Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze o železnici >> Osobní vozy
Téma:
Béčka-koženky   (23 Příspěvků)
libcha - 06. 07. 2018 12:04
Na Béčkách mě vadí kupé pro 8. Pokud nejdou vysloveně tulící se páry, je to kupé prakticky jen pro čtyři! Pátý člověk se pak nemá kam nacpat, žinýruje se tulit k někomu jinému a ve výsledku sedne někam doprostřed lavice a má krk deformovaný trčící opěrkou... Často pak také stojí lidé raději na chodbičce, i když sedí v každém kupé čtyři. Řešení je jasné - Bee243 (nebo lépe přidělat opěrky na hlavu a na předloktí tak, aby odpovídaly kupé pro 6).

Jinak si myslím, že Béčka ještě mohou sloužit, ne každý potřebuje nutně klimatizaci a s nějakou drobnou rekonstrukcí - pořádné blokování a kontrola dveří a odstranění hnojiče - by klidně mohla na rychlících pro dvouhodinové cestování vydržet.

Na A149 mě vadí chybějící opěrky pro hlavu "ušák". AB349 má lepší sedačky a platí tedy to samé co pro Béčka.
vlacky - 05. 07. 2018 18:41
DJ Sobieski: Beru to z ohledu všech cestujících. Kdyby si třeba někdo naplánoval do vlaku práci na počítači, kvůli nasazení starších vagónů by si nemohl nabít počítač a tudíž ani udělat svou práci. Je to čistě můj názor, ale já preferuji naplánovat řazení tak, aby zbyly nějaké vozy jako náhradní. Mě by nevadilo, kdyby jezdilo trochu víc starších souprav, alespoň by byly náhadní novější vozy a nemusely by se řešit problémy typu cestující dostal místenku na místo, kterê ve vlaku není, ve voze chyběly zásuvky. Jak jsem psal, beru to z ohledu všech cesujících. Já třeba zásuvky ve vlaku skoro nepoužívám, ale je spousta cestujících, kteří je potřebují...Dalším problémem taky může být zbytečné zpoždění a zdržování dalších vlaků
DJ Sobieski - 05. 07. 2018 09:32
A149 je velice dobrá, byť zastaralá jednička. Je daleko komfortnější, než leckteré modernější jedničky. Neříkám, že je tam klimoška, hlášení, tichý chod podvozku, ale z hlediska historie a nostalgie si radši vyberu Áčko149. Dneska v moderním schématu interiéru.

To, že ČD nejsou mnohdy schopny dodržet řazení a nasadí jiný typ vozu, je sice fakt, ale na druhou stranu, když se něco pohnojí, jsou schopny nasadit alternativu. Soukromníci RJ vůz odstaví a pokračuje se dál bez vozu. A jak se cestující dostane, nikoho nezjímá. LE pro poruchu jednotky klidně odřekne spoj bez náhrady. Navíc nemají žádnou rezervu, takže např při nehodě v Přerově zůstali Leoši jen čtyři jednotky a žádná rezerva, takže třetina spojů se seškrtala. ČD jsou schopny nedostatek pendolin zvládnout klasikou vozů IC/EC, a stále mají dost rezervy.
vlacky - 04. 07. 2018 19:45
Hlavním problémem Českých drah skutečně je, že si naplánují řazení, které nedokážou dodržet. Chtějí vypravit co nejvíce nových vozů, ale nemají žádné náhradní, takže když se jeden vůz rozbije, už musí nasadit nějaký starý. Zde je další problém, že vozy B249 nedosáhnou 160km/h, tudíž nabere vlak slušné zpoždění. Dalším problémem je, když k vozům Bmz235 mají jako první třídu vůz Amz138. Dost často se stává, že se vůz Amz rozbije a ČD pošlou jako náhradu vůz A149. Nevím, kdo si chce připlatit za to, že pojede touto první třídou, když může jet druhou třídou (bmz235) zhruba za dvě třetiny ceny. Nechci, aby to vypadalo, že kririzuji vůz A149, ale k moderní druhé třídě by skutečně měla být moderní i první třída.
pd - 04. 07. 2018 17:25
DJ: Takhle to vypadá, že ve vlaku nebyl řazený vůz, do kterého měl ten cestující místenku. Anebo byl místo něj jiný vůz, do kterého ty kola dát nešly. A do prvního vozu ho poslal(a) průvodčí.
Taky se na to dá říct, že dokud se České dráhy nenaučí dodržovat vlastní plán řazení (tohle rozhodně nebyl výjimečný případ), tak by tu osobní dopravu snad raději ani neměly provozovat.

