Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Osobní vozy
Strana: 1 z 3 1 2 3 Následující
Téma:
Hodnocení osobních vozů, motorových a elektrických vozů a jednotek   (73 Příspěvků)
Baal - 24. 02. 2023 10:58
Re Pd:
Chtěl jsem ti psát PM, kde jsem ti chtěl dát pár návrhů, ale nejde to odeslat kvůli spam filtru.

S tím rozlišováním míšáasi pravdu, možná by nebylo od věci dát tam prostě ke každému vozu anketu, jen v případě půlených by musely bejt dvě podle tříd, protože třeba mé milované ABpee, budu jinak hodnotit dvojku a jinak jedničku.

Co se těch rozměrů týká - nebylo to myšleno tak striktně byl to prostě nástřel.
Jinak já jsem takový magor, že to měřím a archivuju si dokumentaci, ano odchylky tam jsou, ale zpravidla u velkoprostorových jedniček je to 48-51, výjimka jsou regiopantery starší generace kde je to jako ve dvojce, u dvojek 44-46. Naopak kupé tam je to jak u jedničky, tak u dvojky 59-61cm, výjimka jsou Aee a Bee vozy, kde je to u obou tříd 44-46cm.

Pro příklad, sedačky v Aee140 mají 45cm což je stejné jako v Bee238 a na jedničku to ani nesplňuje normu UIC567, která definuje v jedničce min 50cm šířku. Tudíž zde by Aee140 dostal mínusové body. 50cm šířka sedadel v jedničce bych bral jako takový minimální základ co nepřidá, ale ani neubere. Naopak kupé křesla mají 60cm, tak tam bych dával plusové body.

Ono pro web co spravuju pro spolek, byla dělána anketa, kde odpovědělo cca 5000 lidí ale to bylo srovnání jen jedničkových částí. Případně mohu výsledky poskytnout.
pd - 21. 02. 2023 22:33
Baal: No jo, a dotyčný se potom zaregistruje znova pod jiným jménem a s jiným e-mailem. Tak to může jít pořád dokola, tomu se nedá úplně zabránit. To ta registrace je potom celkem zbytečná.

S tím hodnocením pořád přemýšlím, jak to uchopit. Moc se mi nezdá taková striktní definice standardů jako např. Minimální šíře sedadla 60cm a podobně. Jak se to bude zjišťovat? To bude někdo chodit s metrem po vlaku a proměřovat sedadla?
A co když někdo naměří např. 59,5 cm? Někdo jiný může na stejném místě naměřit 60,5 cm, protože to sedadlo je měkké a zaoblené. Je to sice malý rozdíl, ale může rozhodovat o tom, do které kategorie vůz zařadit.

A rozdělování vozů např. mezi EC/IC a Ex je podle mě dnes už překonané. Spousta vozů jezdí na různých kategoriích vlaků. Že je něco IC a něco Ex nebo R a Sp je spíš souhra různých okolností, než že by v tom byl nějaký systém pro rozlišování komfortu. Rozděloval bych jen vozy pro dálkovou dopravu a pro regionální, pokud vůbec.
Baal - 08. 02. 2023 19:40
Re pd:
Tu registraci jsem myslel ve stylu, přidáváš opakovaně nesmysly? Máš vyrování, děláš to dál, tak si už vláček nesestavíš... Vůbec bych nebyl proti tomu aby to byla výsada buďto těch co přispívají tvůrci na správu webu, neboť to jistě není snadný koníček a držet takovýto web a nebo registrovaných delší dobu.

Co se hodnocení týká, tak osobně bych to viděl na hodnocení skládající se ze tří bodů.
1. Sedadlo
Sem by spadaly paramery týkající se čistě sedadla. Hodnotič by mohl hodnotit zjednodušeně celkovou pohodlnost, nebo by mohl hodnotit podrobně jednotlivé parametry (rozměry sedáku, možnosti polohování, područky/podhlavníky, použitý materiál, tvrdost/měkkost sedadla a jeden aspekt navíc, ať už kladný, či záporný, který by každý hodnotič mohl uvést, například koženková opěrka hlavy a područky v 1. třídě)
2. Výbava vozu
Sem by spadalo vše co se týká vozu samotného. I zde by hodnotič mohl hodnotit zjednodušeně celkovou výbavu vozu, nebo podrobně jednotlivé parametry (přítomnost a stabilita WiFi, přítomnost a počet zásuvek, provedení infosystému, způsob osvětlení a WC. I zde by byl prostor pro jednu vlastnost navíc, kterou by hodnotič musel vždy uvést.
3. Prostředí vozu
Zde by se jednalo o prostředí. Možno by bylo hodnotit celkově prostředí vozu a nebo podrobně (prostor na nohy u sedadel proti sobě, prostor na nohy u sedadel za sebou, způsob rozvržení sedadel ve voze, provedení stolků, soukromí/klid na cestu. Rovněž zde by byla individuální možnost jako u předchozích dvou).

