Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> vagonWEB
Téma:
Fotoaktualizace 22.9.2010   (7 Příspěvků)
pd - 26. 09. 2010 16:29
Tomáš: narazil jsem jenom na tuto jedinou verzi jedničky (ale zato několikrát), ale pro zajímavost existuje i verze se sedačkami z Borcadu - foto 1, foto 2

strejcekms: jo, všechny vozy RŽD v této aktualizaci i ty ukrajinské mají klimu (a minimálně ty ukrajinské jsou s nápravovým generátorem), označení se u nich nedá brát moc vážně. Podobně jako s max. rychlostí, podle číselného označení by měly mít všechny max. rychlost 160 km/h, některé ale mají 140 km/h.
Sova - 24. 09. 2010 13:59
strejcekms
Nvm nvm, já v prospěch běžného pantografu slyšel pouze, že je levnější, což je dáno tím, že má jednodušší zvedací mechanismus a nejsou na jeho součásti kladeny takové požadavky jako na součásti polopantografu. Ve prospěch polopantografu hovoří především ta nižší hmotnost. Nižší hmotnost totiž znamená nižší sílu vyvolanou setrvačností pantografu a jeho součástí a tudíž kratší a méně častější odskoky ližiny od troleje. Navíc také tvar pantografu umožňuje mnohem větší škálu jeho úprav (např. přidáním aerodynamických křidélek, které při vyšších rychlostech zvyšují přítlak a tím omezují odskoky, které jsou při vyšších rychlostech častější a hlavně delší). Jak důležité je mít co nejlepší podmínky odběru napětí z troleje raději ani nezačnu rozebírat grinning smiley

PS: Bylo by vhodné založit novou hlavní kategorii s názvem např: "Technologie na železnicích", kde by se mohly probírat takovéto věci. Kdybych totiž teď chtěl založit diskusi na téma "Sběrače proudu" tak jí nemám kam dát spinning smiley sticking its tongue out
strejcekms - 24. 09. 2010 07:41
No já jsem i na pantograf slyšel nějaké výhody, oproti polopantografu, ale to by byla zase moc složitá debata. Ovšem ta váha je tam důležitá.tongue sticking out smiley



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (24. 09. 2010 07:41).
Sova - 23. 09. 2010 21:01
strejcekms
Odborníci se již dávno shodli winking smiley
Tipnul bych si, že v době, kdy se tyto jednotky vyráběly, ještě nebyl dostupný polopantograf požadovaných vlastností (především z hlediska pevnosti konstrukce). Co se týče výhod/nevýhod tak polopantograf mnohem lépe spolupracuje s trolejí (především díky nižší hmotnosti), ovšem je několikanásobně dražší. Co vím tak "běžný" pantograf vyjde na cca 50 000 Kč, polopantograf pak na cca 200 000 Kč.
Jinak aktualizace pěkná smileys with beer



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Sova (23. 09. 2010 21:07).
strejcekms - 22. 09. 2010 23:42
Také se přidám a doplním - (FS) ETR 480, ETR 485 Pendolino (Eurostar)- k tomu řeknu, že ta jídelní část je tam dobrá, alespoň je kam si sednout a né jen "na stojáka":) Ovšem nevím jak je to praktické. Taky ten pantograf [www.vagonweb.cz] toho pendolina je otřesný, vypadá to jak kdyby to vzali z laminátky, néé, na tyto moderní stroje se víc hodí polopantografy, ale asi to má buď nějaký účel, nebo se to tam prostě dalo, na krásu to nejezdí a odborníci se nějak nemohou schodnout nad tím, kterej že druh sběrače je lepší.

WLABm RŽD -(pd) neni to náhodou ten ruskej vagon s klimatizací poháněnou přes nápravový generátor? Ale toto, podle označení asi klimu nemá. Ale toto by jí asi mělo [www.vagonweb.cz] nechápu jak :D

WRl-žS má dost zajímavej podvozek, ovšem s náprav. generátorem, bez CZE, ale nemá klimu..



