Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Osobní vozy >> Téma
Strana: 4 z 4 Předchozí 1 2 3 4
Téma:
Rozvoj železnice a obnovování lokálek   (87 Příspěvků)
DJ Sobieski - 23. 01. 2019 10:23
Strašidlo: nemá smysl uvažovat o nasazení panterů 650, jen kvůli napájení trati 321 do Opavy. Zatím je Ostrava pod stejnosměrkou a v horizontu deseti let moc na změnu nevěřím. Dále proti panterům hovoří jejich délka/kapacita soupravy, která je dost ubohá pro Ostravskou aglomeraci. Už jen tras Ostrava - Studénka je dost využívaná cestujícími a panter je ve špičce na hraně. A to ji ještě posilují rychlíky R8 popř klasiky Bohumín - Hranice na Moravě. Takže když už, tak 440/460/471 (nasadit kapacitnější vlaky a upravit jízdní řády). Po zavedení střídaviny se můžeme bavit o 640 jednotkách. I ty rychlíky R27 do Opavy a Krnova 843+043+943 jsou dodt plné.

Pd: Opava má s Ostravou přímou trať 321, tak je zbytečné dělat další spojení přes Hlučín. I když jsem toho názotu, že Ostrava hl.n. by mohla být potenciální stanicí pro napojení, ake to se dá i úvratí přes Svinov nebo spojky za Třebovicema tratí 321+270.

O vlakotramvajích Ostrava+Hlučín se sice hovořilo a nedávno to znova obnovili, ale proč prostě neprotáhnout železnici. Je kapacitnější, odpadne zbytečný přestup a případné rozvázání přípoje nebo přenášení zpoždění.
Strašidlo - 23. 01. 2019 07:19
pd: Motorák v žádném případě. Já jsem ekologický aktivista, takže proto regiopanter
pd - 22. 01. 2019 20:07
No, nejsem si jistý, že by trať Opava - Racibórz měla až takový potenciál. Když už, tak pro začátek by stačil nějaký lehký motorák...

Zato prodloužení z Hlučína podle mě smysl má. Ale ne do Bohumína (proč tam?), nýbrž do Ostravy. Asi mnohem víc lidí z Hlučína dojíždí do Ostravy než do Bohumína. Ostatně kdysi tam už vlak jezdil, později tramvaj. A nějaká forma vlakotramvaje by tam byla ideální i dnes: z Opavy do Hlučína elektrifikovaná železnice, v Hlučíně by se z toho "stala" tramvaj, která by se v Přívoze napojila na tramvajovou síť a pokračovala dále po Ostravě. Sloužilo by to i jako alternativní spojení Opavy s Ostravou, z Opavy do Moravské Ostravy by to tudy asi bylo rychlejší než vlakem přes Svinov. Před nějakými 10 lety se o vlakotramvaji i dost mluvilo, ale asi to vyšumělo do ztracena...
Strašidlo - 22. 01. 2019 14:04
vantju: A řekni mi, kudy ji chceš vést?
vantju - 22. 01. 2019 10:34
A proč by měla být úplně stejná, jako před sto lety? Města jsou také taková, požadavky obyvatel se nezměnily.. ?
Strašidlo - 22. 01. 2019 07:35
DJ Sobieski: Trať klidně může mít číslo 318, to je úplně jedno, ale 319 se nehodí. Nezapomínejme, že trať by byla úplně stejná jako před 100 lety (až na to, že před 100 lety se nejzdilo 120 km/h). A proč RegioPanter 650? Bo je plán, že celá ČR bude elektrifikována střídavým proudem 25 kV, 50 Hz (Pechar146 chce rakouskou soustavu 15 kV, 16,7 Hz).
DJ Sobieski - 21. 01. 2019 19:26
Strašidlo: Váš návrh na obnovu tratě do Raciborze (Ratiboře) je velice zdařilý. Myslím, że by měla potenciál. Jen jedna výtka. Jednotky 650 by měly jít pod vícesystém nebo akespoň pod střídavinu, ne pendlovat mezi Ostravou a Studénkou - Suchdolem/Mošnovem natož ho nasazovat na Raciborz. Co se tratě týče, jsem pro číselné označení 319. V jízdním řádu chybí. Nebo 318 prodloužit z Chuchelné do Raciborze.

Když už jsme u toho, tak 317 by se klidně mohla z Hlučína protáhnout až do Bohumína (alternativní obnova přímé kolejové dopravy). Elektrifikace, Nasazeny 440/460/471.
Kocicak - 21. 01. 2019 19:05
Pardon, spletl jsem si téma



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Kocicak (21. 01. 2019 19:09).
vantju - 21. 01. 2019 16:00
Aha, nic, pardon, napsal jsem hloupost. smiling smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil vantju (21. 01. 2019 16:01).
Strašidlo - 21. 01. 2019 15:03
Mám návrh na obnovení tratě Opava Ratiboř [jdem.cz] Trať by byla elektrifikovaná, rychlost 100 až 120 km/h (stodvacítka na Polské straně žádný problém, trať je tam rovná a přímá). Trať bude vedena ve starém tělese. Dostala by číslo 317 a z trati Kravaře ve Slezsku - Hlučín by se stala odbočná trať (max. rychlost 100 km/h, číslo 318, elektrifikována). Provoz vlaků by byl následovný:
Linka S11 (Opava - Hlučín), 20 párů vlaků (provoz 4-23, hodinový interval), RegioPanter 650
Linka S12 (Opava - Chuchelná - Ratiboř), 20 párů vlaků (provoz 4-23, hodinový interval, 30 min. proklad s S11), RegioPanter 650
Strašidlo - 12. 11. 2018 13:49
A pokud máte návrhy na rekonstrukce železnic (ne obnovování lokálek) tak třeba sem: [forum2.vagonweb.cz]
Strana: 4 z 4 Předchozí 1 2 3 4

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  **     **  ********  ********   ******** 
  **   **   ***   ***  **        **     **  **       
   ** **    **** ****  **        **     **  **       
    ***     ** *** **  ******    **     **  ******   
   ** **    **     **  **        **     **  **       
  **   **   **     **  **        **     **  **       
 **     **  **     **  **        ********   **       

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.