Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Osobní vozy
Strana: 1 z 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Poslední Následující
Téma:
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších vozů ČD   (397 Příspěvků)
pd - 10. 12. 2018 21:21

DJ Sobieski
proč při každém zápase je o fanoušcích, které jste zmínil tolik slyšet. Proč je v ulicích tolik policistů, těžkooděnců apod. Proč jsou zápasy vyhodnoceny jako rizikové. Proč jsou zdemolované vlaky a skoro vždy musí nastat problém

Sice se už trochu vzdalujeme od tématu tohoto fóra, ale budiž. Možná to není jediný důvod, ale taky jde o to, že v každé populaci jsou lidé s různými vlastnostmi. Někdo je slušný, někdo je agresivní, někdo ještě jiný. Asi tomu tak chtěla evoluce (nebo Bůh). My už s tím nic moc nenaděláme. Všechny pokusy o nějakou řízenou převýchovu selhaly, takže zbývá jen poslední možnost, a sice ty špatné lidi fyzicky eliminovat. Jenže v případě realizace této možnosti nakonec převezmou iniciativu právě ti agresivní. Takže aby si ti agresivní jedinci svou agresivitu vybili, tak jsou v dnešní době "určené" právě fotbalové zápasy. Pro většinu z nich to stačí, vyřvou se tam, převrátí odpadkový koš, někteří se porvou a pak jdou spokojeně domů a další týden zase makají ve fabrice jako poslušné ovce. Ovšem co by se stalo, kdyby se kupříkladu zrušil všechen fotbal. Tak by ti agresivní jedinci buď začali chodit na jiný sport, anebo by si tu agresivitu vybili jinak. Třeba při nějakých demonstracích. Tak se zdá být výhodnější, když si tu agresivitu budou vybíjet v předem známých termínech a na předem známých místech a pod připraveným dohledem. Asi to takhle přece jenom vychází nejmíň špatně a s nejmenšími náklady na opravu škod...
Pechar146 - 10. 12. 2018 20:50
Já si Bmz 241/245(respektive Bmz256) v řazení šetřím na vnitrostátní vlaky(samozřejmě mimo rezervační systém). A to budete mít asi pochopení pro můj nápad - Přestavba Bdmpee233, Bhmpz228 a Bdmpz227 na vozy Bmpz(KOV 259 a vyšší) - Zmíněné vozy by měly výbava shodná s Bmz256. Takže by takové intercity jezdilo Bmz256 - 2-3x Bmpz - BDmsz456(ex 441) - WRmz818 - Ampz156.
pd - 10. 12. 2018 20:34

Pechar146
když někdo bude chtít jet např. z Brandýsu nad Orlicí do Mohelnice(ani jedna stanice by nebyla rychlíková) tak nyní v Třebové přestupuje. To by podle mě nemusel
No a? Když někdo pojede třeba z Prostějova do Přerova, tak taky musí přestupovat. A možná tak jezdí mnohem víc lidí, než z Brandýsa do Mohelnice. To je typický argument zastánců obskurních dlouhých relací, že si najdou nějaké nepřestupové spojení, ale už jim nedojde, že existuje spousta dalších spojení, kde se musí a bude muset přestupovat tak jak tak.


Pechar146
Za komunismu byly povinně místenkové vlaky až v 80.letech s příchodem Amee a Bmee.
Povinně místenkové vlaky byly už dřív, určitě Slovenská strela a Ostravan už v 50. letech.


Pechar146
Nebylo by špatné zavést sankce za nevyužití místenky.
Sankce asi není nutná, protože rezervované, ale neobsazené místo po 15 minutách propadá. Nevím, jestli se u ČD zhasínají i rezervační displeje (pokud vůbec fungují).
Jinak za to nadměrné blokování rezervovaných míst si můžou i ČD, protože v eshopu se místenka automaticky přidá k jízdence. Už víckrát se mi stalo, že jsem si toho nevšiml a dostal jsem i místenku. A samozřejmě si sednu jinam :D Určitě si toho nevšimne více lidí, kteří o místenku nestojí, tak pak samozřejmě zůstává spousta zbytečně vymístenkovaných míst. Spíš bych ty místenky zpoplatnil i v eshopu.


