Jestli to nebude mít smysl v tom, že tolik el. nebo mot. jednotek k dispozici zkrátka není. Zato je k dispozici relativně dost lokomotiv a vagónů..
"Nadbytečná" délka vlaků s lokomotivou nikoho netrápí, to opravdu není problém. Moderní lokomotivy s moderními vozy brzdí stejně jako moderní jednotky, v tom rozdíl taky není.
A klasické vlaky s lokomotivou a vagóny mají oproti jednotkám i svoje výhody - např. lze lépe přizpůsobit kapacitu vlaku podle poptávky, což u jednotek tak snadno nelze. Co když budu na určité trati potřebovat kapacitu vlaků odpovídající čtyřem vozům?
Pak 363+3xBdmtee281+Bfhpvee295 má hmotnost 86 + 3x40 + 41 = 247 t.
Regiopanteři 2x650 (4 vozová souprava) mají 2x103 = 206 t.
Při přepočtu hmotnosti na jedno sedadlo už jednotky tak výhodné nejsou:
363+3xBdmtee281+Bfhpvee295: 247 t/358 sedadel = 0,69 t/sedadlo
Dva 650 Regiopanteři: 206 t/294 sedadel = 0,70 t/sedadlo
Dokonce klasická souprava s lokomotivou tady vychází o trochu lehčí než dva panteři obdobné kapacity. Na druhou stranu, kdyby ty vagóny měly klimatizaci a byly nízkopodlažní, tak to zase bude o něco těží a vyjde o trochu líp jednotka. Ale i tak ten rozdíl nebude nijak výrazný -> nedá se říct, že vlaky tažené lokomotivou jsou výrazně těžší.
Holt oboje má svoje výhody i nevýhody. Na některých tratích klidně můžou převážit výhody klasických souprav nad ucelenými jednotkami. Já bych klasické soupravy tak nezavrhoval
