Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Osobní vozy >> Téma
Strana: 27 z 30 Předchozí První 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Následující
Téma:
Vaše návrhy na rekonstrukci (nejen) starších osobních vozů ČD   (727 Příspěvků)
Pechar146 - 21. 02. 2019 19:20
Strašidlo, mně je to celkem jedno. Protože:
1. Pro příměstské linky v Praze a Olomouci(nově P - příměstský) na elektrifikovaných tratích mám 671, 480, případně 630, 550 a 541. Na neelektrifikovaných tratích 843.2 a 855, případně 815.
2. Pro ostatní ostatní vlaky platí totéž.

3.VRT - Praha-Hradec Králové-Olomouc-Brno-Břeclav, Praha-Beroun-Plzeň-Česká Kubice, Praha-Benešov-České Budějovice-Horní Dvořiště, Praha-Litoměřice-Dolní Žleb.

Ostrava dostane usměrnění - Nynější nádraží Ostrava hl.n. bude zrušeno úplně, stejně jako zastávka Ostrava-Stodolní. Ostrava-Svinov nově pouze "Svinov", stanice Ostrava-střed nově "Ostrava-zastávka". Nové nádraží Ostrava(viz přechodné řazení např. Ex 111 Rotschild) bude při úpravě trati posunuto asi o 2 km jihovýchodně - na místo dnešní ulice 30.dubna. Bude mít 4 dopravní koleje a budovu vz.Štěpánov. 2 koleje "koridorové", jednu kolej pro trať 321 a jednu kolej pro trať 323.
Strašidlo - 21. 02. 2019 16:48
Pechar146: Co ti vadí na push-pull soupravách? Samozřejmě klasické elefanty jsou ve všech ohledech lepší, ale push-pull soupravy můžeš provozovat i na vytížených neelektrifikovaných tratích (třeba 323). A samozřejmě ten polský dvoupatrový vůz taky není špatný, ale push-pull souprava je lepší než syslograf (PID S7). Mimochodem, mám takový pocit, že ty uvažuješ tak, že všechno, co se líbí většině, se ti zákonitě líbit nebude (push-pull soupravy, VRT do Drážďan, mezinárodní doprava, přeprava cyklistů a vozíčkářů,...). Proč? Máš k tomu vysvětlení?
Pechar146 - 21. 02. 2019 15:21
Ne, ty vagony spolu nemají nic společného. Kašlu na push-pull - myslím pro repasované CityElefanty, nově řada 671. Jednotka by pak byla pohodlnější.
Neexistuje tady na vagonwebu avatar pro Krakeny 470/070?
Jura - 21. 02. 2019 12:13
A ty jsou vyrobeny z našich Bdmteeo? Pokud ano, mohl by to být zajímavý projekt rekonstruovat je na toto a z části udělat řídičáky vzhledově stejné jako čela od Elephantů popřípadě vytvořit z nich něco jako u ZSSK Push-pull.winking smiley
Pechar146 - 20. 02. 2019 21:15
Jaký průjezdný profil má polský vůz 416B, dopravce Koleje Mazowieckie? Všimněte si že je praktičtější než u Bdmteeo i 471...
Pechar146 - 20. 02. 2019 20:13
Už jsou přidány pro sci-fi řazení...
Strašidlo - 20. 02. 2019 19:05
Pechar146: Jak to myslíš "v provozu"?
Pechar146 - 20. 02. 2019 08:45
BDsz453 a BDsz457 jsou už v provozu - můžeme tvořit komplexní řazení pro rychlíky.
pd - 16. 02. 2019 13:26
Bpee: Já bych rekonstrukce UIC-Y až tak nezatracoval. Jasně, pokud je možnost koupit Bmz z Rakouska, tak to je asi nejlepší možnost. Znova rekonstruovat Bee238, Bpee237 a spol. (nebo dokonce Bee272) je taky blbost, tyhle vozy už jsou vážně staré. Ale rekonstruovat AB349 a poslední sérii B249 z let 1984-85 by podle mě ještě smysl mělo. Samotný fakt, že jsou UIC-Y ještě neznamená, že je to něco beznadějně zastaralého a patří to už do šrotu. Jsou jenom kratší, nic jiného. Kdyby se rekonstruovaly interiérově a vybavením na úroveň Bmz, tak tam nikdo rozdíl nepozná. Samozřejmě rychlost jen 160 km/h (na tuto rychlost jsou i konstruovány). Ale klidně pak ještě můžu 20 let jezdit a nedělat přitom ostudu. Vozů na 160 km/h je a ještě bude potřeba mnohem víc, než je teď k dispozici (a nákup tolika nových vozů není reálný).