Ale možná by pro ČD bylo řešením mít prostor pro kola v každém voze, pak by se nemusely zabývat takovými podřadnými detaily jako je správná řada vozu grinning smiley
DJ Sobieski - 30. 06. 2018 12:33
Včera jsem jel EC 117 Praha. Kromě kmenové soupravy bylo přidáno asi 6 B249 a Bmz 225/226. Slušně obsazen. Dost mě dožral jeden cestující, kvůli kterému jsme stáli v Kolíně asi 10 minut. Pak se s kolem narval do chodbičky prvního vozu za HV 151 020-5, způsobem, že nešlo se distat ani na toaletu, natož vystoupit. Strašně nadával, že má místenku na kolo a že v tomhle expresu nic nefunguje. Tak jsem mu natvrdo řekl, hlavně že jede načas (ironie).

Hlavně, že se ruší tyhle služební vozy, kde jsou vyhrazeny prostory pro kola. V České Třebové jsem si dal práci s procházením soupravy a velmi ocenil jedno prázdné kupéčko koženkového B249. Za tu koženku jsem byl pravdu rád.

Dokud se někteří sebestřední arogantní cestující nenaučí respektovat určitý řád a přepravovat svoje zavazadla (mnohdy zavazedla) ve vyhrazeném prostoru, o kufrech a kočárcích na chodbičkách nemluvě, je zcela zbytečné se bavit o repasích, modernizacích vozů apod.
Uvítal bych, kdyby průvodčí změnili svůj pasivní a laxní ptístup a tyhle překážky opravdu řešili s cestujícími.
Jiří - 21. 06. 2018 20:41
Nebylo by lepší se vybodnout na ty háky na kola ve vozech s oddíly, a narvat je jen do jednoho vozu v každé soupravě, ve velkoprostoru, nebo ve vozech s nákladním prostorem, a nervat to do každého vozu, s tím, že těmito vozy budou jezdit stovky cyklistů. Jako rozumné množství bych si představoval 10-15 na soupravu. Na určitých linkách, kde je vysoká pravděpodobnost přepravy cyklistů, tak by se u některých oddílových vozů z jednoho či více oddílů odmontovat sedadla a police na zavazadla, a do těch dír po policích namontovat háky, aby se nedělaly další zbytečné díry, které by při případné přestavbě zpět na oddíl rušily dojem.cool smiley
Pechar146 - 21. 06. 2018 16:57
Nebo se zachovat jako Čech a pořídit si bicykl skládacítongue sticking out smiley a ten strčit pod sedadlo(u Bmz všech řad by to jít mělo, u Bee238/240,272,273, Btn753, Bpee237 taky)
Pokud se to nevejde pod sedadlo, možná se to vleze na zavazadlové police
Strašidlo - 21. 06. 2018 14:37
Kdyby v Ex a jiných podobných vlacích byly třeba 2 vozy které dohromady dávají 10 míst pro kolo tak to stačí. A napadlo mě dát návrh "Nedávat vozy A, B, AB a BDs na vlaky Rx, Ex, EC a IC, pokud se nejedná o náhradní soupravu".
