Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Osobní vozy
Strana: 1 z 8 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující
Téma:
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších vozů ČD   (178 Příspěvků)
DJ Sobieski - 17. 06. 2018 19:02
Shiri: nezapomeňte tam nasolit ještě velkoplazmovou obrqzovku s diaprojekcí, mašinu na popcorn, barmana, co míchá martini s Ginem...

Nic proti ničemu, ale rovnou z toho udělejme služebák a lidi si sednou na střechu. Stačí bohatě to očesávání prostor míst k sezení, jako Bd264, Bdtee276, Bdmpee233, Bdoee231 a IPéčka 660, kde je ten interiér rozzfrcanej. A na chodbičce automat s občerstvením, místo toho, aby se tam dalo dát kolo, nebo sklopné sedačky.
Jiří - 15. 06. 2018 18:46
Zajímavá úvaha!????
Shiri - 14. 06. 2018 23:10
Čínany bych radši viděl pomalu vyšisované mimo. Koncepčně to jsou zajímavé, ale pro potřeby klasické přepravy špatné vozy. Co bych já rád viděl, je přestavba několika vozů do takového standardu, který by umožnil jejich řazení i na ECčkách, či spíše na ICčkách a Expresech, možná rychlících. Ve středním odddílě by měl být informačním kiosek s novinami, časopisy, informacemi ČD (ale lépe všech dopravců i mimo koleje, zejména, pokud by po dostavění pražského letiště vlak zajížděl i na něj), studeným občerstvením (bagety, lahvované pití a podoběně), případně i mapami a podobně. Maximálně 1 vůz na soupravu.
Pepa - 10. 06. 2018 22:20
Myslím, že vozy řady Bdmtee mají ještě v regionální dopravě co říct, a když budou muset skončit na S3 v IDS JMK, ČD je určitě využijí jinde, např. by se daly využít pro vrstvu spěšných vlaků PID. Proto by si zasloužily nějakou tu modernizaci, spočívající třeba v:
- dosazení zásuvek 230 V a USB 5 V
- dosazení uzavřeného systému WC
- dosazení audiovizuálního informačního systému (hlášení, vnější LED panely, vnitřní LED a LCD panely)
- výměna sedadel za sedadla Borcad Regio+
- výměna obložení interiéru a podlah
- ovládání dveří tlačítky
- dosazení klimatizace
- dosazení rozkládacích stolků
- přestavba části vozů na řídící vozy (Bfdmtee)

Po takovéto modernizaci by vozy Bdmtee v soupravách s Bfdmtee a el. lokomotivou mohly pomoci posílit dopravu na linkách PID dokud ČD neseženou nějaké nové elektrické jednotky, například konceptu D-DART.
dragoner_online - 09. 06. 2018 11:13
A co třeba novej vůz BRcdmpz (číslo si vyberte vi) rekonstrukce z vozu Bdmtee protože k čemu jsou? hlavní co by tam mnělo být
-1 Wifi zásuvky 230v a USB
-2 5 háků na kola
-3 žádné kupé
-4 sedadla upravená na lehátká
-5 bistro s místy pro sezení
-6 vakuový WC
-7 sprcha a WC pro personál v Bistru
-8 minibar
-9 počítače ukazující cestu, čas do příjezdu
Strašidlo - 03. 06. 2018 08:33
Baal (ABee372): A nešlo by zařídit aby tento vůz splňoval úmluvy ny mezinárodní provoz => ne ABee372 ale ABee340? Ale je to dobrý nápad
Jan Botek (BDshz): To samé. Proč BDshz466 a ne rovnou třeba BDshz446.
Pro všechny: I když jsem strašidlo, nebojte se mě a TYKEJTE mi.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Strašidlo (05. 06. 2018 19:24).
pd - 01. 06. 2018 16:28
Strašidlo: tady v těch návrzích se vždycky klade důraz na "prkotiny" typu dosazení zásuvek, wifi, CZE... Zkuste se nad tím ale trochu zamyslet i z technického hlediska. Když chcete vůz BDs přestavět na BDsmz o délce 26,4 m, tak to znamená, že ho musíte nějak prodloužit o 1,9 m. Jak? Rozřežu ho napůl a dovnitř navařím prodloužení skříně? A taky nezapomeňte, že vozy o délce 24,5 m jsou širší než můžou být vozy o délce 26,4 m. Takže bych ho musel rozřezat ještě i podélně, ubrat 6 cm na šířku a znova svařit. Obávám se, že taková rekonstrukce by byla složitější a dražší než novostavba nového vozu.

