Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Osobní vozy
Strana: 1 z 8 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující
Téma:
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších vozů ČD   (185 Příspěvků)
Jiří - 20. 06. 2018 22:08
Ony se otevírají madly, ale pro budoucí použití by byly vhodnější tlačítka. No ideální řazení pro IC, EC bych si představoval:
1. Amz 138 - oddíly "Business" by se přejmenovaly na "Premium First Class"- nejvyšší tarifová třída, oddíly s 6 sedadly-First Class +, koberce červené jako v Ampz 143, na podhlavníky sytě červená model jako v ÖBB Business [www.vagonweb.cz]
2. Ampz 143 – vůz půl na půl, jedna polovina Borcad Excellent- Premium First Class , (stejná jako u oddílů s 6 sedadly-Amz 138), druhá polovina stejná sedadla jako teď-First Class- možnost jízdy s dítětem do 15 let! Ve třídách First Class + a výše zákaz cestování s dětmi.
3.WRmee 816- jídlo se donáší na místo pouze v First Class a výše! Ostatní cestující jí výhradně v jídelním voze!
4.Bmz 230-Ekonomy
5.Bmz 230-Ekonomy
6.Bdmpee- upravit, na verzi s kioskem a jeden krajní oddíl-velkoprostor, druhý uprostřed ulička, na stranách háky na kola, s možností uzamčení, pokud by bylo potřeba tak i oba krajní oddíly
7. Bhmpz 228-Ekonomy
8. Bhmpz 228-Ekonomy
Ve všech vozech 2. třídy unifikovat potahy, to samé v první. Do těchto vozů nainstalovat pokud možno co nejsilnější a nejstabilnější Wi-Fi, také palubního portál něco podobného jako zavádí TVS/SW-zdarma. Poté zdarma pro 2.třídu lahvičku vody a jeden kus libovolného denního tisku. V rámci úspor pouze na vyžádání v kiosku. Takto bych si představoval ideální skladbu vozů pro EC,IC,RX...
Shiri - 20. 06. 2018 00:30
Pepa: Bohužel, trasy, které businessmani využívají, nemají až takový potenciál, protože na dlouhé trasy vlak konkurovat nemůže nikdy a na střední a krátké zase letadlo nemá takové výhody, hlavně u spojů centrum-centrum. 1. třída v letadlech, ikdyž se o ní hodně hovoří, není o tolik pohodlnější než jedníčka ve vlacích, zejména pokud vezmete sleeperety. Podobnosti jedníček a dvojek ale jistým problémem jsou, domnívám se, že pro nové jedníčky by nejvhodnějším řešením, vzhledem k radikálnosti rozdílu oproti ostatním vozům, měla být novostavba vozu, ne rekonstrukce. Pokud jde o Váš návrh, podle mně není vhodný. Důvodem je podobnost jedníček a dvojek a myslím si, že by třídy měly být pokud možno co nejrozdílnější, i pokud jde o uspořádání vozu. Velkoprostor a klasické kupé bych považoval za standard a něco "extravagantnějšího", jako privátní salönky jako "prémium". Další menší komplikaci by pak představovalo řazení do dálkových vlaků, které by měly i jídelní vůz. V takovém případě by měl být tento speciál někde na pomezí druhé a třetí třetiny vlaku, aby poskytl některé služby jídelního vozu, byť v omezené míře, i cestujícím hlouběji v soupravě, jelikož jídelňáky jsou typicky řazeny u první třídy, tedy na okraji. Vedení vozu, nebo jeho části, coby prémiové třídy by si pak vyžádalo procházení vozem a to je věc, kterou bych ve vozech vyšší třídy, pokud by se nejednalo o uspořádání s uzavřenými oddíly a postraní chodbičkou, viděl jako nežádoucí.
Taky by měla být, pokud jde o soupravy, co nejvíce omezováno rušení cestujících průchodem, tudíž vozy by měly být k sobě řazeny kolem jídelního vozu jakoby zrcadlově. S použitím současných vozů bych tudíž viděl spíše něco takovéhohle
*ČD Ampz 143:2018***+
*ČD Amz 138:2018***+
*ČD WRmz 815:2018***+
*ČD Bmz 245:2018***+
*ČD Bmz 245:2018***+
*ČD Bmz 245:2018***+
*ČD Bdmpz 227:2018***+
*ČD Bdmpz 227:2018***+
*ČD Bdmpz 227:2018***+
*ČD Bhmpz 228:2018***+
V takovéto soupravě by přestavěný číňan byl vřazen mezi třetí a čtvrtý vůz od konce soupravy.
Co bych využil jako základ pro vyšší třídu by mohlo být beerko, jako jedna z variant. Co nejkomfortnější sedačky okolo kulatého stolu, šest míst na kupé, odhadem čtyři až šest takovýchto salónků na vůz. Cílem takovýchto vozů by mělo být poskytovat cestujícím možnost připravit se na jednání. Ale to je jen jedna varianta a viděl bych velice rád i odvážnější věci. Klíčovým faktorem pro přilákání businessmana tudíž není ani tolik pohodlí při cestování, jako spíše pohodlí k práci, třeba i v týmu, což přináší úsporu času, což mně přivádí k...