Pechar146
To, že já s jakýmsi Jančurou do budoucna počítám nejvýš na popraviště.
Náhodou, Jančura by si zasloužil pomník za zásluhy o rozvoj železnice v ČR. A to myslím vážně. Sice má svoje chyby, ale za posledních 20 let nikdo jiný nepřispěl ke zvýšení kvality cestování víc, než Jančura.


Pechar146
... vzpomeňte si že tehdy bylo možné do zahraničí jet autem nebo dokonce letět letadlem. To by v žádném případě možné nebylo. Občané ČR potřebují pas. Nově by se kontrola totožnosti prováděla při nástupu do vlaku, přičemž by zájemci o cestu byla v některých stanicích vydána mezistátní jízdenka i s výjezdním vízem ...
Vy jste fakt pacient eye rolling smiley To jako proč, tohle?
DJ Sobieski - 10. 12. 2018 18:22
Strašidlo: neměl jsem v úmyslu vás urazit, ale tak mi vysvětlete, proč při každém zápase je o fanoušcích, které jste zmínil tolik slyšet. Proč je v ulicích tolik policistů, těžkooděnců apod. Proč jsou zápasy vyhodnoceny jako rizikové. Proč jsou zdemolované vlaky a skoro vždy musí nastat problém. To opravdu vypovídá o slušném chování, jen co je pravda.
Měl jsem čest jet vlakem, s některými případy. Děkuji, nikdy víc. On je fanoušek a fanoušek. S některými si v klidu pokecáte, a není problém. Zabijete čas, a chová se přirozeně. S takovými problém nemám, pokud mi. Kupéčku nehulí pod nos. I takoví kreténi se najdou. Ale s cestujícími, co jsou bezohlední, ožralí, hulákají z okna v každé stanici nebo po vás hází dělobuchy mám velkej problém. A taková banda nemá ve vlaku (nebo v tom, co z toho zbylo) co dělat. A problém s fanoušky má víc klubů

Pechar: odbavování a pasová kontrola u vlaku??? Při dnešní kultuře národa to nemůže skončit jinak, než několikahodinové zdržení na odjezdu. Běžný pátek s EC 117 v Praze. Souorava přistavena, a lidi si ani nezjistí řazení tj sled čísel vozů, a pak hledají ten svůj vůz. A běžně +10 minut na odjezdu. Navíc u každých dveří by musel někdo stát.

Ne každý měl možnost jet za komunismu do zahraničí.

