Aby se fórum trochu oživilo, rozhodl jsem se ke každé fotoaktualizaci přidat pár odstavců, kde bych upozornil na zajímavosti nebo třeba na nějaké historické souvislosti a podobně v právě přidané aktualizaci. Nuže pojďme tedy k té dnešní: (a uvidíme, jak dlouho mě to bude bavit)
U DB bych chtěl vyzdvihnout dva nádherné kousky v téměř původním provedení
Avmz111.1 (rok výroby 1967) a
Avmz111.6 (rok výroby 1971). Historie této řady se začala psát v roce 1962, kdy byla vyrobena první série vozů pro tehdejší top-produkt Rheingold. Do roku 1972 pak bylo vyrobeno celkem 267 vozů v několika sériích, návzájem se odlišujících v některých detailech. Po roce 2003 prošlo cca 100 vozů redesignem na Avmz109, které se dají u nás potkat na EC Jan Jesenius (do loňska jezdily i na Vindoboně). Nemodernizované vozy dnes dožívají vesměs jako 2. třída na vlacích IC (některé jsou přeznačené na Bvmz111, některé bez přeznačení), ačkoliv svým komfortem stále převyšují vše ostatní, co se na DB IC dá dnes běžně potkat. Bohužel se na nich podepisuje neúdržba, DB s těmito vozy už evidentně do budoucna nepočítají.
Zajímavý osud mělo 5 vozů Avmz111, které v roce 2003 odkoupil tehdejší provozovatel sítě "Allgäu-Express", což je dnešní alex. V roce 2008/09 byly pak 4 z nich rekonstruovány na
ABvmdz. Rekonstrukce spočívala ve vytvoření prostoru pro jízdní kola a degradace 4 oddílů na 2. třídu s využitím sedaček z Bom280.
Díky "753006" jsou přírůstky i u SNCF, tentokrát vozy 1. třídy Corail
kupé a
velkoprostor (2. třída bude následovat v příští aktualizaci), motorová jednotka
X 76500 a zajímavý motorový vůz
X 73500 (takový Stadler po francouzku).
U ÖBB přibyly fotky netlakotěsných lehátkových vozů
Bcmz 59-90.0 a byly doplněny exteriéry ostatních Bcmz. Dále přibylo "RIC"
Bmpz, které lze spatřit i u nás a fotky exteriérů druhé rakouské řady Bmpz ("neRIC modularwagen" ).
Naopak co u nás obvykle spatřit nelze, je maďarský salónní vůz "
Salon Budapest". I když interiér vzbuzuje dojem, že se jedná o nějaký historický vůz, ve skutečnosti jde o přestavbu z běžného WRm z Bautzenu z roku 1984. Přestavba byla uskutečněna v roce 2003, vůz je využíván hlavně pro komerční jízdy.
K dalším zajímavostem již jen stručně - přibyly fotky srbského
B z Avaly,
Bdt262,
BDs v Najbrtu, exteriér
WLABmee v Najbrtu, exteriér slovenského unikátu
Bceer a další...
Pokud budou dotazy, připomínky, doplnění... fórum je k dispozici :)
Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (10. 05. 2010 22:28).