Strašidlo: Zvyšovat rychlost na 200 je pitomost, protože to prodraží jízdné. nemáme na to vozy, ani lokomotivy, nemluvě o tom, že "ta naše republika je tak srandovně malá, že to přejedete za půl dne celý", jak by řekl Donutil. Pokud by se něco mělo udělat strany tratě, je to zdvojkolejnění hlavních tahů (a Brňáci mně zastřelí za Jihlavku). VRT zdraží cestování, což povede k odklonu od železniční dopravy k silniční. Bohužel, český člověk je mimořádně citlivý na cenu služeb, což poněkud omezuje možnosti zrychlování dopravy a proto se ve svém původním komentáři vyslovuji pro delší soupravy, nikoliv více rychlejších. Neopomeňme taky fakt, že například Praha - Brno už teď je za ideálního stavu na obou dopravních tepnách srovnatelná jízdní dobou! Nemluvě o faktu, že železnice je spolehlivější. Můj cíl je nahnat lidi na Indicky levnou dopravu s Německou kvalitou provedení a množstvím doprovodných služeb pestrým jak Francouzská kuchyně. To nejde financovat rychlostí, ale jedině objemem. Před nějakými pěti roky, mám ten dojem, na želpage byl článek, který tvrdil, že drtivá většina příjmů drah byla z vnitrostátní dopravy, takže spíš, než na vyšší rychlosti bych se zaměřil na vyšší kapacitu souprav a nižšší cenu pro masového cestujícího a skutečně prémiovou první třídu, cenově ale stále nižší, než businessclass v letadle se srovnatelnými službami navíc. Uznávám, že něco takového je velmi ambiciózní požadovat.

Jiří: Ano, tak nějak bych si to představoval. Chtěl bych se ale zeptat, ony existují číňany jen s manuálem? Tady v IDS-JMK jsem zatím viděl jenom již vybavené tlačítkem, byť s rychlým pohybem dveří (systém z dob ČSD, co já vím)
pd - 20. 06. 2018 00:12
Konkurenceschopnost železnice... asi se tu všichni shodneme, že česká železnice je spíše konkurence neschopná, než schopná, ale nemyslím si, že řešením je zavádět nějaké další služby či vyšší třídy.

Železnice bude konkurenceschopná, až:
1) bude rychlá (pokud možno na dané trase nejrychlejší ze všech pozemních druhů dopravy)
2) bude jezdit často
3) bude jezdit spolehlivě (tzn. ne že při každé druhé bouřce bude ochromená polovina republiky)
4) a to za zachování konkurenční ceny
Dokud to nebude splňovat, tak nepomůžou ani trafiky, ani kiosky, ani co já vím třeba wellness ve vozech...

Abych se vrátil k Bdmtee, tak můj návrh:
U části vozů s určením i nadále převážně pro osobní vlaky bych upravil interiér po vzoru Bdmtee266, tzn. zvětšení rozteče sedadel a částečně uspořádání za sebou, avšak s jiným typem sedadel (hlavně žádný BorCad nebo MSV Interier). Jedno z nejpohodlnějších regionálních sedadel, které jsem v poslední době viděl, je toto.