Otázkou je jestli by bylo potřeba jasně definovat jak se mají lišit standardy napříč třídami a celkově definovat třídy a jaké parametry má daná třída splňovat, neboť nikde to už není jen 1. a 2. a někteří dopravci mají dokonce 4. Za mě by bylo nejlepší to brát 1+, 1, 2+ a 2.

Například:
1+ = Minimální šíře sedadla 60cm, polohovatelnost, všechny moderní vymoženost, koberce, max. 4 místná kupé, nebo 1+1 ve velkoprostoru, individuální regulace osvětlení, klimy, audiosystému, značný prostor na nohy.

1 = Minimální šíře sedadla 50cm, polohovatelnost, všechny moderní vymoženost, koberce, max. 6ti místná kupé, nebo 2+1 ve velkoprostoru, rozteče sedadel za sebou minimálně 101cm a proti sobě minimálně 165cm.

2+ = Minimální šíře sedadla 45cm, polohovatelnost, všechny moderní vymoženost, max. 6ti místná kupé, nebo 2+2 ve velkoprostoru, rozteče sedadel za sebou minimálně 94cm a proti sobě minimálně 145cm.

2 = žádný standardy.


Určitě by bylo potřeba u každého vozu napsat na jaké vlaky je převážně nasazován (EC (sem patří i railjety, mezinárodní regiojet a leo expres) a IC (sem spadá 680, vnitrostátní regiojety), expresy, rychlíky (průměrná jízdní doba 121 min a více), spěšné vlaky - sem by spadaly i rychlíky s jízdní dobou do 120ti mninut + motorové rychlíky, osobní vlaky.

Příklad:
IJ, rj, 680, Bmz, Bdmpz, Bhmpz, Ampz, Amz = EC/IC
Bbdgmee, Bdmpee, Bpee, Bee238, ABmz, Aee140, Apee = Ex
IP, Bmz234, Bee272/3, Bdpee, BDs, B, AB, ABpee, A = R
843, 842, 043, 854, 954, 054, 845, Bdtee = Sp
To co jezdí na osobácích, Šukafony, Regopantery, Regiosharky, Elefanty, patra, Regionovy, honeckery, stadlery, Bdt, Btee, ABfhpvee, Bfhapvee = Os
pd - 07. 02. 2023 00:00
Baal: Registrace nesmyslům nezabrání.

S tou metodikou pořád nevím, jak to uchopit... Ale spíš bych to viděl jako recenze cestujících, tj. spíše subjektivní hodnocení z pohledu cestujících, než hodnocení podle objektivních vlastností typu "sedadlo je výsuvné o 15 cm, takže vůz má plusové body". Protože to nevypovídá o tom, že to sedadlo je tím pádem pohodlné. Sedadlo, které je výsuvné jen o 10 cm může být klidně pohodlnější.

