|
 |
|
 |
|
 |
Téma: |
 |
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších osobních vozů ČD (729 Příspěvků) |
 |
|
Strašidlo - 25. 01. 2019 19:31
|
|
|
A/B/AB/BDsz se mi nelíbí. Mi se líbí klasické Bee238. A tak bych pokračoval dál. Zkrátka bych všechny Bee272/273 předělal na Bee238. Od každého bych jeden nechal jako historický vůz a označil ho jako pokus o kombinování obyčejných kupé a velkoprostorového oddílu.
|
|
|
|
|
|
Pechar146 - 25. 01. 2019 09:44
|
|
|
A ty (A)Bz se ti líbily?
Židé jedoucí do Osvětimi na tom byli hůř - jeli dobytčáky bez sedadel.
Zajímavé je, že dva lidi ho používají jako každý jiný.
Pouze jeden ale pochopil Btu a ADsu - jde o úzkorozchodné vozy. Fialovo-bilý vůz VZ je pro vězně...
|
|
|
|
|
|
Rob193 - 24. 01. 2019 22:44
|
|
|
Btm656 mi přijde jako úplná blbost. Mám pocit, že jsi dřív zmiňoval, že by se jednalo o vůz pro místenkáře. A to je ta věc, co nechápu, proč by měl člověk s místenkou mít nejhorší vůz v celém vlaku?
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 24. 01. 2019 19:57
|
|
|
Až na pár vozů to ujde, část vozů je podobná té mojí, jen je rozdíl v číselném označení. Těch pár vozů: idiotský Btm656, který není dobrý ani na vození Židů do Osvětimi. Dále vozy Bz, Az, ABz, BDsz, ABtz, Btz a to je (snad) všechno.
|
|
|
|
|
|
Pechar146 - 24. 01. 2019 19:08
|
|
|
A naopak - tady máte tabulku mojí. Je to pouze první část, druhá část budou motorové vozy a elektrické jednotky. Vozidla, která nejsou v databázi sci-fi, budou v nejbližší době vytvořena.
|
|
|
Přílohy:
Pechar146 - vozidla část 1.pdf (65.2 KB)
|
|
 |
|
 |
|
Pechar146 - 24. 01. 2019 17:06
|
|
|
Já osobně je dělám v Malování
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 24. 01. 2019 15:55
|
|
|
Pechar146: Já jsem tu tabulku udělal v Excelu (jako každou jinou) a potom jsem ji uložil na Disk Google. Pak jsem tabulku otevřel (Google to otevírá na stránce "Tabulky Google"), doladil detaily, nechal jsem vytvořit odkaz a vše hotovo. Mě by zas zajímalo, v čem děláte vizualizace vozů. Jenom mimochodem, mám i základy C# a HTML
Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (24. 01. 2019 15:56).
|
|
|
|
|
|
Pechar146 - 24. 01. 2019 15:39
|
|
|
Kde se ty tabulky dělají?
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 24. 01. 2019 13:58
|
|
|
Tak pánové tady je slibovaný odkaz [ docs.google.com]
Můžete jen komentovat a budu rád když budete komentovat.
|
|
|
|
|
|
Baal - 20. 01. 2019 10:22
|
|
|
Re Pd:
U ABpee je rozteč 1300mm, k tomu nepohodlný sedačky a jediná zásuvka pro 4 lidi a je to předkládáno jako první třída. Bmz má 4 zásuvky na kupé, pohodlný, polohovatelný křesla a rozteč mezi sedadly tam je 1550mm.
Je to sice nouzovka, ale rozhodně lepší než ABpee a rychlejší než nějaká novostavba.