V budoucnu v regionální dopravě už asi nebude využití pro všechny Bdmtee, takže zbylou část vozů bych rekonstruoval pro použití v dálkové dopravě. Tj. kromě lepších sedadel také dosazení klimatizace atd. Dalo by se využít toho, že Bdtmee má široké dvojdílné dveře, tzn. možná část vozu vyhradit pro kola.

Špatný není ani nápad přestavět část vozů na řídící vozy.
Pepa - 19. 06. 2018 22:19
Shiri: Váš návrh na využití Bdmtee je rozhodně velmi zajímavý.

Trochu jsem se zamyslel nad vaší úvahou o konkurenceschopnosti železnice, a napadlo mě, že nějaké cestující by mohly nalákat výrazně pohodlnější vozy než současná 1. třída na EC - konkrétně jde o ty businessmany, kteří běžně cestují letadlem v nejvyšší možné třídě. Takže by se ČD mohlo vyplatit do těch vašich Bdmtee s kioskem do krajních oddílů dát třídu 1+ s 6 nebo 8 sedadly BorCad Excellence s dotykovými obrazovkami, kde by cestující měl možnost si ze středové části objednat občerstvení, které by mu poté bylo donešeno až k sedadlu.

Ideální by bylo dát na jeden konec klasickou 1. třídu, poté středový bistro/kiosek oddíl a na druhý konec třídu 1+ a v soupravách vozy řadit na konec(začátek) vlaku s třídou 1+ ve směru jízdy dozadu(dopředu), aby přes ni nerajzovali cestující z 2. třídy směřující do kiosku.

Jako takové standardizované řazení vlaku EC si pak dovedu představit 6x Bmz + Bhmpz + Bdmpz + WRmz + Ampz + "Armpz"
Jiří - 19. 06. 2018 16:26
No bylo by dobré alespoň na tak dlouhých trasách jako je např. R12 apod. třeba z vozu Bdmtee ze středního oddílu udělat kiosek na potraviny, občerstvení, noviny, kromě alkoholu aby se ty vozy tak rychle nezničily! A pokud možno za rozumné ceny. Ale aby to prodávaly ČD a né třeba JLV. Dále výměna oken v každé části po každé straně dvě výklopná okna v horní pětině. Opravit, nebo vyměnit podvozky, protihlukovou izolaci, seřídit dveře popřípadě je upravit nebo vyměnit aby byly ovladatelné tlačítky, decentně světle hnědé obložení, sedadla BorCad Genio jako v Interpanteru, ale v horní části modrá kožená pro případ promaštění! Použití na EC,IC,Rx a dlouhé R.
Strašidlo - 19. 06. 2018 12:22
Důležité je, aby v česku alespoň na tratích: 010+011, 090+091, 098, 170, 171, 179, 196, 220+221, 250, 260, 270, 300, 320 a 330 byla rychlost alespoň 200. Poté můžeme mít všude vozy Amz, ABmz, Bmz, WRmz, Bdmpz, Bhmpz (v některých Bdmpee upravit interiér na Bdmpz a vyměnit podvozek) atd. Na hlavní tratě, kde jezdí vlaky R, Rx a Ex bych také zvýšil rychlost na 160.
Shiri - 18. 06. 2018 23:54
DJ Sobieski: Tož, mně by nevadilo, dobíjet se o trolej, hlavně po probděné noci, ale nevím, jestli by Indicko-Pákistánská metoda dopravy u nás prošla :D
Ale se vší vážností, železnice má problém, nemůže přitáhnout lidi kvůli své neflexibilitě, se kterou nehne. Jak tento problém řešit? Můžete nabídnout něco navíc, co jiný způsob dopravy nenabízí a/nebo ještě lépe, nabídnout nemůže a zároveň co může alternativa nabídnout a vy také, nabídnout musíte, protože pokud to neuděláte, setrvává důvod pro využití alternativy.
Čínany jsou špatně navržené vozy, ale stále umí 160, na čemž jde stavět a pak si můžete položit otázku "k čemu by šly využít, když v přepravě cestujících jako dominantní typ vozu selhávají?", časem dojdete k nutnosti rekonstrukce a z nevýhody se stává výhoda, protože z něj můžete udělat atyp, poskytující některé služby navíc, a využít jej ve skladbě souprav podobně, jako koření při vaření. Málo, ale dotváří celkový efekt, který může přivést cestující.
Příklad: V autobusech svážející pracovníky do firem se dá najít alespoň jeden plátek novin (poskytuje je objednatel spoje), co v tomto smyslu nabízí železnice? Nic. ČD pro Vás není dostatečně dostupné, nemluvě o tom, že jde spíš o poloodborné čtení, ne něco, co by zajímalo paní Proškovou, která jede montovat počítače (třeba) na dvanáctihodinovou směnu u pásu, ta sáhne spíš po bulváru, nebo studenta Michala, který, protože studuje ekonomii, koupí Hospodářky... Vůz, který by takovouto službu poskytoval notně chybí a takový vůz potřebujete, protože potřebujete základnu pro poskytování těchto služeb, proto jeden na soupravu, ať už dálkovou nebo, jako v tomto případě, lokální stačí. V dálkové dopravě by mohl být jeho efekt ještě větší, protože cestující potřebuje zabít víc času.

