Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Elektrické a motorové jednotky a vozy >> Téma
Strana: 2 z 2 Předchozí 1 2
Téma:
Řada 470 "Kraken"   (45 Příspěvků)
vantju - 08. 09. 2010 16:27
Sovo, jsi na ICQ?
Anonymní uživatel - 08. 09. 2010 16:24
Pokračování z jiné diskuse č. II (první pokus smazala Anti-spam ochrana grinning smiley )
strejcekms
Není atyp jako atyp. 812 a 912 jsou celkově atypy, jenže komponentami (motor, čela, atd.) jsou shodné se sériovými prvky na Regionovách. Krakeni co vím tak jsou atypy jak celkově, tak komponentami. Jediné co vím, že by mělo být společné, nebo aspoň podobné jsou tyristorové měniče PULS DELTA, které jsou např. u Peršingů a Es (tam je ale jiná verze co vím).
Také to musíme vzít z pohledu financí. Zatímco 812 a 912 měly svoji "generální opravu" před pár lety, byly do nich vloženy peníze a tyto peníze se pomalu vracejí (nižší údržbové náklady, jsou spolehlivé, vypadají a působí poměrně moderně, snadnější získávání náhradních dílů viz. o pár řádků výše, atd.) tak Krakeni už měli docela dost let za sebou a právě se blížil čas generální opravy (tj. velké investice) a náhradní díly už by mohly být nedostatkové. Případná modernizace by navíc vyžadovala úplně nový návrh modernizace, což by vedlo k nákladnější opravě než mají třeba jednotky 460/560. Taky bylo jasné, že víc jak 2 rekonstrukce neproběhnou, zatímco při prvotní rekonstrukci 812 a 912 byl potenciál dalších sériových rekonstrukcí ať už takto, či nakonec v podobě jednotek dost velký.
Problematika reko 070 => běžný vůz za lokomotivu je navíc doplněna nejen vytvořením malé atypické serie vozů, ale také nutným schvalováním. Prostě se to neoplatí.
Nicméně chtělo by to zjistit oficiální důvody vyřazení. A teď nemyslím, co jsem tu už psal, ale třeba porucha toho a toho atd. Protože měly dojezdit do konce JŘ a to se nestalo a dost mě zajímá, zdali ten problém nebyl menší, než je nutné. Pořád šlo o vozidla s moderní výzbrojí (oproti žabotlamům myslím, oproti dnešní době to už je starověk) a možná nějaká menší investice, která by prodloužila životnost o 2-3roky + umytí a velké vyčištění by se jistě hodilo. Jednotek je totiž málo a dle mě na tom nebyli zase tak špatně, aby museli být tak rychle vyřazeni...
Anonymní uživatel - 02. 06. 2010 17:11
Ty vozy by se ale dali použít ne? Přeci nejsou tak špatné..Z fotek :)
kraken - 02. 06. 2010 14:25
No tak to je dobře, že ty jednotky jsou celý!
pd - 02. 06. 2010 12:02
Vozy nejezdí, obě jednotky jsou odstavené celé. Z některých vagónů byly použité sedačky pro reko asi čtyř kusů 054.
Anonymní uživatel - 28. 05. 2010 14:43
Vantju- A je to atypické vozidlo (prototip), nejsou na to díly, měl údajně špatné chodové vlastnosti, jen by mě zajímalo, jak je to s těmi vozy, co k tomu byli, jestli jezdí. Ty nebyli tak špatné ne? Díky za doplnění..:D



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (28. 05. 2010 14:43).
kraken - 24. 05. 2010 20:00
Jistě, pokud by ji někdo udržoval.
vantju - 21. 05. 2010 17:01
A co 460? Ty jsou skoro jednou tak starší, a jezdí do roztrhání...Na valachy by se ta 470 určitě hodila
Anonymní uživatel - 10. 05. 2010 16:13
Vodifone95 - zase musíš brát jaké mají technické a chodové vlastnosti- zastaralost. Njn, neuděláš nic...
Anonymní uživatel - 07. 05. 2010 18:16
Taky si myslím, že by byla obrovská škoda je oba sešrotovat... Podle mě jsou o hodně hezčí, než například 471 a je škoda, že jich nebylo vyrobeno víc...:(
Anonymní uživatel - 23. 04. 2010 15:05
Pravda, určitě by nějakej měl být zachován jako historický kus-souhlas.
kraken - 20. 04. 2010 10:07
Toho modrého bych nechal jako historický kus...
Anonymní uživatel - 14. 04. 2010 21:07
strejcekms
Pokud vím oba jsou stále v ČT, ovšem co se dalo, to z nich bylo demontováno...
Anonymní uživatel - 14. 04. 2010 17:06
Už toho krakena /470/ sešrotovali?
Anonymní uživatel - 02. 01. 2010 11:38
Cituji atlas vozidel pro elektrické vozy a jednotky z roku 2003:


V prosinci, v lednu a únoru 1991 byly provedeny stacionární zkoušky jednotlivých zařízení i celé jednotky 470.001/002 v závodě a potom i první jízdy na zkušební trati výrobce ze Studénky do Bartošovic.
O pár odstavců dále se dočteme:


Druhá jednotka, 470.003/004, zahájila zkoušky na ŽZO 16.7.1991; do konce roku 1991 se také na ŽZO několikrát setkala s první jednotkou.

Nemohu ověřit jak moc má atlas vozidel pravdu, ale já mu věřím :)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Sova (02. 01. 2010 11:39).
141 - 28. 12. 2009 14:02
Já jsem přesvědčený že byl vyroben v roce 1992,aspoň je to tak ve výrobních prospektech.
pd - 12. 10. 2009 20:31
Aha, no ale nepíše se tam nic o roce 1994, jsem přesvědčený, že obě jednotky byly vyrobené (skoro) zároveň.

Toho odstavení je škoda, aspoň ty vložené vozy mohly ještě jezdit.
kraken - 12. 10. 2009 20:20
Informace jsem přebíral z webu ŽelPage, článek Nelehký život jednotky 470 1. a 2. díl. Když si tam najedeš na vyhledávač a dáš třeba "470 Kraken", tak se ti to objeví (zajedeš trošku dolů).
pd - 12. 10. 2009 20:05
Já myslím, že i druhá jednotka byla vyrobená v roce 1991.

Jinak ta informace, že se uvažovalo i o jednotce s řídícím vozem, je nějak podložená? V 80. letech panovaly v ČSD ještě hodně konzervativní názory na použití řídících vozů, pořád měli obavy z možného vykolejní sunutých souprav.
Strana: 2 z 2 Předchozí 1 2

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **    **  ********   *******   **    **  ******** 
  **  **      **     **     **   **  **      **    
   ****       **            **    ****       **    
    **        **      *******      **        **    
    **        **            **     **        **    
    **        **     **     **     **        **    
    **        **      *******      **        **    

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.