Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Osobní vozy
Strana: 1 z 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Následující
Téma:
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších vozů ČD   (271 Příspěvků)
Pechar146 - 16. 08. 2018 14:18
Já sice nejsem ekolog, ale mám pro některé přímo likvidační návrh. V rámci úspor ve státní správě by se naše vlast dělila na 8 krajů: Pražský, Královéhradecký, Olomoucký, Brněnský, Opavský, Plzeňský, Litoměřický a Českobudějovický. Kraje by už neměly hejtmany a zastupitelstva. Ale pozor. Přešlo by se na rakouské SPZ. Tyto značky s trojicí čísel a dvojicí písmen by totiž umožnily zaregistrovat nejvýše 4,6 milionu SPZ. A se zřetelem k tomu, že vozidly záchranné služby, hasičských sborů a policie by se v číslování začalo, na některé by jednoduše SPZ - nezbyla. Tím by se zreguloval počet aut.
vyšlo mi, že by se dalo vybudovat dalších 1018 km železničních tratí, přičemž všechny by byly vybudovány dvoukolejně a elektrifikovány 15 kV, 16,7 Hz. Zároveň by byl obnoven provoz na všech zrušených tratích. Po dokončení této sítě by byly rozkopány všechny mezistátní silnice. Kamionová doprava by byla vymýcena nedlouho poté. V některých obcích by měli dokonce takový blahobyt, že by železniční trať vedla na místě rychlostní silnice - takže by občané měli nádraží nedaleko za domem.

Ani ty elektrárny by čadit a smrdět nemusely, pokud by sice byly zrušeny větrné elektrárny(kdo se má na ten větrník koukat), ale byla by vytvořena nejméně jedna přehrada s vodní elektrárnou, a to u hranic. Uvažovalo by se o výstavbě nových jaderných elektráren ve Vítkovicích, Prunéřově, Chvaleticích a Počeradech(vítkovice nemají účel a ty zbylé v současnosti spalují hnědé uhlí) Bylo by samozřejmě zakázáno povrchově těžit, měsíční krajina by byla zatopena jako jezero.

Náš celkový průmysl by se podmanil merkantilismu. Vyrábělo by se tak pouze pro domácí trh. Export by byl mizivý, import rovněž.

Třeba u železničních vozidel by to znamenalo velký posun vpřed. Tím, že by se české(státní) dráhy, ohlížely jen na sebe(respektive na cestující), nevznikaly by předražené koniny ze zahraničí. Jak by vypadaly české motorové a elektrické vozy - zítra
Strašidlo - 15. 08. 2018 20:35
Pechar146: Já jsem ekologický aktivista a stavbu železnic podporuji. Smradit má totiž elektrárna, ne auta, autobusy apod. Udělejme zákon: v autě musí být min. 2 lidé (vyjma aut pro dva lidi) a hned budou vlaky narvané k prasknutí. Takže nás neházej všechny do jednoho pytle bo ho pak neuneseš.
DJ Sobieski - 15. 08. 2018 13:04
Jo, tak s kuchyňkou uprostřed by se o takové možnosti Armpee dalo uvažovat.
Pechar146 - 15. 08. 2018 09:15
To je pravda. Regiojet může nabídnout v Praze a Olomouci až dvacetiminutové zpoždění. LE je na to lépe, ale ten občas nejezdí vůbec. Ohledně komfortu. Vy máte asi delší vedení, protože už bylo řečeno, že můj ńavrhovaný vůz(v příloze je opravená bočnice) má sice relativně malou kuchyni, ale umístěnou UPROSTŘED.
Nejhorší je ten vtip: Kolik blbců se vejde do vlaku? - neomezeně, blbost nezná mezí. Dnešní "lidé" jsou schopní si stěžovat na banality. To je pravda. Zneužívat neschopnosti druhých umí všichni. Pokud trváte na jakési vozové kombinaci, zkuste zpracovat náčrt takového řešení. Poradím vám hned, ať návrh bočnice vozu uložíte ve formátu PNG.
Přílohy: ceske drahy ARmz.png (2.8 KB)   ceske drahy Btz.png (2.3 KB)  
DJ Sobieski - 14. 08. 2018 19:24
Znova opakuji, že kombinace tzv bistra a hned vedle jedničky je nešťastné a nekomfortní. Kor dneska, kdy každý vyžaduje pomalu nadstandardní servis i v dobytčáku. Proto jsou ČD pod tlakem, protože RJet popř LE mají co nabídnout. A cestující na to slyší, takže znám dost rozežranců, kteří raději pojedou autem do nácestné stanice, odkud mohou jet soukromníkem. I kdyby se jim to časově nehodilo, ale do vlaku ČD by je párem volů nedostali.
A za druhé. V dnešní době je tolik rozmazlených, rozhýčkaných a rozmlsaných cestujících, co jen umí na všem bazírovat, a akorát hledají sebemenší chybičku k tomu, aby si mohli stěžovat a vytřískat tak odškodné třeba za jinou značku toaletního papíru, než je jejich prvotřídně jemný. Ostatně názorná ukázka nespokojenosti až za hranice svého ega je zde: [m.novinky.cz]ůchodkyně&sznu=CEsdxsLkZMHlJTC3&ref=search&aId=480543

