Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Osobní vozy >> Téma
Strana: 6 z 12 Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Poslední Následující
Téma:
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších vozů ČD   (279 Příspěvků)
Baal - 05. 05. 2018 01:05
Pokud modernizovat BDs, tak bych to modernizoval na ADs s tím, že by tam bylo 5 kupat 1. třídy. Rozhodně je blbost dělat z kupéčkovýho vozu ten otevřenej, který je teď skoro všude.Pokud ten otevřenej, tak u dvojky.
Handzídček - 04. 05. 2018 19:31
Já bych zmodernizoval vozy BDs na řadu ABbdgee, ke které je přiložen nákres. Vozy mohou nahradit starší vozy 1. třídy (např. A 149, AB 349,..) a vozy řady ABpee na dálkových linkách (kde by dostačovala kapacita těchto vozů). 1. třídy by ve voze mohl být 1 velký oddíl s uspořádáním 3:0. Počet míst 2. třídy by mohl být stejný jako počet míst pro jízdní kola. Ve voze by mohla být také 2 místa pro cestující na vozíku. Vůz by mohl disponovat také menším služebním oddílem. Vůz by měl jen 1 WC. V celém voze je samozřejmě CZE, zásuvky 230W a WI-FI.
Přílohy: ABbdgee.png (42.3 KB)  
Shiri - 04. 05. 2018 00:12
Jan Botek: Takový vůz bych si uměl při zvýšení Vmax na 160 i na EC/IC/Ex vozbě. hned za jídelňákem, jako vůz poskytující službu jemu, když by nešlo dlouho doplnit zásoby (suchej sklad). Dedikovaný nákladový oddíl mi ve vlacích začíná čím dál tím víc chybět, takhle optimalizované BDs by mohlo rozšířit rámec služeb hlavně u expresů. Jediná věc, kterou mu musím vytknout, je to velké WC. Tři v jediném voze je overkill a pro přepravu cestujících, kteří by takové WC potřebovali, už máme rozšířené Bbdgmee i na rychlících, nemluvě o tom, že je lépe uzpůsobené pro jejich nakládání. Takže já bych toto WC zrušil, přidal bych jeden oddíl pro cestující a, pokud se vejde, jeden hák na kola. Taky bych přidal velké nákladové dveře do nákladového prostoru, otevíratelné jen zevnitř, přímo do prostoru nákladových dveří vozu, aby se zjednodušilo nakládání velkých a těžkých zásilek (jako náhradních dílů, kusů zabezpečovačky a podobně). Jako ideální nasazení tohohle vozu bych pak viděl na rameni Praha - Tišnov - Brno - (Bohumín)
Jan Botek - 28. 04. 2018 09:49
K Vozu BDshz prikladám nákres interieru.
Přílohy: BDshz466.png (47.8 KB)  
Jan Botek - 25. 04. 2018 18:40
Tak pánové vidím že diskuse běží v plném proudu a více než se soustředit na IC/Ec je potřeba se soustředit na R/Sp/Os tahle vidím že moje Vozy Bz a ABz a BDshz a Wlabz se neujal tak je zkouším připomenout odkaz na můj příspěvek z 31.3.2018.
Baal - 25. 04. 2018 01:18
Jo s tím souhlasím, stejný typ býval a ještě je ve vozech Apee148, 144 a Aee147 jen polohovatelný a jako první třída. Jinak Bpee je 237 a 239, 238 je kupéčkovej Bee, to ale nic nemění na tom, že tento typ sedadel je byť starší, ale je pohodlný a i po vzhledové stránce pěkný.
Z těch co se objevují v současnosti je asi na pohodlí nejlepší velkoprostor Bdtee276 a Bdtn757. Pak nejsou špatná sedadla ani BorCad Genio, které jsou například v InterPanterech.
Handzídček - 24. 04. 2018 22:08
Sedadla ve vozech Bpee 238 jsou podle mne těmi nejlepšími z českých velkoprostorových vozů, ale jejich výrobce TMI je již bohužel nevyrábí.
Baal - 24. 04. 2018 20:11
Borcad Regio+ chceš dávat na dálkovou dopravu? Už to ABpee je tragédie a nedej bože aby toho jezdilo ještě víc... Musíš v tom sedět pomalu v pozoru, na krátký vzdálenosti budiž, ale seď si v tom 3 hodiny...
V tom jsou fakt pohodlnější humanizovaný béčka. Pokud bych tyhle vagóny nějak předělával, tak bych tam dal spíše sedačky typu jako jsou v Bdtn, nebo Bdtee, rovněž by šlo použít sedačky typu Bpee. Borcad Regio+ jak už název sedaček napovídá patří do regionálních a příměstských vlaků. Přeci když člověk jede dál rychlíkem, tak očekává jistý komfort, nikoliv nepohodlný tvrdý sedačky...
Handzídček - 24. 04. 2018 19:54
Já osobně bych zmodernizoval všechny vozy Bdt 280 na vozy Bdpee 231. Projekt by byl stejný, jako s modernizací vozů Bp, akorát bych instaloval jiná sedadla (stejná jako ve 2. třídě vozu ABpee). Tato druhá série by mohla nahradit vozy B 249 v dálkové přepravě.
Baal - 22. 04. 2018 15:23
Díky, rád vypomohu, dělám to v PS CS6 a momentálně dělám ABpee, ale mám jen hrubý náčrt, který však naprosto odpovídá rozložení, osobně jsem si vše změřil.
pd - 21. 04. 2018 23:00
Baal: mě se to líbí (bodejť by ne :) Snad jenom to jediné wc je pro 70 lidí možná málo. Nechal bych tam jen jednu skupinu sklopných sedaček a místo těch dalších tří bych dal druhé wc. Sedadla 2+2 bych dal hned jako první po vstupu do oddílu a aby bylo lépe vidět na kola, tak přepážka oddělující představek by měla být prosklená.
Nasazení klidně všude, kde dnes jezdí AB nebo ABpee. Na rychlíky Plzeň - Brno by to byl myslím ideální vůz. Pokud by to mělo podvozky po reko na 160 km/h, klimu a ve dvojce nějaké lepší sedadla než Borcad Regio, tak by další využití mohlo být i jako posilový vůz na Ex/IC/EC v takových případech, kdy je jedna jednička málo, ale dvě celé moc. Třeba na vlacích Praha - Mnichov by toto nové ABee mohlo být řazeno v úseku Praha - Plzeň.

