Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o vagonwebu >> VagonWEB obecně
Téma:
Fotoaktualizace 31.10.2010   (17 Příspěvků)
Anonymní uživatel - 07. 11. 2010 18:24
To je to WLABmz tak staré? To jsem myslel, že je skoro nové, jako naše WLABmz..
Sedačky z kraken byla dobrá volba. Vozy Bdtn mám v poslední době docela v oblibě, jen mě mrzí, že se nepoužívá ten informační systém. Jedný případ kdy panel nade dveřma svítí je když nefunguje wc - "wc mimo provoz". Tdy zajímavý odkaz o voze Bdtn -podrobný popis - [www.vagony.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (07. 11. 2010 18:24).
pd - 07. 11. 2010 14:14
Musím tady uvést dvě opravy:
Vozy WLABmz 70-90 ÖBB nebyly vyrobeny v letech 1998-99, jak jsem napsal, nýbrž v těchto letech byla provedena jejich rekonstrukce. Původně se jedná o lůžkové vozy typu MU, které byly vyráběny v 60. a 70. letech pro CIWL. Zbytek životopisu už potom platí.

Při psaní aktualizace jsem ještě zapomněl na nové fotky Bdtn756 ČD, konkrétně vozu 324, který má sedačky z vyřazeného Krakena. Takové vozy jsou tuším čtyři.
Anonymní uživatel - 05. 11. 2010 22:09
etjejjj - tak to vám tedy moc děkuji za opravu, tedy že to neni klimatizační zařízení, ta modrá přetlaková nádoba, nýbrž to za ní, ale musíte uznat, že jsem byl blízko. Z druhé strany bohužel toho neni moc vidět a asi bych těžko na plechové skříňce co je na podvozku ilustroval, že je v ní ukryt kompresor klimatizace. Ty ventilátory, co jsou za tou modrou tlakovou nádobou jsou vidět právě jen z té jedné strany, nebo mě chcete říct, že je to také k vakuovému wc? Já samozřejmě nejsem člověk, který s vagony pracuje, v DKV opravdu nepracuji a ani v žádné firmě, která by se zabývala modernizacemi, nebo výrobou klimatizací a vagonů, tak-že prosím omluvte malé nesrovnalosti. A musím vás zklamat, nafotit to zařízení opravdu nebylo tak pracné a nedělalo mě to žádný problém! spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out

A pro detailisty ještě přikládám převzatou fotku ze serveru railfaneurope.net - druhou stranu, bez té kouzelné skříňky s modrou nádobou...

Nicméně to nemění fakt, že ten vůz by měl být klimatizovaný.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (05. 11. 2010 22:10).
Přílohy: 56_80_39-90_508-4_MH1.jpg (152.8 KB)  
etjejjj - 05. 11. 2010 18:06
Je umístěna za tou modrou tlakovu nádobu.Ta modrá tlaková nádoba, a hadičky, a zřízení kolem toho slouží k již zmíněnému WC.
etjejjj - 05. 11. 2010 18:03
Strejcekms: Prosim vás, ten rádoby klimatizační kompresor, který jste tak pracně nafotil, nemá s klimatizací nic společného.Je to přetlakové zařízení k rádoby vakuovému WC pro vozíčkáře.Klimatizační jednotka je umístěna jinde.
El Ron de Cuba - 04. 11. 2010 20:15
Bmhe OSE s klimou bude reko. Dodávány byly bez klimy.
pd - 04. 11. 2010 19:05
strejcekms: dík za fotky, přesvědčil jsi mě smiling smiley
Anonymní uživatel - 04. 11. 2010 15:22
Ano, je z Bdmtee, patrné jsou dvoukřídlé dveře na jedné straně, na druhé jsou jednokřídlé, já na něj narazil v Plzni. I ty přechodové dveře jsou stejné...

