Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> vagonWEB
Téma:
Fotoaktualizace 23.5.2010   (11 Příspěvků)
kraken - 21. 06. 2010 11:09
pd, máš pravdu, já jsem se zmýlil
pd - 11. 06. 2010 21:58
Která fotka? Mě přijde, že obě mají stejná sedadla.
kraken - 09. 06. 2010 20:10
Jenom taková drobnost:

To druhé propagační foto u Áčka patří k Béčku, protože to druhé foto má 8 míst v kupé, a ne 6. Poznal jsem to podle těch sedadel.
strejcekms - 07. 06. 2010 14:09
Dobře, dobře máte pravdu :)
pd - 05. 06. 2010 01:24
Ani v Československu... za 1. republiky a i nějakou dobu po válce tady jezdily lůžkové vozy společnosti CIWL. První lůžkové vozy pro ČSD pak byly dodány v roce 1956, další série v roce 1958 (tato je zastoupena ve fotogalerii), lehátkové vozy přišly až následující rok.
strejcekms - 04. 06. 2010 14:45
pd - tak to jsem asi špatně formuloval, já myslel v tehdejšim Československu!
pd - 03. 06. 2010 01:22

strejcekms
... až se vás někdo zeptá který byl první, jestli lůžkový, nebo lehátkový vůz, tak to byl právě lehátkový.
Nene, lůžkový byl první ;) Lůžkové jezdily už za Rakouska-Uherska, kdežto první lehátkový vůz u nás byl až ten Bac v roce 1959.
strejcekms - 02. 06. 2010 17:03
K tématu, konec padesátých let minulého století obohatil některé naše vlaky o vozy dosud nevídané, bufetový a nebo lehátkový, takže až se vás někdo zeptá který byl první, jestli lůžkový, nebo lehátkový vůz, tak to byl právě lehátkový. Ale zpět k prvně jmenovanému bufetovému vozu (částečně oddílový s kuchyňkou, 8 míst v kupé), svoji premiéru si odbyl v roce 1959 na rychlíku z Prahy do K. Varů. V druhé polovině roku 1959 obdrželi tehdejší dráhy celkem 50 bufetových vozů řady BRa- které vycházeli z dobových vozů 2. třídy řady Ba. V prakticky shodné době se začali objevovat již zmíněné vozy lehátkové, řada Bac (Taktéž koncepčně z vozů Ba). Vůz měl 9 oddílů pro cestující a jeden pro potřeby průvodce. V denní době vždy po 8 sedících a v noční po 6 ležících. Dne 4. řijna 1959 odstartoval provoz "lehátkáčů" na trasách z Prahy do Zvolena, Plešivce a Madzilaborců...

Zdroj:- technická příloha ČD
Tomáš Palíšek - 23. 05. 2010 21:25
Ten restaurační vůz z 58. vypadá náhodou docela dobře.:D A ten první lůžkový docela taky...:D
Historie - 23. 05. 2010 17:50
Moc pěkné! Dík!
pd - 23. 05. 2010 17:00
Jak už jsem minule naznačil, tato aktualizace bude speciální, a to proto, že se celá bude týkat období ČSD.

Určitě budou zajímavé snímky z dobových propagačních materiálů vagónky v Bautzenu. V 60. letech tamní reklamní oddělení trochu popustilo uzdu své fantazii a tak kromě původního interiéru vozů můžeme obdivovat také tehdejší módu, například ve voze Aa (dnes A150). Insipraci pro noční cestování najdeme v lehátkovém voze Bac (dnes Bc663). Konzervativnější cestující pak v lůžkovém voze WLA z roku 1958. Jak se v té době měnily účesy, můžete porovnat s o pár let mladším snímkem z lůžkového oddílu vozu WLAB ze série 1965.

Přejděme k jídelním vozům - na snímcích z řady WR (ex WR4ü-35 DR) můžeme pro změnu porovnat stejnokroje obsluhy, první dva snímky jsou nejspíše z konce 40. let, třetí pak z let 50. Vozy původně patřily německé společnosti Mitropa, po skončení války v roce 1945 zůstalo několik vozů na území Československa a poté byly zařazeny k ČSD (jako kořistní vozy). Dále můžeme náhlednout do interiéru první poválečné řady jídelních vozů WR dodávaných z NDR v letech 1958 - 1960.

Dále byly doplněny jednotlivé fotky k některým dalším řadám.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil pd (23. 05. 2010 17:03).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ********  **     **  **    **  ******** 
 ***   ***     **     ***   ***   **  **   **       
 **** ****     **     **** ****    ****    **       
 ** *** **     **     ** *** **     **     ******   
 **     **     **     **     **     **     **       
 **     **     **     **     **     **     **       
 **     **     **     **     **     **     ******** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.