Mimochodem, pěkná grafika, obzvlášť ten realisticky ošoupaný koberec grinning smiley V čem je to dělané? Pokud byste měl podobné obrázky i reálných vozů ČD (a nejen ČD), rád bych je přidal k řazení vlaků (koberce a potahy sedadel mohou být zjednodušené smiling smiley)
Jiří - 19. 04. 2018 18:58
No myslím, že by ten návrh docela ušel, jen bych vyměnil dveře za předsuvné, kvůli bezpečnosti, nebo je uvedl alespoň do stavu jako Bmz 232. Určitě pro pohodlnost bych vyměnil izolaci a obložení (pro odhlučnění)a okna vyměnil za vyklápěcí v horní pětině jako v oddílech WLABmz 826. Nainstaloval bych klimatizaci, vyměnil podvozky popřípadě provedl zvýšení max rychlosti alespoň na 160 km/h. Po těchto úpravách by se daly tyto vozy nadále používat jak ve vnitrostátní, atak i v mezinárodní dopravě.
Shiri - 19. 04. 2018 11:37
PD: Taky by mně zajímalo, na koho Optima míří, ale i tak bude zajímavé ji sledovat, jestli se vůbec uživí. Pokud ano, možná se vrátí tyhle extrémy i jako klasické trasy. Před nějakou dobou se psalo o "renesanci" spojení Varšavy s Kievem, protože klesly ceny. Možná by se dalo tohle zopakovat i na některé další destinace.
Pokud jde o Interpantera, ve vyšší vozové třídě dle mého názoru má být zaručení místa k sezení samozřejmostí, místenka do první třídy by měla být součástí jízdenky a jedníčka by tudíž měla mít konečnou kapacitu, pro všechny ostatní je tu druhá třída. Oddělovat třídy jde sice více způsoby, ale nemyslím, že by "skladovací" oddíl byl vhodným řešením, pokud zároveň neposkytuje službu vozu, který poskytuje přímo službu první třídě (jídelňák má ve vedlejším Ds/BDs suchý sklad). Třeba cyklisty nevidím jako cestující v první třídě, ale spíš jako rodiny na dovolených, případně dojíždějící lidi za prací, což je dle mého názoru spíše cestující, který využije pravděpodobněji druhou třídu. Při skládání soupravy musíme uvažovat její vnitřní logistiku, v tomto případě kam se cestující spíše budou přesouvat, lidé z první třídy spíše využijí služeb jídelního vozu, nebo informačního kiosku, než dopravy kol... Funkčně bych pak dělil vozy na turistické (děti, kola); běžná nahodilá přeprava; vůz se služebním oddílem; jídelní vůz (ve velkých délkách); speciál pro studenty (všechny oddíly s velkými stolky, přípojky pro NTB, Wi-Fi); první a vyšší třídy