Bmz je někdy menší zlo, než paskvily typu Bdmpee233 nebo Bdpee231.
Pechar146 - 10. 12. 2018 18:01
Sobieski, kdyby si uvažoval jako já, tak by si mně tady nepsal o ministerstvu dopravy a objednávání spojů.
Já totiž s ani jedním nepočítám(a psal to už někdy o prázdninách). Ministerstvo železnic(dříve "dopravy") by zahrnovalo jediného dopravce v ČR - České státní dráhy(ČSD). Všeobecný rozvoj sítě by obstarával jeden z odborů. To, že já s jakýmsi Jančurou do budoucna počítám nejvýš na popraviště.
Oba čeští popravčí (pražský a olomoucký) by u toho byli. Jančura by byl oslem přitáhnut ve vepřové kůži ze Smíchova, přes "vyšehradský" železniční most a tzv. krčské hrdlo na hlavní nádraží. V hlavní, tzv. Fantově hale by proběhlo samotné mučení a rozčtvrcení - radši to všechno popisovat nebudu, aby ti mladší vůbec spali.
Zkonfiskovaný vozový park by byl upraven pro potřeby ČSD. Vozy Amz126 by vznikly z vozů Ampz 18-91 a 18-95(v počtu 32 vozů). 5 vozů WRmz by bylo upraveno už od začátku na vozy WRmz818. Pro 13 vozů Amz 19-90 a Bwmz 29-90 bude osud teprve navržen(musím vozům přisoudit KOV), stejně jako pro ostatní vozy. Novotného švýcarské tramvaje bude čekat nejspíš autogen a přestavba na ř.480. Arriva a GW Train regio poputují nejspíš na šrotiště rovnou - není využití.
Už to Sobieski chápeš, jak funguji?(i když jsem já zapomněl k některým řazeným ABmz346 a Bmz235 připsat "ex Regiojet", hned to napravím...)
Pechar146 - 10. 12. 2018 15:45
A až se budete ohánět komunismem, vzpomeňte si že tehdy bylo možné do zahraničí jet autem nebo dokonce letět letadlem. To by v žádném případě možné nebylo. Občané ČR potřebují pas. Nově by se kontrola totožnosti prováděla při nástupu do vlaku, přičemž by zájemci o cestu byla v některých stanicích vydána mezistátní jízdenka i s výjezdním vízem(dohromady na jediném papíře!). Tu by při nástupu ukázal průvodčímu.
Pechar146 - 10. 12. 2018 15:36
Strašidlo, co mám dělat když německá strana nemá nic lepšího...(přece je nebudu sponzorovat Bmz a Bdmpee)
V řazení 2019 to tak nevypadá, ale pro jízdní řád 2020 uvažuji o rychlících do: Vatikánu(Laterane), Vídně(Radetzky, Hofburg, Haydn), Paříže(Notre Dame + Sainte Chapelle), Krakova(Cracovia), Varšavy(Varsovia), Budapešti(Carpathia + Csardás + Hungaria), Salzburku(W.A.Mozart), Lince(Anton Bruckner + ?), Bratislavy(Slovenská strela), Košic(Košičan), Norimberka(Albrecht Dürer), Lipska(Richard Wagner), Hamburku(Eschede) a Bělehradu(Pannonia)
Tj - Rakousko 6 párů, Německo 4 páry, Slovensko 2 páry, Maďarsko 4 páry, Srbsko 1 pár a Vatikán 1 pár

Nevím, někteří fanoušci dělají bordel. Pro ty by se musely vyrobit skutečné dobytčáky s dřevěnými sedačkami a prkennou podlahou - jakási antivandalská úprava. V Btm by pořád mohli napáchat škody - na koženkovém čalounění a zavazadlových policích. Nepochybně by zdemolovali záchody.

To je pravda, zastavování dálkových vlaků nedává smysl - proto jsem připsal, že EC Radhošť bude zastavovat v Horní Lidči - Vsetíně - Valašském Meziříčí - Hranicích na Moravě - Olomouci hl.n. - Července - Zábřehu na Moravě - České Třebové - Ústí nad Orlicí - Pardubicích hl.n. - Kolíně a Praze hl.n., EC 114 Cracovia v Bohumíně, Ostravě (hl.n.+Svinov), Hranicích, Olomouci, Zábřehu, Č.Třebové, Pardubicích, Kolíně a Praze. Rx 893 by jel z Prahy se zastávkami Kolín - Přelouč - Pardubice hl.n. - Choceň - Ústí nad Orlicí - Česká Třebová - Zábřeh na Moravě - Červenka - Olomouc hl.n - Přerov - Hulín - Otrokovice a Staré Město u Uherského Hradiště.
PS: Já právě proto zavádím 15 kV 16,7 Hz - tu má Rakousko, Švýcarsko a Německo(a tvrdí se, že je nejvýhodnější pro vysokorychlostní provoz). Pro provoz na východ by probíhala výměna lokomotivy
Strašidlo - 10. 12. 2018 14:58
A taky v moravskoslezském kraji plánuju 3 nové lokálky a jednu krátkou hlavní (jednokolejnou) trať
Strašidlo - 10. 12. 2018 14:27
A ještě jedna věc: regionální doprava tam bude, ale pouze v Moravskoslezském, Olomouckém, a možná i zlínském kraji. A dieselové lokomotivy nebudou protože všude plánuju soustavu 25 kV 50 Hz (je to nejrychlejší a má to většina východní Evropy).
Strašidlo - 10. 12. 2018 14:10
Rozhodl jsem se, že budu vymýšlet své řazení vlaků [inspiroval jsem se Pecharem, jen řazení těch vlaků bude normální a bude tam vtažen můj zákaz aut (já jsem ekologický aktivista)]. Takže se nelekněte že vlaky Praha - Mnichov, linka R27 apod. budou vedeny po celé trase elektricky. Nebudu se soustředit na osobáky a spěšné vlaky, a vymyslím kategorie Regionálních rychlíků. V mém plánu je 98% tratí elektrifikovaných.
Strašidlo - 10. 12. 2018 13:55
DJ Sobieski: Tvůj příspěvek z 10.12. 3:08 má smysl. Ale ten příspěvek nad tím mě trochu urazil. Já totiž jsem fotbalový fanoušek (na výjezdy zatím nejezdím, ale ono to přijde). A nemyslím si, že by nás (Baník má náhodou slušné fanoušky) měli trestat tímto.
Pechar146. Některé řazení jsou dobré. Ale když vidím ty UIC-X vozy na expresech Praha - Mnichov, zvedl se mi žaludek. Já jsem sy myslel že chceš mít železnici kvalitní. Ale u mezistátních vlaků to, jak vidím, nechceš. PS: v KLDR jsem nebyl, ale tak ve 40 bych se tam chtěl podívat.
DJ Sobieski - 10. 12. 2018 03:23
Málem bych zapomněl.