Pechar146 - 20. 06. 2018 20:56
Cyklistika ve vlaku by se dala nazvat "Německý mor". To, že do práce jedete na kole na čerstvém vzduchu je sice hezké, ale ve vlaku pouze pro zlost. V Bdt, Bdtn i Bdtee (231 i 276) pouze zabírají místo, o Bdmpz227 platí pochopitelně totéž, ve všech zmíněných řadách překáží bycikly 8 místům k sezení. Bbdgmee236 je jeden z největších paskvilů, ačkoliv by mohl mít označení BDmsz, 11 oddílů, 54 míst k sezení, služební a zavazadlový oddíl, má: 4 oddíly, pátý deformovaný "pro vozíčkáře"(v životě jsem vozíčkáře ve vlaku neviděl), 2 falešné oddíly, místo jednoho oddílů obrovské WC rovněž "pro vozíčkáře" a místo jednoho oddílu a WC místo pro 12 kol. 12 kol a 5 vozíčkářů překáží 54 sedícím, jejich zavazadlům(případně kurýrní službě) a vlakové četě. To, že bicykly překáží, řešili už na konci 19.století:Přeprava kol vlakem v minulosti
Pouze v Německu vznikaly absurdní vozy s až 16 háky na kola, v Rakousku se toto plýtvání rozmohlo po roce 1995, v Polsku po r. 2002, na Slovensku od r.2004 atd.(u nás po roce 2002 u Bdt, v dálkové dopravě od r.2013)
Všimněte si, že původně rakouská Bmz přepravu kol neumožňují
Pechar146 - 20. 06. 2018 18:48
Rybáky jsou historické, ale se Šlechtičnou nebo Albatrosem nejsou příliš autentické ani logické (Rybáky mají max. rychlost 90 km/h, ale 475.1 100 km/h a 498.0/.1 120 km/h. Rybáky by spíš odpovídaly nejvýše "Všudybylce" 354.1, která s nimi možná i skutečně jezdila. Ypsilony vznikly po r. 1965, přičemž jezdily s albatrosy za normalizace i na expresech.
Nasazení historických souprav je pochopitelné, místo agrohnoje ř.814 nasadit na některé spoje o svátcích řekněme 423.0 a rybáky by se nepochybně setkalo s kladnými ohlasy u místních obyvatel. Nasazovat historické vlaky jakoby navíc mi připadá jako plýtvání propustnosti tratě. Právě jde o to, upravit béčka pro sváteční provoz (ale v turnusových polohách, na nádraží by se ohlásilo "vlak je veden historickou soupravou"). Zbylá B, BDs, AB a A by chtěla pouze vyměnit podvozky s brzdami a okna (za vyklápěcí v horní čtvrtině). Lavice můžete vyměnit za sedadla allà Krakeni nebo Bdtee276. Wi-fi a zásuvky 230V není špatný nápad. Ve výsledku je vůz UIC-Y s kapacitou 80 míst k sezení, který může jezdit dále...
pd - 20. 06. 2018 00:34
Pechar146: Bdpee231, Bdtee276 i všechny Bdt mají dva záchody, takže to žádná vada není.

