Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Elektrické a motorové jednotky a vozy
Téma:
Rezervace v Pendolinu   (17 Příspěvků)
Pechar146 - 08. 09. 2016 21:19
Mně by zajímalo, kolik stála jedna souprava Pendolina 680 a kolik by to bylo dnes. Railjet je skutečně daleko luxusnější. A nepochybně levnější a lépe koncipovaný. V momentě, kdy by Railjet neměl dětské kino a řídící vůz, byl by dokonalý. Naschvál bych ho zařadil na spoje do Drážďan nebo Norimberka. Jako výsměch ICE...
Taky bych chtěl vidět tváře cizinců v EC v momentě, kdy by rezervační systém prostě chyběl (v jakékoliv podobě). Někteří by si nesedli...
EC 174 - 30. 10. 2009 09:44
Aha, takže do těch Pardubic to za 0 Kč prostě nepůjde...
pd - 28. 10. 2009 12:11
S normálními místenkami to takhle jde, ale s tou bezplatnou ne. Viz [www.cd.cz]:



  • jízdní doklad musí být platný minimálně pro trať Praha – Brno/Brno – Praha nebo Praha – Brno – Břeclav/Břeclav – Brno – Praha a platí zásada, že 1 cestující = max. 1 místenka SC s nulovou cenou
  • místenku SC za nulovou cenu lze získat u pokladní přepážky ČD buď současně se zakoupením jízdního dokladu nebo samostatně po předložení platného jízdního dokladu
  • místenku SC za nulovou cenu lze získat z automatu na jízdenky a prostřednictvím eShopu ČD a služby TeleTiket výhradně současně se zakoupením jízdního dokladu, samostatně ji lze vyzvednout pouze k aplikaci In-gold na In-kartě/Rail plus
EC 174 - 28. 10. 2009 11:56
To se dá přece udělat jednoduše. Na jedné pokladně si koupí jízdenku Brno - Kolín a na jiné pokladně požádá o bezplatnou místenku Brno - Praha. Při koupi místenek se nemusí předkládat jízdenka, k níž místenku chceme. A kdyby tu jízdenku náhodou někdo přece jen chtěl vidět, tak stačí říct, že má např. nějakou síťovku nebo že tu místenku nekupuje pro sebe, ale pro někoho jiného, takže jeho jízdenku nemá atd. Dá se to udělat jakkoliv.
Akorát horší to bude v pendolinu při kontrole - předložit jízdenku jen Brno - Kolín a místenku Brno - Praha, to bude zajímavé...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil EC 174 (28. 10. 2009 11:58).
pd - 28. 10. 2009 11:27
Jo, bezplatné místenky jsou jen pro úsek Brno - Praha nebo Břeclav - Praha, ale i jízdenka musí být minimálně pro tento úsek (anebo delší). Tzn. že k jízdence Brno - Kolín nelze dostat bezplatnou místenku pro úsek Brno - Praha, ale je nutno si koupit i jízdenku Brno - Praha.

E-shop ty bezplatné místenky vydává automaticky, jsou-li dostupné. Dá se to poznat podle ceny, buď je nižší nebo ne :)
EC 174 - 28. 10. 2009 10:13
Nejsem si jistý, jestli ty místenky v nulové hodnotě nejdou rezervovat jen na úsek Břeclav - Praha, Brno - Praha a zpět. S Pardubicemi nevím, jak to je. Což vám ale nemusí vadit. Prostě si objednejte místenku Brno - Praha a vystupte v Pardubicích. A kdyby to e-shop nechtěl vydat, tak raději na pokladně. To je jistější.
Anonymní uživatel - 28. 10. 2009 02:49
A jak se k tomu dostanu? Přes E-shop to chtělo 200 za místenku i když jsem si vybral sedadlo v 6. voze :(
Jde to kombinovat se slevou 15-26? Potažmo je možné koupit si lístek Brno - Kolín a místenku do Pendolína na Brno - Pardubice a tam přestoupit na to EC, co jede krátce po Pendolínu? smiling smiley
EC 174 - 27. 10. 2009 23:59
S největší pravděpodobností ano.
pd - 27. 10. 2009 23:49
Ale od prosince by měly být pendolina na jižní větvi čistě jako EC, tedy bez povinné rezervace (i bez nějakých příplatků), pokud jsem to pochopil dobře.
Anonymní uživatel - 24. 10. 2009 20:38
To je zajímavý. Railjet, luxusní vlak a povinná místenková rezervace neexistuje, za to 680, katastrofální souprava a cestující musí mít povinnou místenkovou rezervaci.>:D<



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (27. 10. 2009 23:10).
Anonymní uživatel - 25. 10. 2009 09:11