Tady klimatizační jednotka na voze ABvmz + ovládací skříňka, ten stojan je mimo spinning smiley sticking its tongue out
[www.dds.estranky.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (04. 11. 2010 15:26).
Anonymní uživatel - 04. 11. 2010 14:48
Ten měřící vůz pro železniční svršek mám též vyfocený večer v Břeclavi. Hádám správně, že je přestavěný z vozu Bdmtee?
Anonymní uživatel - 03. 11. 2010 20:58
ABvmdz (ex Avmz111) - to k nám fakt nejezdí, ale ABmvz jo, kouknu na to a udělám nějakou fotku klimaagregátu, co je na podvozku. Já s tim jel nedávno poprvé trošku déle a fakt je jedinej "fukar" nad dveřma do kupé, jinak kanál alá Béčkospinning smiley sticking its tongue out, pneumatické dveře na WC jsou také zajímavé. Údržba toho vozu v kterém jsem jel také za moc nestála, asi dvě okna netěsnila - nešla zavřít, usadil jsem se v kupé, ve kterém bylo nadrobkováno už z německa, přecpaný košík a rozcupované německé noviny BILDspinning smiley sticking its tongue out
Ale jinak teplo a vzduch ušel..

Bmhe - to nic, stou klimou, to se stane.. Modernizace to asi nebude, i ty větrací mřížky vypadají docela staře a zašlespinning smiley sticking its tongue out



Upraveno 4krát. Naposledy upravil strejcekms (03. 11. 2010 21:06).
pd - 03. 11. 2010 20:44
Aha, to Bmhe má fakt 61, to je zajímavé, že mě to netrklo, ani když jsem to psal. Zvláštní, že by modernizace?
ABvmz by mělo mít sice režim 56, ale to stejně neurčuje klimu. Jestli ten vůz potkáš, tak se prosím koukni, samotného by mě to zajímalo. Klimu má určitě ABvmdz (ex Avmz111), ale to k nám myslím nejezdí.

Interiér konferenčního vozu bohužel nemám.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (03. 11. 2010 20:47).
Anonymní uživatel - 03. 11. 2010 20:26
OBB WLABmz - to je jako to naše, zas tak lepší nebude, ale je pěkné, zaujalo mě to jen z venku a že jich je jen 4 ks.
Anonymní uživatel - 03. 11. 2010 20:24
Tak u mě jasně vítězí dneska rakouské WLABmz. Tento vůz má opravdu něco do sebe!spinning smiley sticking its tongue out Šanci u mě mělo také B 20-49, ale u něj mě odradily 4 místa v ,,kupé". Ostatní rumunské vozy mě zase nezaujaly designem. Ale je vidět, že se Rumunům dá do budoucna věřit, a je jasné, že pravděpodobně mají lepší železnici než my.
Anonymní uživatel - 03. 11. 2010 20:22
Pd - počkat, ABvmz i to Bmhe mají označení 61 a zrovna to ABvmz je uváděn, jako klimatizovaný. Klimatizační jednotku na spodku vozu snad ještě také poznám, to ABvmz mám na očích dost často, ale mohu se jeětě podívat.. CZ-LOKO - tedy konferenční vůzsmiling bouncing smiley, interiér nemáš?? Nebo bude příště.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil strejcekms (03. 11. 2010 20:24).
pd - 03. 11. 2010 19:44
Vůz CZ LOKO je používaný asi hlavně pro obchodní jednání, bývá k vidění hlavně na veletrzích. V interiéru je něco jako recepce a pak prostor pro jednání + zázemí.