Baal: Má to potenciál, nemyslím ale, že to zrealizují. Dneska je trend všechno zvelkoprostorovat a kašle se na fakt, že součástí komfortu je i možnost volby typu vozu, ve kterém se chce cestující přepravit. Já to osobně nevidím jako vůz pro dálkovou dopravu, ale na osobákách spojující velké suburbie na okrajích měst a satelitní městečka podél trati, s centry měst a následně průmyslovými zónami, nebo dokonce na "pracovních" expressech, by to mohla být zajímavá varianta. Byly by to hodně dlouhé soupravy. Pár míst první třídy by si pak mohlo najít cestující v řadách manažerů, kteří si své náklady počítají a hlavně potřebují při cestě pracovat, k čemuž potřebují klid, což lépe zajišťují kupé vozy. Myslím, že by to jezdilo hlavně kolem Prahy. Jinde pro to moc využití nevidím
Baal - 19. 04. 2018 01:55
Co si myslíte o tomto návrhu na úpravu vozů AB?
pd - 18. 04. 2018 20:51
U Optimy Expresu je otázka, pro jakou cílovou skupinu je to určeno. Jestli pro turisty nebo spíš pro Turky žijící v Rakousku nebo Německu, kteří chtějí jet i se svým autem na prázdniny domů...
Zrovna takhle si atraktivní noční dopravu nepředstavuju - dvě noci v neklimatizovaném Bc mě moc neoslovuje.

Ale ty výletní vlaky by možná mohly fungovat. Třeba podobně jako výletní lodě, které přes noc plují a přes den kotví v nějakém turisticky atraktivním přístavu (každý den jinde). Na podobném principu by mohl být postavený i výletní vlak, třeba takový týdenní okruh Evropou. Jenže otázka je, kolik by asi stála jízdenka. Na těch obřích výletních lodích jsou tisíce lidí, kdežto ve vlaku by jich byly jen desítky.
Jako vhodný vůz pro takové účely bych si dokázal něco na způsob WLSRmee RŽD, pro zvýšení kapacity možná bez toho barového koutku, takže by tam mohlo být 6 dvoulůžkových oddílů, každý s vlastní sprchou a toaletou.