Tomáš Palíšek
To je zajímavý. Railjet, luxusní vlak a povinná místenková rezervace neexistuje, za to 680, katastrofální souprava a cestující musí mít povinnou místenkovou rezervaci.>:D<

1)Záleží na tom kterém dopravci
2)Slyšel jsem něco, že pry v Pendolínu nesmí lidé "trvale" stát, právě kvůli naklápění. Nechápu proč, ale slyšel jsem to, ikdyž pravděpodobnější mě přijde, že by na některých nejvytíženějších spojích lidé stejně kupovali ty místenky, bo by obvykle půlka cestujících stála spinning smiley sticking its tongue out
EC 174 - 27. 10. 2009 22:42
Antonín Dvořák a všechny další vlaky na jižní linii, které jsou vedeny jednotkou Pendolino (tedy ještě Smetana a Slovenská strela) jsou vlaky kategorie EuroCity, přepravní kategorie je ale SuperCity. Zcela správné označení vlaku je tedy například "EC 17 SC Antonín Dvořák". Podobně je to na severní linii, tam jsou ale všechna pendolina IC, například "IC 502 SC Pendolino".
A do vlaků přepravní kategorie SC se žádný příplatek neplatí, je nutné si dokoupit místenku za 200 nebo 100 Kč, neboť rezervace místa je povinná. Navíc, v současné době se můžete z Brna do Pardubic svést pendolinem i bez placení místenky. Do konce tohoto GVD lze u vlaků SC na jižní linii dostat místenku v ceně 0 Kč (je to však pouze do 2. třídy, vozů č. 6 a 7). Takže rezervace je stále povinná, ale místenka je zdarma (to neznamená, že lze nastoupit bez místenky).
Víťa - 27. 10. 2009 01:27
Pendolino bude bez příplatků? Ale dyť i na Antonínu Dvořákovi musí být místenka a to je ECčko, ne? To bych se s ním někdy svezl z Brna do Pardubic
Anonymní uživatel - 26. 10. 2009 20:51

pd
No ale od prosince bude pendolino jezdit na EC 72/73, které povinně místenkové nebude. Tam se asi stát bude, minimálně v neděli z Brna do Prahy...

No tak to nechci vidět jak to skončí drinking smiley :D
pd - 26. 10. 2009 20:41
No ale od prosince bude pendolino jezdit na EC 72/73, které povinně místenkové nebude. Tam se asi stát bude, minimálně v neděli z Brna do Prahy...
EC 174 - 26. 10. 2009 20:28
Nedovedu si představit, že by v Pendolinu, které má tak strašně ztísněný interiér, lidé během cesty stáli. Stačí, aby ve špičce byla 1. třída plně obsazena (což bývá) a už se necítím příliš volně. Málo místa na nohy, pokud vstaneme, musíme dát pozor na hlavu (sedadla u oken), když náhodou potkáme minibar, je velmi obtížné se vyhnout,... Když pak před Olomoucí několik cestujících vstane a začne se oblékat, není tam doslova k hnutí. No prostě katastrofa. (nevím, proč tím vlastně jezdím:)).

Je pravda, že přeprava trvale stojících cestujících skutečně není dovolena, což je jeden z důvodů k povinné rezervaci. Možnost, že někdo nastoupí bez místenky a bude celou cestu stát, však není zcela vyloučena. To může nastat v případě např. držitelů aplikace In-gold all inclusive. Tato aplikace se však během tříměsíční doby, kdy byla nabízena, prodala jen jedna jediná (neboť tato nabídka byla zoufale nevýhodná).
Anonymní uživatel - 25. 10. 2009 20:05

Sova

Tomáš Palíšek
To je zajímavý. Railjet, luxusní vlak a povinná místenková rezervace neexistuje, za to 680, katastrofální souprava a cestující musí mít povinnou místenkovou rezervaci.>:D<

1)Záleží na tom kterém dopravci
2)Slyšel jsem něco, že pry v Pendolínu nesmí lidé "trvale" stát, právě kvůli naklápění. Nechápu proč, ale slyšel jsem to, ikdyž pravděpodobnější mě přijde, že by na některých nejvytíženějších spojích lidé stejně kupovali ty místenky, bo by obvykle půlka cestujících stála spinning smiley sticking its tongue out

2)S tím souhlasím, že by půlka lidí stála, protože média hovoří o 680 jako vysokorychlostní vlak, a tak tam budou lidé nastupovat.:D



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (27. 10. 2009 23:30).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
  ******    *******   **    **        **   ******   
 **    **  **     **  ***   **        **  **    **  
 **        **     **  ****  **        **  **        
 **         ********  ** ** **        **  **   **** 
 **               **  **  ****  **    **  **    **  
 **    **  **     **  **   ***  **    **  **    **  
  ******    *******   **    **   ******    ******   

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.