Upraveno 3krát. Naposledy upravil strejcekms (23. 09. 2010 00:26).
Tomáš Palíšek - 22. 09. 2010 16:17
Tak opět přihodím nějaký svůj objektivní pohled na některé vozy.grinning smiley

Začnu u těch samých vozů. Co se týče 1.třídy, měl podle mě pd trochu smůlu. Asi nenarazil na vozy A10 série 10-70 nebo A10 série 10-91. Tyto vozy mají sedačky, jako TGV Duplex v jedničce, a co víc, v A10 série 10-91 to podle mého vypadá mnohem přítulněji. Pro mě je to vůbec druhý nejlepší typ osobního vagonu v Evropě vůbec! Co se týče 2.třídy, tak tam měl štěstí více. Alespoň podle mě.
Mimochodem, je to právě ASTRA, která má prý vyrobit pro Regiojet 50 vozů, i když to pan Jančura zatím popírá. grinning smiley

Co se týče bývalých jugoslavských kolegů, tak asi se nejvíc povedlo SŽ Bl. Mohlo by posloužit pro inspiraci, jak se má asi humanizovat.grinning smiley Hezký je taky chorvatský vůz ABeel.

Co se týče Amnouz-u, tak ten u mě asi v této fotoaktualizaci opravdu vyhrál. grinning smiley Snad bude tento vůz trochu insiporovat ještě nevyrobený 156A ( ale fakt jen trochu grinning smiley ).
pd - 22. 09. 2010 13:08
Přesně po měsíci je tady další fotoaktualizace, pojďme se podívat, co v ní mimo jiné najdeme:

Začněme Rumunskem, minule jsme tady měli oddílový vůz pro mezistátní provoz, nyní dva velkoprostorové vozy A10 10-90 a B11 21-86. Oba jsou produktem vagónky Astra Arad z let 2006-2008. Obě řady můžeme potkat nejblíže v Budapešti na IC vlacích do Rumunska, tyto soupravy pak doplňuje maďarský jídelní vůz WRm.

Dále tady máme několik zástupců ze zemí bývalé Jugoslávie. All ŽFBH byly původně určené pro vlaky Bosna-Expres, na přelomu století pak prošly opravou v TŽV Gredelj. AB ŽS je klasická Goša UIC-Y, která byla k JŽ dodávána od 60. do 80. let. Bm ŽPCG je pro změnu klasický vůz typu UIC-X, který byl dodávan řadě západoevropských železnic v tomtéž období. Konkrétně tento pochází od DB, v polovině 90. let je jako vyřazené získaly JŽ. WRl ŽS je opět Goša UIC-Y, lze jej potkat na EC Avala.

Speciálně pro Tomáše pak nádherný modrý Amnouz grinning smiley Není to teda novovýroba 160A nebo kolik, ale pouze modernizace starších vozů Admnu z Bautzenu ze začátku 90. let.

Salónní vůz Wrz (skutečně s malým r) patří společnosti MITL, jedná se o jídelní vůz s 36 místy k sezení a s malou kuchyňkou. Stoly nejsou napevno, tudíž je možno jej využít i jako konferenční nebo taneční vůz. Původně se jedná o vůz 1. třídy A4üh ÖBB z roku 1951, po vyřazení byl odkoupen společností MITL a do stávajícího stavu byl renovován v ŽOS České Velenice v letech 1995/96.

Z exteriérů tady máme mj. sbírku lůžkových vozů WLAB ČD, WLAB821 ČD, WLABm RŽD, WLABmee 71-70 CFR a WLABmz 76-94 ÖBB a další reklamy na vozech Beer, Bmeer a Apeer ZSSK.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil pd (22. 09. 2010 13:14).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
       **  **     **  ********  **      **   ******   
       **  **     **  **    **  **  **  **  **    **  
       **  **     **      **    **  **  **  **        
       **  **     **     **     **  **  **  **   **** 
 **    **   **   **     **      **  **  **  **    **  
 **    **    ** **      **      **  **  **  **    **  
  ******      ***       **       ***  ***    ******   

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.