Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> vagonWEB
Téma:
Fotoaktualizace 10.5.2010   (13 Příspěvků)
Tomáš Palíšek - 14. 05. 2010 14:24
Kruci, toho EC jsem měl využít! A nevíš, jestli tam jsou vozy Teoz? Protože to by bylo úplně prima.spinning smiley sticking its tongue out
pd - 13. 05. 2010 22:00
Klasická souprava s vozy SNCF na východ od Francie vím jenom o relaci Brusel - Strasbourg - Basel (EC 295/296 "Jean Monnet" a ještě jeden). Pak už jen TGV, to je k vidění nejblíž asi v Mnichově (ale v nevhodný čas - příj. 22.03/odj. 6:20).



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (13. 05. 2010 22:31).
Tomáš Palíšek - 13. 05. 2010 21:08
¨Jinak, když už jsme u francouzských osobních vozů 1.třídy, nevíte někdo, ve kterém nejbližším městě a na jakém spoji bych tyto vozy mohl potkat? Díky velmi moc za odpověď. spinning smiley sticking its tongue out
pd - 12. 05. 2010 20:18
strejcekms: nové vozy naplánované byly, jako jedna z nejbližích nových řad mělo být Amee (možná s jiným označením) s 9 oddíly, tzn. 1. třída odpovídající standardu UIC-Z2. Jestli i s klimatizací, tak to ale nevím.
Pokud se už tehdy uvažovalo o vozech s klimatizací, tak by nejspíš šlo o vozy z Bautzenu. V rámci RVHP asi taky byli s vývojem nejdál. V polovině 80. let vyrobili pro DR desetikusovou prototypovou sérii klimatizovaných velkoprostorových vozů, které po roce 1990 plánovali vyrábět pro export. A ČSD jako nejvýznamnější normálněrozchodný zákazník východoněmeckých vagónek samozřejmě přicházelo v úvahu jako odběratel. Taky ty vozy byly v rámci zkušebního provozu nasazené na IEx Progress Berlin - Praha, třeba už si tehdy takhle oťukávali budoucí odbytiště...
Kromě Bautzenu měli z východoevropských výrobců koncem 80. let zkušenosti s klimatizovanými vozy asi jenom ve vagónce Goša. Ale tehdejší režim v ČSSR by asi nebyl příliš nakloněný nějakým velkým obchodům s Jugoslávií.
Jinak na konci 80. let a začátkem 90. se uvažovalo s výrobou vysokorychlostních vlaků v Československu, což měl být další generační skok.

Tomáš: jo, mohly by být :) (ale ne v té příští, ta bude speciální ;), hned v té další)
hrdr - 12. 05. 2010 18:41
Ano, dobrý nápad, že by se zapojili i uživatelé, a přispěli by i uživatelé tohot webu. Ale na tomto webu najdte snad skoro vše www.railfaneurope.net, doporučuji.

hrdr: příští aktualizace bude poněkud speciální winking smiley

Už se těším.(tu)
Tomáš Palíšek - 12. 05. 2010 17:47
pd: Když už jsme u těch aktualizací, mám dotaz. Vím, že se to sem, ale kdybych ti v nejbližších třech dnech poslal fotky ARmpee ( poslal bych to je hned, ale to nezáleží jen na mně ), byly by v příští aktualizuaci? :D :D
strejcekms - 12. 05. 2010 16:29
Teď aktualitka: Plzeň Hl.n. asi před půl hodinkou tam stál řídící vůz od jednotky 671 pro ZSSK-podle listu za oknem přepravován do Velimi na okruh, asi dnes. Foťák jsem neměl, takže s fotkami jen ilustračními na mob.te.
strejcekms - 12. 05. 2010 16:27
Když už jsme u té historie: Na konci 80. a asi začátkem 90. let měli být údajně dodány tehdejším ČSD nové železniční vozy- po řadě Bmee a jim podobným, tedy v závěru osmdesátek. Údajně mělo jít o klimatizované vozy pre o mezistátní provoz, jak známo Bmee byli vyráběny původně jen na vnitrostátní rychlíky a expresy. Jenže pak přišla revoluce a ČSD nezbyli peníze ani na zaplacení tehdy nasmlouvaných lokomotiv (asi Škoda 98 E -6ti kolák s tehdy u nás nevídanými prvky- IGBT měniče-nebo tak nějak, zkrátka úsporná mašina, vyrobeny 4 ks. teď je vlastní asi doly Tušimice, 3Kv+ topný kabel u dvou strojů). A řada (dnes) 163- asi 5 ks. - (odkoupila je nějaká Italská železnice, nevím jestli národní, jezdila na osobácích v Itálii, dnes by měli být v provozu na vozbě nákladních vlaků v Itálii- všech 5). Ale o tom jsou asi jiné servery. Mě by jen zajímalo o jaké vozy mělo údajně jít, kdo je měl vyrobit, kolik ks. atp. Děkuji za doplnění případně opravu.
pd - 11. 05. 2010 20:17
strejcekms: proč zvláštní? Nemusí být nutně každý den o čem diskutovat.. Jinak stránky vznikly 5.11.2006.

