Sice trochu pozdě, ale aby čtenáři nebyli ochuzeni, tak přináším pár informací o některých zajímavých vozech z poslední aktualizace.
Zajímavým vozem je
ARp MÁV-START - jedná se o výsledek snahy maďarských železnic z druhé poloviny 80. let pozvednout komfort vozů 1. třídy. Bohužel zůstalo jen u 4 vozů + dvou
WSPz, které jsou prakticky totožné, jen jsou navíc použitelné i pro mezinárodní provoz. Proč se v těchto rekonstrukcích nepokračovalo bohužel nevím, ale je to škoda, protože jsou to opravdu komfortní vagóny. S vozy ARp se lze setkat na některých IC Budapest - Szeged, WSPz pak jezdí přes léto na nočním spoji Budapest - Split.
B11 21-90 CFR jsou vozy známé také pod označením AVA 200. Jedná se o výrobek rumunské vagónky Astra Arad s využitím francouzské licence, výroba probíhala v letech 1996-98(?). Byly to první rumunské vozy pro rychlost 200 km/h, ve své době to byla špička ve vozovém parku CFR. Interiér mě ovšem příliš neoslovil, tmavé barvy v kombinaci s léty zažranou špínou a rumunskou (ne)údržbou nepůsobí příliš přívětivě. Nejblíže k nám lze tyto vozy potkat ve Vídni na nočním rychlíku Dacia Bucuresti - Wien.
Dále tady máme motorovou jednotku RegioShuttle a to hned ve třech různých provedeních: z tohoto výběru nejblíže k nám - až do Železné Rudy - zajíždí RegioShuttly pod značkou
Bayerische Waldbahn, zde může zaujmout upořádání sedaček 2+3. Vozy společnosti
Ostdeutsche Eisenbahn zajišťují dopravu na některých tratích v okolí Berlína, tyto vozy mají asi nejobvyklejší provedení interiéru. Do třetice Regioshuttly pod značkou
Ortenau-S-Bahn - ty se vyznačují tím, že na přání odběratele nebylo instalováno wc. Tyto vozy zajišťují dopravu mj. na trati Freiburg - Strasbourg (aspoň tam jsem je fotil), což činí asi 20 minutovou jízdní dobu, kde se dá bez wc ještě obejít.
Motoráky z rodiny RegioShuttle mají objednány také ČD, takže si již teď můžete udělat představu o variabiltě interiéru.
Salónní vůz
SRmz "Salon Ambassador" patří rakouské společnosti Majestic Imperator Train de Luxe. Jedná se vlastně o jídelní vůz s 36 místy k sezení a menší kuchyňkou. Zajímavostí může být červený závěs (na deváté fotce), což má být originální závěs z královské lóže ve Vídeňské opeře. Z technického hlediska se jedná původně o klasický rychlíkový vůz 1. třídy řady uic-x rakouských drah, rok výroby 1957-58. Do současné podoby byl pro společnost MITL zrenovován v ŽOS České Velenice.
K dalším vozům už jen stručně -
Bmnopuz 154A je určitě známý s EC vlaků Warszawa - Wien. Přibyly tři různé jednotky španělského dopravce
FEVE, který zajišťuje dopravu na tamních úzkorozchodných tratích. Přibyly také fotky druhého zrenovovaného vozu
Aa ČSD, tentokrát ze sbírky NTM. Ještě bych snad upozornil na fotky exteriérů Bee a Beer ZSSK s celovozovými reklamami.