Čili uživatel by ohodnotil vůz bodově (např. 1 až 5) v několika kategoriích jako komfort sezení, pohodlnost jízdy, vybavení vozu a podobně (ty kategorie bych právě potřeboval vymyslet) a případně by napsal krátkou textovou recenzi. Z bodových hodnocení od více uživatelů by se pak spočítalo průměrné hodnocení a to by se pak zobrazilo v řazení u jednotlivých vozů.
Jura - 06. 02. 2023 09:52
A registrace by zabránila čemu? Ti co tam dělají bordel by určitě zvládli vyplnit formulář, a pořád by to bylo o tom, že se o to někdo musí starat aby tam nebyl bordel.
Baal - 06. 02. 2023 01:18
Tak by tam chtělo podmínit vstup registrací aby tam nebyly nesmysly.
Strašidlo - 05. 02. 2023 13:26
Scifi řazení teď funguje a je to jako kdysi - pískoviště pro Poláky
Baal - 03. 02. 2023 19:40
Re pd: Vymyslíme tedy nějakou metodiku hodnocení osobních vozů? Přijde mi to tu poslední dobou nějaké mrtvé, nechci být nějak neuctivý, ale dost lidí sem táhlo to sci-fi řazení, které by nebylo od věci udělat jaké prémiovou službu.
Baal - 24. 12. 2022 17:03
Pokud vím, tak polohování sedadel je u velkoprostorů ve čtyřech provedeních 0, 0-5, 0-10 a 0-15. U kupé je to jen ve třech, 0, 0-15 a plné (sedačky lze k sobě strazit.
Muselo by se tam hodně vychytat a definovat co patří k základnímu standardu 1. a 2. třídy. Také by se mělo jinak měřit u kupé vozů a u velkoprostoráků, protože individuální regulace klimy, osvětlení, nebo audiosystému je u kupé vozů vždy, ale u velkoprostoráků je to vzácnost.
pd - 18. 12. 2022 21:02
Já bych to viděl na hodnocení ve stylu X/10, které by se zobrazovalo i v řazení přímo u jednotlivých vozů. Chtěl bych to udělat podrobněj, než jenom pouhé hodnocení X/10, dovedl bych si představit několik obecnějších kategorií, které by se hodnotily samostatně - např. komfort sezení, osvětlení, prostor pro zavazadla, vybavení vozu a podobně. Z toho by se potom vypočítalo celkové hodnocení (každá kategorie by měla různou váhu) anebo by se to výsledné hodnocení dalo zadat i ručně jako celkový dojem z vozu. Nedělal bych to asi tak podrobně jako vlakemjednoduse.cz a ani tak konkrétně jako jestli jde sedadlo posouvat aspoň o 10 cm (co když půjde posouvat jen o 9,5 cm, pak bonusové body nebudou?). Spíš jen jako osobní hodnocení jestli jsou sedadla pohodlné nebo ne. Byl by tam i prostor pro textové hodnocení, takže i podrobné recenze jsou možné. V případě vozů AB by bylo hodnocení dvojí, zvlášť pro každou třídu.
Jura - 18. 12. 2022 19:16
Máš na mysli něco takového? [www.vlakemjednoduse.cz]
Baal - 18. 12. 2022 18:42
Ne o fotky nešlo, šlo o hodnocení konkrétního vozu, jako to hodnotíme tady my, prostě udělat nějakou metodiku, podle které bychom to hodnotili a celkové hodnocení by bylo pak u daného vozu.

Muselo by to být určitě odlišné v případě vozů (částí vozů) 1. třídy a 2. třídy.

Podle dané metody by vozy/části vozů byly hodnoceny buďto procentuálně, nebo X/10.

Bylo by potřeba vymyslet nějaký standard pro 1. a 2. třídu a rozlišit jestli se jedná o regionálku, nebo dálkovou dopravu, případně vlak vyšší kvality.

Takový nástřel.
Například polohování sedadel o více než 10cm je v 1. třídě standard, ale ve dvojce to přidává "plusové" body danému vozu. Stejně tak textilní podhlavníky/či poštářky, koberce apod.
Rovněž velikost sedáku 60x45cm je standard 1. třídy, ale u dvojky nadstandard (většina Bmz).
Klimoška, zásuvky, wifi.

Pokud chceš zkusím to rozpracovat důkladněji.
pd - 18. 12. 2022 16:22
Jak v galerii? Že by se hodnotily fotky?
Baal - 18. 12. 2022 14:45
Byl tu návrh, že bychom udělali nějakou metodiku hodnocení vozů, já bych byl pro aby něco takového bylo i v galerii, ale přijde mi to tu mrtvé.
Baal - 21. 11. 2022 22:39
ČD Pendolino

+ klima, WiFi, zásuvky
+ imitace dřevěného obložení
+ 2+1 ve druhé třídě
—————————————————————————————————————————————————————————
- jednička se liší jen potahem sedadel
- minimální prostor na nohy v jedničce
- nejsem příznivcem sedadel v koženém, či koženkovém provedení, kde člověk se sedadla "sjíždí" dolů
- zrovna taková vlakja ČD by mohla mít lepší 1. třídu, případně business