A radikálně omezit použití "rybáků"... ono u těch historických vlaků jde asi o to, aby ty vagóny byly taky tak trochu historické, tzn. dřevěné lavice atd. Když tam budou ypsilony, které jinak ještě běžně jezdí, tak ty vlaky asi tak atraktivní nebudou. Nehledě na to, že k mnohým parním lokomotivám se ypsilony vysloveně nehodí (ale ano, k některým parním lokomotivám se zase nehodí rybáky).
Ale vyhradit nějakou skupinu vozů v původním stavu pro víkendový pravidelný provoz na nějaké turisticky atraktivní trase by nemusel být špatný nápad. Takový zážitkový vlak, ale za běžný tarif. Podobně jak ÖBB před pár lety provozovaly Erlebniszugy se starými Schliereny.
Strašidlo - 18. 06. 2018 16:16
Pechar146: Nechápu, co máš proti držákům na kola? Ciklystika je náhodou super. A podpora přepravy kol ve vlaku je dobrá
Pechar146 - 06. 06. 2018 21:23
Jel jsem celou tou skupinou vozů - B, BDs, WR i A. "Béčka" jsou hlavně ekonomická, protože mají kapacitu 80 sedících lidí. Je výborné, že nemají žádné háky na kola a tím i oba záchody (vada Bdpee231, Bdtee276, Bd264 a všech Bdt). Bylo by lepší:
-Vyměnit sedadla - nechat 8 míst, ale oddělená sedadla, např. Borcad Regio+
-Vyměnit brzdy za kotoučové - aby to tak nevrzalo
-Opravit okna tak, aby bylo možné je otevírat částečně
-Natřít některé koženkové jako ČSD - jako historické exponáty, aby bylo možné radikálně omezit použítí "rybáků"(totéž u BDs449/450, WR851,AB349 a A149)
Obyčejný záchod je dobré zachovat, neboť ten má mnohem provozní náklady
Důležité je hlavně bezpečné zavírání dveří.
Strašidlo - 05. 06. 2018 19:30
Berte to takhle. Mi na Béčkách vadí snad všechno až na polopouštěcí okna u těch se vyřadím. A kdyby byla rekonstrukce alespoň jako Bdtee276, bylo by to víc než super.
DJ Sobieski - 14. 09. 2016 07:53
Souhlasím, že béčka nejsou nijak zvlášť reprezentativní v otázce komfortu a kultury cestování. Ale nikoho nenapadlo si položit otázku, proč.

Pokud byste např neuklízeli svůj byt nebo neinvestovali energii do svého auta, taky by tam byl čurbes. A s vlaky je to podobné. I když vídám úklidovku občas i u těch béček, není jim to nic platné, dokud se nevyřeší daleko závažnější problém, jako je chování samotných cestujících. Dokud si ČD nezjednají pořádek ve vlacích a nevypořádají se s takovou havětí rádoby cestujících, ovšem sf zvyky středověkých neandrtálců, inteligencí boxovacího pytle, pro které je určitý řád a pravidlo vulgární výraz, a kteří umí jen dělat bordel, dělat bordel, dělat bordel, a až je to dostatečně přestane bavit, tak pro změnu dělat bordel, ať již hovoříme o hlasitých projevech vč. Jazyku divoké zvěře, chlastačky, hulení, demolování vybavení, tak je úplně jedno, jestli jste v béčku nebo v railjetu.

Příklad za všechny... sobotní ex 150 Petr Bezruč poslední vůz Bmz232. Cestující ví své.
Giovanni - 09. 09. 2016 20:43
Já béčka osobně moc rád nemám. Špína, nepohodlné sedačky, otřesné WC atd. Když to srovnám například s Bmz tak je to otřesnej rozdíl. Jak železnice v Maďarsku. =D Jeden vlak krásný klimatizovaný vozy a druhej je ze starých Yček. Ale zase, v béčku nemůže chcípnout klíma a v emzetě ano (proč asi?). U nás na jižní Moravě už (naštěstí) nejezdí, vyjma R na Jihlavu a ČB a na Olomouc a Šumperk (nebo když chcípne IP =D). Ale kdybych měl na vybranou kompletní šrotaci nebo přestavbu ála Bdtee 276, tak bych raději zvolil rekonstrukci, jak zmínil pd (samozřejmě s ponecháním stahovacích oken =D). Toť můj názor smiling smiley
Laky362 - 05. 09. 2016 19:46
já mám béčka taky rád. U nás na trati 225 (Praha - České Budějovice) nic jiného nejezdilo. Potom přišli vozy Bmee a ty jsem měl taky rád. Nakonec tu soupravy s vozy typu Y úplně vymizeli, až na pár vyjímek. Na ostatních většinou jezdí jen jedno béčko. Ale třeba v létě, kdy jezdí posilové vozy je možné vidět osmivozovou soupravu celou z Ynů.
Jakub Marton - 02. 08. 2015 13:02
Dakujem za odpovede. Ja mám béčka velmi rád hlavne stahovacie okná tá koženka je trochu horšia. Béčka pod autogen posla mna nepatria sú to dobré vozne len ta úsržba by mala byt lepšia. české dráhy nanich akurát len zarábajú predčasom ich prenajali na slovensko a teraz zasa do polska.
pd - 26. 07. 2015 22:22
slawe: já bych to tak nedramatizoval.. jednak ne všechny Béčka jsou 40 let staré, u ČD je ještě přes 50 vozů z poslední dodávky a ty jsou jen o jeden jediný rok starší než Bmee (dnes Bdmpee). Ty mladší vozy by klidně nějakou modernizací ještě projít mohly, třeba něco na úrovni Bdtee276, tj. kompletní repase a dosazení modernějších komponentů (víc než jen humanizace interiéru). Od toho ty modernizace taky jsou. A taky s tím musí jít rozumná údržba. To, že to někdy vypadá jak na vlečce traktoru, je spíše problém údržby než toho, že jsou to podvozky Görlitz V. Kdyby se neudržovaly Bmz, tak budou skákat taky.