Barmana s ginem v tom voze mít nemusíme, ten se veze v jídelňáku s obsluhou nahoře bez. :D O popcorn se ucházejte u barmana.

A proč bych vyráběl další kinovůz, když ho už máme?

Pokud jde o omezování počtů cestujících ve voze ve prospěch kol případně polic, to jsou dorbné úpravy vozů, které přidávají velikou dodatečnou hodnotu přepravě po železnici, spojené je to hlavně s demografickým vývojem a posunem preferencí ohledně životního stylu a vzdělanosti (vzdělanější lidé jsou mladší, demografický vliv; vzdělanější lidé vyhledávají častěji zdravější životní styl, vliv vzdělání > častěji jezdí, ba i dojíždějí do práce, na kole), klasická zavazadla se zmenšují, protože spoustu věcí můžeme koupit v místě, kde se hodláme zdržovat, obzvláště, když v destinaci hodláme trávit mnohem víc času, jenže na tokovou cestu spíše využijeme individuální, nebo leteckou dopravu, takže nepotřebujeme plnohodnotnou DSku, ani BDsku, nebo alespoň ne, pokud nehodláme poskytovat další doplňkové služby, jako bývával ČD kurýr. Je to důvod pro vyřazení třídy vozů? Ne, je to důvod pro rozšíření portfolia poskytovaných služeb a aktivaci těchto vozů. Zejména dálkové linky na letiště mají v tomto směru jistou využitelnost, protože tyto vozy můžou poskytovat služby pro letiště, ale taky umožní cestujícímu, který potřebuje převést něco objemnějšího, například lyže, se svým nákladem ve voze nepřekážet a může svůj "náklad" odbavit téměř stejně jednoduše, jako autem.

Problém InterPanterů není roztříštěnost jako taková, ale roztříštěnost tříd konkrétně. Pokud by to nebyly třídy, ale různé služby, nebyl by to problém. Jednotky jako takové pak mají problém s doplňováním nových služeb. Pokud máte vozy klasické stavby, každý uzpůsobený na jednu, nanejvýš dvě doplňkové služby, můžete je vzájemně kombinovat a lépe přizpůsobit nabízené služby individuálně každé trati, na kterou soupravu pošlete s tím, že pokud Vám souprava přejíždí mezi různými charaktery tratí, není problém poskytnout specifické služby pro obě trati v jedné sourpavě. Tohoto dosáhnete u jednotek jen jejich spojením, jenže služby poskytované jsou tak fyzicky oddělené a přestoupit pak jde jen ve stanicích, což limituje synergii poskytovaných služeb napříč soupravou, nemluvě o možném dublování některých služeb.

