Aee by byl fajn, kdyby místo těch sedaček co jsou stejné jako v Bee/Bpee tam dali sedačky z áček, které degradovali na B208 a do B208 dali ty B(p)ee. Apee je na tom bídně s prostorem na nohy, je to vlstně úplně identická konfigurace jako u Bpee, jen je ubraná řada sedaček. Kdyby tam ubrali 6 míst, tak by byl komfort toho vozu hned někde jinde.
Amz je prostě top a proto mě taky štve, když vidím rakouské Ampz, Amz, ABmz u regiojetu a je na nich číslice 2...
Baal: A149 a AB349 mají polstrované sedačky. Koženky jsou pouze u podhlavníku, a i zde je látkový potah s logem dopravce. Tyto vozy u mě v otázce komfortu jednoznačně vedou. Ještě ujdou by se dalo uvažovat o Aee145 (původní Aee152 byly přecejen lepší), a Aee140, popř Apee139, pokud se tam zrovna nenachází nějaké rušivé elementy z řad neukázněných / nevychovaných cestujících. Proto radši vyhledávám oddíly než velkoprostory. Amz138 skutečně nabízí komfort 21. století. Sice nemám problém s koženkama, ale hlavní problém je se vstáváním před výstupní stanicí. Právě díky velkému komfortu se zvednete ze sedaček s velkými obtížemi.
Ono modernizovat Bdt na jedničku by šlo, pokud by to bylo ABgtee (https://www.jednicka.net/navrh-iii/), využití by bylo jako doplnění k syslům i když nejlepší by bylo defakto udělat přirozenou evoluci vozu na Bdtee (https://www.jednicka.net/navrh-vi/).
Cpát jedničku všude asi ne (810 :D), ale koho zabije vyhrazený sektor s pitomími 4-6 seaty? Ano běžně třeba Sp na HK-TU jsou nacpané, ale dovedu si představit cestující, co by si než sedět se studenty připlatili a sedli si do jedničky. Naopak, třeba z HK na Broumov jede 854+954 a tam fakt v tý jedničce sedím úplně sám a myslím, že na Sp na Trutnov by si to jistě našlo více zájemců.
Ano rakví souprava 843-043-943 nemá jedničku, ale já myslel hydru 854-054(Bdtn756/7)-954(ABfbdtn795).
Já když si zaplatím jedničku, tak chci hlavně pohodlí. Top jsou u mě Amz138, ABmz346, AB349, A149, sice mají koženkový, nebo částečně koženkový potah, ale alespoň tam dávají textilní podhlavníky, stejně to je v railjetech, které v mojí oblíbenosti hned následují. InterJet by byl fajn, ale máme tu opět koženkový podhlavník, stejně jako v 680, nebo ARmpee829.
Baal: Modernizovat Bdt na ABpee ani omylem!!! Stačí se jen podívat na ten zbastlený interiér dvojky / jedničky. Sedačky namjí ani pořádné opěrky, aby cestující s mikrospánkem nezasahoval do osobního profilu vedlesedícího spolucestujícího. Tohle ne. Daleko lepší varianta je Bdtee276, která de facto zachovává koncepci Bdt, jen s ubráním jednoho oddílu míst k sezení ve prospěch prostoru na kola, předsuvné dveře. Jen bych si dokázal odmyslet ten audioječák u dveří.
Cpát jedničku všudde, aby jezdila prázdná nepovažuji za efektivní a ekonomické. K čemu prázdná jrdnička u Os / Sp vlaků, kdyžse lidi nevejdou do dvojky. Zbytečné.
Motorové vozy 843+Bdt753+Bftn795 jedničku nemají a ani nrní potřeba. Tyto vlaky mají celkem komfortní sedačky. Ve srovnání s novými tvrdými Borcady určitě.
Koženky v jedničce taky nechápu, ale je to dneska docela trend u nových vozidel. Proto se osazuje jednička v pendolinech, rail/interjetech, Ampz143, Amz138 atd. Za mě ale vede A149, kde se klidně natáhnete a.spokojíte se s málem. Samozřejmě chápu, že náročnější fajnšmejkři se nespokojí ani s pozlacenými 64karátovými křesly v premium class.
