|
 |
|
 |
|
 |
Téma: |
 |
vozy typu UIC-Z2 nebo UIC-X (14 Příspěvků) |
 |
|
kraken - 02. 01. 2010 23:12
|
|
|
CFR Bmee měly od výroby míst 88, některé byly ale modernizovány, a to tak, že se dosadila klimatizace a modernizované vozy mají 6 míst v kupé (takže 66 míst).
Upraveno 1krát. Naposledy upravil kraken (03. 01. 2010 15:58).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Přesně tak :)
|
|
|
|
|
|
Anonymní uživatel - 06. 12. 2009 13:20
|
|
|
cize vsetky nase bpeer ,beer ,apeer ,aeer a bmeer tam mozu chodit a aj chodia 160 ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
samson55: v některých úsecích až 160 km/h.
|
|
|
|
|
|
Anonymní uživatel - 06. 12. 2009 00:31
|
|
|
zdravim vas ,neviete akou rychlostou chodia nase vozne ,teda myslim skor cele supravy v cesku na koridorovych tratiach ??
|
|
|
|
|
|
Paweł - 28. 11. 2009 23:34
|
|
|
Wagon 575151-40 000-0 stoi jeszcze Warszawie na stacji Grochów. Dzisiaj go widziałem, ale wymaga remontu.
|
|
|
|
|
|
Paweł - 24. 11. 2009 23:46
|
|
|
Jeszcze dwa lata temu stały odstawione w Warszawie na Grochowie. Ale co się z nimi stało nie wiem.
A tak wyglądały:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dziękuję bardzo za informacje. Czy można proszę sprawdzić strony http://www.vagonweb.cz/popisy/PKP_osobni_vozy.php? Nie wiem zwłaszcza numeryczne interwaly.
Istnieją jeszcze prototypy 134A?
|
|
|
|
|
|
Paweł - 24. 11. 2009 21:35
|
|
|
Pomyliłem się powinno być 12 kuszetek 134Ab zamiast 134Aa
Wagonów typu 134Aa nie było - był tylko projekt Ale były dwa wagony typu 134A 575151-4000 -001 Bcdmnu Prototypy zbudowane w 1988 roku według standardu XB ( nie miały automatycznych drzwi)
|
|
|
|
|
|
Paweł - 23. 11. 2009 00:37
|
|
|
Dla PKP dostarczono wagony typu Z2:
-1989rok 17 wagonów restauracyjnych WRdnu 515188-80020 do 036 produkcji DWA Bautzen ( typ Bautzen 89 )
-1989rok 7 0wagonów drugiej klasy Bdmnu 515121-70000 do 069 produkcji VEB Wagonbau Goerlitz ( typ XB )
-1990-91 40 wagonów drugiej klasy Bdmnu 515121-70070 do 109 produkcji DWA Bautzen ( typ Z2B )
-1991 30 wagonów pierwszej klasy Admnu 515119-70210 do 239 produkcji DWA Bautzen ( typ Z2A )
-1991-93 44 wagony drugiej klasy Bdmnu 515121-70110 do 153 produkcji HCP Poznań ( typ 136A )
-1993 17 wagonów pierwszej klasy Admnu 515119-70240 do 256 produkcji HCP Poznań ( typ 139A )
-1991-92 12 wagonów kuszetek Bcdmnu 515150-70000 do 011 produkcji HCP Poznań ( typ 134Aa )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jako XB je označená první série Bdmnu PKP, ale i ta ve skutečnosti odpovídá taky UIC-Z2. Soudruzi z NDR tehdá ty svoje výrobky asi nějak špatně prezentovali, či co. Pravé UIC-X se ve východní Evropě moc nevyskytuje, to byla doména západní Evropy.
|
|
|
|
|
|
vantju - 17. 10. 2009 13:52
|
|
|
Snažil jsem se držet nejvíc těch z konce 80-tých let co mají předsuvné dveře. A to XB jsem kdesi četl že to nejsou Z2 ale XB.
|
|
|
|
|
|
elrondecuba - 16. 10. 2009 21:06
|
|
|
Zdárek, ještě ti tam chybí WRm. A nejsou to náhodou Z a ne X?