Jinak já Béčka dřív taky neměl rád... Samozřejmě koženka ve vedru zrovna nepříspívá k vysoké kultuře cestování, na druhou stranu textilní potahy v humanizacích zase asi nikdy neviděly vysavač (jen se podívejte, co se tam v mezerách drží za humus - ale to je zase víc problém údržby než vozů jako takových). Víc než pískající brzdy mě zase vadí pískající zářivky. Ale když náhodou narazím na Béčko v dobrém stavu a čisté a není vedro a v kupé nesedí 8 lidí, tak mi nijak nevadí. V takovém případě mu dám přednost třeba i před Bee238. Za ideálních podmínek mi i původní koženkové Béčko zkrátka přijde pohodlnější.
tt - 26. 07. 2015 18:38
Ahoj, mne na nich prekážajú predovšetkým veľmi škrípajúce obvodové brzdy. Človek si príde o uši pri dlhšej ceste.
slawe - 22. 07. 2015 23:48
Ahoj, špínu, kdy sedačky mokrů hadru viděly naposled v NDR, jsi už zmínil. Špína je ale celková zanedbaného interiéru, a okna jsou občas chuťovka sama o sobě. Ta měkkost sedaček ne každému svědčí na záda, nemluvě o nulové opoře páteře. Koženka navíc v těchto tropických dnech působí jako lepidlo - jak tak na hodinu sedneš, přilepíš se jak blázen. Jo humanizace sice interiéru pomůže, ale interiér není vše...
Jedná se o 40 roků staré vagony, takže pevnost skříně pomalu nula nula ho**o, elektrika a další věci taky za zenitem. Podvozky mnohdy v otřesném stavu a i po rovných kolejích si člověk připadá jak na vlečce traktoru. Je plno (konstrukčně) lepších vagonu, které by mohly být modernizovány a dalších 20 let provozovány na Os. Béčka měly být už před lety pod autogenem.
Jakub Marton - 21. 07. 2015 21:20
Ahojte,som tu nový avšak Vagonweb sledujem dlhšie. Chcel by som založit diskusiu na tému Béčka alebo koženky. Chcel by som všetkých opýtat prečo tieto vozne tak nenávidíte. Ja osobne ich mám rád a neviem čo je na nich také zlé. Je sice pravda že sú vačšinou špinavé a posprejováné ale keby sa o nich starali tak ako by mali boli by s nich celkom pekné vozy. Páčia sa mi hlavne české humanizované,mohli by to urobit aj v SR. Aké sú vaše názory ?

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  **     **  **     **  **     **  **     ** 
 ***   ***  **     **  **     **  **     **  **     ** 
 **** ****  **     **  **     **  **     **  **     ** 
 ** *** **  **     **  *********  **     **  ********* 
 **     **   **   **   **     **  **     **  **     ** 
 **     **    ** **    **     **  **     **  **     ** 
 **     **     ***     **     **   *******   **     ** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.