Kdyby v těch Aee byly sedačky stylu Bmz, nebo A, tak by to byl hned vagón úplně jinde.
Za mě by jedničky v IC/EC měly bejt něco jako Amz, protože takový Apee se od Bpee liší ubranou řadou sedaček a jiným typem sedaček, jinak prostor na nohy ještě menší.
Ampz, tou modernizací pějně zmršili, ty koženkový sedačky v jedničce prostě nechápu, jako člověku co si holí hlavu mi to přijde fakt nepříjemný, když se na to lepí ruce a hlava.
Za mě úplně suprově řešená jednička v 954, souprava 854-054-954 mi na motorové rychlíky přijde daleko komfortnější než 843-043-043.
Tudíž já bych jedničku naopak zavedl všude, jen bych prostě hejbal s tím kolik míst to bude.
Na kmen R10 by stačilo 15-18 míst, zbytek přidat v HK. Takový Bpee by šle dobře pro toto upravit [www.jednicka.net]
Modernizovat by šlo i Bdt na ABpee podle polského vzoru, nebo operativně prostě v Bmz vyhradit 2-3 kupéčka jako 1. třídu... [www.jednicka.net]
V regionálních vlacích bych nechal jako 1. třídu třeba jen 4-15 míst dle dané linky, ale aby tam prostě alespoň byla volba a věřím, že kdyby trochu přemýšleli, než někam nasadí to či ono a hlavně aby ta jednička nebyla jen o potahu sedaček (680, RP, RS, ABpee apod.), tudíž ty z O12 co schvalují ty modernizace 1. třídy bych vyházel a nahradil lidmi co těmi vlaky jezdí a hned by se to začalo hejbat.
Ono by si to své cestující našlo všude.
Ono stačí, že v Maďarsku zrušily jedničku u rychlíků, a vozy jezdí běžně jako dvojka.
V rychlících bych 1. třídu nechal. Spíš bych uvítal zrušení jedničky v regionálních jednotkách jako elefanty, pantery nebo regiosharky, kde jsou skutečně zbytečné a jen zabírají prázdná místa.
Štofík: s tvrzením, že jednička patří jen do IC a EC nemohu souhlasit. Neumím si představit, že by se např na rychlících jako Svitava, Slovácký Expres, Vysočina, Vltava, Labe, Moravan apod měla objevovat jen dvojka, kam se stahuje všelijaká pakáž a lůza, která sice vyžaduje poslední výkřiky komfortu cestování 21. století, ale chováním se zastavili 100 let pi vyhynutí dinosaurů. Ten, kdo má rád klid a snad toho trochu soukromí si jistě za jedničku připlatí, samozřejmě pokud se zrovna nejedná o vozy Abpee347, regio/interpantery, Armpee816/729/832 a podobné zmršené bastly, oproti kterým takové A149 či A145 představuje skutečný komfort.
Jestli máš na mysli toho co kácel stromy na trať tak rozhodně ne. Já jsem ortodoxní vlakofil a neudělal bych nic, co by ohrozilo cestující :D naopak se snažím lidi přimnět aby jezdili spíše vlakem než autem.
Jediný "terror", který dělám, je že bombarduju ČD stížnostma na nevyhovující 1. třídu, konkrétně na "1" třídu ve vozech ABpee a koženkové doplňky v jiných vozech 1. třídy, malý prostor na nohy, absence textnilních "deček" na opěrkách hlavy apod. ono určitě nejsem jediný cestující, co je holohlavý (mám kouty) tak prostě holím hlavu celou a na ty koženkové podhlavníky se mi pak hlava nepříjemně lepí.
1. Co Rumuni a Poláci, ale Regiojet, ten používá původní značení z doby kdy vozy nakoupil, a je mu jedno že ten vůz od té doby pětkrát překonal (většinou k horšímu). Zkrátka to označení tam maj jen na okrasu.
2. Baaldo,proč se menuješ Baal?
Mrknu na polepy až pojedu, ale mám za to, že tam to "r" furt je.