Podtrženo, sečteno. Pro železnici potřebujeme dva základní faktory, aby se stala konkurenceschpnější, rozšířit portfolio poskytovaných služeb, viz nové koncepty vozů, lépe optimalizované vozy (proto je tenhle thread dle mého názoru důležitý, jen by ho měli vést i odborníci z oboru), a delší vlaky, kvůli využití komparativní výhody kapacity soupravy. Dále přehodnotit využívání jednotek vs souprav klasické stavby, protože jednotky neumožňují takovou flexibilitu poskytovaných služeb, než soupravy klasické stavby, v lokální dopravě i s řídícím vozem, tedy pseudojednotkou. A proč chci v číňanech EC standard sedaček, přípojky na 220, Wi-Fi, solidní stolky a mobilní trafiku? Protože ty vozy mají vlastnost, na které lze stavět. Mají dobrý Vmax, který by šlo využít ve více aplikacích a proč právě trafika? Protože střední oddíl by šel poměrně jednodušše přestavět a jídelňáky máme lepší. V okrajových oddílech navíc kvůli dveřím musí sedět cestující.
DJ Sobieski - 17. 06. 2018 19:02
Shiri: nezapomeňte tam nasolit ještě velkoplazmovou obrqzovku s diaprojekcí, mašinu na popcorn, barmana, co míchá martini s Ginem...

Nic proti ničemu, ale rovnou z toho udělejme služebák a lidi si sednou na střechu. Stačí bohatě to očesávání prostor míst k sezení, jako Bd264, Bdtee276, Bdmpee233, Bdoee231 a IPéčka 660, kde je ten interiér rozzfrcanej. A na chodbičce automat s občerstvením, místo toho, aby se tam dalo dát kolo, nebo sklopné sedačky.
Jiří - 15. 06. 2018 18:46
Zajímavá úvaha!????
Shiri - 14. 06. 2018 23:10
Čínany bych radši viděl pomalu vyšisované mimo. Koncepčně to jsou zajímavé, ale pro potřeby klasické přepravy špatné vozy. Co bych já rád viděl, je přestavba několika vozů do takového standardu, který by umožnil jejich řazení i na ECčkách, či spíše na ICčkách a Expresech, možná rychlících. Ve středním odddílě by měl být informačním kiosek s novinami, časopisy, informacemi ČD (ale lépe všech dopravců i mimo koleje, zejména, pokud by po dostavění pražského letiště vlak zajížděl i na něj), studeným občerstvením (bagety, lahvované pití a podoběně), případně i mapami a podobně. Maximálně 1 vůz na soupravu.
Pepa - 10. 06. 2018 22:20
Myslím, že vozy řady Bdmtee mají ještě v regionální dopravě co říct, a když budou muset skončit na S3 v IDS JMK, ČD je určitě využijí jinde, např. by se daly využít pro vrstvu spěšných vlaků PID. Proto by si zasloužily nějakou tu modernizaci, spočívající třeba v:
- dosazení zásuvek 230 V a USB 5 V
- dosazení uzavřeného systému WC
- dosazení audiovizuálního informačního systému (hlášení, vnější LED panely, vnitřní LED a LCD panely)
- výměna sedadel za sedadla Borcad Regio+
- výměna obložení interiéru a podlah
- ovládání dveří tlačítky
- dosazení klimatizace
- dosazení rozkládacích stolků
- přestavba části vozů na řídící vozy (Bfdmtee)

Po takovéto modernizaci by vozy Bdmtee v soupravách s Bfdmtee a el. lokomotivou mohly pomoci posílit dopravu na linkách PID dokud ČD neseženou nějaké nové elektrické jednotky, například konceptu D-DART.
dragoner_online - 09. 06. 2018 11:13
A co třeba novej vůz BRcdmpz (číslo si vyberte vi) rekonstrukce z vozu Bdmtee protože k čemu jsou? hlavní co by tam mnělo být
-1 Wifi zásuvky 230v a USB
-2 5 háků na kola
-3 žádné kupé
-4 sedadla upravená na lehátká
-5 bistro s místy pro sezení
-6 vakuový WC
-7 sprcha a WC pro personál v Bistru
-8 minibar
-9 počítače ukazující cestu, čas do příjezdu
Strašidlo - 03. 06. 2018 08:33
Baal (ABee372): A nešlo by zařídit aby tento vůz splňoval úmluvy ny mezinárodní provoz => ne ABee372 ale ABee340? Ale je to dobrý nápad
Jan Botek (BDshz): To samé. Proč BDshz466 a ne rovnou třeba BDshz446.
Pro všechny: I když jsem strašidlo, nebojte se mě a TYKEJTE mi.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Strašidlo (05. 06. 2018 19:24).
pd - 01. 06. 2018 16:28
Strašidlo: tady v těch návrzích se vždycky klade důraz na "prkotiny" typu dosazení zásuvek, wifi, CZE... Zkuste se nad tím ale trochu zamyslet i z technického hlediska. Když chcete vůz BDs přestavět na BDsmz o délce 26,4 m, tak to znamená, že ho musíte nějak prodloužit o 1,9 m. Jak? Rozřežu ho napůl a dovnitř navařím prodloužení skříně? A taky nezapomeňte, že vozy o délce 24,5 m jsou širší než můžou být vozy o délce 26,4 m. Takže bych ho musel rozřezat ještě i podélně, ubrat 6 cm na šířku a znova svařit. Obávám se, že taková rekonstrukce by byla složitější a dražší než novostavba nového vozu.