Ono když vezmu klasický ABmz346 tak tam se také sedačky liší především rozdílným potahem, ale to by musela být jednička něco jako busines v railjetech aby byl patrný rozdíl od Bmzet, které jsou na druhou třídu přinejmenším nadstandardní.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baal: u ABpee vadí, že rozteč sedadel neodpovídá 1. třídě a u přeznačených oddílů v ABmz z Bmz by to nevadilo? Já vím, že to takhle dělá Alex nebo třeba GySEV a dokonce i DB. Ale to ještě neznamená, že by to tak měli dělat všichni 
|
|
|
|
|
|
DJ Sobieski - 15. 01. 2019 19:26
|
|
|
Vláčky: Jednotky 460/560 sice nejsou nízkopodlažní, což je opravdu negativum. Celkově budí dojem zastaralého konceptu, ať už hovoříme o typu podvozku, hluku, a žádné vyhrazené prostory pro kola/invalidní vozíky apod. Ale i to by se dalo vyřešit. Mně se na 460 líbí naprosto autentický nezam3nitelný zvuk motoru (zapnutí/vypnutí) a i jízda je úžasná. Mezi hudebníky si jednotka vysloužila přezdívku "zpívající panťák" pro svůj charakteristický zvuk rozjezdu/dojezdu. Na 460 nedám dopustit.
Baal: Myslím, že Bmz234(Bmee234 je ex rakouský Bmz51 a novější Bmz jsou rovněž Bmz61, nikoli Bmee.
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 15. 01. 2019 16:59
|
|
|
Já vám někdy dám odkaz na tabulky rekonstrukcí vozů podle mě. Dneska to asi už nebude, ale ve čtvrtek ráno to můžu slíbit.
|
|
|
|
|
|
Pechar146 - 15. 01. 2019 14:02
|
|
|
A úplně nejlevnější by bylo je prodat nebo vyměnit(třeba s MÁV za Bpm, které by pak jezdily Bmz234)
V příloze je obrázek vozu Bpee247 - přestavba na velkoprostorový vůz 2.třídy s 80 místy k sezení určený pro mezistátní vlaky...
|
|
|
Přílohy:
Bpee247.png (3.3 KB)
|
|
 |
|
 |
|
Baal - 15. 01. 2019 11:27
|
|
|
Ono levnější řešení by bylo ty ABpee prostě nechat bejt a přeznačit na dvojku, nebo dát tam kam patří, tj. osobní vlaky s řídícím vozem sysel, tuším, že pro to bylo i stavěný.
Místo ABpee by šlo udělat hnedka několik verzí, opět to podrobněji popisuju na jedn1cka.webnode.cz/ostatni-vozy2/
Ale ve zkratce vzít Bmzeto (ex rakouský Bmee) a 5 kupat po vzoru Alex expresů do Mnichova prostě přeznačit na jedničku, když to může jezdit na expresech do Mnichova, tak proč by to nemohlo sloužit místo těch hrůz ABpee.
Ty vagóny mají 4 zásuvky na kupé, klimu, vakuový WC i polohovatelný sedačky a i rychlost 160.
|
|
|
Přílohy:
Abmz.jpg (64.1 KB)
ABmee.jpg (67.4 KB)
|
|
 |
|
 |
|
Jura - 14. 01. 2019 20:06
|
|
|
Jako je to zajímavé překopání té hrůzy, jen bych byl ještě pro zvýšení max. rychlosti na 160 km/h. Jinak moc zajímavé.
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 14. 01. 2019 16:20
|
|
|
Ta přestavba na ABdpee se mi líbí nejvíc, dám ji do svého dokumentu.
|
|
|
|
|
|
Baal - 14. 01. 2019 14:40
|
|
|
Zdravím, mám pár návrhů, podrobněji je to popsané na [jedn1cka.webnode.cz]
Jedná se o pokus o zkulturnění vagónu ABpee.
Problém vagónu je především v první třídě a to, že rozteč sedadel není dle normy UIC minimálně 1450mm.
Dále to jsou nepohodlné sedačky, nevhodně umístěné stolky a celkově velmi laciné provedení.
Předělávka na ABtee:
Výměna sedaček v 1. třídě a montáž nových (Borcad comfort) s roztečí odpovídající 1. třídě.
Výměna stolků.
Instalace koberců.
Modernizace:
Výměna sedaček v 1. třídě a montáž nových (Borcad comfort) s roztečí odpovídající 1. třídě.
Místo kol je služební oddíl.
Výměna stolků.
Instalace koberců.
Úprava obložení do imitace dřeva.
Předělávka na ABdpee:
Výměna sedaček v 1. třídě a montáž nových (Borcad comfort) s roztečí odpovídající 1. třídě.
Výměna sedaček ve 2. třídě za borcad genio.