A v otázce Armpee832.
Neplatím jízdenku za jedničku pro to, aby mi po uličce jedničce lítal čišník každé dvě minuty, nebo cestující, střídající se v bistru. Plus štěrchání nádobí, či hovory nad jídlem a k tomu ještě připočtěme vůni nebo naopak z občerstvení. Tak tohle rozhodně není komfort hodný první třídy, kór velkoprostoru, a někomu tyto aspekty mohou vadit.

Proto trvám na variantě vozy 1/2 tř + bistro/služební oddíl jako zázemí pro vlakovou četu popř prostor pro kola, nebo bistro/dvojka.

Pechar146: je rozdíl vařit pro dvou až čtyřčlenou rodinu v kuchyni v bytě jedno, dvě jídla maxáč, a vařit v kuchyni pro stovky mnohdy nevděčných cestujících x druhů jídla.
Pechar146 - 14. 08. 2018 17:13
Koukal jsem se na ARmpee832. Když jsem srovnal bočnici vozu, dospěl jsem k závěru, že kuchyně zabírá rovněž 2 okna, protože to třetí je bar. Takže by to zas tak velký rozdíl být neměl(ARmz by žádný bar neměl). ARmz a Btz pošlu zítra, teď posílám elektrickou jednotku ř. 671, tentokrát ve formátu ".png". Doufám, že teď se to už nerozbije.
Přílohy: d elektrická jednotka ř. 671.png (6.3 KB)  
pd - 14. 08. 2018 12:50
No jo, ale babička v té kuchyni nevaří třeba 50 jídel. Je potřeba někam uskladnit zásoby (ledničky, mrazáky) a nápoje na celou cestu. V každé stanici se zásoby doplňovat nedají, tak by to mělo vystačit na celou cestu tam a zpět. To by pak bylo blbé vozit jídelák, ale nemít v něm co nabídnout... Dále tam někde bude nutno uložit víc nádobí a jídelních souprav, než by třeba stačilo babičce.