Bmhe nemá klimu a myslím že ani alexí ABvmz. Ty mřížky pod okny v Bmhe jsou výdechy větrání.
Anonymní uživatel - 03. 11. 2010 09:33
Mě zaujal ten 89-11 001 CZ LOKO - docela by mě zajímalo, nač ten ex pošťácký vůz používají, ale má ´pěkný nátěr. U AB349 mě zaujalo to tlačítko k uzavírání dveří - to je mě totiž důvěrně známé tlačítko z Plzeňské MHD (tram/trol/autob) kde ale slouží pro otevírání. To si zase někdo z DKV pohrálspinning smiley sticking its tongue out
Bmhe - samozřejmě, jako bych ho už někde viděl, né ty sedačky jsou hnus, ale jinak to ujde a hlavně - má klimatizaci, patrné jsou i výděchy u oken, což mě třeba u ABvmz (Arriva) překvapilo, že ten vůz má klimu, ale v kupé je standartní topný kanál - bez cirkulace. Jedinej větrací "kanálek" je tam nad dveřmi do kupé. Ty vozy Bmhe se vyráběly v licenci, podle Německé dokumentace, pokud to píšu dobře...
SR - ano, čekal jsem kdy se tu objeví pár fotek, bohužel měl jsem možnost ho vidět jen z venku - už v novém nátěru, určitě bych tam udělal být tvůrci asi pár zlepšováků, větší rychlost ze 120 na 140 km/h, pokud může max 120, tak to znemožňuje jakékoliv nasazení do běžného vlaku a 140 už neni pro tento vůz takový rozdíl. Topení naftové, no, mohly nechat i to elektrické (kombi), jinak interiér pěkný a na fotce jak je ´tam ten prospekt, tam mě zaujalo členění interiéru "kino", tedy židle za sebou, to se stavělo asi jen pro propagační foto, jinak ten stůl je na všech fotkách dominantní.
Alee CFR 19-76 - to má zajímavé členění interiéru, něco jako DB Aimz?
WR 850 - zrovna jsme se v nějaké diskusi na v.webu bavily o té otřesné kuchiňcespinning smiley sticking its tongue out Ten vůz tedy bude od nového GVD v provozu na nějakých EC- čkách, někde jsem ho tam viděl v tom VOD.
Maďarské B-éčko a Á-čko - to je mě povědomějšíspinning smiley sticking its tongue out, tam jich asi mají také ještě dost.
A9t 9100 RENFE - první dojem, jak v nějakém starém letadle..



Upraveno 3krát. Naposledy upravil strejcekms (03. 11. 2010 09:37).
pd - 02. 11. 2010 21:48
Pár informací k některým zajímavým vozům z nedělní aktualizace:

Začněme třeba "rumunským okénkem" - rumunské dráhy CFR se snaží průběžně modernizovat svůj vozový park, v této aktulizaci najdeme tři ukázky.
Alee 19-76 pocházejí klasických oddílových vozů 1. tř. původem z Görlitz. Modernizace provedly přímo dílny CFR cca v letech 2002-04. Uspořádání interiéru nezapře inspiraci vozy Interregio (Aimz, Bimz).
B 20-54 je modernizace rumunských "béček" z 80. let. Modernizaci provedla firma Remar Pascani v letech 1999-2000.
B 20-49 je poměrně nová záležitost, tato řada vyjela z opravárenského závodu SIRV Brasov poprvé v roce 2008 a produkce probíhala snad ještě letos. Vozy byly dodávány ve dvou sériích, starší kousky mají 10 klasických oddílů po osmi místech, druhá série má 4 oddíly uprostřed neuzavřené, sedadla jsou však stále uspořádána do fiktivních oddílů po osmi. Druhá série má na rozdíl od první také klimatizaci a vakuové wc.
Všechny tři řady jsou určeny převážně pro vnitrostátní vlaky v kategoriích Accelerat a Rapid, což jsou zhruba rychlíky a expresy. Rapid mívá míň zastávek, je o něco rychlejší a dražší. V příští aktualizaci se podíváme na vozy kategorie Personal, což je nejnižší kategorie osobních vlaků. Můžu dopředu prozradit, že tyto vagóny už nebudou tak pěkné, jaké byly ve fotogalerii doposud.


Bmhe OSE je zajímavý vůz řeckých drah vyráběný počátkem 90. let v řeckých loděnicích Hellenic Shipyards. Pokud vám však některé detaily, jako stolky, okna nebo dveře, připadají povědomé, tak se nemýlíte. Výroba totiž probíhala ve spolupráci s Vagónkou Bautzen, která také dodala řadu komponent známých i z našich vozů.

