Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Cestování, fotografování, zábava
Strana: 1 z 4 1 2 3 4 Následující
Téma:
Splňují české vlaky Inter a Euro city standardy vlaků IC a EC ? :D   (82 Příspěvků)
Antonín Novák - 12. 03. 2010 19:18
Myslím, že nám to nevychází, protože já jsem musel použít mezinárodní jízdenku a ne malý přeshraniční styk, nebo jak se jmenuje, protože na osobní vlak, kde platí bych musel čekat 4,5 hodiny.

Jinak ale děkuji za objasnění.
Kdybych jel tím osobákem, zřejmě by to bylo o těch 5 korun levněji.
pd - 11. 03. 2010 18:48
Mě to vychází o 5 korun levněj :)

jeden lístek Turzovka - Třinec za 53 Kč

nebo

Turzovka - Čadca 15 Kč (0,60 €)
Čadca - Třinec 43 Kč ... to je dohromady 58 Kč

(zbytek cesty Třinec - Hranice už je pak pro obě varianty stejná cena)
Antonín Novák - 11. 03. 2010 16:35
Děkuji za info ohledně bee272.
nevíte někdo cenu Bee a Bpee?????

Jenom k jízdenkám : když jsem si propočítával variantu dvou jízdenek (tu uvedenou), vyšlo to o 17,- dráž.
pd - 10. 03. 2010 21:49
V roce 1992 se u Bee272 uváděla cena 3,8 mil. Kčs.

A ty jízdenky - neobvyklé to bylo asi jen kvůli kombinaci tří jízdenek. Kdyby byly dvě, třeba Turzovka - Třinec a Třinec - Hranice, tak by to bylo ještě o pár korun levnější ;) Jinak při cestách do zahraničí je kombinování více jízdenek pro různé trasy běžná praxe (i když v tom místě nepřestupuju). Je to důsledek značně rozkošatěného železničního tarifu.
Antonín Novák - 10. 03. 2010 15:45
Chtěl bych se zeptat, jestli někdo neví, kolik stále oprava vozu B na Bpee a B na Bee a Bee272.
Antonín Novák - 10. 03. 2010 15:44
Nevím jestli se to hodí právě sem, ale přece to zkusím.

Dneska jsem jel vlakem z Turzovky (SK) do Hranic na Moravě a objevil jsem skulinku v ceně jízdného ČD, ZSSK, která je pro zákazníky velice výhodná.

Kdybych měl jednu jízdenku, tak mě stojí 540,- pro 2 osoby. Mě se ale podařilo ušetřit 149,- tím, že jsem jel na 3 jízdenky. První z Turzovky do Čadci, kde jsem přestupoval. Pak jsem sice jel přímo až do Hranic, ale přesto jsem jel na 2 jízdenky. Jedna byla z Čadci do Třince a druhá z Třince do Hranic, ačkoliv jsem v Třinci nepřesedal.

Bylo mi pouze řečeno, že tento postup je sice neobvyklý, ale možný.

Uvádím to, kdyby se někdo chystal do zahraničí, ať ví, kde může ušetřit.
Georgo - 26. 02. 2010 17:03
Kvalitatívne kritériá pre IC/EC som pred čosi vyše rokom rozoberal v článku o koženkách na EC - všimnite si hlavne tie modré textové boxy vpravo - sú tam spomenuté niektoré fakty o "štandardoch" EC/IC u ČD.
kraken - 24. 02. 2010 10:48

mbican
je pre Vás - cestujúcich, v ČR značka EC a IC ešte symbolom kvality?
pre mňa určite nie... tieto vlaky chápem už len ako vlaky s vyššou priemernou rýchlosťou.

Mbican, dovolím si porušit své slovo a přesto na tebe reagovat:

No, my to pořád berem jako vlaky vyšší kvality, protože tam jsou (ale někdy ne na celé soupravě :() řazeny alespoň trochu lepší vozy, než jsou Béčka.
mbican - 24. 02. 2010 09:32
je pre Vás - cestujúcich, v ČR značka EC a IC ešte symbolom kvality?
pre mňa určite nie... tieto vlaky chápem už len ako vlaky s vyššou priemernou rýchlosťou.
Tomáš Palíšek - 23. 02. 2010 20:34
chio: To abych se vyhýbal dalšímu EC.(td) Jestli to tak bude, omlouvám se těm, jenž jsem odporoval.:X
chio - 23. 02. 2010 19:48
Už sa niečo pošuškáva, že do leta možno budú tie Béčka na Pernerovi oficiálne (td)
Tomáš Palíšek - 23. 02. 2010 19:38
Antonín Novák: Jo, fakt, v zimním období je to možné. Ale až začne léto, pochybuji, že by tam jezdila 3-4 Béčka.
Antonín Novák - 23. 02. 2010 19:08
Jo, 3-4 na Pernerovi???