Tečkama jsem myslel "šum" v obrázku, viz příloha. Vlevo obrázek s ditheringem, vpravo původní obrázek. Barevné plochy musí zůstat hladké, nesmí tam být ten šum. Opravit to je dost časově náročné, takže to dělat nebudu :) Jednodušší je vytvořit to znova. Pokud váš program neumí pro GIF použít adaptivní barevné palety (např. starší verze Malování ve Windows to neumí), tak to pošlete jako PNG nebo BMP.
Přílohy: dithering.gif (48 KB)  
Pechar146 - 14. 08. 2018 10:31
Co se týče kuchyně. Moje babička má kuchyni 2x3 metry(ale dokáže tam takřka cokoliv). Je pravda, že vůči kuchyni ve WRmz 817(předloha pro tvar kuchyně) je větší. Podle mých čísel by kuchyně měla 5-6 metrů délky, ale měla pouze kuchyni, neměla bar. Vůz BRmz se pokusím vytvořit. Ale potřebuji nejdříve vědět, čeho se vyvarovat. Jaké "tečky" jsou tam špatně, co to je ten dithering. Ty tečky v levé polovině mají imitovat restaurační osvětlení(srovnejte WRmz 815).
Budu jedině rád, pokud gif vozu upravíte podle potřeby. Současné vozy AB349 by prošly přestavbou na 15 vozů řady Az 19-70, přičemž by byla užita ušatá sedadla, která máme na AB349 tak rádi. Vozy Az by jako klimatizované, s uzamykatelnými okny otevíratelnými v horní pětině. Jezdily by na regionálních rychlících, jinak jako záloha. Vozy Bdt (bez rozdílu KOV) by prošly rekonstrukcí na Btz a ABtz. Rekonstruované vozy by byly rozděleny do dep jako záloha pro osobní vlaky. Zkusil jsem udělat gif vozu Btz(v příloze).
V příloze je rovněž gif vozu BDmsz.
Dále jsem zaretušoval gif elektrické jednotky ř. 671, mající oddíl 1.třídy na druhé straně(v řídícím voze). V jednotce by bylo 22 míst 1.třídy a v elektrickém voze 88 míst, ve vloženém voze 130 míst a v řídícím voze 78 míst. Jednotka by měla 22 míst 1.třídy a 296 míst 2.třídy. Měla by zásuvky 230 V, Wi-fi, klimatizaci, vakuové WC. 1.třída by dostala sedadla Kiel Comfortline, samozřejmě s bílými, látkovými podhlavníky. Ve 2.třídě by byla sedadla Grammer E3000.
Mohu požádat o zařazení do scifi řazení(v případě 671 v celku?).
Přílohy: Btz gif.gif (4.6 KB)   D BDmsz.gif (5 KB)   d elektrická jednotka ř. 671.gif (14 KB)  
pd - 14. 08. 2018 00:31
ABmpz: ano, nějak takto si představuju použitelný vůz s kombinací 1. a 2. třídy :) Akorát jestli to má být reko z Bdt279, tak tam tolik míst asi nepůjde nacpat, aby oddíly 1. třídy zároveň měly správné prvotřídní rozměry. A ještě detail ke sklopným sedačkám uprostřed vozu - když tam budou sedět lidi, tak tam nepůjde projít, tzn. tolik sklopek tam nemůže být.
pd - 14. 08. 2018 00:22
ARmz: Jo, oddílová 1. třída by vyřešila hlavní nevýhodu ARmpee. Jenom ta kuchyňka se mi zdá trochu malá. Třeba v ARmpee je kuchyňka přes tři oddíly, ale tady zabírá odhadem jen dva oddíly. Takže je otázka, jestli se do ní vůbec vejde vše potřebné.

Ale taky si myslím, že lepší by byla kombinace s 2. třídou. Využití AR není moc efektivní (a právě proto budou ČD předělávat WR na další AR...), použitelnější je BR a potřebu půljedničky řešit nějakým AB.

Za úvahu by ještě stál koncept v zásadě plnohodnotného jídelního vozu s tím, že část míst by byla alternativně využitelná jako běžná místa k sezení. Tak by mohla být kapacita jídelního vozu flexibilně přizpůsobená očekávané poptávce. Např. během dne by byl celý vůz vyčleněn jako jídelní, ale na vlacích v okrajových částech dne, kdy se celý jídelák nevyužije, tak se může část míst vyhradit jako běžná místa k sezení. Ostatně nebylo by to nic nového, takovou možnost měly už vozy BRam (i když tady to bylo z jiného důvodu).