Souhlasím se zavedením dobytčáků. Bez oken, bez dveří, jen možnánějaké primitivní lavice. Pro nepřizpůsobivé cestující, převážně mám na mysli skupiny fanoušků, co se musí řádně zrealizovat na okolí, nebo ožralech.
Nahrazovat ale 810/010 dobytčákem, to bych ho hnal. Ona dneska ta železnice je absurdistán sám o sobě.
Nejenže je úplně spřeházená koncepce tj obsluha méně důležitých stanic, viz srovnání Ex2 a R18. Expres zastavuje v Července, Mohelnici, Zábřehu... Rychlík jede Olomouc-Česká Třebová bez zastavení. Dalším faktem je, že Českou Třebovou, jakožto uzel projíždí EC Ex3, a naproti tomu Ex1 zastavuje v Zábřehu na Moravě resp Ústí nad Orlicí (město!!!).

Další fakt, je nedořešená politika jednotné jízdenky pro cestu s více dopravci, viz aktuálně linka S49 v Prazr. Od GVD 2020 např rychlíky v Praze pod arrivou nebo RJet s rychlíky BoBr (bohumí-Brno). Prostě všechno jde do háje a rozkrádá se co může. Takže stejně jednou nezbyde, než se spoléhat na tu individuální dopravu, až budou i ty oskbáky povinně místenkové a dopravci si mezi sebou nebudou uznávat jízdenky, a čekat na sebe při zpoždění.
DJ Sobieski - 10. 12. 2018 03:08
To, že považujete mezistátní vlaky "pro vás" za nepodstatné ještě neznamená, že se musí bezprostředně rušit. Nejste v ČR jediný obyvatel, abyste rozhodoval, jaké vlaky budou jezdit, a které ne. Uvědomte si, že hodně lidí jezdí do/ze zahraničí vlakem. A že ty vlaky mají potenciál. Má-li být železnice konkurenceschopná, musí se rozvíjet, ne uzavírat mezistátní přepravě. A i turistů, cestujících vlakem se najde dost. Zrovna teď zrušili EC Roháče z Košic do Prahy, který byl v neděli hojně využíván... Pokud by se zrušily všechny mezinárodky, jak se ti lidé dopraví? Autem, nebo pěšky. Víte sám, jak jste zaujatý vůči cestování autem. Když už teda musíme řešit koncepci železniční dopravy, ačkoliv téma diskuze zní jinak, tak byste si měl spočítat, jaká je cena za jízdu autem. Zasekané silnice, prázdné vlaky.