Baal: k dokonalosti tomu schází ještě Business class (aspoň 2 místa) a uvažoval bych i nad umístěním nějakého menšího bistro oddílku grinning smiley
Strašidlo - 01. 06. 2018 15:15
Mě napadlo všechny BDs přestavět na BDsmz (číslo třeba 440 je to jedno). Bylo by tam 6 kupé po 6 místech (pro ty kdo neumí počítat 36 míst a zbytek zavazadlový prostor. Délka 26.4 m (26400 mm). Rekonstrukce: dosazení CZE, zásuvek na 230, odstranit dynamo, klimatizace, případně i Wi-Fi a USB port na dobíjení.
Shiri - 28. 05. 2018 19:04
Baal: Kurňa, chlape, nedávej jim nápady! ČD jsou schopné to zrealizovat!
Baal - 28. 05. 2018 01:53
Když už tak trocha srandy s 810 :D
DJ Sobieski - 28. 05. 2018 01:12
Jak chcete vybavit 809/810 plošinou pro vozičkáře, když nástupní prostor není pro invalidní vozík dost široký... Kapacitně to není možné. Leda nástup cestujícího a pomocí, a vozík složit při nástupu. Ale je to dost nepraktické. Rozšíříme li nástupní prostor pro invalidy na vozíku vč úpravy nástupních dveří, musíme ubrat místa na sezení. Jediná alternativa je Bdtax782/785.
Jitka - 27. 05. 2018 23:09
Všechny motorové vozy 809/810 navrhuji dovybavit informační tabulí (např. [youtu.be]) a nějakou plošinou pro vozíčkáře a případně nějakými vodícími signály pro nevidomé.
DJ Sobieski - 24. 05. 2018 01:57
V zásadě by stačilo dát WC na oba konce ABpee347, zvlášť pro 1. tř a pro 2. tř. než to řešit stylem 2+0.

Větší pozornost bych věnoval spíš vozům Bdpee231, kde je přehnaně velký představek a prostor na úkor místa k sezení a uprostřed salónu ten nesmysl na velké věci.

Jednotky 660-662 bych kompletně překopal koncepci ibteriéru. Sjednocení jedničky tj vyhrazení celé části vozu pro 1.tř a oddělení od dvojky. Odstrabění fotobuňky průchozích dveří a návrat k tlačítkovému otevírání průchozích dveří. Vyhrazení místa pro cyklo/kočárek pouze na jednom místě soupravy. Odstranění automatů na občeratvení a využití místa smysluplněji např cyklo háky, sklopná sedačka, či něco jiného.
pd - 23. 05. 2018 20:44
Ještě k těm dřívějším návrhům:

BDshz (Jan Botek): v zásadě by to šlo, akorát když tam není místo pro vozíčkáře, tak je tam zbytečné to velké wc uprostřed. O to by se dal rozšířit prostor pro kola nebo zavazadla. Ve služebním oddílu už myslím nemusí být ty vystouplé okna.

