Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Osobní vozy >> Téma
Strana: 2 z 3 Předchozí 1 2 3 Následující
Téma:
Hodnocení osobních vozů, motorových a elektrických vozů a jednotek   (63 Příspěvků)
pd - 14. 01. 2020 12:41
Novostavba by asi laciněj nevyšla a další ojeté ABmz už nejsou. Aspoň ty od ÖBB už jsou všechny u nás (ČD a RJ).

S modernizací AB349 souhlasím, ale ne na ABee se zachováním kupé. Na druhou třídu jsou ty kupé zbytečně velké (tj. zbytečně malý počet míst). Buď modernizovat na celojedničku Aee nebo 2. třídu předělat na velkoprostor.
Baal - 14. 01. 2020 01:10
A nevyšla by laciněji novostavba, nebo koupit další ABmz? Každopádně sedačky v jedničce bych neměnil a když už bych měnil tak do kupé bych dal určitě polohovatelný Xmz sedačky. Sedačky BorCad určitě nejsou vhodné do kupé vozů.
Firebird96 - 13. 01. 2020 17:13
No a proto si myslím, že by bylo dobré AB349 zmodernizovat na ABee342. Kompletní rekonstrukce podvozků Görlitz Va podle vzoru DJV Dunakeszi s kotouči s tím souvisí zvýšení rychlosti na 160 km/h. Dosazení předsuvných tlačítkem ovládaných dveří. Dosazení vakuových toalet. Dosazení CZE, nových polospouštěcích oken zároveň instalace klimatizace, když se v kupé otevře okno, tak klimatizace v daném kupé přestane klimatizovat. Dovybavení kupé zásuvkami. V první třídě dosazení sedaček Borcad Comfort a ve druhé třídě Borcad Genio. Vůz nakonec dostane ještě WiFi.


Vozy BDs449 bude rekonstruovány též velmi podobně. Na vozy BDbsee442. Prakticky stejná modernizace. S tím, že část prostoru pro kola bude upravena na kupé pro minibar doplněný ještě o chladničku pro chlazené nápoje pro minibar a zároveň bude instalována plošina pro vozíčkáře a vznikne zde jedno kupé pro invalidy, včetně úpravy jednoho WC na bezbariérové.


Vozy A149 bude rekonstruovány na Aee142 (stará Aee142 již neexistují), první třída bude vypadat stejně jako ve vozech ABee342.


Vozy B249 budou rekonstruovány na Bee242 a interiér bude vypadat stejně jako bude vypadat interiér v části druhé třídy vozu ABee342.
Baal - 10. 01. 2020 01:09
No já poukazuju na to, že AB má komfortnější první třídu než všechny (A)Bpee dohromady...
Ono na R10 by bohatě stačilo v kmenové soupravě 15 míst první třídy, protože na úsek HK-Praha se připojují posilové vozy jak dvojky tak jedničky a těch co jede jedničkou Celou trasu nebo jen úsek Hradec-Trutnov moc není.
Ovšem není řešení tam vrazit polský šrot, ten když to ti manažeři tak milují by mohl bejt v posile pro úsek Hradec - Praha, hodinu a půl se v tom vydržet dá ale více dvojnásob určitě ne.

Otázkou je co tam dát, když AB je starý, ABmz nejsou, protože jezdí na R16 jako dvojka a celý vůz je zbytečnost.

Zde by byla úplně super věc něco jako je polské AB9nouz, 3 kupata jedničky a zbytek velkoprostor dvojky je na tyhle linky dokonalé rešení! Pochybuju, ale že by to Poláci vyměnili...