No ono furt lepší přeznačit na jedničku Bmzeto, než udělat ze starých regionálek Bdt první třídu a ještě ji vrazit na dálkové vlaky. U těch přeznačených Bmzet se alespoň obtěžovali tam dát polštářek, nebo dečku pod hlavu...
Celkově všechny ty "moderní" vagóny první třídy ČD jsou v lepším případě 2+ a to i ty slavné InterJety, Pendolina, nebo Ampz... Jediné solidní jedničky jsou railjety, Amz a ABmz. Osobně zastávám názor, že velkoprostor nikdy nebude o pohodlí, ale o tom narvat do vlaku co nejvíce lidí.
Ale to jsem odbočil...
Mě se zase zdá, že to "r" mizí i z řidičáků. Už několik let jsou některé A/Bfbdtn bez "r". Nevím, jestli už všechny nebo jestli je to jenom nějaký omyl...
A když se nad tím tak zamyslím, tak kvůli čemu by tam to "r" vlastně mělo být? Co je u nich tak zvláštní na uspořádání interiéru? (Původně tam to "r" asi mělo naznačovat přítomnost zvedací plošiny analogicky jako kdysi u BDbmrsee, ale ty taky byly přejmenované na BDbmsee).
ABmz GySEV je stejný nešvar jako ABbmdz DLB (alex).
Pokud vím tak "r" stále existuje konkrétně 954 (Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795) Tudíž Bee272 a především Bee273 by měly být Beer, nebo Bree.
Co se zahraničí týká, tak mne dosti zaujal vůz maďarských GySEV ABmz, který vypadá jako klasické Bmz229, jen tam je několik kupat přeznačeno na 1. třídu.
Já bych v tom nějaký hlubší smysl nehledal. Z mezinárodního pohledu mezi dvojicemi ee/z, v/d, b/h a t/p žádný rozdíl není, jsou rovnocenné. Že si ČD pro sebe stanovily ještě "podvýznam" jednotlivých písmen a pak to stejně nedodržují, je už jiná věc.
Písmeno "r" už se u ČD vůbec nepoužívá.
Ale pořád lepší než třeba zmatek u CFR, tam můžou být vozy podobných řad označené Bmee, Beem nebo jenom B. Nebo nedávno v Polsku někdo zjistil, že lůžkové vozy "ypsilony" mají délku přes nárazníky o 8 cm delší než 24,5 m, takže po X letech provozu teď všem přidali písmeno "m"... Mimochodem, celkem by mě zajímalo, proč se u těch lůžek uvádí délka přes nárazníky 24 580 mm, když skříň je stejně dlouhá jako u všech ostatních ypsilonů, tj. 24 200 mm.
Zdravím, rád bych nahodil téma ohledně označování vozů ČD. Pokud vím, tak je to následovně:
A - 1. třída
B - 2. třída
D - zavazadlový vůz
R - bufetový vůz
WR - jídelní vůz
WL - spací vůz
b, h - vůz s oddílem pro invalidy
d, v - vůz s háky na kolo
ee, z - vůz se zásuvkami
f - řídící vůz
g - vůz se služebním oddílem
m - vůz delší než 24,5m
n - vůz pro motoráky
p - velkoprostorový vůz pro dálkové vlaky
r - zvláštní uspořádání interiéru
t - velkoprostorový vůz pro regionálku
Celkem by mne zajímalo, co rozhoduje, jestli se u vozu pro kola použije "v", nebo "d", podobně u vozu pro invalidy "b", nebo "h" a u vozů se zásuvkami jsem měl za to, že "z" se používá u vozů co mohou jet 200 a více, ale třeba Bmz234 může jen 160.
Pak by mne zajímalo proč ČD nedodržují rozdíl mezi "t" a "p", nebo nepoužívají "r"?
Uvedu pár příkladů:
Sysel ABfhpvee a Bfhpvee jsou vozy pro regionálku, tak co tam dělá "p"? Podobně ABpee, byl konstruován k těmto vozům, tudíž proč to není ABtee? Bee272 a 273 mají nezvyklé uspořádání interiéru, přesto tam chybí "r". Podobně by se dalo pokračovat.