Do sci-fi řazení by to šlo dát, ale gif musí být v adaptivní barevné paletě bez ditheringu (bez těch teček).
Pechar146 - 13. 08. 2018 16:22
Jenže jde o to, že při opačném postupu by nebylo umístit oddíl průvodčího. Když využiju současný vozový park, tak by takový rychlík měl řazení: Bpee 237 - Bpee 237 - BDs449/450 - ARmz. Vůz by ale jezdil zásadně sólo. Právě proto má nátěr jako obyčejný vůz(restaurační oddíl je ten vlevo). Právě proto, aby cestující 1.třídy nebyli rušeni číšníkem. Celý nápad tohoto vozu je vlastně reakce na ARmpee, protože můj návrh má všechny mouchy ARmpee832 vyřešené - kuchyně je uprostřed, 1.třída je oddílová. I kdyby totiž byl vůz zařazen mezi BDmsz a Ampz, tak cestující v ARmz nejsou rušeni. I kdyby nějaký neschopný idiot zařadil tento vůz ARmz opačně, jsou cestující rušeni mnohem méně než u ARmpee832.
Vůz BRmpz navrhnu zítra. Ten bude půdorysně vycházet z restauračního vozu...ale nechte se překvapit...
Pro písmena "d" a "h" budeme asi muset vymyslet nový význam, neboť všechny vozy Bdmpee, Bhmpz, Bdmpz a Bdpee by byly zlikvidovány, k čemuž později.
V nejbližší době budu patrně vynalézat motorové vozy.
Když jedu v ARmpee, všichni nadávají na velkoprostorové uspořádání oddílu 1.třídy. Když jsem nastínil mojí představu(kuchyně uprostřed a 1.třída oddíly), setkal jsem se s kladnou odezvou...

Všechny rychlíky s ARmz by jezdily: Bmpz 21-91 - Bmpz 21-91 - BDmsz - ARmz.
Žádný multifunkční vůz by u ČSD neexistoval. Na nějaká jízdní kola, uzpůsobení pro děti, místenky apod. by bylo možné rovnou zapomenout.
Používaná schémata by byla: Amz, Ampz, Aee(Az), Apee(Apz),ABz, ARmz, WRmz, BDmsz, BDsz, Bz, Bpz a Bmpz. U záložních vozů pro osobní vlaky: ABpz, Bt, Btz. Někdy i ABmtzo a Bmtzo.

A neříkejte, že se vám ARmz nelíbí...
DJ Sobieski - 13. 08. 2018 14:38
Ještě by byla možnost zapracovat vazbu mezi restauračním vozem/bistrem a služebním vozem. To znamená, místo bistra+jednička by klidně mohlo být bistro v jedné části vozu, a v druhé služební oddíl pro četu popř prostor pro kola. Tím pádem by v Bdghmee nemusela být.multifunkce a bylo by z toho klidně výhradně oddíl s částí pro děti, a část třeba pro imobilní cestující atd. Tajže v konečném stavu by mohlo být Bhmee/Bhmz s případně přidaným péčkem jako velkoprostor pro cestující s dětmi. A z bistráku může být pak Bdsrmpee. Tím pádem by např cestující s dětmi nemuseli hledat volné místo pro kolo/kočárek,a v Bdmpee233 a Bdpee231 by se klidně mohl volný prosgor vyplnit sedačkami na sezení.
DJ Sobieski - 13. 08. 2018 14:26
Kombinace bistrovozu+jednička je naprosto nešťastná. Cestující neplatí jízdenku za jedničku pro to, aby se kolem nich courali lidi z/do bistra na jídlo, nebo poslouchali případný hluk. Když už bych teda přistoupil k bistru, tak po vzoru pendolina, bistro+2. třída. To, že ČD vsadili na bistro je sice hezký, ale Armpee833 je absolutně nedořešený. Už jen samotnou jedničkou ve velkoprostoru a hned vedle bistro. Cestující v jedničce mají přecejen nárok na trochu víc kultury, komfortu a klidu. Když už bych se uvolil ke kroku vymyslet něco v tomhle směru, pak Brmpee.
Pechar146 - 13. 08. 2018 12:49
Za mě je to celkem i hezké. Já zase můžu navrhnnout vůz ARmz - bistrovůz s oddíly 1.třídy. Vůz by měl 24 míst v restauraci a 24 míst 1.třídy. Náčrt takového řešení je v popisku. Vůz by byl nasazován na rychlíky, kde by se nevyplatil velký restaurační vůz a vůz 1.třídy. Jezdil by tak hlavně ráno a večer.
Oceňuji, že jste pochopil koncepci regionálních rychlíků. Ale zmíněné trasy by jezdily jako rychlíky: Praha - Plzeň - Domažlice - Česká Kubice v číselném intervalu 264-295, Praha - Hradec Králové - Trutnov s čísly 232-263 , Plzeň - České Budějovice 564-595 a České Budějovice - Brno 600-631. Váš návrh na ABpz je velmi zdařilý, mohl by právě jezdit např. na RR Plzeň - Klatovy - Železná Ruda centrum.