Pokud chcete dostat lidi do vlaku, musíte dopravu postavit na poptávce, NE na svých osobních simpatiích. Když zrušíte veškerou mezinárodní dopravu resp zachováte časově neexponované spoje bez atraktivity, úrovně a přípojů na přestup, tak každý raději pojede tím autem, protože ho to bude stát míň problémů a stresu.

A úplně zakazat cestu do zahraničí taky nemůžete. To bychom se vrátili do komunismu, kde výraz Bmz, Bpee, Bdmpee apod zněl jako absurdní sci-fi a špatnej vtip. Nehledě na fakt, že dopravce nemá žádný vliv na ti, co pojede a co ne. Objednávání vlaků má pof palcem ministerstvo dopravy potažmo kraje. A kdybyste vy zrušil všechny mezinárodní vlaky jen proto, že pro vas nejsou důležité, tak byste zkrachoval, protože byste ztratil klientelu (neznalost obchodního marketingu neomlouvá), nebo bych vám jako ministr dopravy sebral licenci a zadal jinému dopravci, co by uvažoval ekonomicky, a především by pto n3j bylo na prvním místě spokojenost cestujících, ne hra podle vlastního modelu. Tomu se říká střet zájmů.

Zrovna tak bych klidn3 mohl osobně zakázat povinbé rezervace, o kterých jsem už toho napsal dost. Ale prostě to musím chtě nechtě zkousnout, a ne se vývojově zaseknout v určitém bodě. Je to ohrané a únavné.
Pechar146 - 09. 12. 2018 20:26
Abych nezapomněl...
Strašidlo, teď momentálně počítám vnitrostátní rychlíky a uvažuji, od kterého čísla budou začínat mezistátní vlaky.
Vysoká, vnitrostátní čísla KOV by měly pohodlnější vozy právě proto, že pro mě jsou vnitrostátní vlaky velmi důležité, naopak mezistátní nepodstatné) - proto mám od dneška navržené vlaky tímto způsobem. Ostravan, jedoucí v časové poloze "Petra Bezruče" je veden špičkami ČD. Rychlík 827 je povýšen na Rx a jede s Bdmpee233, Bbdgmee236 a ABmz346. R 665 Jakub Krčín jede s Bee273 a dvojicí Bdtee276. Budvar jezdí jako IC 531 vedený obdobně jako Ostravan. Cidlina jede jako Rx 925 s Bpee237 a Aee140...
Naopak, EC 258 Richard Wagner do Lipska jede s 2xBdpee231, Bbdgmee236 a ARmpee832...Většina mezistátních vlaků je vedena cizími správami - EC 241 Košičan jede s českým Bmz pouze do Návsí...

Nezapomínej, že já beru mezistátní vlaky navíc, mimo takty a přestupní vazby!
Pechar146 - 09. 12. 2018 20:00
Já mám spíš tendenci podstrčit "dobytčák" těm co chodí v poslední minutě...
"Dobytčáky" by taky mohly zastoupit 810+010 na festivalech. Ona by to byla taková "low-cost" třída - kolik stojí vagon pro cestu Praha - Bohumín, jestliže se o náklady dělí 140 lidí?
Nevím jak ty, Strašidlo, ale já v KLDR nebyl (a tak nevím jaké tam mají vagony). Oni jsou tam lidi rádi že jsou vůbec živí.
Co je na místenkách super, nevím - asi mi to budeš muset ve Wordu nebo Open Office sepsat a poslat emailem(pechar146@gmail.com). Protože jmenovitě u EC 117 a 114 je to celkem velký problém. Nebylo by špatné zavést sankce za nevyužití místenky. PS: K jakému zahraničí tíhneš nejvíc?
Bpee, už si někdy viděl čalouněnou lavičku(v parku)?
pd, takhle - když někdo bude chtít jet např. z Brandýsu nad Orlicí do Mohelnice(ani jedna stanice by nebyla rychlíková) tak nyní v Třebové přestupuje. To by podle mě nemusel.
Jinak - první(a jediný) místenkový vlak byla za 1.republiky Slovenská strela. Za komunismu byly povinně místenkové vlaky až v 80.letech s příchodem Amee a Bmee.
Taky se mi párkrát stalo, že mě někdo vyhodil - v drtivé většině při expresní rezervaci(taky něco německy nedomyšleného).
Tak to jsem to vymyslel celkem správně(u mezistátních vlaků "hausnumera" a u vnitrostátních vlaků čísla normální [pro orientaci])
Tak asi tak...
pd - 09. 12. 2018 18:21
No to uspořádání 3+2 možná úplně k zahození taky není. Talgo Avril může mít taky uspořádání 3+2. Akorát že vagóny Talga jsou kratší než klasické vozy a tudíž můžou mít širší skříň. Někde jsem četl, že se tady počítá s tím, že rezervační systém bude inteligentní a bude přidělovat skupinám cestujících odpovídajíci skupinu míst (dvojici dvojsedačku, trojici trojsedačku atd.). Přičemž samostatným cestujícím bude přidělovat nejprve místa na trojsedačkách tak, aby mezi nimi zůstalo volné místo. Ty prostřední místa se pak obsadí až v případě nejvyšší poptávky po vyčerpání ostatních volných míst. Takže jako nějaká low-cost třída by se to možná dalo akceptovat.