Interpanter: tak oddíl pro kola právě může oddělovat 1. a 2. třídu, takže by byl dostupný z obou tříd a oddíl pro děti by právě měl být co nejdál od jedničky, ne?
A co cestující bez místenky?
Shiri - 16. 04. 2018 23:34
PD: Já tam ještě vidím jistý potenciál i na hodně dálkové trasy. Myslím, že teď pár příštích let bude zajímavé sledovat Optima Express, který spojuje Villach a Edirne, dva dny a dvě noci ve vlaku... On nejspíš opravdu je problém v tom, že sama cesta vlakem není zážitkem. Typická souprava pro tuhle trasu vždycky byla X vozů Bc, Y vozů WLAB, jeden vůz k sezení (pokud vůbec) a jídelňák. To opravdu lidi nepřitáhne. Strašně by mně zajímala varianta, kdy by vlaky poskytovaly některé služby hotelů navíc... Zážitkové vlaky, jako je v Indii Royal Rajastan on Wheels, by mohly v tomto směru být zajímavé. Desetidenní dovolené, kdy vlak plní funkci hotelu i vlaku zároveň by mohly být úspěšné a to by mohly být i finální destinace jako Varna, Burgas nebo Soluň, kde by vlak ztrávil víc času. Takový koncept by si ale vyžádal i některé speciální vozy navíc, solónní vůz, posilovnu (ps dle bezpečnosti), vyhlýdkovou kupoli... Jeden TEE vlak ve Francii si prý dokonce vozil vlastní lázně... Každopádně by to vyžadovalo speciální vozy a každá relace, ikdyby vedená jako přímé vozy (což už by opravdu bylo šotoporno), by musela být všemi těmito službami vybavena. Samo o sobě to představuje i výzvu při vytváření řazení takovýchto vlaků. Asi ideálním vozem pro úpravu do takovéto "servisní" variace by byly staré, dobré Bpjo... Kdy by se ve spodní části mohly nacházet velkoprostorová sezení a v horních patrech, vzájemně oddělené služby, které nevyžadují hodně místa. Technologie by tu ale asi hrály silně restriktivní roli (zn. umíte si představit ty C0 podvozky pro 160?), alternativně by šlo využít vozy z koncepce Bmto, kdy by každý vůz vezl jednu službu. Něco pro tohle upotřebitelné mají, tuším, Belgičané.

Pokud jde o nové uspořádání Bc dle toho Rakouského konceptu, líbilo by se mi, kdyby byly přimýšeny, ale nerekonstruoval bych na jejich standard starší vozy. Doplnit pár klíčových vlastností vozů, je podle mně dneska důležitější a jako klíčové dnes vidím sjednotit standard přepravy na už rozšířené vyšší úrovni, což v dnešní době jsou přípojky, klimatizace a Wi-Fi. Je to spartanský upgrade, ale vzhledem k jejich pravděpodobnému využití, je to asi maximum, co by bylo ekonomicky únosné provést. Novým koncepcím lehátkových vozů se nebráním, taky bych je rád viděl, nemyslím ale, že vozy UIC-Y má smysl takto přestavovat, vzhledem k tomu, že opravdu skončí svůj provoz dříve než UIC-Z, tudíž přestavba do takového standardu by spíš měla čekat Bcmz834, protože Bc vozy UIC-Y by měly být hlavně sezónní, posilové a jako zálohy a jejich přestavby by měly uvolnit ekonomičtější vozy UIC-Z pro celosezónní relace, načež by byly postupně nahrazovány novými vozy UIC-Z, ale teprve v okamžiku, kdy nebude vhodné je nasazovat ani na tkovéto výkony, tzn. v okamžiku, kdy začnou jevit závažné strukturální nedostatky. Nové koncepty bych pak přimýchával do souprav i relací, kde by byla vyšší poptávka po přepravě, snažil bych se rozšířit možnosti volby. Vhodnější dostavba pro starší Bc by byla robotická úprava lehátek, aby sám cestující mohl určit, v jakém režimu oddíl pojede, samozřejmě po domluvě s ostatními cestujícími a za běžných okolností. Sleeperety bych pak radši než jako první třídu viděl jako druhou. Přiznám se, že mi trochu vadí velkoprostor jako vyšší vozová třída, ale hlavní důvod je v tom, že hybridní vůz vidím spíše jako základní úroveň odbavení a dedikovaný jako vyšší. Každopádně bych je tady taky rád viděl. Strašně rád bych viděl na dálkových trasách co největší možnosti volby (kapitalizaci komparativní výhody vlaku). Lehátkové vozy a Sleeperety jsou dle mého názoru přímo srovnatelné a vidím u nich paralelu jako u kupé a velkoprostorových vozů.

Pokud jde o lůžka, rád bych viděl úplně nový koncept s většími službami a ještě vyšším konfortem, než to, co je dnes. Příjdou mi strašně podobné lehátkům. Druhou třídu ve WLABmz826 bych strašně rád viděl jako vyšší třídu lehátka. Lůžkové vozy bych pak spíš pojal jako apartmány, než jako kabiny. To by sice nepojalo tolik pasažérů, ale tomu by odpovídalo i jejich nasazení spíše na již zmíněné výletní speciály a na vybrané přímé relace. Kam bych sám nasadil takovýto vůz z Prahy by byl Zürich, v sezóně možná i Benátky. Je třeba u nich mít napaměti, že nejde o běžné noční spojení, ale již o jistou službu hotelu.