Proto se nabízejí dvě možná řešení, prvním je v nějakém Bmz vyhradit dle potřeby linky 3-5 kupat pro první třídu, když to mohou dělat DLB, kde jako první třída jezdí Bmz s podhlavníkem 1. klasse, tak proč by to nešlo u nás. Bohužel na tento můj návrh mi odpověděli, že prý kupé v Bmz nemá proporce pro první třídu, pochopil jsem z toho, že by bylo stejně místa jako ve dvojce. Zajímavé, že méně místa než ve dvojce může v polským šrotu v jedničce klidně být a nikomu to nevadí. Tento návrh je více rozepsán [www.jednicka.net]

Druhé řešení, je drobná úprava Bpee237, kde by se odebralo 27 míst místo kterých by bylo 15 míst jedničky sedačky BorCad Comfort a regál na kufry pro obě třídy, takto by stačilo upravit 6-7 vozů aby byla záloha a opět by to na tuhle linku dokonale stačilo a ani cena by nešla do miliónů...
Pokud by toho někoho zajímalo více tak [www.jednicka.net]
Jura - 30. 12. 2019 11:30
Maj přeci v některejch klidovou zónu, tak by ji prohlásili za první třídu spinning smiley sticking its tongue out
Kocicak - 30. 12. 2019 10:07
Baal: A co to ABčko vyřeší, když tam stejně pojede Bmz? Akorát tam nebudou zásuvky, klima, Wi-Fi, stoly, takže zhoršení. A pochybuju, že by to Arrivě prošlo.
Baal - 30. 12. 2019 00:10
Kocicák, no furt lepší AB349 než ABpee. No ono kdyby jezdila arriva tak by museli dát nějakou jedničku, páč to kraj chce tak bychom se třeba dočkali soupravy 749-ABa-BDa-Ba-Ba :D
Týpek - 27. 12. 2019 15:16
Baal:No furt lepší než kdyby tam jezdila arriva
Kocicak - 27. 12. 2019 08:28
Jo, to vypadá dobře, akorát ABčko do kmenový soupravy fakt ne
Baal - 25. 12. 2019 12:48
Jako já nepopírám, že jako posila a na linky cca dvě hodiny a méně se to dá. Ovšem cpát to do kmenový soupravy, kde máš jízdní dobu tři a půl hodiny je přinejmenším diskutabilní...
Já bych ty rychlíky Krakonoš řadil takto: Krakonoš
Kocicak - 25. 12. 2019 08:56
Baal: Máš pravdu že to není nic extra, ale podívej se na to z druhý strany: Jsi manažer co jede do Hradce a koupíš si jízdenku do 1. třídy. S radostí zjišťuješ, že jsou tam velký stolky, zásuvky a wi-fi a můžeš tak pracovat. Moc lidí tam nejede, takže máš místa dost a ty sedačky už nějak přežiješ. Kdyby ti tam při cestě zpátky dali A, asi bys moc nadšenej nebyl.
Baal - 22. 12. 2019 01:56
Re pd:
No jak znám přístup ČD, tak určitě ta polská mr**a. Když tam jezdí ABmz jako dvojka tak proč nedají alespoň 3 na Krakonoše? Ono když je výběr a nejede to na všem, tak se dá prostě upravit čas jízdy, například 2 roky zpět tu první z Trutnova a poslední z Prahy jelo klasický áčko. Tuším ještě dva další měly áčko, ale bylo to 4 páry (A)Bpee a 3 páry A. Já jsem si upravil pracovní dobu abych nemusel jezdit tím šrotem. Jenže když ti to dají plošně, tak co máš dělat na stížnost dostaneš vylhanou odpověď typu že vůz splňuje normy, přitom minimálně ve dvou případech je nesplňuje.

Re Jura:
No ono na lince R10 by to šlo vyřešit, tam jsou Bmz, AB, A a B jako posila v úseku HK-Praha a v kmenové soupravě jezdí (A)Bpee-BDs-Bpee-Bpee. Tudíž ty polský zmetky nechat jako posilu a kmenovou soupravu složit AB-BDs-B-B. Další možnost je také odněkud stáhnout Bbdgmee a předělat je na ABbdgmee, dvojka by tak byla jen pro postižený zbytek by byla jednička. Rozteče sedadel jsou tam solidní a i sedadla jsou [www.msvinterier.cz] který rozměry 50x45 sedí na jedničku... Co se ty předělávky Bmz týká, tak tam jsem myslel jenom jako dočasný řešení přeznačit 5 kupat třeba v Bmz234 na jedničku, určo lepší než (A)Bpee, A, nebo AB.
pd - 21. 12. 2019 22:21
Když už jste tu zmínili ty Klatovy - na některých vlacích je zároveň ABmz a ABpee, přičemž jeden z vozů je prohlášen za 2. třídu. Můžete hádat, který zůstal jako jednička eye rolling smiley
Jura - 21. 12. 2019 19:47
No dobře, uznávám že to není to nej, ale co chceš dělat, jako jedinej rozumnej nápad bych bral třeba vzít Bmz 232, vyměnit bočnice, upravit na první třídu, posílit klimu atd. Sice velká investice, ale kde vzít v poměrně krátkém čase Amz smiling bouncing smiley
Baal - 21. 12. 2019 19:24
Re Jura: Dálkový vlak beru vlak s jízdní dobou více jak 2 hodiny.