Jenže Pechar má zvrácené nápady podstrčit nejhorší dobytčák těm, kteří jsou ochotni si připlatit za místenku...
Strašidlo - 07. 12. 2018 14:12
pd: Já s tebou souhlasím. Místenky jsou super věc.
Ještě jedna věc: kdo souhlasí s názorem, že pecharův vůz Btm656 by byl horší než vozy v Severní Koreji?
pd - 07. 12. 2018 00:07
Pechar: neřekl bych, že před 30 lety. V té době už i ČSD uznaly, že také vozíčkáři mají nárok na veřejnou dopravu (vozy BDmeer) a už existovaly i vozy s vyhrazeným prostorem pro kočárky (vozy Bte). Taky v té době byly poměrně četné mezinárodní vlaky. Ne ne, vy zůstáváte myšlením ještě o kus dřív.

Osobák Olomouc - Praha jezdil, dokonce tam najdete i Os Praha - Bohumín. Za Rakouska-Uherska jezdily přímé osobní zastávkové vlaky i Praha - Vídeň. Ale to neznamená, že by to tak mělo být dodnes. Ono totiž tyhle transkontinentální osobáky mají víc nevýhod než výhod. Jednak projíždějí oblasti s různou poptávkou a tak v některých úsecích budou narvané a jinde prázdné a zbytečně naddimenzované. Proto je lepší přizpůsobit kapacitu vlaku dané oblasti (asi jinak to bude v úseku Praha - Kolín a jinak v úseku Č. Třebová - Zábřeh na M.). Dále jsou tyhle vlaky náchylné na přenášení zpoždění. Celou trasu tím asi taky nikdo nepojede, takže potenciální výhoda bezpřestupovosti taky padá. To by snad bylo výhodné jen pro vozíčkáře, že by si ušetřili nějaký komplikovaný přestup, ale vy vozíčkáře stejně nepřepravujete, takže taky nic.

A nevím, co máte proti místenkám. Někomu jste zasedl místo a dotyčný vás vyhodil? I před 30 lety byly místenky úplně běžná a používaná věc... Zdržování místenkařema není ani tak jejich vina, ale častěji je to vina dopravce, když nezařadí některý vůz. To se pak opravdu blbě hledá...