Na rozdělení jedníček v Panterech se shodneme, je to humpl. Nemyslím si ale, že by bylo vhodné je dát na obě strany vlaku. Je pravda, že tím odpadá hledání jedníčky, na druhou stranu si musíme uvědomit, jaké služby by souprava měla poskytovat. Pokud by v soupravě měl být vložený vůz pro děti (což by nemuselo být od věci ani u RegioPanterů), speciál pro přepravu kol, u obzvláště dlouhých souprav i jídelní vůz, museli bychom řešit logistiku soupravy jako takové a ta nabádá u pospolitého celku soustředit jedníčku u koncentrace pro ni podstatných služeb, což nabízí dvě varianty, uprostřed soupravy, nebo jen na jednom konci. Upřímě si neumím představit vyšší vozouvou třídu, kterou by cochvíle někdo procházel ke svému kolu, honil by své dítě, nebo šel do jídelního vozu na sklenku vína, což mně navadí ke koncové variantě s jedním či dvěma dedikovanými vozy. Beru, že tenhle případ je extrémní, ale radši bych viděl ujednocený koncept souprav s jednou sekcí první třídy na finální destinaci. Hledání vozu by pak šlo vyřešit garancí místa k sezení v první třídě, kdy by první třída měla ve své ceně i místenku a na místence by byla souprava vyobrazena a vůz i sedadlo ve voze vypsány i graficky vyznačeny.
pd - 11. 04. 2018 23:45
Shiri: Varna, Burgas, Thessaloniki... dneska už asi nikdo nechce cestovat dva dny v kuse, tj. strávit 4 dny dovolené v Bc (a pak si ještě vzít další dovolenou na zotavení se z cesty...). Tyhle relace jsou už minulostí. Na druhou stranu souhlasím, že je tady nevyužitý potenciál nočních vlaků na kratší trasy, tzv. "noční skok", tj. jízdní doba řádově 9 až 12 hodin přes noc. Například z Prahy někam do severní Itálie, třeba ty Benátky nebo Miláno. Akorát nějaké oživení noční dopravy asi nelze čekat od tzv. národních dopravců, kteří ji společným úsilím prakticky zabili. Leda že by se objevily nějaké dotace na noční vlaky.

Kromě toho si myslím, že současné typické uspořádání nočních vozů není zrovna ideální. V případě lůžkových vozů mě přijde vhodnější například uspořádání T2S, kdy je ve voze 17 dvoulůžkových oddílů. Pravda, jsou sice menší, ale cena za double oddíl pak může být stejná jako za triple v klasickém WLABmz. Anebo se v takovém voze dá prodat 17 singlů, oproti 12 v WLABmz. Naopak, pro větší skupiny lze dva sousední oddíly propojit, čímž vznikne prostornější čtyřlůžkový oddíl.
Anebo mě přijde celkem zajímavý nový koncept lehátkových vozů ÖBB. Tím chci říct, že jenom vzít Bc, přidat tam klimu, zásuvky a wifi, tak to možná nemusí stačit.

Taky si myslím, že by stále našly uplatnění i sleeperette, škoda že jich je tak málo. Vždyť kolik lidí jezdí nočními autobusy a sleeperette je proti busu mnohem komfortnější. Navíc sleeperette může jezdit i přes den jako 1. třída na denních vlacích, takže ty vozy nemusí celý den někde stát, ale budou víc využité.