V jihovýchodní Evropě ještě můžeme chvíli zůstat, Bm ŽRS je výrobek východoněmeckých vagónek z první poloviny 80. let. Po sjednocení Německa byly vozy převzaty DB, ale brzy již byly vyřazovány (pokud nebyly rekonstruovány na vozy Interregio). Tyto relativně zánovní vozy pak v řadě případů putovaly právě na jihovýchod. U ŽRS zůstaly v podstatě v původním stavu, v poslední době prošly opravou spojenou s výměnou obložení stěn, přeplyšování sedadel ap.
Tyto vozy jsou zajímavé ještě z jednoho hlediska - pokud by nedošlo k rozpadu východního bloku, zřejmě by tento typ byl dodáván i k ČSD jakožto nástupce "B-ček", alespoň pro vnitrostátní rychlíky (Bmee byly určené jakožto vozy "vyšší kvality" pro expresy a byla to spíš jednorázová akce). Takže vozy ŽRS mohou názorně ilustrovat, v čem bychom dneska jezdili u nás... tedy v tom lepším případě, ČSD by stejně asi zůstaly u koženky...

Bm 20-27 ŽS pochází také z Německa, ovšem západního. Jedná se o přeznačený (a poněkud opotřebovaný) vůz 1. třídy typu UIC-X, čili západoevropská klasika 60. let. Po vyřazování v 90. letech u DB byly také často odprodávány na východ. Konkrétně tento vůz ještě nemá ani zalamovací dveře, což poukazuje na některou starší sérii.

Ze současného Německa jsou dva zástupci řídících vozů z rozsáhlé "rodiny" vozů známé jako Silberling, což jsou vozy pro osobní vlaky vyráběné v letech 1958 - 1980 v tehdejším Západním Německu. Bnrdzf463 je nejstarší řada řídících vozů, kterou lze dnes u DB spatřit, pochází z let 1959 - 64, samozřejmě už prošla rekonstrukcemi. Provedení interiéru u tohoto konkrétního vozu ve fotogalerii je v designu Fervet z konce 80. let. Bnrdzf483 je novější série řidičáků z let 1971-77, interiér je v provedení DBM design, který je zhruba od druhé poloviny 90. let používán dodnes.

WLABmz 70-90 ÖBB jsou opravdovou lahůdkou mezi lůžkovými vozy. Byly rekonstruovány v počtu 4 kusů pro Wagon-lits v letech 1998-99, od roku 2000 byly pronajímány Nizozemským železnicím pro spoje Amsterdam - Brig a Amsterdam - Milano. Dlouho se však tyto vlaky neudržely a vagóny byly poté pronajaty ÖBB, kde jsou dosud i s původními nizozemskými nápisy. V současné době je lze potkat pouze na EN 234/235 Wien - Roma jako vůz č. 411. Jistou zajímavostí je de-luxe oddíl (suite), který je vybaven širokým lůžkem (jako hotelové double), což myslím v žádném jiném lůžkovém voze není. Kdyby se někdo chystal do Itálie třeba s přítelkyní, tak místa v tomto oddíle by měly mít čísla 31 a 35 winking smiley

Bh 780 ZSSK je pozoruhodná úprava "Béháčka" pro nasazení na vlacích přes Schengenskou hranici Čierna nad Tisou - Čop. Původní sedadla byla nahrazena plastovými sedadly z vyřazených jednotek TEŽ a to z toho důvodu, že polstrovaná sedadla byla často využívaná jako skrýš pro pašování zboží, přičemž celý interiér trpěl zejména kvůli častému rozebírání pohraničními orgány..

K dalším vozům už jen stručně: SR 041 ČD je konferenční vůz přestavěný už dříve z Bt, vloni prošel modernizací. V současné době už má najbrt nátěr. WR851 031 ČD je v takzvané úpravě Zürich, což byla modernizace už na přelomu let 1989-90. Potah sedadel je ale myslím už novější.
Přibylo také pár fotek detailů z Railjetu, mj. koutek s dětským "kinem" v posledním voze Bmpz.
Z exteriérů bych upozornil na lehátkové a lůžkové vozy ŽS a také na měřící vozy, ke kterým třeba napíšu něco příště.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (07. 11. 2010 14:15).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ********  **    **  **        **    ** 
 **     **  **         **  **   **         **  **  
 **     **  **          ****    **          ****   
 **     **  ******       **     **           **    
 **     **  **           **     **           **    
 **     **  **           **     **           **    
  *******   ********     **     ********     **    

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.