Bylo by možné tento typ vozu zpracovat do scifi řazení?V příloze je jak půdorys, tak i GIF vozu.

Vůz by měl 24 míst v restauračním oddíle(piktogram příboru), 24 míst 1.třídy v oddílovém uspořádání. Vůz by byl vybaven Wi-fi, zásuvkami 230V a 5V, klimatizací a vakuovými WC.

Snad se vám bude tento vůz líbit...
Přílohy: ARmz 73 54 85-91.png (29.7 KB)   CD ARmz scifi.gif (4.8 KB)  
Baal - 11. 08. 2018 16:24
Na jedničku se zaměřuju, protože ČD nemají kvalitní vozy jako náhradu za A149 a AB349. ABpee je paskvil, ABmz je na koridory stejně jako Ampz, Amz, Aee a Apee.
DJ Sobieski - 11. 08. 2018 09:25
Tahle přestavba není špatná. Trochu mi to připomíná vzor Bee272 v inverzi. Akorát si myslím, že ne všude je potřeba cpát jedničku.
Kocicak - 11. 08. 2018 07:38
Do vozu co nemá m se při modernizaci nepřičaruje smiling smiley

m - vůz delší než 24,5 m.
Baal - 11. 08. 2018 04:04
Tak po nějaké době dávám zase jeden grafický návrh.
Jde o přestavbu vozu Bdt279. Do jisté míry je to v podobném gardu jako ABpee, ale 1. třída je v provedení kupé se sedačkami ve stylu AB349, Druhá třída je klasický velkoprostor. Označení vozu by mohlo být ABmpee nebo ABmpz.

Vagón má předsuvné dveře ovládané tlačítky a uzavřený systém WC, je klimatizovaný s audiovizuálním infosystémem.

Ve druhé třídě je 36 míst + 6 míst se sklopnými sedáky, celkem tedy 42 míst a 3 háky pro kola.
Sedadla použitá ve třídě druhé jsou borcad regio+ popřípadě borcad genio. Ve druhé třídě je zásuvka a USB u každého druhého místa, v první třídě je k dispozici u každého místa, dále lze v každém kupé individuálně nastavit klimatizaci, osvětlení i hlasitost infosystému.

Maximální rychlost vozu 160km/h. Využití především pro regionální rychlíky - Praha- Plzeň - Klatovy, Praha - Hradec - Trutnov/Náchod, Brno - Budějovice - Plzeň apod.


DJ Sobieski - 10. 08. 2018 19:51
Pane Pechar. Když už tady zmiňujete nehodu u Eschede, tak těch příčin bylo víc. Rozhodně ne teorie, které zde zmiňujete. Ale špatné servisování a laxní kontroly vad podvozku. Ostatně existuje cyklus dokumentů "Vteřiny před katastrofou", a jeden z dílů pojednává o Eschede. Chronologický sled událostí, detaily, ze kterých mnohdy mrazí, a průběh vyšetřování.

