Téma:
Rozvoj železnice a obnovování lokálek   (87 Příspěvků)
Strašidlo - 26. 08. 2019 11:40
Smazaný příspěvek xD



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (26. 08. 2019 11:41).
Strašidlo - 22. 08. 2019 14:42
Firebird96 - 16. 08. 2019 19:32
Nemyslím si že by byl Šumperk důležitý pro VRT, ale rozhodně by potenciál měl jako součást koridoru Praha - Hradec Králové - Letohrad - Šumperk - Bruntál - Krnov - Opava - Ostrava. Včetně bázového tunelu Šumperk-Rýmařov o délce 24 km. spinning smiley sticking its tongue out smiling bouncing smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Firebird96 (16. 08. 2019 19:36).
Strašidlo - 16. 08. 2019 10:45
U mě byla řazená 1+, normální 1. třída jako Ampeer, WRRmeer, BDghmeer, 3 velkoprostorové dvojky a 3 oddílové.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Strašidlo (16. 08. 2019 10:49).
EC 174 - 15. 08. 2019 22:29
Také jsem nedávno jel R 604 Dargov. Měl jsem místenku do prémiového oddílu 1. třídy PLUS, samozřejmě 1 PLUS nebyla řazena. Průvodčí se strašně divila, proč chci potvrzení o absenci 1 PLUS, když přece sedím (jo, jenže jsem seděl v narvané jedničce u stolku se třemi lidmi, v 1 PLUS bych seděl v klidu sám v kupé - ten den jsem měl 1 PLUS koupenou jako jediný). U pokladny se pak paní strašně divila, proč chci vrátit 5 EUR za místenku, když přece jednička byla a navíc jsem seděl grinning smiley No totálně tragický přístup, ZSSK už nikdy angry smiley
Strašidlo - 15. 08. 2019 11:22
Nazdar, jedu rychlíkem 604 Dargov a stojím, protože je vlak plný a místenku nemám. Jestli měl Pechar štěstí, že z Olomouce do Prahy jezdil bez místenky, tak by si měl vyzkoušet ZSSK, tam pochopí, co to je.
Jura - 11. 08. 2019 10:04
Litovelu grinning smiley Je to ta Litovel tudíž kvůli Litovli winking smiley
Kocicak - 11. 08. 2019 08:00
1) Je to pro dalekou budoucnost, za tu dobu už by se rozrostl. Navíc už teď má 26 tisíc obyvatel, 2x víc než Zábřeh.
2) Je to hlavně kvůli přestupu cestujících z Olomouce, Zábřehu, Přerova a Zlína na Prahu, něco jako když vlak zastaví v Července kvůli Litovelu nebo v Kysaku kvůli Prešovu, ale v trochu větším měřítku. Navrhni teda jiný město, který je na trase HK - Ostrava a odkud by mohli jezdit Olomoučáci. Přes Brno je tahat nechci, tam už by to bylo vytížený dost.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Kocicak (11. 08. 2019 08:05).
Jura - 10. 08. 2019 23:18
To si děláš pí*u? Byl jsi někdy v Šumperku? Jakože dát Šumperk mezi nejvýznamnější města v ČR s přestupním uzlem se dvěmi VRT je strašně nadhodnocené. Kdyby jsi tu viděl realitu tak by jsi rozhodně neplánoval to aby tu byla VRT. Tady by ji totiž nikdo nevyužil. Nepřestáváte mě s takovými přemrštěnými plány udivovat. (Hluboce se omlouvám za vulgaritu)
Kocicak - 10. 08. 2019 15:16
Návrh VRT pro dalekou budoucnost:

Fialová - až 350 km/h
Tmavě modrá - až 300km/h
Světle modrá - až 250 km/h
Zelená - až 200 km/h

Na většině tratí by jezdili 2 druhy vlaků - pomalejší (IC) a rychlejší (SC).
Seznam stanic: (V závorce jsou stanice pouze pro pomalejší IC)

Praha hl.n. - (Praha-Vršovice) - (Jihlava) - (Brno-Kr. Pole) - Brno hl.n. - (Břeclav) - Wien Hbf - ... - Graz Hbf; Brno hl.n. - Bratislava hl.st. - (Komárno) - (Tatabánya) - Budapest
Praha hl.n. - (Praha-Vršovice) - (Tábor) - České Budějovice - Linz Hbf
Praha hl.n. - Praha-Smíchov - Plzeň hl.n. - Regensburg - Munchen
Praha hl.n. - Ústí n/L - (Děčín) - Dresden Hbf - ... - Hamburg Hbf
Praha hl.n. - (Praha-Vysočany) - (Mladá Boleslav) - Liberec
Praha hl.n. - (Praha-Vysočany) - Hradec Králové hl.n. - (Klodzko) - Wroclaw - ... - Warszawa
Praha hl.n. - (Praha-Vysočany) - Hradec Králové hl.n. - Šumperk - (Opava) - (Ostrava-Třebovice) - Ostrava hl.n. - (Bohumín) - Rybnik - Katowice - Krakow Gl.; Ostrava hl.n. - (Český Těšín) - Žilina - ... - Košice
... - Ostrava hl.n. - (Ostrava-Svinov) - Olomouc hl.n. - (Prostějov) - Brno hl.n - ...