Zvýšení počtu zásuvek pro každé místo v 1. a pro každé druhé ve 2. třídě.
Výměna stolků.
Instalace koberců.
Úprava obložení do imitace dřeva.
Kola přesunuty ke druhé třídě místo jednoho WC.
WC k dispozici i u 1. třídy.
|
|
|
Přílohy:
ABpee vizualizace.jpg (292.8 KB)
|
|
 |
|
 |
|
Strašidlo - 10. 01. 2019 19:40
|
|
|
Počítalo se s 15ti lety provozu a jezdí dodnes už asi 30 roků.
|
|
|
|
|
|
vlacky - 10. 01. 2019 14:57
|
|
|
460 i 560 jsou sice hezké vlaky, ale oproti žabotlamům krok zpět - nejsou nízkopodlažní, dveře nic moc atd. Popravdě se docela divím, že se počítalo jen s 15lety v provozu, když třeba CityElefant má plánovanou životnost 40let 
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 10. 01. 2019 07:34
|
|
|
pd: Švýcaři šetří na všem.
Já vám teda pošlu své návrhy, až budu mít čas, a budou to rekonstrukce i novostavby.
Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (11. 01. 2019 14:54).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asi už byly všechny návrhy rekonstrukcí vyčerpány. Mě taky nic nového smysluplného nenapadá... Nejlepší modernizace podle mě je koupit dalších 100 Bmz z Rakouska (ale to už je asi na hraně pravidel této diskuze)
Kdybych se vrátil k tomu žabotlamu - chyba nebyla v roce 2005, chyba nebyla ani v 90. letech, že se nemodernizovaly. Chyba byla už v 60. letech, že se místo dalšího postupného vývoje žabotlamů začaly vyvíjet jednotky 460 a 560. Kdyby se pokračovalo s další generací žab, tak třeba hypotetická série z 80. let mohla mít vyřešené nedostatky, mohla být celkově modernější a takové jednotky by si tu modernizaci zasloužily i dnes. Blbost bylo i to, že už při konstrukci se počítalo s omezenou životností (plánovaná životnost byla dokonce jen 15 let). Kdyby to bylo navržené na delší životnost, tak by se možná modernizovat daly.
A rekonstrukce podle mě nemusí být vždy krajní řešení. Když je původní vozidlo vyrobené kvalitně a už při té konstrukci se počítá s tím, že za X let to projde rekonstrukcí, a třeba ne jen jednou, tak na rekonstrukcích není nic špatného. Ideální je, když celková rekonstrukce je plánovaný stupeň údržby v rámci celkové životnosti, pak i 60 let provozu nemusí být problém.
Byl jsem teď o vánocích v oblasti RhB a tam nepoznáte, jestli je vagón ze 60. nebo z 80. let. Když je to poctivě vyrobené a rekonstrukce se dělají průběžně (a né že se to nechá vyhnít úplně na doraz jako u nás, kdy už se reko fakt nevyplatí), tak to nijak neuráží. A nakonec na tom Švýcaři ještě ušetří...
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 09. 01. 2019 18:30
|
|
|
ta diskuze existuje už 3 týdny a zatím nic
|
|
|
|
|
|
vlacky - 29. 12. 2018 14:57
|
|
|
Měly být vyřazeny v 80.letech, ale jezdily až do letošního roku. Právě protože se nedařilo sehnat nová vozidla, mohly se zmodernizovat. Sice už se tenkrát dodávaly CityElefanty, ale mohlo se počítat s tím, že se všechny žabotlamy nahradit nepodaří. Kdyby se někdy kolem roku 2005 pár jednotek zmodernizovalo, životnost by se prodloužila alespoň do roku 2020, tudíž by se nyní neřešil nedostatek vozidel (žabotlamy se doslova rozpadly, mohly dojezdit v trochu lepším stavu). Každý máme jiný názor, ale to je samozřejmě v pořádku. 
|
|
|
|
|
|
Strašidlo - 27. 12. 2018 19:11
|
|
|
Vlacky: když jsem otevřel vagonweb, viděl jsem reakci na tvůj příspěvek. Lekl jsem se že jsi někdo jiný (víš o kom mluvím že).
|
|
|
|
|
|
 |
|