřeba chválit - pokud jsem interiér belgickkých vozů označil za katastrofu, tak rumunské vozy označuji za prasečí chřipku. Už z první třídy leze mráz na záda. Pokud ale CFR tyto vozy hodlá modernizovat ve větším počtu, fandím jim!

Německé regionální Nacht-expressy jsou sice krásné, ale proč pro Boha mají tak nízké sedačky? Nebýt tohoto nedostatku, jasně u mě vyhráli naši západní sousedé. Bohužel. Vozy řady Bnrz jsou katastrofa.

Jugoslávské vozy na mě neudělaly špatný dojem. Obzvláště chorvatské lůžko vypadá příjemně ( pominu-li skříń vozugrinning smiley ). A bosenský vůz? Jojo, sice potah mohl být mnohem lepší, ale líbí se mi víc než maďarský.

Bee238 nevypadá vůbec zle! Ale na druhou stranu, ocenil bych, kdyby rozsah modernizace těchto vozů byl vyšší - třeba výměna sedaček ( aspoň BorCad SEH, když už nic ). A ty dveře od kupéček mohly mít také jinou barvu.

Co se týče 2.třídy, mile mě překvapila jednotka TGV. Nicméně jednička je naprosto katastrofální. Sedačky mohly být mnohem lepší ( mám na mysli sedačky, které jsou v třeba v Teozu v 1.třídě - akorát nekožené ). Tento typ sedaček, který jsem v závorce uvedl, se běžně v TGV používá.

PS: Neví někdo z vás, kdo ty sedačky vyrábí? Díky moc za každou odpověď.
vantju - 07. 02. 2011 13:00
Dle K-R už prototyp Bpee237 jezdí
Anonymní uživatel - 07. 02. 2011 10:36
Sice je to trošku mimo aktualizaci, ale na to Btee jsem narazil čistě náhodou - k nepoznání od Bt.
A ta "modrá" fotka je z Plzně - v pozadí vozu A je probíhající reko vozu Bpee, ale fotka je bohužel z firemního časopisu a ještě takhle blběspinning smiley sticking its tongue out
Přílohy: DSCN1039.jpg (165.8 KB)   DSCN1051.jpg (144.5 KB)  
Anonymní uživatel - 07. 02. 2011 10:16
Jo, čekal jsem, že zde bude pár fotek Bee238, ale vlastně nic převratného, alespoň ta klimatizace a infosystém. Rereko Bpee ještě nejezdí, nebo už také? Zatím jsem na ně neměl štěstí, moc jim to od ruky nejde.

Vozy SNCB, dveře moc nevábné, ale podvozek dává tušit vzduchové sekundární odpružení vozové skříně s podvozkem, tak-že dost komfortní jízdní vlastnosti..

A bodou i fotky TGV La Poste?smiling bouncing smiley, respektive, jezdí to ještě vůbec?

Vantju: To chce nosti foťák stále při sobě..



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (07. 02. 2011 10:18).
vantju - 06. 02. 2011 22:09
Myslím že má.

A moje pravidelné vyjádření k čemukoliv novému na vagonwebu:

Fotky moc hezké, nejvíc mě potěšily vozy MÁV START z Goše.

Ty vozy SNCB/NMBS se mi moc nelíbí, na pohled vypadají zevnitř stejně, ale zvenčí se mi vůbec nelíbí, nejlepší vozy SNCB jsou podle mě typu I6, tedy od Eurofimy.

Ty vozy SBB se mi moc nelíbí, jsou moc staré, tedy tak působí

Ty vozy CFR jsou opravdu otřesné, ještě že my tu máme Béčka, ty jsou rozhodně lepší než toto

To AB 39-50 je poměrně zajímavém, já jsem ho nakreslil jako obrázek do řazení grinning smiley

Ty vozy DB jsou takové nezvyklé, já radši jednotky na příměsto.

TGV je hezké, hlavně druhá třída, ta jak je ta dvojsedačka s fialovou a oranžovou.