Pokud by existoval vlak Eschede, jsem pro zavedení vlaků Krouna, Studénka nebo Stéblová.

Přesunutím EC 117 Praha do ranní polohy nevyřeší nic. Stádo místenkářů tak pojede Landekem tj změní se akorát číslo, trasa, název popř časová poloha, a ródeo po nástupišti pojede vesele dál.

PD: pokud by vlaky reprezentovaly zajímavost v dané lokalitě, kterou projíždí, nebo významnou osobnost, tak je to daleko lepší, než tyhle tuctovky. Je to daleko lepší a kreativnější, než směrově orientovaný expres nebo obchodní tahy dopravce.
Rosenheim - 10. 08. 2018 17:05
Já neříkám, že železniční doprava je špatná. Já dojíždím z Tišnovska do Brna. Rychlíkem z Tišnova do Brna na hlavní nádraží to dám za cca 25 minut, což bych autem nedal nikdy. Na druhou stranu, ne všude se prostě dá dostat vlakem. A není možné udržovat při životě každou lokálku, která má zastávky 4 kilometry od návsi, když tam můžu poslat nějakou Euro 6 plynovou SORku nebo tak něco. Ten bus může mít v obci i více zastávek, tudíž to bude pohodlnější. Ne každému se totiž chce chodit na nádraží nějakou větší dálku.

Když už jsme u těch silnic - já také zastávám názor, že je lepší, když se náklady vozí po železnici a na kamion se překládají co nejblíž u cíle cesty. Samozřejmě ne vždy to jde. Takto je to i s osobní dopravou. Ideální je, že se prostě z menších vesniček a měst, které nemají železnici, pojede autem (nebo chcete-li autobusem) k většímu městu, kde se přestoupí na vlak. Ale prostě ne vždy to jde a je nutno jet celou cestu autem. No a dálnice prostě nelze zrušit, popř. zpoplatnit Vámi navrhovanou částkou za kilometr. To je blbost. Proč teda Švýcarsko, když má tak výbornou VHD (osobně vyzkoušeno, parádní) ještě dálnice nezrušilo nebo nezpoplatnilo takovou částkou? Proč teda stále mají tak hustou síť různých silnic a dálnic? Ano, je třeba stavět tratě, ale ty vysokorychlostní, ne nějakou lokálku Mochov - Poříčany.

A vůbec, jsme v diskusi o osobních vozech, ne v debatě o infrastruktuře, skončeme to.
Pechar146 - 10. 08. 2018 13:35
K železniční nehodě v Eschede totiž došlo kvůli německé touze po "dokonalosti".

Lokálka, v současnosti vedoucí do Mochova, by nebyla zrušena, ale prodloužena do Poříčan se zastávkami ve Vykáni a Kounicích. Když jsme v tom kraji, tak by vznikly tratě: Kouřim - Říčany, Přelouč - Chlumec nad Cidlinou a Milovice - Mladá Boleslav.

Jízdné by se mírně zvýšilo. Rentabilita musí být důležitá u mezistátních a dálkových vlaků. Finanční výhodnost je hlavně oblíbená výmluva SŽDC právě pro lokálky. Přečtete si tento článek, oni vám to vysvětlí.
Kde vlastně bydlíte?
(já v Karlštejně)
Ale u mně by žádné soutěžení vlaků a autobusů neexistovalo, takže z Florence by byl park...
Možná tak v Japonsku, ale nikdy jsem neslyšel, aby linkový autobus měl záchod...
Jiří - 10. 08. 2018 13:14
Pechar146 ten přímý vůz do Jeseníků z Luhačovic, nebo z Prahy???
pd a jak by jste pojmenoval rychlíky linky R12???cool smiley
Rosenheim - 10. 08. 2018 11:19
Jasný, postavit trať do každýho zapadákova a přitom nechat silnice 1. třídy a dálnice, aby se rozpadaly. Kdy už pochopíte, že individuální dopravu prostě nelze vymýtit? A kdo by proboha pojmenovával vlaky po železničních nehodách??? Co to má za význam? Státu se tohle celé podraží, protože se budou stavět tratě ve velkém, přitom zpět nedostane nic. A co jízdné, to chcete nechat na stávající úrovni? Dokážete si vůbec představit, co tahle sranda bude stát?

