S 810 a Béčky na věčné časy :D
vtipné je, že při těch malých modernizacích do těch starých vehyklů cpou nové IS s LCD display :D Dva takové stroje už mají v DKV Valašské Meziříčí (
http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3199323)
S novými stroji bych určitě nepočítal několik dalších let. Celkově do vlaků kategorie Os ČD nasypaly dost peněz v posledních letech, teď je třeba řešit vagony dálkové dopravy - EC,IC,Ex jsou relativně v pohodě, ale ty koženkové rychlíky :(
A nevidím důvod, proč 810 v nejbližších letech rušit, ony jsou to dobré stroje - malé, lehké, jednoduché, takže provoz a údržba jsou velice nízké. Na takové ty zapadlé lokálky anebo okrajové málokapacitní spoje ideál (a tam ostatně byly projektovány). A jen díky těmto strojům je na mnoha lokálkách stále provoz - díky nízkým nákladům. Kdyby je ČD hodily do šrotu a hromadně místo nich nakoupili třeba Stadlery, tak náklady na některé lokálky by se razantně zvýšily >> kraje by, v lepším případě, omezily množství objednávaných vlaků nebo je dokonce zrušily úplně. Například taková lokálka Valšov-Rýmařov (trať 311), na této trati jezdí samotinká 809, a ani ta nebývá plná.
A takový stoj už dnes přátelé nikdo neudělá. Lehký stroj bez zbytečných elektronických serepetiček, s jednoduchým ale spolehlivým podvozkem, to už nevznikne.