Re Kocicak: Ne nemá, pokud by to jezdilo jako dvojka na příměstským osobáku neřeknu ani popel, ale na rychlíku nacíc takovém co má jízdní dobu 2 hodiny a více? Nemluvě o faktu, že na příměstském osobáku jezdí ABfhvpee a Elephant, které jsou kvalitativně o několik tříd vejš.
Zkus se vžít co kůže cestujícího co zaplatil skoro 700 za 1. třídu Klatovy - Trutnov... Jedeš v 5:30 z Klatov, takže si říkáš, že se ještě prospíš. Jenže ti tam přijede jako jednička tenhle šrot přitom zbytek soupravy je Bbdgmee, Bmz a 2x Bdpee. Po více jak dvou hodinách v této spartánské "jedničce" vylezeš v Praze naklepanej jako řízek a kromě toho že si zaplatil dražší jízdné máš pocit jako bys jel novou 810 s WiFi a klimou...
V Praze si říkáš, že to bude do Trutnova lepší a co tě nečeká? Zase tahle mr**a, takže tě čeká další pro změnu více jak tříhodinová jízda modernizovaným kostitřasem a opět jako druhá třída jedou komfortnější vozy Bpee a Bmz...

dvě kila navíc za to, že si jel nepohodlným, rozvrzaným křápem, kde seš ozařován jako u zubaře... ToNabízí se otázka, proč tam zkrátka nehodit obyčejné Bmz a 4-5 kupat vyhradit jako 1. třídu, bylo by to určitě mnohem lepší. Neboť kdybys si koupil dvojku +3 místenky do Bmz, tak ti tam nikdo nepoleze, když uvidí místenky a ty budeš mít celý kupé pro sebe a v klidu se vyspíš protože křesla jsou pohodlná a narozdíl od (A)Bpee je lze polohovat.
Rychlík - 15. 12. 2019 00:13
Juro, sice máš v zásadě pravdu, ale když ony samy ČD si rychlík definují jako dálkový vlak...

Viz SPPO:



B. Ostatní kategorie vlaků a jejich definice

Rychlík (R)
na tyto vlaky jsou nasazovány vozy nebo jednotky určené pro dálkovou dopravu;
...


>:D<
Kocicak - 11. 12. 2019 20:06
Nějaký + pro ABpee jsou:
- wi-fi
- nízká obsazenost 1. třídy, takže místa máš dost
- aspoň nějaký zásuvky, takže posun oproti Bčku nebo Ačku, i oproti Bpee, kde pokud vůbec u danýho místa jsou, tak zbytečně vysoko.
Ono si prostě všichni stěžujou na zásuvky v ABpee jen proto, že je to to vaše nenáviděný ABpee. Neříkám, že je to nejlepší vagon, má svoje chyby, ale nemusíte kvůli nim označovat za chyby i něco, co je vlastně úspěch a posun dopředu...



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kocicak (11. 12. 2019 20:12).
Jura - 09. 12. 2019 16:56
A kde je ABpee řazeno na ryze dálkovém spoji? (když nepočítám mimořádnosti) Protože rychlík lze definovat spíše jako meziregionální vlak a dálkové vlaky jsou kategorie Ex, IC, EC, EN, RJ atd. smiling bouncing smiley
Baal - 08. 12. 2019 22:43
Myslíte nějak takto?