Baal: k dokonalosti tomu schází ještě Business class (aspoň 2 místa) a uvažoval bych i nad umístěním nějakého menšího bistro oddílku grinning smiley
Strašidlo - 01. 06. 2018 15:15
Mě napadlo všechny BDs přestavět na BDsmz (číslo třeba 440 je to jedno). Bylo by tam 6 kupé po 6 místech (pro ty kdo neumí počítat 36 míst a zbytek zavazadlový prostor. Délka 26.4 m (26400 mm). Rekonstrukce: dosazení CZE, zásuvek na 230, odstranit dynamo, klimatizace, případně i Wi-Fi a USB port na dobíjení.
Shiri - 28. 05. 2018 19:04
Baal: Kurňa, chlape, nedávej jim nápady! ČD jsou schopné to zrealizovat!
Baal - 28. 05. 2018 01:53
Když už tak trocha srandy s 810 :D
DJ Sobieski - 28. 05. 2018 01:12
Jak chcete vybavit 809/810 plošinou pro vozičkáře, když nástupní prostor není pro invalidní vozík dost široký... Kapacitně to není možné. Leda nástup cestujícího a pomocí, a vozík složit při nástupu. Ale je to dost nepraktické. Rozšíříme li nástupní prostor pro invalidy na vozíku vč úpravy nástupních dveří, musíme ubrat místa na sezení. Jediná alternativa je Bdtax782/785.
Jitka - 27. 05. 2018 23:09
Všechny motorové vozy 809/810 navrhuji dovybavit informační tabulí (např. [youtu.be]) a nějakou plošinou pro vozíčkáře a případně nějakými vodícími signály pro nevidomé.
DJ Sobieski - 24. 05. 2018 01:57
V zásadě by stačilo dát WC na oba konce ABpee347, zvlášť pro 1. tř a pro 2. tř. než to řešit stylem 2+0.

Větší pozornost bych věnoval spíš vozům Bdpee231, kde je přehnaně velký představek a prostor na úkor místa k sezení a uprostřed salónu ten nesmysl na velké věci.

Jednotky 660-662 bych kompletně překopal koncepci ibteriéru. Sjednocení jedničky tj vyhrazení celé části vozu pro 1.tř a oddělení od dvojky. Odstrabění fotobuňky průchozích dveří a návrat k tlačítkovému otevírání průchozích dveří. Vyhrazení místa pro cyklo/kočárek pouze na jednom místě soupravy. Odstranění automatů na občeratvení a využití místa smysluplněji např cyklo háky, sklopná sedačka, či něco jiného.
pd - 23. 05. 2018 20:44
Ještě k těm dřívějším návrhům:

BDshz (Jan Botek): v zásadě by to šlo, akorát když tam není místo pro vozíčkáře, tak je tam zbytečné to velké wc uprostřed. O to by se dal rozšířit prostor pro kola nebo zavazadla. Ve služebním oddílu už myslím nemusí být ty vystouplé okna.

ABbdgee (Handzídček): nenapadá mě žádná výhoda toho uspořádání 3:0 (snad jen, že se tam dá lehnout). To už je fakt lepší klasické kupé nebo velkoprostor 2:1. A proč takový multifunkční vůz typu vše v jednom (1. tř. + 2. tř. + kola + služební oddíl)? To snižuje možnost využití takového vozu. Lepší by byla jen kombinace 1. + 2. třídy, ale žádné kola a bez služebního oddílu (to je lepší mít v kombinaci pouze s 2. třídou).
pd - 23. 05. 2018 20:17
Jako náprava největších nedostatků toho nepodarku ABpee je to jednoznačně posun správným směrem. Možná bych ještě otočil jednu řadu sedadel, aby vznikly ještě další místa s velkým stolkem.
Kdyby to byl návrh nového vozu, tak tam by to šlo vyladit líp.