DJ: souhlas, 1. tř. v IP je úlet. Ale možná než sjednotit jedničku na jedno místo, by bylo výhodnější rozdělit 1. tř. na oba konce soupravy. Tím by bylo zajištěné, že člověk nemusí přemýšlet, jestli je jednička na začátku nebo na konci vlaku (bude vždy na začátku i na konci) a zároveň jednička nebude průchoďák.
Shiri - 11. 04. 2018 19:53
Pro mně by byla zajímavá rekonstrukce Bdmtee vozů do EC standardu, mělo by jít o malou sérii vozů (asitak stejný počet jako Bbdgmee), kde by se ve středovém oddílu vytvořil informační kiosek, vyměněny by byly všechny dveře, otevírané výhradně tlačítkem a s pomalou jízdou dveří. Ostatní vozy tohoto typu upravit podobně jako vozy UIC-Y.
Pokud jde o řadu Y, dál rekonstruovat, dokud budou strukturálně nezávadné, zachovat by se měly hlavně řady Ds, BDs, Bc a WLAB (všech číselných diferenciací). Vozy by se měly rekonstruovat, v dálkové dopravě zvýšit Vmax na 160, kde je třeba, doplnit klimatizaci, přípojky na 220, Wi-Fi atd. Kromě uvedených by se všechny vozy Y měly přestavět na velkoprostorové a převést hlavně na regionální vozbu a posilové vozy, v regionální dopravě bez zvýšení Vmax. Pokud jde o lehátka a lůžka, ty by měly být nasazeny na sezónní relace (jak jezdíval Varna/Burgas, pak Bar, Thessaloniki, Rimini, Rijeka... prostě dovolenkové destinace). Pro lehátka UIC-Z najít celoroční trasování, aby denně stálo nanejvýš jedno, na které by se prováděla údržba (Paříž, Benátky (možná), Zürich, Zagreb, Beograd, Buccursti... Kde se vyplatěj). Vozy Ds speciálně začít řadit na rekreační sezónní vlaky, hlavně na velká zavazadla a na turisticky vytížených tratí (Posázavák a podobně).
DJ Sobieski - 08. 04. 2018 07:46
Když se tady hovoří o rekonstrukcích, vezmu to v tochu modernějším pojetí.

IPéčka (interpantery) by se měly upravit v interiéru. Sjednotit jedničky do jedné části vlaku, ne jak doposud, že jsou rozfrcaný v každé části pár sedaček. Dále bych zrušil automat na občerstvení a místo využil sklopnými sedadly nebo stojany na kolo.

Pro ucelení souprav s Bdmtee bych se nebránil pár Bdmtee navrhnout jako řídící Bfdmtee plus reko interiéru. Popř střední část vč nástupu nízkopodlažní po vzoru Bmto resp Bdmteeo popř jednotek 451/452 s vloženými vozy.
Bdpee231 má příliš moc volného prostoru na chodbičce. Na úkor sedících cestujících. Taktéž Bdtee276. Nevím, proč u Bdpee231 a Bdmpee233 musí zabírat toaleta tak velkou plochu, když je uvnitř naopak zúžena. Nehledě na rozvodnou skříň. Bdmpee233 bxch řešil stejnou koncepcí nástupního prostoru, jako u Bdpee231. Tj toalety na jedné steaně, volná plocha, nebo ještě líp sezení na druhém konci.
pd - 06. 04. 2018 20:14
No, myslím, že nejlepší způsob modernizace vozů ČD je nákup dalších ojetin z Rakouska...

Pokud se budeme bavit o stávajících řadách ČD, tak nejvhodnější kandidát k rozsáhlejší modernizaci jsou podle mě Bdmtee. Možná by se ještě dalo uvažovat i o modernizaci nejmladších "ypsilonů", tj. AB349, Bee243, poslední série B249 a i Bdt280. Tyto vozy jsou mimochodem novější než všechny dosud odkoupené Bmz ex ÖBB a zároveň zhruba o 15 let mladší než celá skupina Aee140/142, Apee139, Bpee237 a Bee238. Do této skupiny opakovaně modernizovaných vozů bych už další modernizaci neinvestoval.

U takového AB349 bych si dovedl představit změnu interiéru na 5 x oddíl 1. třídy + velkoprostorový oddíl 2. třídy - viz příloha.

A pokud jde o wi-fi, tak budoucí modernizace by mohly být už bez něj. Myslím, že wi-fi má svůj vrchol za sebou a za pár let už nikdo nebude wi-fi v dopravních prostředích používat.
Přílohy: AB-reko.png (7.7 KB)  
:) - 06. 04. 2018 13:29
Mne by se líbilo zmodernizovat vozy řad Aee 140 a Aee 142. V modernizaci bych dosadil wi-fi a nové elektronické tabule (takové jako jsou např. v Bmz 241. Na sedadla bych dal potahy z černé kůže (jako např. v Amz 138). Měnitelné látkové podhlavníky bych dal červené (jako např. ve voze Ampz 143). Dále bych modré kovové komponenty (např. rámy dveří do kupé) přelakoval na červené.