Stavět nové VRT ano. Lokálky, co vozí vzduch zrušit (Mochov). A v žádném případě nezavádět mýto ve výši 35 Kč za kilometr. Blbost největšího kalibru.
Pechar146 - 10. 08. 2018 09:39
Stáda turistů na EC 117 Praha mně jsou známa, ale v neděli. Proto mi tento vlak vadí i pro svoji časovou polohu. Chtělo by vyměnit časové polohy tak, aby EC 117 Praha jel v 8:24 z Prahy. Do Bohumína by přijel v 11:55 a do Warszawa Wschodnia by dorazil 16:31. V podstatě by jel o 6 hodin dříve. U EC Cracovia by se časová poloha nezměnila, nyní (od prosince 2018)EC 143 Petr Bezruč taky ne, ale nově IC Landek by se stěhoval na odjezd z Prahy ve 14:24. Nejel by do Žiliny, ale do Bohumína, kde by končil. Za chybné pojmenování rychlíku Praha-Luhačovice se omlouvám, navrhuji tedy název "Buchlov" nebo "Velehrad". Nejednalo by se ale o název všech vlaků na trase, toto pojmenování by nesl pouze nejfrekventovanější rychlík. Ostatní rychlíky by jména neměly. Přičemž na Velehradu nebo Buchlově by jezdila souprava:(odkaz na scifi řazení). Zavést v lázeňské sezoně přímý vůz do Jeseníku ale nezní špatně.
Pojmenovat vlak Praha-Hamburk jako R/EC Stauding(německy Studénka) by bylo přímo německy nelogické(Nehody v Eschede a Studénce spolu příliš nesouvisí). To by byl vhodnější název R/EC Schakwitz (Šakvice). Tam stál za nehodou taky lidský faktor. Mimochodem šotouši by asi šíleli nadšením s německých EC.

Jde ale o to, že by se zavedením železnice byly naopak zrušeny autobusy. Je samozřejmé, že i velmi radikálních oprav by se dočkala většina tratí u nás. Až do dneška jsem opravdu nevěděl, že v odstaveném motorovém voze se musí topit. Já bych předpokládal, že hnací vozidla jsou odstavena a oživují se až před jízdou. Je pochopitelné, že až se vlaky naplní, mohl by velký motorák jezdit pořád.
Mýto by bylo právě tak vysoké. Lidé by začali šetřit a jezdit vlakem. S tím, jak by se hroutila a rozpadala síť silnic 1.třídy a dálnic, by se utěšeně rozrůstala a zvelebovala síť železniční. Jen ve Středočeském kraji by bylo vystavěno nejméně 150 km nových tratí.
Třeba v Krnově by asi měli radost, protože by jim na Revoluční ulici ubylo aut. A lidé, jezdící autem po silnici 1.třídy č.11 by mohli přesednout do rychlíků. Ale i do zastávkových vlaků, na kterých by postupně začaly jezdit elektrické vozy a elektrické jednotky. Na všech tratích by proběhly podobné změny. I například na trase Plzeň - Brno. Byly by snahy zrušit v Jihlavě a Českých Budějovicích úvrať...(přestěhovat v Jihlavě nádraží a v Českých Budějovicích přeložit kolej z Jihlavy na jižní zhlaví...)
pd - 09. 08. 2018 20:01
DJ Sobieski:

Koncepce železnice potřebuje změnu, ale dokud bude na ministerstvu odborník, vymýšlející jeden paskvil za druhým, jako např Rx, RJ, LE, apod, tak bude železnice pro smích

S tím bych i souhlasil, Rx je pro smích, ale že by to bylo něco zásadního, to asi ne. RJ a LE ale není výmysl ministerských úředníků.

