Jakým způsobem jezdily a jezdí BDs? Co vlastně znamená v popisu vlaku "Úschova zavazadel během přepravy(do vyčerpání kapacity)"?
Máte pravdu v obou případech, protože dvoukřídlé dveře mezi podélnou chodbou a zavazadlovým oddílem by byly uzamčeny, přičemž právě proto by tam byly zavazadla v bezpečí, průvodčí ve služebním oddíle by na zavazadlový oddíl viděl, protože příčka mezi služebním a zavazadlovým oddílem by byla průhledná.
Zavazadlový oddíl by byl celkem velký, protože by se skříň elektrického rozvaděče stěhovala do služebního oddílu, WC by tudíž měla na šířku pouhých 90 cm (uvnitř). Najednou přebývá 80 cm délky a ty by právě měl zavazadlový oddíl(najednou 270 cm).
Počítám samozřejmě s tím, že by přeprava jízdních kol byla zrušena(asi nejedete Praha - Ostrava s kolem). Všechny zmíněné řady by byly prodány do zahraničí nebo zrušeny. Všechny velkoprostorové vozy by měly 11 falešných oddílů a 86 míst k sezení, malý vakuový záchod viz Bpee237, klimatizaci a takřka všechna okna pevná viz Ampz143/146. Vozy oddílové by dostaly totéž(pouze počet míst odlišný - 66 míst, 11 oddílů po 6 místech).
Vůz BDmsz by jezdil na všech vnitrostátních dálkových vlacích, místo Bbdgmee nebo BDs. Což znamená, že rychlík Praha-Luhačovice by vypadal: Bmz 21-91 - 3x Bmpz 21-91 - BDmsz 82-91 - WRmz 88-91 - Amz 19-91.
PS: zkuste u BDmsz a Bbdgmee porovnat počet míst - Bbdgmee má 41, ale BDmsz by měl míst k sezení 54(devět oddílů po šesti sedadlech - samozřejmě mimo rezervační systém)
V příloze je půdorys vozu
Pechar146: a jaké by bylo použití takového vozu BDmsz? Ten zavazadlový oddíl by byl zamčený a obsluhoval by ho nějaký zaměstnanec? To by mě přišlo jako plýtvání lidskými zdroji na takový pidioddílek pro 2 až 5 kočárků a možná nějaký kufr. A když by to bylo volně přístupné, tak jednak nevím, jestli bych si tam nechal kufr, ale hlavně jaký je potom rozdíl mezi tímto "zavazadlovým oddílem" a rozšířeným prostorem na představku pro kola a kočárky např. v Bdmpee, Bdpee nebo Bd? Místa to zabírá stejně, ale ten představek je myslím líp využitelný.
I tady je nutné odprostit se od těchto multifunkčních německých paskvilů a vrátit se k základnímu uspořádání UIC-Z - Vůz BDmsz s 11 oddíly, na obou koncích WC. Teď můžete udělat oddíl č.10 úplně prázdný(zavazadlový oddíl) a v oddíle č.11 udělat místo 6 sedadel židli a stůl(služební oddíl).
Vůz by tak měl
9 obyčejných oddílů pro 54 sedících, kterým by byla k dispozici Wi-fi, zásuvky 230V a 5V pro každého(v pevných loketních opěrkách), polohovatelná sedadla původně z Bmz 225/226/235.
Zavazadlový oddíl - najednou je kam dát tak 2 obyčejné, nebo tak 5 skládacích kočárků. Je kam dát i větší zavazadla (nebo poštu)
Služební oddíl - najednou má průvodčí taky svoje soukromí, tyto vozy by dostaly i kukaně stejně jako to mají BDs...
Cestující s dětmi do 10 mohou využít multufinkční vůz Bbdgmee nebo Bds. Přesto se běžně setkávám s laxním přístupem, kdy vůbec nepřemýšlejí, a vlezou s kočárkem do naprosto nevhodného Béčka, a kočárek nechají na chodbičce. Přitom v souoravě služebák řazen je. Ale to by taky někdo nesměl být línej těch pár kroků obětovat a oslovit zaměstnance.
Dětský oddíl je dobrá myšlenka, ale totéž je v Bbdgmee, Bds nebo Bmz226 formou kina. Pokzd je takový vůz pro cestující s dětmi v soupravě již řazen, je zbytečné vyhrazovat další oddíly. Navíc cestující vlezou do nejbližších dveří, nejedná-li se o sebestředného místenkáře, který je schopen pobíhat po nástupišti, a zdržovat vlak klidně 10, než najde ten svůj flek.
Další možnost je z oddílu 1. třídy udělat dětský oddíl a na ty stolky nalepit hrací plány například na dámu a člobrdo. Místo pro kočárky by bylo určitě uvítáno maminkami.
Ano, ABpee347 vyžadují likvidaci na vagony řady ABz - oddílové uspořádání, oddíly velikosti ABmz346, chybějící oddíl č.10 (UIC-Y je kratší než UIC-Z), zásuvky zabudované v pevných loketních opěrkách, osvětlení se stmívačem pro každý oddíl zvlášť, rolety místo záclon, sedadla allá AB349 v 1.třídě, allá A149 v 2.třídě, rozteč sedadel 90/60 cm. Návrhem tohoto vozu jsem se již zabýval v jiném komentáři
ABpee je zkrátka nutné velmi rychle zrušit.
Zdravím, co si myslíte o tomto vagónu, konkrétně o jeho části s první třídou?
Dle mého dobré maximálně pro osobní vlaky, ale na vlacích jako je rychlík, nebo nadrychlík by to nemělo co dělat. Koberce to nemá, mezi sedačkami méně místa na nohy než v půlce s dvojkou, sedačky borcad regio rozhodně nepatří do první třídy dálkového vlaku, prudký světlo co nelze regulovat, stolky spíše překáží, sedačky jsou nepohodlný, zásuvka jen jediná pro čtyři lidi a nemáte tam ani klid, protože tam věčně šmejdí lidi z dvojky...
Prostě nejhorší první třída, co snad ČD jako první třídu provozují.