Technická poznámka: ta skříň naproti držákům na kola není CZE, tam je jenom ovládací panel. CZE je v kontejneru pod vozem.
Baal - 22. 05. 2018 20:32
Ono já jsem to dělal jako předělávku současného Low Costu v první třídě s minimálním zásahem. Zvažoval jsem záchody dát k jedničce, ale to by pak lidi ze dvojky šmejdili přes jedničku.
Jiří - 22. 05. 2018 20:03
No záchod by měl být co nejblíže 1. třídě. Tak to by asi nebylo dobré řešení, aby cestující vyšší kategorie musel procházet dále, než je nezbytně nutné.????
Shiri - 22. 05. 2018 14:57
Baal: Zajímavá úprava, v zásadě s ní souhlasím, jenom bych udělal tyto změny:
1. přípojky na 220 pro každé místo bez ohledu na třídu (notebooky dost často vozí studenti a ti jedníčkou nejezdí)
2. oddíly oddělit raději přepážkou s imitací dřeva, nebo jiným neprůhledným odolným materiálem, bojím se tady rozbití skla.
3. v první třídě zrušit okrajovou řadu sedadel na straně konce vozu, nahrdit policemi na objemná zavazadla
4. Přesunout představek na kola ke druhé třídě a celou koncepci o toto posunout, pokud je to možné (zamezení zbytečného procházení cestujících vozem)

Takto upravený vůz si umím velice reálně představit jako jedníčku na trase Brno - České Budějovice - Plzeň, nebo, v případě, že by se udělala jedníčka v kupé variantě, i jako přímé vozy na jiných rychlících, pokud by se kvůli kapacitě trati musely některé dálkové soupravy spojovat.
Sova - 17. 12. 2009 17:20
Napadlo mě založit toto téma, kde by jsme mohli diskutovat o tom, jak by jste provedli rekonstrukce (nejen) starších vozů ČD. Teď nemám na mysli příspěvky typu "udělal bych dalších 100 Bpee" nebo tak nějak, ale mám na mysli skutečné návrhy, můj vlastní př.:
Rekonstrukce vozu B na rychlíkovou variantu Bdee v mém stylu :)
-Takže vyměnil bych staré lavice v těchto vozech za upravené sedačky, známé např. z vozů 043
-Dosadil bych CZE (a tedy i zásuvky, stačily by 2 do každého kupé) a odstranil dynama (nebo dynamo, teď nvm kolik jich má jeden vůz)
-Nové obložení, pokud možno ve stylu Najbrtího interiéru, kdy se případné poškození dá jednoduše opravit, volil bych ovšem poněkud méně chladné barvy...
-v krajních oddílech bych ponechal pouze jednu řadu sedaček a na stěnu přilehlou k představku bych namontoval držáky na kola.
-Zrušil bych obě umývárky, jednu bych "vykuchal" a zřídil tam odkládací prostor pro průvodčího a druhou bych zrušil úplně a nechal bych místo ní prázdný prostor, třeba pro kočárky (tento představek by mohl být z venku označený poktogramem, aby maminky věděly kam mají jít :) )
-upravil bych podvozky po vzoru rekonstrukcí, kterými prošly vozy Bee272 v letech 96-99 (tuším,že to bylo na verzi Görlitz Va, ale nevim jistě)

Tak a kritizujte můj návrh, ale hlavně představujte ty své ;)



Upraveno 3krát. Naposledy upravil Sova (17. 12. 2009 17:22).
Strana: 1 z 8 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **      **  **    **  **    **  ********   **     ** 
 **  **  **  **   **    **  **   **     **  **     ** 
 **  **  **  **  **      ****    **     **  **     ** 
 **  **  **  *****        **     ********   **     ** 
 **  **  **  **  **       **     **          **   **  
 **  **  **  **   **      **     **           ** **   
  ***  ***   **    **     **     **            ***    

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.