Pouze vlaky IC:
Praha hl.n. - Praha-Smíchov - Plzeň hl.n. - Mariánské Lázně - Cheb - Sokolov - K. Vary
Klodzko - Šumperk - Zábřeh n/M - Olomouc hl.n. - Přerov - Zlín



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kocicak (10. 08. 2019 15:19).
Pechar146 - 02. 08. 2019 16:25
Hádejte, co by to mohlo být za budovu(v příloze)
+zamyšlení se nad ř.373...
Přílohy: Co to je.png (254.6 KB)   373 stanoviště.png (242.3 KB)  
Pechar146 - 02. 08. 2019 14:31
To jsem se toho dověděl hodně...
V roce 1900 se už žezlem nezabezpečovalo, ale elektromechanicky. Dnes se sice řeší ekologie, ale zároveň sociální a zdravotní pojištění.
Dnes se ale zároveň nestaví nádražní budovy(udělá se jen betonový přístřešek).
V roce 1900 bylo všechno menší a lehčí, takže na tehdejší dobu to stačilo...

Kdyby ten plat lékaře 2000 K byl hrubého, tak jeho současný protějšek pobírá 46 500,-Kč, tj. nominálně 279x více. Délka tratě je 26,4 km.

Ale ta hlavní otázka k tématu:
Ale stála by dnes lokálka s rychlostí 20-60 km/h 15,85 mil.Kč/km? I s nádražními budovami?
pd - 31. 07. 2019 23:17
Pechar: Jedna věc je přepočítat to na současné peníze, ale druhá věc je, že ty ve svém omezeném pohledu na svět zapomínáš na to, že v roce 1900 byly jaksi jiné podmínky. Kdyby se dnes stavěla nová trať v parametrech lokálky z roku 1900, tj. stejně nízké nápravové zatížení tratě a stejně nízká traťová rychlost, žádné zabezpečovací zařízení, žádné chráněné přejezdy, nástupiště pouze sypané (pokud vůbec), z informačního zařízení pro cestující by byly maximálně nástěnné hodiny, nijak by se neřešil vliv na životní prostředí, pracovní podmínky pracovníků při stavbě trati na úrovni začátku minulého století atd. - tak by taková stavba po přepočtení na dnešní měnu vyšla i levněj. Jenomže když by se trať 172 stavěla dnes, tak by byla v poněkud jiných parametrech, proto by byla dražší (byť neříkám, že úplně všechny soudobé vymoženosti jsou nutně nezbytné).

Zkus pro zajímavost taky zjistit, kolik tam tenkrát stálo jízdné a porovnat to s dnešním. Tj. kolikrát se mohl lékař za svůj roční plat (těch 2000 K je čistého nebo hrubého?) svést po trati 172 v roce 1900 a kolikrát v roce 2019.
Pechar146 - 23. 07. 2019 12:27
Historické okénko:
V roce 1900 stála výstavba dnešní tratě č.172 1 500 000,-K.
V té době stál oběd v restauraci 40-70 haléřů, a plat lékařů a učitelů 2000,-K/rok, minimální mzda 300,-K/rok, nejvyšší úředníci 12 000,-K/rok.

Co myslíte, kolik by to bylo na současné peníze?
Pechar146 - 15. 07. 2019 15:04
Což není vždy!drinking smiley
Jura - 15. 07. 2019 12:41
Tohle je rozhodnutí na DKV Praha a jediné co mě jako cestujícího zajímá, aby bylo funkční a přijelo včas winking smiley
Pechar146 - 14. 07. 2019 21:52
To by ale ukazovalo na omezené schopnosti některých potentátů...
To nešlo, aby se to Pendolino vrátilo na Hlavní, přejelo do Vršovic, depo projelo dokola a přes spojku u bývalého nádraží Praha-Královské Vinohrady jelo normálně dál?
Nebo by se mohlo vrátit do Vršovic, a jet odklonem přes Krč...
Jura - 14. 07. 2019 21:19
Co se podívat na Atlas vozů?
Pechar146 - 14. 07. 2019 19:59
Mě by spíš překvapilo, kdyby se šetřilo...a kdyby to fungovalo...
Jen pro informaci - odkud jsou přistavována Pendolina? Z Libně nebo z Vršovic?
Jura - 14. 07. 2019 19:54
V Česku není nic divné, já už se tu ničemu nedivím smiling bouncing smiley
Pechar146 - 14. 07. 2019 10:17
Třeba je to důsledek naší tradiční byrokratické kleptokracie.confused smiley
Strašidlo - 14. 07. 2019 08:27
U nás bude stavba vždy dražší než třeba v tom Španělsku. Ale divné je, že o tolik. Kdyby to bylo držší třeba o 20 nebo 50 mega, nikdo by to neřešil, ale 120 je prostě divné.
Rob193 - 13. 07. 2019 00:40
No ale to je klasika, že je u nás něco dražší a méně kvalitní než v zahraničí. smiling bouncing smiley
Firebird96 - 12. 07. 2019 23:17
A pozor kilometr VRT ve Španělsku stojí kolem 180 milionů korun. Kilometr obyčejné trati v ČR stojí 300 milionů korun. Odhad vypočítaný z veřejných cen některých novostaveb traťových úseků v ČR.
Firebird96 - 12. 07. 2019 22:53
Co je proboha řada 173 a 373? smiling bouncing smiley
vlacky - 11. 11. 2018 16:18
Zdravím, založil jsem toto téma, protože bylo příliš rozebíráno v diskuzi o rekonstrukcích starších vozů. Proto prosím, vše ohledně rozvoje železnice, elektrifikaci tratí atp. pište sem. Díky winking smiley

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.