Jinak kdyby někoho zajímaly ty "nesmyslné" čísla místenkových vozů, tak je to dané mezinárodními dohodami. ČD má pro mezinárodní vlaky přiřazený interval čísel 361 - 380. Je to rozprostřené přes celou Evropu, takže pro zajímavost začíná to Portugalskem s čísly 51 - 60 a končí Tureckem 495 - 499. Čísla 1 - 50 jsou určeny pro čistě vnitrostátní oběhy. A to, že ty čísla občas netvoří souvislou řadu, je dané tím, že jsou tam různě řazené posilové vozy. Ale je fakt, že kdyby se chtělo, tak by to šlo srovnat přečíslováním vozů pro každý vlak. Možná až budou všude digitální displeje, tak to někoho napadne.
Bpee - 06. 12. 2018 23:27
No nevím, kdo je tady za ignoranta, když zcela ignoruje realitu a diskuzní témata, která by nedejbože znamenala, že v něčem nemá pravdu. No nic, já se budu dál bavit, ale věřím, že až Ti bude alespoň těch dvacet, pochopíš, jaké nesmysly tu píšeš. Úplně třeba zapomínáš na to, že z té tvé "Severní Korei na středoevropský způsob" ti můžou úplně všichni lidé zdrhnout, když jim nedáš jinou možnost, než se vozit na sedačkách 3+2. Kdo by dneska žil dobrovolně v zemi, kde nemůže jezdit autem a vlak je ještě více nepohodlnější, než lavička...
Pechar146 - 06. 12. 2018 20:26
Ano, původně jsem použil současné číslování, ale teď radši používám číslování 1-?. 14 oddílů je moc jen pocitově, Bdmtee má dvoukřídlé dveře. Já to počítal podle velikosti falešného oddílu (1,55 m). Opakuji - sedadla a uspořádání podle 810 - skříň, široká 3 m, ovšem taky.
vlacky - 06. 12. 2018 20:05
Pechar146: Já taky nevyčítám tobě nesmyslné číslování, to je problém našeho národního dopravce smiling smiley
Nemůžu zrovna říct, že by se mi uspořádání 3+2 líbilo (byl by to spíše návrat do komunismu) a 14falešných oddílů je nějak hodně, nebo ne? Třeba Bdmpee má myslím 9falešných oddílů + 2poloviční. Ale 14 je zbytečně moc, vždyť to je víc než u Bdmtee.
Strašidlo - 06. 12. 2018 19:58
Pechar146: Já sice plánuju co můžu, ale nelíbí se mi jak chceš uzavřít Česko z hlediska mezinárodní dopravy. Je mi jedno jestli na mezinárodních vlacích EuroCity apod. budou jezdit české, slovenské nebo nějaké jiné vozy. Ale prostě jezdit budou. Většina tvých návrhů se mi líbí, až na to uzavírání Česka a vymyšlení vozů, které by splňovaly požadavky RIC a trumfly švýcarské vozy, a ty jim nechceš udělit režim RIC. A taky mi trochu vadí že omezuješ cestování vlakem cyklistům a vozíčkářům.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (07. 12. 2018 14:08).
Pechar146 - 06. 12. 2018 16:04
Rosenheime a Bpee, vy ignoranti, nejdřív si to pořádně přečtěte. Podle poptávky by se rychlíky protahovaly - proto je plánujeme (já, ale i strašidlo) tak dlouhé a tím i kapacitní. Pokud by si chtěl jet ze Svinova do Pardubic, mohl by sis i vybírat. Kromě IC František Palacký, Ostravan a Hutník(Návsí - Praha) by si mohl jet rychlíkem Návsí-Brno, přestupovat v Přerově a pokračovat rychlíkem Luhačovice-Praha hl.n. Nebo zvolit EC Cracovia nebo Praha. Na Intercity by jezdily Bmz241/245, Bdmpz227(spíše vyjímečně Bhmpz228), WRmz815/817 a Ampz143/146, přičemž tím, jak by se měnil vozový park, by Bdmpz a Bhmpz nahradily Bmpz255, WRmz815 WRmz818(s obdobným interiérem) a Ampz146/143 luxusní Ampz155.
Neboj se, vždycky by bylo kam si sednout(vysvětleno výše)

Vlacky, já to tak i dělám - vůz 1.třídy má č.1 a pak dál po řadě. Přistavení 5 minut před odjezdem vlaku je hrozné, to je možné pouze souhlasit. Nádraží by nemuselo mít 20 kolejí, aby to pojalo - stačilo by pouze "linky" rovnoměrně rozvrhnout. Úvaha: Kolik dopravních kolejí by muselo mít olomoucké nádraží, aby mělo dostatečnou kapacitu?(Mně vyšlo že 12).
Klasické vozy sice mají 78/80 míst k sezení, ale 10 falešných oddílů - Btm656 by měl 14 falešných oddílů v uspořádání 3+2. Samotné falešné oddíly by byly stejné jako u 810/010. V patrovém provedení by těch míst mohlo být i 220...