Ostatní vozy jsou taky zajímavé, ale škoda, že tam zatím nejsou moje jiné fotky, než to Bee.
JNKZC - 06. 02. 2011 15:45
Nemělo to Bee238 mít i el. rezervační systém? (Tedy displeje u každého oddílu?)
pd - 06. 02. 2011 14:01
Aha, opraveno, dík za upozornění.
fil - 06. 02. 2011 12:36
Ja bych take rad upozornil na fotky ZB - Zillertalbahn

1. Zillertalbahn NENÍ zubacka
2. první fotky nejsou Zillertalbahn ale Achenseebahn, ktera zubackou je a na ktere je pouze historicky parni provoz. Natoz u ZB (Zillertalbahn) jsou vedeni prav. Os v cca. 30min taktu.
pd - 05. 02. 2011 23:25
Co zajímavého v první letošní fotoaktualizaci:

SNCB dosud nebylo ve fotogalerii příliš zastoupeno, podívejme se tedy rovnou na poslední belgickou řadu klasických osobních vozů: A 10-90 a B 20-90 jsou označovány také jako typ I 11 (písmeno I znamená vozy pro mezistátní provoz, vnitrostátní jsou pak M; 11 je asi pořadová číslice daného typu, ale souvislá číselná řada obsazená není). Výrobcem těchto vozů je belgická pobočka Bombardieru v Bruggách (dřívější La Brugeoise et Nivelles, známý výrobce zejména tramvají a el. lokomotiv), rok výroby 1995, vyrobeno 36 vozů A, 106 vozů B a ještě 21 řídících vozů BDX, abychom to měli kompletně. Navzdory tomu, že jsou použitelné pro mezistátní dopravu, jsou v současné době nasazovány téměř výhradně na vnitrostátní vlaky.

U SBB přibyly fotky A EW I a B EW II. Vozů řady A EW I bylo v letech 1958-60 vagónkou Schlieren dodáno celkem 180 kusů, vozy B EW II pocházejí z let 1965-74, těch bylo celkem dodáno 276 kusů.

B 21-47 CFR je asi to nejhorší, co jsem v Rumunsku potkal. Dokonce to existuje i v provedení jako 1. třída A 11-47 CFR. Tyto vozy se v Rumunsku objevily v letech 1969-70, kdy bylo polskou vagónkou Pafawag dodáno prvních 150 vozů. Další výroba pak pokračovala již v Rumunsku, vozů 2. třídy bylo v Aradu v letech 1971-80 vyrobeno úctyhodných 1075 kusů, vozů 1. třídy asi 170. Co ale úctyhodné moc není, je jejich technický stav, který je zvlášť tristní v porovnání s výše zmíněnymi vozy SBB, přičemž ty švýcarské vozy jsou ještě v průměru o 10 let starší... Ale i CFR modernizují svůj park, rekonstrukce tohoto vozu pak může vypadat takto: [forum.metrouusor.com].

Z Rumunska tu máme ještě AB 39-50 CFR, což je výrobek z Bautzenu z 80. let, obdoba našich AB349.

ABx791, Bx794 a Bxf796 DB jsou vozy určené pro vlaky S-bahn v Porúří. Na rozdíl od ostatních systémů S-bahn v Německu se v Porúří rozhodli pro vratné soupravy s lokomotivou, všude jinde mají jednotky (ještě s vyjímkou Norimberka). Výroba byla zahájena v roce 1981 a v několika sériích byly dodávány až do roku 1998. Dodnes je můžeme potkat pouze v Porúří a v okolí Norimberku a čas od času také v Berlíně - to tehdy, když má berlínský provoz S-bahnu takové problémy, že mu musí pomáhat zapůjčením vozidel zbytek země. Právě při takové příležitosti jsem je fotil na zkrácené lince S 25 v létě roku 2009, kde nahrazovaly odstavené jednotky řady 481. Znovu byly do Berlína zapůjčeny teď začátkem ledna.

TGV POS SNCF - francouzské TGV asi není třeba zvlášť představovat, snad bych se jen zmínil ke zkratce POS - je to zkratka ze Paris - Ostfrankreich - Süddeutschland, v překladu Paříž - východní Francie - jižní Německo. Jednotka 4402 (dvě foto na konci stránky) je držitelkou světového rychlostního rekordu 574,8 km/h z roku 2007 (video např. zde [www.youtube.com])

Z dalšího bych upozornil na fotky vozů Zillertalbahn (zubačka z Jenbachu do Mayrhofenu), vůz B4 35 je mimochodem výrobek ŽOS Vrútky. Dále fotky nejnovější modernizace Bee238, Aee152 s potahy najbrt atd..

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ********   ******    ******    ******** 
 **     **  **    **  **    **  **    **   **       
 **     **      **    **        **         **       
 **     **     **     **        **   ****  ******   
  **   **     **      **        **    **   **       
   ** **      **      **    **  **    **   **       
    ***       **       ******    ******    ******** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.