Ze zahraničí ti tam ještě chybí namátkou třeba Bcmee (OSE), WRm (START), WLABmee + WRm (CFR), WRm + Bcmee + Ame (BDŽ), atp...
|
|
|
|
|
|
vantju - 16. 10. 2009 15:31
|
|
|
Diskuse o vozech řady UIC-Z2 z Evropy. Něco o nich:
CZ-ČD: Dodávka: 1984-1988
Typy: BRcm (1984)
Bmee (1986 a 1987)
Amee (1987)
BDbmsee (1987)
BDbmrsee (1987-1988)
PL-PKP: Dodávka: ?-1990
Typy: Admnu (198x)
Bdmnu (1990)
RO-CFR: Dodávka: 198x
Typy: Amee (198x)
Bmee (198x)
SK-ZSSK: Dodávka: 1986-1987
Typy: Amee (1987)
Bmee (1986-1987)
BRcm (1984)
BDshmee(r) (1987-1988)
CZ-ČD BRcm:
Rok výroby: 1984
Počet míst k sezení: 30
Koncepce: Původně 2. třída lehátkový a bar (1984-2001)
2. třída a bar (2001-2010)
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: ? (6)
Poznámka: Počet vozu v provozu není znám, protože jsou postupně rekonstruovány
na vagony ARmpee.
Amee:
Rok výroby: 1987
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 1. třída
Dělka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 0
Poznámka: Vozy byly v roce 1995 rekosntruovány na Bmee
Bmee:
Rok výroby: 1986 a 1987
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 2. třída
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 16 a 25
Poznámka: 16 vozů ex-Amee,dělány na 2 série, 1. v roce 1986 a 2. v roce 1987
Bdbm(r)see:
Rok výroby: 1987 a 1988
Počet míst k sezení: 30 (40) + 6
Koncepce: 2. třída a služební
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 65
Poznámka: 16 kusů má i zvedací plošinu
PL-PKP: Admnu:
Rok výroby: 1990
Počet míst k sezení: 54
Koncepce: 1. třída
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: ?
Poznámka:
Bdmnu:
Rok výroby: 1990
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 2. třída
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 68
Poznámka: Vagony byly předmětem mnoha rekonstrukcí, třeba na BČ WLABmee,
doplněním držáku pro kola, atd.
RO-CFR: Amee: Rok výroby: ?
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 1. třída
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: ?
Poznámka:
Bmee: Rok výroby: ?
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 2. třída
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: ?
Poznámka:
SK-ZSSK: Amee: Rok výroby: 1987
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 1. třída
Dělka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 3
Poznámka: Vozy jsou postupně rekonstruovány na Ameer a Bmeer
Bmee:
Rok výroby: 1986 a 1987
Počet míst k sezení: 66
Koncepce: 2. třída
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 2
Poznámka: Vozy jsou rekonstruovány na Bmeer
BRcm:
Rok výroby: 1984
Počet míst k sezení: 30
Koncepce: 2. třída lehátkový a bar
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 0
Poznámka: Vozy byly rekonstruovány následně: 3 ks ARmeer
1 ks WLADmveer
8 ks WRmeer
BDshmee(r):
Rok výroby: 1987 a 1988
Počet míst k sezení: 30 (40) + 6
Koncepce: 2. třída a služební
Délka vozu: 26,4 m
Předsuvné dveře: Ano
Počet vozů v provozu: 29
Poznámka: 10 kusů má i zvedací plošinu , vozy jsou postupně rekosntruovány na
řadu BDghmeer
Upraveno 5krát. Naposledy upravil vantju (17. 10. 2009 13:51).
|
|
|
|
|
|
 |
|