Celkem 1. třída 5,5/10
Celkem 2. třída 9/10




Upraveno 1krát. Naposledy upravil Baal (21. 11. 2022 23:00).
BoredAf - 18. 10. 2022 11:06
Bpee 237
+ Pohodlný sedačky
+ Fajn uspořádání sedaček
+ Moderní vymoženosti
+ Dobře vymyšlený stolky
+ Opravdu feeling otevřenýho prostoru
+ Všecko co by mělo ve voze bejt
- Sedačky jsou poměrně malý takže lidé vyšší postavy si úplně neopřou hlavu
- Ve voze je poměrně nečerstvej vzduch
- Vůz je UIC-Y tudíž má menší kapacitu
Závěr: Bpee 237 je imho mnohem lepší než spousta jiných velkoprostorů. Člověk se zde cítí opravdu svobodně, vůz kombinuje letecké uspořádaní a klasické čtyřky, navíc žádná sedačka není bez okna. Nevýhodou skvělých bytelných sedaček je pouze jejich výška. Vozu dávám 8,5/10
Jura - 02. 10. 2020 17:24
Jo, to by bylo fajn, ale to by nebyly ČD. Jen se obávám aby podobně jako u těchto nezprasili interiér ARmpee 832.
Baal - 29. 09. 2020 23:39
Co se ARmpee829 týká, tak já osobně bych mu více věcí vytkl, než pochválil.
+ Obložení tmavé dřevo
+ Pěkné stolky s dobře řešenými odpadkovými koši
+ Koberec
_____________________________________________________
- U jídelního/bufetového vozu, kde se počítá, že budou lidé procházet by bylo moudřejsí uspořádání kupé
- Bufet uprostřed vozu vymyslel nějaký génius, co zná vlak jen když ho vidí u závor
- Malý oddíl defakto ani není první třída, co je to za jedničku, kde má cestující výhled na frontu na pivo... Místo toho bych tam dal klasický lavice a stolky alá malá jídelna, Navíc místo číslo 51 je vyloženě trestná lavice do příčky s nulovým místem pro nohy.
- opravdu hodně málo místa na nohy u sedaček proti sobě, odhadem to může bejt tak 55cm v základní poloze, což je zatraceně málo na první třídu.
- rozvržení sedadel, jedna čtyřka 7x defakto ani nemá okno.
- sedadla jsou taková "autobusová" a potah v kožence, byť tvrdá nejsou, ale původní sedadla typu SEL byla rozhodně pohodlnější
- opravdu miniaturní WC

Můj návrh řešení tohoto vozu.


Celkem bych mu dal tak 4/10



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Baal (21. 11. 2022 21:55).
Jura - 23. 09. 2020 21:10
ČD ARmpee829

+ Masivní klimatizace
+ Pěkný dekor obložení (tmavé dřevo)
+ Velmi pohodlná sedadla
+ Pěkné stolky
+ Výborný servis od JLV
+ Koberce
—————————————————————————————————————————————————————————
- Poličky, podhledy a posuvné dveře z oddílu na představek při jízdě v obloucích vržou a rezonují
- Velký rozdíl mezi podvozky Görlitz Vk(ARmpee829) a GP200(ARmpee832), při jízdě na rovné trati skáče ze strany na stranu, houpe nahoru dolů, protože nejhorší jízdní vlastnosti v porovnání s jakýmkoliv modernizovaným klimatizovaným vozem co jsem kdy jel.
- Miniaturní záchod na představku bez dveří.
—————————————————————————————————————————————————————————
Je to dobrý koncept, ale zpracování pokulhává, chtělo by to,aby oddíl první třídy byl vždy na konci, a ne směrem ke zbytku soupravy.

Celkem 7/10
DJ Sobieski - 19. 02. 2020 11:35
Baal: Rekonstrukce Bdmtee určitě ano. Otázka však je, pro jakou dopravu je záměr vozidlo upravit. Pro regionální dopravu bych Bdmtee nechal v současné koncepci tj široké dvoukřídlé dveře, a tři salóny ve velkoprostoru pro rychlejší proběh cestujících ve stanici. Dálková doprava sice je lepší krajní nástup/výstup a jedním uceleným velkoprostorem, ale který dopravce by chtěl platit za kompletní překopání koncepce a velký zásah do skeletu (skříně) kvůli úpravám otvorů oken/dveří apod. Je pravda, že jsem si tak trochu pohrával i s myšlenkou na střední nízkopodlažní část vzor Bdmteeo, ale to by dost zvedlo cenu za rekonstrukci. Spíše jsem pro rekonstrukci Bdmtee ve stylu úprav interiéru, osazení sedaček (původní sedačky použité v EJ 471 atd), elektronicky ovládané dveře. Část vozů upravit jako řídící Bdfmtee s úpravou jednoho krajního salónu pro cestující jako víceúčelový tj, plošina pro imobilní občany, upravené WC, prostor na kola, a prostor jako zázemí pro vlakovou četu+kabinu strojvedoucího. Tak by vznikla vratná souprava push-pull s vhodným hnacím vozidlem.