Při poctivé údržbě je životnost železničního vozu klidně 50 let (a i víc). Jen se to nesmí nechat zhnít. Morální zastarávání je řešitelné průběžnými modernizacemi.
Např. v Rakousku ješte v 90. letech jezdily vozy vyrobené před 1. světovou válkou. Takže nějakých 80 let. Ale díky několika modernizacím na tom byly funkčně a vybavením srovnatelné s novějšími vozy.

To, že klasický železniční vůz může dosáhnout asi nejdelší životnosti ze všech dopravních prostředků všech (běžných pozemních) druhů dopravy, by mělo být bráno jako výhoda. Jak ekonomicky, tak třeba i z ekologického hlediska.
Strašidlo - 14. 02. 2019 19:50
Já ve svých řazeních Railjet používat budu...
Jura - 14. 02. 2019 18:00
Jako na rychlíky a osobáky by to šlo, ale v mezinárodním provozu to fakt ne.
Pechar146 - 14. 02. 2019 17:57
Naprosto souhlasím - proto v mém řazení není railjet. Jednotky mají hlavně omezené možnosti úpravy kapacity. Na rychlíku můžete vyměnit ABmz za Amz, přidat na konec jeden posilový vůz. Zkuste ale k nemožnému interpanterovi přidat vagon...
Jura - 14. 02. 2019 17:52
Proto bych preferoval lehké samostatné vozy, žádné ucelené soupravy.
janbotek - 14. 02. 2019 17:47
Mám takový pocit Když se vám na takové jednotce bude zadírat ložisko tak kvůli jednomu dvojkolí odstavíte jednotku. Není na hlavu... Takhle se nejbližší vozové stanici vyměnil vůz byl klid a vlak jel dál sice se zpožděním ale jel. Takže jednotky si nechte na osobácích na rychlíky nepatří já jsem pro standardní EC a R.
Jura - 14. 02. 2019 12:18
Až na to že tohle by se hodilo do řazení.
Bpee - 14. 02. 2019 11:00
No já bych už v první řadě investoval do vozů z Rakouska. Všechny modernizovat ve stylu modernizovaných Bmz235, tj. infosystém, WiFi, více zásuvek,.. dále bych koupil minimálně 40 nových jedniček ve stylu tohoto, 30 ve stylu tohoto,.. no, co dál? smiling smiley Na neelektrizované trasy třídílné 844, Ex2 bude v režii ZSSK, na Ex3 už se nové soupravy vyrábí (Viaggio "Pilsen"), Ex4 je v režii PKPIC, na Ex5 mají být také zcela nové vozy od Siemense (Viaggio Pilsen, akorát trošku větší), na R8 bude RegioJe, na R9 půjdou ty Bmz a vozy z FPS, to samé R10, R11, R12, R13 je v Panterech, na R16 a R17 nějaké dvouzdrojové Flirty (tj. jak na elektriku, tak se spalovacím motorem anebo akumulátory; R16 by měla jezdit až do Železné Rudy a R17 do Českých Velenic), na R18 vozy, R19 panteři, R20 nějaké obyčejné elektrické dálkové Flirt (jako mají PKPIC),.. chybí něco? smiling smiley
janbotek - 14. 02. 2019 10:07
Jura Ohledně dveří rozmyslel jsem se a rozhodnul pro variantu s výrobou dveří ve stylu Bmx 21-90 splňují požadavky Vmax160 a nevím proč zbytečně rekonstruovat na předsuvné když je lze vyměnit na za podobné bez nějakých větších zásahů do karoserie
Jura - 14. 02. 2019 08:48
To je pravda, ale já nepsal že bych takovou prasárnu udělal, dobře Bpee tak navrhni jaké vozy by jsi nechal vyrobit pro rychlíky, a uvědomte si že všechny rekonstrukce již provedené jsou z vozů z Východního Německa, měl někdo výhrady, neměl, a čeho jiného chcete rekonstruovat?
Strašidlo - 14. 02. 2019 07:38
Pánové, já jsem ve škole fyziku měl a vím, že vozy UIC-Y tu budou max. 20 let. Myšlenka je dobrá, že vozy UIC-Y budou mít Vmax 160 a UIC-Z Vmax 200 (vyjma mého nejoblíbenějšího Bmz234), i já tak plánuju své rekonstrukce. Samozřejmě taky vím, že z vozu UIC-Y nejde udělat UIC-Z. To je jako dělat limuzínu z Fiata Pandy.
Bpee - 13. 02. 2019 23:32
A fyziku už jste ve škole měli? smiling smiley Myslíte si, že při případné nehodě to rám vozu vydrží a nezlomí se v nejslabším místě, tj. v místě sváru? A že půjde skříň prodloužit a snížit? A proč vůbec, k čemu? Tenhle proces vyjde tak dvakrát-třikrát dráž, než stavba nového vozu! Svou roli v takové rychlosti hraje i odpor vzduchu a další věci, zkrátka UIC-Y vozy patří do provozu ještě max. 10 let, pak pod autogen nebo do muzea. S tím se musíte smířit, stejně takto odešly do historie parní lokomotivy nebo koňské povozy. A teda nikoho by snad přestavba parní lokomotivy na elektrickou nenapadla. smiling smiley