ABbdgee (Handzídček): nenapadá mě žádná výhoda toho uspořádání 3:0 (snad jen, že se tam dá lehnout). To už je fakt lepší klasické kupé nebo velkoprostor 2:1. A proč takový multifunkční vůz typu vše v jednom (1. tř. + 2. tř. + kola + služební oddíl)? To snižuje možnost využití takového vozu. Lepší by byla jen kombinace 1. + 2. třídy, ale žádné kola a bez služebního oddílu (to je lepší mít v kombinaci pouze s 2. třídou).
pd - 23. 05. 2018 20:17
Jako náprava největších nedostatků toho nepodarku ABpee je to jednoznačně posun správným směrem. Možná bych ještě otočil jednu řadu sedadel, aby vznikly ještě další místa s velkým stolkem.
Kdyby to byl návrh nového vozu, tak tam by to šlo vyladit líp.

Technická poznámka: ta skříň naproti držákům na kola není CZE, tam je jenom ovládací panel. CZE je v kontejneru pod vozem.
Baal - 22. 05. 2018 20:32
Ono já jsem to dělal jako předělávku současného Low Costu v první třídě s minimálním zásahem. Zvažoval jsem záchody dát k jedničce, ale to by pak lidi ze dvojky šmejdili přes jedničku.
Jiří - 22. 05. 2018 20:03
No záchod by měl být co nejblíže 1. třídě. Tak to by asi nebylo dobré řešení, aby cestující vyšší kategorie musel procházet dále, než je nezbytně nutné.????
Shiri - 22. 05. 2018 14:57
Baal: Zajímavá úprava, v zásadě s ní souhlasím, jenom bych udělal tyto změny:
1. přípojky na 220 pro každé místo bez ohledu na třídu (notebooky dost často vozí studenti a ti jedníčkou nejezdí)
2. oddíly oddělit raději přepážkou s imitací dřeva, nebo jiným neprůhledným odolným materiálem, bojím se tady rozbití skla.
3. v první třídě zrušit okrajovou řadu sedadel na straně konce vozu, nahrdit policemi na objemná zavazadla
4. Přesunout představek na kola ke druhé třídě a celou koncepci o toto posunout, pokud je to možné (zamezení zbytečného procházení cestujících vozem)

Takto upravený vůz si umím velice reálně představit jako jedníčku na trase Brno - České Budějovice - Plzeň, nebo, v případě, že by se udělala jedníčka v kupé variantě, i jako přímé vozy na jiných rychlících, pokud by se kvůli kapacitě trati musely některé dálkové soupravy spojovat.
Baal - 21. 05. 2018 01:12
Co si myslíte o tomhle návrhu na předělávku oddílu 1. třídy ve voze ABpee.

Hlavní změny:
1- Instalace zátěžového koberce.
2- Změna uspořádání sedadel, 12 s velkým stolkem a 14 za sebou.
3- Nahrazení sedadel Regio sedadly Comfort umožňujícími až 12 cm polohování.
4- Dodržena stejná rozteč u sedadel.
5- Dveře mezi oddíly v provedení tónovaného skla.
6- Rozkládací stolky v imitaci dřeva.
7- Instalováno WiFi.
8- Umožněna regulace osvětlení ve stmívacím provedení.
9- V 1. třídě zásuvka u každého místa