Tomáš: ty počty opravdu musím upřesnit, dnešní Alex by měl mít stále 5 vozů Avmz. ABmvdz vznikly z jiných Avmz, které byly odkoupeny a rekonstruovány v letech 2008/09. A asi je těch ABvmdz už taky pět.
A "starý alex" měl Avmz asi ještě víc.

hrdr: příští aktualizace bude poněkud speciální ;)
hrdr - 11. 05. 2010 17:55
Děkujeme za fotoaktualizaci.;)
Doufám, že se co nejdříve objeví nová.smileys with beer
Tomáš Palíšek - 11. 05. 2010 14:59
Je veliká škoda, že ČD od DB nekoupily Avmz 11.6. Tento vůz se mi opravdu docela líbí. Sice, ano, jsou i lepší vozy, ale tento je taky dobrý. Redesign je ale trošičku lepší. To musím přiznat.:(

Dnešní alex koupil jen 5 Avmz? Já právě myslel, že 6.the finger smiley No, nevadí, to byla moje malá poznámečka. Co se týče 1.třídy, udělali mi Alex radost. Stolky se vždy cení. Ovčšem co se týče 2.třídy, tak to je horší.spinning smiley sticking its tongue out

Corail kupé vůz mě docela zaujal ( až na ty modré sedačky, které se k tomu nějak nehodí ). Miluji francouzské stolky u 1.třídy ( viz Téoz vozy, které jsou ve vnitřku úplně krásné. Takhle kdyby vypadala na še Bdmpee... ). Velkoprostorový vůz mě zaujal více, protože ta černá je lepší. Jsem velice rád, že konečně mohu spatřit interiér francouzské motorové jednotky. Bohužel, trochu mě zklamalo opěradlo na hlavu u sedaček ve 2.třídě. Škoda. To samé platí i o motorovém vozu.

,,Béčko ze Srbska" je lepší než ,,Béčko z Česka", ale také by to chtělo konečně opravu. A poslední, co teď okomentuji, je nátěr WLABmee. Minulý byl sice lepší, ale i tento je docela krásný. Jen škoda toho světla na těch fotkách.:X
strejcekms - 11. 05. 2010 14:17
Pd- Dobrá snaha o oživení fóra, ale je to zvláštní pozorovat, jak se jeden den diskutuje a druhý nikoli. Jinak dobrý nápad. A jestli se moho zeptat- kdy vlastně vznikli tyto stránky?
pd - 10. 05. 2010 22:18
Aby se fórum trochu oživilo, rozhodl jsem se ke každé fotoaktualizaci přidat pár odstavců, kde bych upozornil na zajímavosti nebo třeba na nějaké historické souvislosti a podobně v právě přidané aktualizaci. Nuže pojďme tedy k té dnešní: (a uvidíme, jak dlouho mě to bude bavit)

U DB bych chtěl vyzdvihnout dva nádherné kousky v téměř původním provedení Avmz111.1 (rok výroby 1967) a Avmz111.6 (rok výroby 1971). Historie této řady se začala psát v roce 1962, kdy byla vyrobena první série vozů pro tehdejší top-produkt Rheingold. Do roku 1972 pak bylo vyrobeno celkem 267 vozů v několika sériích, návzájem se odlišujících v některých detailech. Po roce 2003 prošlo cca 100 vozů redesignem na Avmz109, které se dají u nás potkat na EC Jan Jesenius (do loňska jezdily i na Vindoboně). Nemodernizované vozy dnes dožívají vesměs jako 2. třída na vlacích IC (některé jsou přeznačené na Bvmz111, některé bez přeznačení), ačkoliv svým komfortem stále převyšují vše ostatní, co se na DB IC dá dnes běžně potkat. Bohužel se na nich podepisuje neúdržba, DB s těmito vozy už evidentně do budoucna nepočítají.

Zajímavý osud mělo 5 vozů Avmz111, které v roce 2003 odkoupil tehdejší provozovatel sítě "Allgäu-Express", což je dnešní alex. V roce 2008/09 byly pak 4 z nich rekonstruovány na ABvmdz. Rekonstrukce spočívala ve vytvoření prostoru pro jízdní kola a degradace 4 oddílů na 2. třídu s využitím sedaček z Bom280.

Díky "753006" jsou přírůstky i u SNCF, tentokrát vozy 1. třídy Corail kupé a velkoprostor (2. třída bude následovat v příští aktualizaci), motorová jednotka X 76500 a zajímavý motorový vůz X 73500 (takový Stadler po francouzku).

U ÖBB přibyly fotky netlakotěsných lehátkových vozů Bcmz 59-90.0 a byly doplněny exteriéry ostatních Bcmz. Dále přibylo "RIC" Bmpz, které lze spatřit i u nás a fotky exteriérů druhé rakouské řady Bmpz ("neRIC modularwagen" ).

Naopak co u nás obvykle spatřit nelze, je maďarský salónní vůz "Salon Budapest". I když interiér vzbuzuje dojem, že se jedná o nějaký historický vůz, ve skutečnosti jde o přestavbu z běžného WRm z Bautzenu z roku 1984. Přestavba byla uskutečněna v roce 2003, vůz je využíván hlavně pro komerční jízdy.

K dalším zajímavostem již jen stručně - přibyly fotky srbského B z Avaly, Bdt262, BDs v Najbrtu, exteriér WLABmee v Najbrtu, exteriér slovenského unikátu Bceer a další...

Pokud budou dotazy, připomínky, doplnění... fórum je k dispozici :)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (10. 05. 2010 22:28).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **    **  **     **  **     **  ********   **    ** 
  **  **   **     **   **   **   **     **  **   **  
   ****    **     **    ** **    **     **  **  **   
    **     **     **     ***     ********   *****    
    **      **   **     ** **    **         **  **   
    **       ** **     **   **   **         **   **  
    **        ***     **     **  **         **    ** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.