Velice krásně popsané klady a negativa u výše uvedených vozů. Já osobně mám radši z jedniček Áčka(149), případně AB349, než novější (byť tzv komfortnější) jedničky Aee/Apee/Ampz apod. Jen mi příjde, že jednička Amz Regiojet má úplně stejné sedačky, které jsou u Bmz73 OBB/Bmz22x,23x ČD jako dvojka.
Strašidlo - 13. 02. 2020 19:02
Baal: Souhlasím s tebou, dvojka se na velkoprostor hodí více než jednička, a to jsem nikdy 1. třídou nejel
Baal - 10. 02. 2020 16:01
Velkoprostor je dobrý pokud je obsazenost vyšší jak 50% proto bych přednostně velkoprostory dělal jso dvojky, jednička je zřídka kdy využitá na 50% kapacity proto bych tam dával přednostně kupé.
Strašidlo - 08. 02. 2020 19:51
Jako já mám rád kupé i velkoprostor, ale obojí využívám někdy jindy
Baal - 29. 01. 2020 11:26
Re Kocicak:
Kupé dávám jako + protože jde o vozy 1. třídy a rozhodně si myslím, že kupé po šesti jsou daleko lepší než velkoprostor 2+2 a velkoprostor 2+1 je buďto jednička, nebo pinďa a pak to je tuším ještě v Bee272/3, jináč jsou všechny velkoprostory ekvivalent béčka jen v letadlovým uspořádání.
pd - 29. 01. 2020 00:07
Tady se to nějak rozjelo smiling smiley


Dokázali bysme dát dohromady nějaký seznam vlastností, které by se daly hodnotit u osobních vozů? Např. pohodlnost sedaček, prostor pro nohy, osvětlení a podobně. Uvažuju o nějakém systému hodnocení vozů, kde by se hodnotilo dejme tomu pět vlastností a z nich by se vypočítalo celkové skóre. To by se pak zobrazovalo v řazení u každého vozu. Kromě toho by tam šlo napsat nějaké textové hodnocení.

Něco na způsob hodnocení letadel, např.:
https://www.airlineratings.com/passenger-reviews/czech-airlines/
https://www.airlinequality.com/seat-reviews/csa-czech-airlines/
Týpek - 17. 11. 2019 10:01
Dobrý den založil jsem tohle téma, protože mě zajímá váš názor zkušenosti s osobními vozy, MV a EJ v ČR popřípadě SK,AT,DE,PL a HU
Hodnocení bude na stupnici od 1 do 10 bodů.Pod to napište + a -. Pokud budete mít jiný názor napište svoje hodnocení nikoliv kritiku ke hodnocení se kterým nesouhlasíte. Prosím nebuďte vulgární a buďte prosím konkrétní (např nenapíšu klimatizace ale příjemná klimatizace nebo nedostačná klimatizace). Mohlo by to vypadat nějak takhle.

Bmz 232 ČD

Celkové hodnocení: 7 bodů
+ Funkční a příjemná klimatizace. Hezká , Prostorná a kvalitní toaleta. Polohovací sedačka a opěrka hlavy. Dobrá údržba.Celkově dobré zpracování.
- Malé odpadkové koše, Otvírání dveří na kliku, Nasazení na EC



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (20. 11. 2019 12:02).
Strana: 1 z 3 1 2 3 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
  *******   **     **  **    **  ********   **       
 **     **  **     **  **   **   **     **  **       
        **  **     **  **  **    **     **  **       
  *******   **     **  *****     **     **  **       
        **   **   **   **  **    **     **  **       
 **     **    ** **    **   **   **     **  **       
  *******      ***     **    **  ********   ******** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.