No a k tomu, co bylo nebo nebylo vyrobeno, nemáte moc přehled. smiling smiley Tohle je 2014 a navíc, tržní principy (to je to, co by Pechar zakázal) fungují dokonale - co si zákazník poručí, to dostane. Viz. opět Polsko. Jako důkaz pak může posloužit i tohle - zákazník chtěl vagón, co popisujete: s místem pro kola, pro invalidy, pro cestující s dětmi,.. úschova zavazadel tam možná chybí a taková služba by se i hodila (chci do jídelního vozu, ale bojím se, že mi někdo vykrade kufr - můžu si ho uschovat), nicméně stále platí, že novostavbu lze vyrobit tak, jak zákazník požaduje. smiling smiley

představoval bych si aby bylo možné tyto vozy používat ještě 20-25 let, řekněte mi kde by jste chtěl vzít peníze na nové
Za 25 let budou mít BDs 70 let, to fakt nejde. winking smiley I kdyby měly být modernizované, jezdí snad ještě někde v pravidelném provozu Rybáky? A kde bych chtěl vzít peníze na nové, no myslíte si snad, že peníze nejsou? winking smiley
Pechar146 - 13. 02. 2019 22:08
Já ale nemluvím o změně standartu - pro 200 km/h BDmsz441, ex ÖBB Bmz a pro 160 km/h BDsz453 a BDsz457...
Jura - 13. 02. 2019 20:57
Ale jak chceš vyčarovat UIC-Z? Napadá mě jediná zvrhlost, přivařit ke skříni UIC-Y kus vozu, aby bylo možné vyčarovat vůz UIC-Z a podvozek samozřejmě posunout. confused smiley Tak rychle nikdo nikdy ČD vozy nevyrobí.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Jura (13. 02. 2019 21:13).
Pechar146 - 13. 02. 2019 20:53
Nebo takto - 160 km/h pro UIC-Y a 200 km/h pro UIC-Z.
Souhlasím, neuvědomuji si, že by v posledních letech vznikly nové oddílové vozy. Teď se spíš vyrábí vozy velkoprostorové pro provoz EC.
Je sice předepsáno, že EuroCity by měl vézt jak oddílové, tak velkoprostorové vozy - nespecifikuje se ovšem počet vozů - právě proto vznikly Ampz - ten velkoprostorový vůz. Není ale řečeno, že to nemůže být opačně - s oddílovou pouze 1.třídou...

V nejbližších dnech by měly být připraveny vozy se zavazadlovým oddílem BDsz453 a BDsz457. Obě řady jsou klimatizovány a vybaveny vakuovými toaletami, zásuvkami 230V i Wi-fi. BDsz457 souvisí s Bee238. Obě řady mají 42 běžných míst k sezení(7 oddílů). BDsz453 souvisí s Bz253 a nahrazuje tak BDs.
Jura - 13. 02. 2019 20:33
janbotek: No jako asi by bylo dobré rekonstruovat i vozy BDs, ale raději bych je rekonstruoval na BDsee, ano podvozek po vzoru Bee 238, ale ty dveře z Východního Německa rekonstruovat na vaše je blbost, zaprvé se to nevyplatí, a a tak by byly nespolehlivé, ty předsuvné jsou o mnoho lepší. Ještě jsem zapomněl uvést, že mým cílem by bylo tyto vozy měly maximální rychlost 200 km/h, věřím že zpevněním skříně a důkladnou modernizací podvozků, by toto bylo možné.
Bpee: No já myslím že se vyplatí rekonstrukce, představoval bych si aby bylo možné tyto vozy používat ještě 20-25 let, řekněte mi kde by jste chtěl vzít peníze na nové, a také hlavně kdo by je vám vyrobil oddílové vozy?
Bpee - 13. 02. 2019 18:43
...což vlastně vychází dráž, než výroba nového vozu, který bude navíc splňovat technické normy, které BDs už dávno nesplňuje. winking smiley

Proč modernizovat, proč ne "navrhuji nový vůz, který by..."?
Strana: 27 z 30 Předchozí První 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **      **  **     **   ******   **     **   ******  
 **  **  **  **     **  **    **  **     **  **    ** 
 **  **  **  **     **  **        **     **  **       
 **  **  **  *********  **        *********  **       
 **  **  **  **     **  **        **     **  **       
 **  **  **  **     **  **    **  **     **  **    ** 
  ***  ***   **     **   ******   **     **   ******  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.