Dále bych do vozů Amz 138, ABmz 346, Bee 238 a Bpee 237 dosadil wi-fi.
Baal - 03. 04. 2018 05:18
Vím, že kupé 1. třídy je větší, ale pokud se podívám na to kolik je v 1. třídě místa ve velkoprostorech, proti sobě 50-55 cm u ABpee dokonce 40 cm, tak by to kupé bohatě postačilo.
Martin Kühn - 02. 04. 2018 20:02
Uvědomuješ si že kupé 1. třídy je větší než to 2. třídy proto není možné prostě jen přeznačit 2. třídu
Pezos - 01. 04. 2018 08:19
Jak si tak čtu poslední příspěvky - uvědomujete si, že apríla je až dnes?
Kiyoko - 31. 03. 2018 12:55
Vzhledem k tomu, že v tomhle vlákně převládají návrhy na rekonstrukci dálkových vozů, proč taky něco nevymyslet na lokálky? Humanizace nebo rekonstrukce 810 už probíhají, ale na vozy B(d)tax se úplně zapomnělo. Řešení? ČD 016
Dosadit Wifi, zásuvky (takže i CZE), sedačky Borcad Genio (když ty vozy jezdí i 3 hodinové Os relace a spěšné vlaky), dveře na tlačítko, vakuové WC a zbavit se vyklápěcích oken a nahradit je polospouštěcími (nebo jen dosadit klimu). S max. rychlostí se asi nic udělat nedá. Na rekonstrukci by se použily všechny provozuschopné vozy, i ty z Třebové.

Regionálka na hlavních tratích je taky celkem ubohost (viz. dožívající Bdt, Bt, nekomfortní Bdmtee) a pochybuju, že se na ní v příštích letech ČD zaměří, když má problémy s dálkovkou. Menší řešení by bylo vykoupit vyřazovaná Dosta od DB Regio, upravit je do provozu u ČD - kompatabilita s WTB protokolem, potom dosadit logicky Wifi a zásuvky, u některých vozů do patra dosadit dětský koutek. Kdyby se podařilo koupit jen malé množství, tak aspoň zajistit, že se patro ukáže v každé soupravě, takže třeba řazení 163 + Bdt + D(A)Bpza + Bdt nebo 162 + DBpza + Bdmtee + 961. Pokud by časem přišlo na nahrazování Bdtn756/7 a B(f)tn753 něčím jiným (třeba novými dieselovými jednotkami, o které se teď údajně soutěží), pak bych využil i je. Typická rutina s přidáním zásuvek a Wifi. U Bdtn756/7 vyměnit pojezd a zvýšit rychlost aspoň na 140 km/h. U Bftn pořešit řídící systém a dejme tomu sjednotit se zbytkem vozového parku. Výsledné soupravy třeba 162/362/242 WTB/750.7 + DBpza + [x] B(d)tn + Bftn/954. Na jihu/západu Čech a v okolí Brna taky lokomotivy 242 nebudou napořád, takže tam by to už chtělo nové lokomotivy - Pesa Gama 111Ef/Eh s WTB. U Brna by to ještě chtělo pohrabat se v Bdmtee (rozhodně vyměnit sedačky a dosadit vymoženosti 21. století), na kterých vlastně příměsto stojí, a/nebo rovnou koupit patrové vozy Pesa Sundeck (včetně řidičáků ke Gamám), které by se daly teoreticky použít i při posilování dálkovky.

Suma sumárum - všechno celkem nízkonákladové (až na pořízení lokomotiv a Sundecků) a konečně bychom se z té zaostalosti mírně posunuli. :D
Strana: 6 z 12 Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Poslední Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **         ********   **    **  ********   ******   
 **    **   **     **  **   **   **        **    **  
 **    **   **     **  **  **    **        **        
 **    **   ********   *****     ******    **   **** 
 *********  **     **  **  **    **        **    **  
       **   **     **  **   **   **        **    **  
       **   ********   **    **  **         ******   

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.