Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Cestování, fotografování, zábava >> Téma
Strana: 4 z 4 Předchozí 1 2 3 4
Téma:
Splňují české vlaky Inter a Euro city standardy vlaků IC a EC ? :D   (82 Příspěvků)
Anonymní uživatel - 16. 02. 2010 23:18
A především další podmínka, která dostává na frak je to, že vozy jsou různých typů, což znamená, že ve vlaku jsou řazeny jak vozy oddílové (tzv. kupé vozy), tak vozy velkoprostorové, ať už s leteckým uspořádáním nebo standardním uspořádáním sedadel proti sobě

Například u vlaků řazených pouze z Bmee
U vlaků řazených z Bee272 zase nenajdete klimatizaci, o předsuvných dveřích a uzavřeném WC si taky můžete nechat zdát. Nevím, jestli Bee272 má alespoň nějak jištěné dveře proti otevření za jízdy. Tuhle jsem je zkusil u Béčka otevřít (myslel jsem, že nějak blokované jsou) a o to větší šok pro mě byl, že nebyly...
chio - 16. 02. 2010 23:17
Tomáš Palíšek: zabudli ste na Pernera >:D<
Anonymní uživatel - 16. 02. 2010 20:42
No, mně osobně bistro ani nepřítomnost letáčků nevadí. To by pak nesplňovala EC požadavky ani Hungaria ( i když přiznám se, rád si ty letáčky beru:D ) Teď dám přehled, která EC/IC podle soukromého soudu nesplňují standart.

EC 74/75 Franz Schubert - zatím mu chybí bistro vůz a ani jeden vůz 2.třídy není klimatizovaný
IC 100/101 Anton Bruckner - chybí mu klimatizovaný vůz 2.třídy a restaurační vůz
EC 102/103 Polonia - osobní pohled - nějak se mi nezdá ta kvalita 1.třídy. Viděl jsem fotky a vypadá to hrozně.
EC 104/105 Sobieski - osobní pohled - taky 1.třída
EC 126/127 Fatra - v úplně všech vozech chybí klimatizace
EC 128/129 Hradčany - 1.třída neklimatizována
EC 136/137 Moravia - chybí restaurační vůz ( ale ta cesta je krátká, takže ta kritika je možná neoprávněná )
EC 142/145 Odra - ve všech vozech chybí klimatizace
EC 143/230 Kysuca - vozy 2.třídy jsou neklimatizované a v EC 230 chybí restaurační vůz
EC 144/231 Detvan - v EC 144 chybí klimatizovaný vůz 2.třídy, v EC 231 restaurační vůz
EC 145 Odra - chybí nějaký klimatizovaný vůz
EC 147 Olše - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
EC 274/275 Slovan - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
IC 530/531 Hukvaldy - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
IC 532/533 Rastislav - chybí kliamtizovaný vůz 2.třídy a restaurační vůz
IC 542/543 Leoš Janáček - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
IC 544/545 Ostravan - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
IC 570/571 Zdeněk Fibich - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
IC 572/573 František Křižík - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy
IC 580/581 Hutník - chybí klimatizovaný vůz 2.třídy

Jak vidíte, kritizoval jsem až příliš i nadprůměrná EC. Ale chybička se našla.
chio - 16. 02. 2010 18:34
Pozrite si "EC" Jan Perner. Ak môže byť Eurocity toto (už 2 mesiace stabilne radené Béčka), tak už všetko.
pd - 16. 02. 2010 17:13
Ony ty podmínky pro EC už dneska nejsou nijak mezinárodně závazné. Vlastnosti vlaků EC si každá železnice definuje samostatně, když je to mezistátní vlak a té sousední železnici to třeba nevyhovuje, tak si to na své síti přeznačí na jinou kategorii (viz např. EC/Ex na Slovensko).

Dříve skutečně existovaly mezinárodně uznávané požadavky na vlaky EC, v podstatě je tady vypsal strejcekms. Příčiny toho, že dnes už závazné nejsou, jsou v zásadě dvě:
a) některé středo- a východoevropské železnice v minulosti nedokázaly tyto podmínky stabilně dodržovat (s významným podílem Českých drah)
b) modernizace západoveropských železnic postoupila do takové fáze, že prakticky velká většina vlaků dálkové dopravy tyto podmínky splňovala, tudíž už nebylo potřeba rozlišovat na vlaky EC a ty horší, když vlastně všechny byly na úrovni EC.

Parametry vlaků IC si vždycky definovala každá železnice sama.

Pokud vím, tak u ČD nyní není žádný předpis nebo závazné nařízení, co musí vlak EC nebo IC splňovat.

Např. u ÖBB je to nyní zjednodušeně řečeno takto:
- Vlak EC musí mít jídelní nebo alespoň barový vůz, jakmile nemá, je to kategorie IC. Nehraje roli, jestli je to vlak vnitrostátní nebo mezistátní.
- Aby mohl mít vlak přívlastek ÖBB (tzn. kategorie ÖBB-EC nebo ÖBB-IC), musí mít jednak vozy kvalitativně odpovídající "upgrade - programu" (tzn. dnešní ÖBB standard) a zároveň musí být řazen vůz první třídy s business oddíly.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (16. 02. 2010 17:14).
Anonymní uživatel - 16. 02. 2010 15:36
Mezinárodní spoje u kategorie EC - to splňují snad všechny, ale nevím, jak je to s těmi, co ze Slovenska jedou jako Expresy. Naopak IC jsou všechny vnitrostátní kromě Antona Brucknera
Vozy 1. a 2. třídy - splňují všechny EC/IC
Jídelní vůz - Nesplňují - EC 72/3 Smetana (Pendolino), EC 74/5 Franz Schubert (jen minibar), EC 128/9 Hradčany (Minibar), EC 136/7 Moravia (Minibar), EC 148/9 Jan Perner (Minibar), EC 230 Kysuca, EC 231 Detvan a technicky vzato i EC 277/8 Slovenská střela (byť jezdí jen z Břeclavy do Bratislavy)
U ICček není jídelní vůz v žádném Pendolinu, v IC 100/1 Anton Bruckner, IC 532/3 Rastislav
Pokračování příště grinning smiley
Strana: 4 z 4 Předchozí 1 2 3 4

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
       **  **     **  **     **        **  **      ** 
       **   **   **   ***   ***        **  **  **  ** 
       **    ** **    **** ****        **  **  **  ** 
       **     ***     ** *** **        **  **  **  ** 
 **    **    ** **    **     **  **    **  **  **  ** 
 **    **   **   **   **     **  **    **  **  **  ** 
  ******   **     **  **     **   ******    ***  ***  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.