Jiří - 07. 05. 2018 13:13
Baal- Přesně.cool smiley
Baal - 06. 05. 2018 23:55
Uspořádání 3-3 jen v kupé, rozhodně nechápu proč kupé překopávat na velkoprostor, kterýho je všude hromada, navíc tento návrh by vyžadoval i úpravu oken, protože v tom voze je 5 kupat. Na mnohých vlacích kategorie R a Rx je 24 míst v jedničce prostě málo a 30 by bylo optimální. To by pak bylo jako ABpee v bleděmodrým...
Handzídček - 06. 05. 2018 22:07
Myslím si, že na kategorii Rx a R toto uspořádání dostačuje, protože 1. třída není většinou plně obsazená. (tento počet míst kvůli náhodně většímu počtu cestujících).
Jiří - 06. 05. 2018 18:59
Chtěl bych se jen zeptat uživatele Handzídček zda-li by si sednul do svého vozu ABdgpee do první třídy??? Ta první třída se 3 sedačkami vedle sebe je ujetá, to je jako když sedíte v 810. Když už tak bych ten prostor využil na kupé, přece bych si nesednul jakožto cestující první třídy do takové sardinkárny. Ty kupé by mohly být 2-3+1 kupé pouze se 4 sedačkami "business". Ale tři cestující vedle sebe je fakt ujetý.winking smiley
Handzídček - 05. 05. 2018 20:32
Já bych zmodernizoval vozy BDs na řadu ABdgpee, ke které je přiložen nákres. Vozy mohou nahradit starší vozy 1. třídy (např. A 149, AB 349,..) a vozy řady ABpee na dálkových linkách (kde by dostačovala kapacita těchto vozů). 1. třídy by ve voze mohl být 1 velký oddíl s uspořádáním 3:0 (rozložení míst jako v kupé, akorát bez příček). Počet míst 2. třídy by mohl být stejný jako počet míst pro jízdní kola. Vůz by mohl disponovat také menším služebním oddílem. Vůz by měl jen 1 WC. V celém voze je samozřejmě CZE, zásuvky 230W a WI-FI. V tomto voze by při rekonstrukci bylo změněno rozvržení oken (zejména větší okna u míst 1. třídy).
Tento návrh se od mého předchozího plánu ze 4.5 liší přidáním stolečků ve 2. třídě a v odebrání míst pro cestující na vozíku.
Přílohy: ABdgpee.png (43 KB)  
Baal - 05. 05. 2018 01:05
Pokud modernizovat BDs, tak bych to modernizoval na ADs s tím, že by tam bylo 5 kupat 1. třídy. Rozhodně je blbost dělat z kupéčkovýho vozu ten otevřenej, který je teď skoro všude.Pokud ten otevřenej, tak u dvojky.
Sova - 17. 12. 2009 17:20
Napadlo mě založit toto téma, kde by jsme mohli diskutovat o tom, jak by jste provedli rekonstrukce (nejen) starších vozů ČD. Teď nemám na mysli příspěvky typu "udělal bych dalších 100 Bpee" nebo tak nějak, ale mám na mysli skutečné návrhy, můj vlastní př.:
Rekonstrukce vozu B na rychlíkovou variantu Bdee v mém stylu :)
-Takže vyměnil bych staré lavice v těchto vozech za upravené sedačky, známé např. z vozů 043
-Dosadil bych CZE (a tedy i zásuvky, stačily by 2 do každého kupé) a odstranil dynama (nebo dynamo, teď nvm kolik jich má jeden vůz)
-Nové obložení, pokud možno ve stylu Najbrtího interiéru, kdy se případné poškození dá jednoduše opravit, volil bych ovšem poněkud méně chladné barvy...
-v krajních oddílech bych ponechal pouze jednu řadu sedaček a na stěnu přilehlou k představku bych namontoval držáky na kola.
-Zrušil bych obě umývárky, jednu bych "vykuchal" a zřídil tam odkládací prostor pro průvodčího a druhou bych zrušil úplně a nechal bych místo ní prázdný prostor, třeba pro kočárky (tento představek by mohl být z venku označený poktogramem, aby maminky věděly kam mají jít :) )
-upravil bych podvozky po vzoru rekonstrukcí, kterými prošly vozy Bee272 v letech 96-99 (tuším,že to bylo na verzi Görlitz Va, ale nevim jistě)

Tak a kritizujte můj návrh, ale hlavně představujte ty své ;)



Upraveno 3krát. Naposledy upravil Sova (17. 12. 2009 17:22).
Strana: 1 z 8 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ********  ********  ********  ********  
  **   **      **     **    **  **        **     ** 
   ** **       **         **    **        **     ** 
    ***        **        **     ******    ********  
   ** **       **       **      **        **     ** 
  **   **      **       **      **        **     ** 
 **     **     **       **      **        ********  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.