Pavlík Zandadancin: Jistý počet vozů by byl historizován a putoval do železničního muzea. Všechny ostatní vozy by prošly úpravou B249=Bz253, BDs = BDsz453, AB349 = ABz353, A149 = Az153. Vozy by byly klimatizovány a připraveny pro rychlost 160 km/h. Bdtee a Bdt projdou úpravou na velkoprostorové vozy Btz260. Současné béčkové rychlíky by tak jezdily Bz253 - Btz260 - Btz260 - BDsz453 - Az153/ABz353. Vozy Bz253 by totiž měly 60 míst k sezení(a ne 80)
vlacky - 06. 12. 2018 13:56
Je trochu kámen úrazu příjezd soupravy cca 5minut před odjezdem, jenže nádraží taky nemá 20 nástupišť, aby se tam vešly všechny vlaky. Jak už jsem navrhoval dříve, čísla vozů by měla jít po sobě a pokud možno od 1. Současné číslování mě osobně moc nevyhovuje. Když RegioJet může mít čísla vozů 1,2,3 atd. tak proč by to nešlo i u ČD?
Pechar: 140míst v jednom vagónu je strašně přehnané. Současné vozy mají něco okolo 80míst maximálně, což je tak akorát. K těm záchodům: 0,9 x 1 je trochu jiné než 1,2 x 2...
Pavlík Zandadancin - 06. 12. 2018 08:27
Chtěl bych rekonstrukci B 249, A 149 a AB 349. Pak ještě BDs 449 a BDs 450. A BDsee 454.
Anonymní uživatel - 17. 12. 2009 17:20
Napadlo mě založit toto téma, kde by jsme mohli diskutovat o tom, jak by jste provedli rekonstrukce (nejen) starších vozů ČD. Teď nemám na mysli příspěvky typu "udělal bych dalších 100 Bpee" nebo tak nějak, ale mám na mysli skutečné návrhy, můj vlastní př.:
Rekonstrukce vozu B na rychlíkovou variantu Bdee v mém stylu :)
-Takže vyměnil bych staré lavice v těchto vozech za upravené sedačky, známé např. z vozů 043
-Dosadil bych CZE (a tedy i zásuvky, stačily by 2 do každého kupé) a odstranil dynama (nebo dynamo, teď nvm kolik jich má jeden vůz)
-Nové obložení, pokud možno ve stylu Najbrtího interiéru, kdy se případné poškození dá jednoduše opravit, volil bych ovšem poněkud méně chladné barvy...
-v krajních oddílech bych ponechal pouze jednu řadu sedaček a na stěnu přilehlou k představku bych namontoval držáky na kola.
-Zrušil bych obě umývárky, jednu bych "vykuchal" a zřídil tam odkládací prostor pro průvodčího a druhou bych zrušil úplně a nechal bych místo ní prázdný prostor, třeba pro kočárky (tento představek by mohl být z venku označený poktogramem, aby maminky věděly kam mají jít :) )
-upravil bych podvozky po vzoru rekonstrukcí, kterými prošly vozy Bee272 v letech 96-99 (tuším,že to bylo na verzi Görlitz Va, ale nevim jistě)

Tak a kritizujte můj návrh, ale hlavně představujte ty své ;)



Upraveno 3krát. Naposledy upravil Sova (17. 12. 2009 17:22).
Strana: 1 z 16 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Poslední Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **          *******   **     **  ********   ******** 
 **    **   **     **  **     **  **     **  **       
 **    **          **  **     **  **     **  **       
 **    **    *******   *********  ********   ******   
 *********         **  **     **  **     **  **       
       **   **     **  **     **  **     **  **       
       **    *******   **     **  ********   **       

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.