Už jen fakt, že Rx R18 Praha - Luhačovice jedou mezi Českou Třebovou a Olomoucí non-,stop, a Expresy ex2, které jsou obecně vyšší level zastavují v Zábřehu, Mohelnici a Července, může vymyslet jen totální pablb.

Kdyby se ty expresy taky jmenovaly Rx, taky by to bylo v pořádku? Jinak to střídavé projíždění jako takové není až tak blbý nápad, jenom k tomu trochu nesedí ty kategorie Ex/Rx, což je ale podle mě jen podružný detail, navíc snadno řešitelný.

Nemluvě o zbytečném a násilném ztuctovávání a primitivizování názvů vlaků jako Slovácký, západní, jižní expres a podobné zvěrstva.

Náhodou, mě se to líbí. Jednotný název, jednotná trasa, jednotný jízdní řád, jednotné služby, jednotná souprava (samozřejmě v rámci možností, prostor pro zlepšování tu stále je). Pořád lepší Jižní expres než Josef Seidl nebo Váša Příhoda, tyhle jména asi málokomu něco řeknou. Názvy vlaků nejsou jen nějaká příkrasa pro zatraktivnění spoje. Jak by to taky pouhý název zatraktivněl, když vagóny jsou stejné, doba jízdy je stejná, služby jsou stejné. Jména vlaků mají sloužit k orientaci cestujících a to se tady podle mě povedlo docela dobře. Já bych byl pro rozšíření, např. všechny Ex1 bych pojmenoval Ostravan, Ex2 Valašský expres, R5 Krušnohor a R8 třeba Moravan.
Anonymní uživatel - 17. 12. 2009 17:20
Napadlo mě založit toto téma, kde by jsme mohli diskutovat o tom, jak by jste provedli rekonstrukce (nejen) starších vozů ČD. Teď nemám na mysli příspěvky typu "udělal bych dalších 100 Bpee" nebo tak nějak, ale mám na mysli skutečné návrhy, můj vlastní př.:
Rekonstrukce vozu B na rychlíkovou variantu Bdee v mém stylu :)
-Takže vyměnil bych staré lavice v těchto vozech za upravené sedačky, známé např. z vozů 043
-Dosadil bych CZE (a tedy i zásuvky, stačily by 2 do každého kupé) a odstranil dynama (nebo dynamo, teď nvm kolik jich má jeden vůz)
-Nové obložení, pokud možno ve stylu Najbrtího interiéru, kdy se případné poškození dá jednoduše opravit, volil bych ovšem poněkud méně chladné barvy...
-v krajních oddílech bych ponechal pouze jednu řadu sedaček a na stěnu přilehlou k představku bych namontoval držáky na kola.
-Zrušil bych obě umývárky, jednu bych "vykuchal" a zřídil tam odkládací prostor pro průvodčího a druhou bych zrušil úplně a nechal bych místo ní prázdný prostor, třeba pro kočárky (tento představek by mohl být z venku označený poktogramem, aby maminky věděly kam mají jít :) )
-upravil bych podvozky po vzoru rekonstrukcí, kterými prošly vozy Bee272 v letech 96-99 (tuším,že to bylo na verzi Görlitz Va, ale nevim jistě)

Tak a kritizujte můj návrh, ale hlavně představujte ty své ;)



Upraveno 3krát. Naposledy upravil Sova (17. 12. 2009 17:22).
Strana: 1 z 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **    **   ******    ********   **     **  **     ** 
 **   **   **    **   **     **  **     **   **   **  
 **  **    **         **     **  **     **    ** **   
 *****     **   ****  **     **  **     **     ***    
 **  **    **    **   **     **  **     **    ** **   
 **   **   **    **   **     **  **     **   **   **  
 **    **   ******    ********    *******   **     ** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.