Když se podíváte na řazení třeba zelpage.cz, tak by měl jet jenom jeden.
Už jsem pernerem jel několikrát tento grafikon a vždy měl jenom jeden B a jeden Beer
Antonín Novák - 23. 02. 2010 19:06
Aha, máte pravdu, že by to šlo na úvěr.

No a vlakem v zahraničí jsem nikdy nejel, proto můžu porovnávat pouze mezi českými vozy.
Tomáš Palíšek - 23. 02. 2010 17:54
Fast Train: Jo já vím, ale podle dostupných informací hodně ty vozy z MOVA zamrzaj¨v ziámě, takže se ani není co divit...
Fast Train - 23. 02. 2010 17:28
To bylo kvůli tomu, poněvadž se čekalo na opožděnou dodávku vozů ze slovenské ŽOSky, ale věřit mi nemusíte, však uvidíte sám v létě, až speciálně na soupravách, kde mají jezdit klimatizované vozy budou chybět! smileys with beer
Tomáš Palíšek - 23. 02. 2010 17:20
Fast Train: Nemyslím si. Podívej se na loňskou zimu a loňské léto. V zimě to byla hrůza, ale léto bylo šťastnější...spinning smiley sticking its tongue out
Fast Train - 23. 02. 2010 15:33
Tomáš Palíšek Vzhledem k tomu, že ČD prostě nemají kvalitní vozy na pokrytí všech vlaků vyšších kategorií, z toho vyplývá , že v létě to bude to samé, v zimě nefunguje topení, v létě klimatizace, to je pořád dokola.
Tomáš Palíšek - 23. 02. 2010 14:32
Fast Train + PAPA_CHUBBY: To taky mohu říct, že na Odře jezdí Bc, na rychlících Praha - Luhačovice taky atd. Vozová situace je současně mizerná, ale v létě by to mělo být lepší. Chápete? V zimě je více problémů. Nepřesná řazení jsou častá...spinning smiley sticking its tongue out
PAPA_CHUBBY - 22. 02. 2010 20:07
Tomáš Palíšek
Ty raději nic nepiš, páč víš kulový...

Pernera stretavam v Ziline celkom casto a cuduj sa svete tych Becok tam bolo niekedy viac nez 1, takze kto teraz vie kulovy pan mudry?
A odkedy jazdia na Avale Bmz-ka ked ich odtial chcete stiahnut?
kraken - 22. 02. 2010 20:00
Přesně tak. Jednou došlo, že na IC/EC nasazovali i Bc.
Fast Train - 22. 02. 2010 19:44
Tomáš Pelíšek Já vidím EC Jan Perner skoro každý den, a i z jiných zdrojů mám potvrzeno, že na EC Jan Perner jezdí více kusů Béček každý den, I KDYŽ BY TAM JEZDIT NEMĚLY! Když je řazení psané např. na ŽelPage, tak to neznamená, že ten vlak ve skutečnosti jezdí v tomto psaném řazení!
Sova - 22. 02. 2010 19:31
Halooooo
Bpee a zašlé? Podívejte se do Beeru... Bpeečka jsou náhodou v dobrém stavu



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Sova (22. 02. 2010 19:31).
Tomáš Palíšek - 22. 02. 2010 19:31
Fast Train: Ty raději nic nepiš, páč víš kulový. Na Pernerovi sketečně jezdí jenom jedno B. A pokud se nemýlím, tak jenom na jednom.

A ještě nikoho jsem neviděl s tím zlozvykem dívat se z dveří.:D
Fast Train - 22. 02. 2010 19:22
Antonín Novák: Na EC 148/149 jezdí vozy B každý den v počtu 3-4 kusů, takže radši nic nepište, když hovno víte! X(
strejcekms - 16. 02. 2010 13:30
Toto téma jsem založil, protože mě v poslední době zaráží řazení některých vlaků čd- konkrétně IC, které jsou mnohdy řazeny z né příliš vhodných vozů. /Bee272/
Chtěl jsem vložit lepší fotku, ale nenašel jsem co jsem hledal.
Hledal jsem fotku toho prvního EC z Prahy do Vídně, je focena někde v Praze u Hl.n. v roce 1992 v čele řada 363 s připevněným logem EC a asi 5 vagony tehdy ještě OBB.
A když si povšimnete pro tyto kurzy do Vídně byli i remodernizovány 3 kusy WRm na tehdy řadu WRrm dnes WRmee /s CZE a klimou/ a do roku 1997 to byli naše první a jediné klimatizované vozy.