ABpee347 ČD
Celkové hodnocení: 1 bod
+ Nic.
- Sedadla 61, 63 a 65 otočená do stěny.
U sedadel číslo 31-56 je mezi sedadly proti sobě pouhých 46 cm. Pokud si cestující sedačku posunou, tak je to pouhých 36 cm! To je nejen výrazně méně nežli v jakémkoliv oddíle druhé třídy, ale dokonce méně než v běžných autobusech!
U sedadel číslo 11, 13, 15 je místa zase zbytečně moc a cestující se musí předklánět, aby dosáhl na stolek na sedadle před sebou.
U sedadel číslo 23, 24, 33, 34, 43, 44, 53 a 54 cestujícímu překáží noha stolku.
U sedadel číslo 11, 15, 21, 22, 25, 26, 31, 32, 35, 36, 41, 42, 45, 46, 51, 52, 55, 56, 61 a 65 vadí odpadkový koš.
Sedadla Borcad Regio+ nejsou určená pro dálkové vlaky a vlaky vyšší kvality, nýbrž pro vlaky regionální.
Sedadla jsou na první třídu v dálkovém vlaku a vlaku vyšší kvality velmi nepohodlná s tvrdými koženkovými doplňky.
Sedadla přenáší pohyby ze sedadla zády.
Polohování o max 50 mm je pro první třídu dálkového vlaku a vlaku vyšší kvality naprosto nedostačující.
Přímé osvětlení je naprosto nevhodné pro dálkové spoje a vlaky vyšší kvality.
Osvětlení je příliš ostré a oddíl je tak přesvětlený.
Chybí možnost individuální regulace intenzity osvětlení.
V oddíle chybí koberec.
U sedadel chybí textilní podhlavníky.
Velmi málo přípojek pro drobnou elektroniku, jediná pro čtyři cestující je opravdu málo i pro běžný rychlík natož pak pro vlak vyšší kvality.
Absence klidu na cestu z důvodu, že oddíl je průchozí.
Přehnaně hlasitá zvuková signalizace otevírání a zavírání dveří.
Infosystém neukazuje doplňkové věci, jako například rychlost jízdy vlaku.
Pro celistvá okna se více hodí stahovací roletky.
Pro dveře mezi oddíly by bylo vhodnější užít tónované sklo.
V neposlední řadě je pak nutné zmínit poruchovost vozu, zásuvky, WC, hlášení trasy vlaku a dokonce se za jízdy otevírají dveře.
pd - 20. 11. 2019 12:02
Jestli to hodnocení má k něčemu být, tak to musí být ke konkrétnímu typu vozu. Nelze hodnotit najednou všechny polské vozy 2. třídy... to je jak kdyby někdo chtěl dát jedno hodnocení českým vozům 2. třídy... confused smiley
Strašidlo - 20. 11. 2019 09:14
Já už si to nepamatuju. Pamatuji si že Ex4 jsem jel ze Svinova do Vídně a do Hodonína
Jura - 19. 11. 2019 21:04
Týpek: Já přesně čekal, že někdo napíše takto obecné hodnocení grinning smiley
Týpek - 18. 11. 2019 21:17
A které konkrétní. Já jsem jel nějakým Polským vozem z Vídně do Přerova. A nebylo to tak špatný.
Strašidlo - 17. 11. 2019 19:08
Polské osobní vozy 2. třídy
Mám s nimi bohatou zkušenost, jenže ne moc dobrou, max. 6/10
+ Dobrá klimatizace v létě resp. topení v zimě
- chybí Wi-Fi
Týpek - 17. 11. 2019 18:52
No já Xmz moc nejezdím ale když jsem měl Bmz asi 63 . V létě k moři tak to bylo tak akorát ( Ale bylo to v horách).
Strana: 2 z 3 Předchozí 1 2 3 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  **      **  ********  **    **  **       
 **     **  **  **  **  **         **  **   **       
 **     **  **  **  **  **          ****    **       
 **     **  **  **  **  ******       **     **       
  **   **   **  **  **  **           **     **       
   ** **    **  **  **  **           **     **       
    ***      ***  ***   **           **     ******** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.