Ještě přikládám přehled co by tak měl vlak IC a EC splňovat a pardon že je to zkopírované.

· musí se jednat o vlak mezinárodní. Rakouské železnice (ÖBB) označují jako vlaky Eurocity také vnitrostátní vlaky. Pod označením ÖBB-EC tak jezdí vnitrostátně na území Rakouska.
· vlak je řazen z vozů 1. a 2. třídy,
· ve vlaku musí být řazen jídelní vůz, což je opět kritérium, které se už v současné době nedodržuje a na mnoha vlacích je řazen pouze bistro vůz, nebo je občerstvení provedeno pomocí pojízdného baru,
· vlak je skupinově řazen, tedy že je řazen vůz nebo vozy 1. třídy, následně restaurační vůz a potom vozy 2. třídy,
· vozy jsou různých typů, což znamená, že ve vlaku jsou řazeny jak vozy oddílové (tzv. kupé vozy), tak vozy velkoprostorové, ať už s leteckým uspořádáním nebo standardním uspořádáním sedadel proti sobě
· všechny vozy jsou klimatizované, což je podmínka, která opět není striktně dodržována, hlavně u východoevropských železnic (včetně Českých drah), ale někdy i u západoevropských železnic,
· zastavuje pouze ve významných městech, což je další z kritérií, které se dnes dodržuje volněji,
· nezastavuje na více než pět minut, ve výjimečných případech do 15 minut,
· personál vlaku mluví více jazyky, z nichž jeden musí být angličtina, francouzština, němčina nebo italština
· písemné informace se poskytují ve více jazycích,
· průměrná rychlost je vyšší než 90 km/h, a to včetně zastávek. To se netýká spojů jedoucích horským terénem. Ale i u jiných spojů je tato podmínka nezřídka porušována,
· vlak jede přes den - začátek jízd po 6:00, příjezd do cíle před půlnocí, což je podmínka, která je dnes také někdy porušována, kdy vlaky odjíždějí ještě před 6. ranní a dojíždí až po půlnoci.
Dalšími kritérii, která však nejsou specifikována, ale v současné době se dodržují u mnoha spojů, jsou:
· informační letáky, které informují cestujícího o jízdě vlaku, jsou k dispozici každému cestujícímu. V letáku jsou uvedeny veškeré zastávky vlaku a přípoje v těchto zastávkách,
· přípojky PC, kdy cestující může připojit svůj notebook k elektrické síti a pracovat během cesty. Tyto přípojky jsou však jen v minimu vozů, ve větší míře v 1. třídě. Ve druhé třídě jsou například u vozů ÖBB nebo DB, České dráhy mají přípojky na PC v nejnovějších vozech od firmy Siemens,
· vakuové WC, neboli uzavřený systém WC, což znamená, že odpad z toalety je podtlakovým, přetlakovým nebo rovnotlakým systémem odveden do nádrže pod vlakem a v konečné stanici je z nádrže odpad vyčerpán. To ovšem předpokládá, že ve stanicích je k tomuto účelu zřízeno technické zázemí. Opět jedno z nedodržovaných kritérií.
· přeprava jízdních kol - u některých vlaků kategorie EuroCity jsou řazeny vozy, v nichž je umožněna přeprava jízdních kol. Většinou se to týká hlavně vlaků, které jedou z/do Německa a na nichž jsou provozovány vozy DB. U takových spojů je však povinností cestujících si pro kolo rezervovat místo,
· přeprava invalidů na vozíku je většinou standardní záležitostí a bývá umožněna jak v 1. tak ve 2. vozové třídě,
· místa pro rodiče s dětmi jsou většinou také běžnou záležitostí v mnoha spojích kategorie EC.
Přeji pěknou diskuzi.



Upraveno 4krát. Naposledy upravil strejcekms (16. 02. 2010 13:43).
Přílohy: 200px-EuroCity.png (16.9 KB)  
Strana: 1 z 4 1 2 3 4 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **         ******    ********   **    **  ********  
 **        **    **   **     **  ***   **  **     ** 
 **        **         **     **  ****  **  **     ** 
 **        **   ****  **     **  ** ** **  ********  
 **        **    **   **     **  **  ****  **     ** 
 **        **    **   **     **  **   ***  **     ** 
 ********   ******    ********   **    **  ********  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.