Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Cestování, fotografování, zábava
Strana: 1 z 2 1 2 Následující
Téma:
Poznáte vůz? (8)   (27 Příspěvků)
gtu - 13. 08. 2012 16:26
El Ron de Cuba: Proč zrovna do týdne? Máte nějaké zákulisní info?
DJ Sobieski - 12. 08. 2012 17:17
Co se Railjetů týče, Moc bych si přál, aby těch jednotek bylo všech 15. Využití by se jistě našlo.

Vždyť to nemusí jezdit jako kategorie SC jako u pwndolina.
DJ Sobieski - 12. 08. 2012 13:44
Vantju: Každý má na to svůj názor. Nikoho nenutím, aby s mým souhlasil. Toť vše.
El Ron de Cuba - 10. 08. 2012 18:46
On ten článek na ŽP, ani vyjít nemohl, protože zatím je to jen na polovině cesty. Do týdne snad uvidíme, jak to bude.
vantju - 08. 08. 2012 18:49
pd: Já když ze školy jezdím 110, tak většinou skončím na představku v Bmee, i ve vánici grinning smiley

DJ Sobieski: K Vaši logice nemám slov.


pd - 07. 08. 2012 21:07
No tak ano, všechno má za určitých okolností jak svoje výhody, tak i nevýhody. U regiojetu je ještě problém v tom, že propadá celá jízdenka. Kdyby jízdenka nebyla na konkrétní vlak a místenka by tudíž byla samostatná, tak propadne jenom místenka. Jízdenka by šla použít v dalším vlaku (sice taky ztráta, ale menší).

A ty schody u dveří... jo, vzpomínám si, jak jsem kdysi jel Laborcem ze Vsetína do Prahy a skoro celou cestu jsem stál naproti dveřím od wc... Až v Kolíně se to trochu uvolnilo a mohl jsem se posunout dále do uličky. Na schodech se bohužel sedět nedalo, poněvadž Béčko má jak známo zalamovací dveře a schody pod deklem. Ostatně, chtěl bych tě vidět, jak sedíš na schodech u lehce netěsnících dveří Bmee v zimě ve sněhové vánici grinning smiley
DJ Sobieski - 07. 08. 2012 11:10
Jenže ten osobák přijel až po odjezdu.
V Jistebníku se zdržel 5 minut kvůli 20 minut zpožděné EC 110 Praha, a v Polomi pouštěl Morávii a Regiojet.
Tomáš Palíšek - 06. 08. 2012 23:02
Ale u RegioJetu lze 15 minut před odjezdem ze stanice zrušit rezervaci.
DJ Sobieski - 06. 08. 2012 20:39
fachman: Četl jsem na zelpage článek o Railjetech, kde se pojednává i o tom, že DB už primárně jednají právě s regiojetem, čímž pro ČD zaniká možnost nasadit jednotky Railjet na relaci Praha - Hamburg, což byla pro ně priorita pořízení těchto jednotek. A jančuta využije každé příležitosti se prezentovat i na jiných trasách, než je Praha - Ostrava. Však si vzpomeňme, jak nelibě nesl, že mu ministerstvo zatrhlo záměr ovládnou jižní linku z Prahy do Brna. Samozřejmě, že vlaky do/z Německa budou definitivně končit v Praze.

A teď jeden postřeh z dnešní cesty.

Kdož si pochvalují povinnou rezervaci Regiojetu, zbystřete!!!

Stál jsem ve stanici hranice na Moravě u pokladen, a nějaká paní, která přijela zpožděným vlakem 3314 potřebovala přestoupit na Regiojet do Prahy. Bohužel zůstali vyset ve Studénce, kde je prý údajně předjeli 3 rychlíky. Mezi nimi i 20 minut zpožděná Praha 110. Takže tím pádem jí propadla rezervace u Regiojetu. A spustila bandurskou na paní pokladní, která prakticky za nic nemohla a nemohla pochopit, že se má obrátit přímo na dopravce, kde má rezervaci.

Tolik pro milovníky místenek. Proto se raději spokojím s jízdou na schodech u dveří, a i když má Regiojet místenku v ceně, radši jedu bez místenky, protože se nemusím stresovat, zda ten spoj stihnu. I za cenu toho, že budu na uličce sedět u dveří na schodech, ve stanicích se zvednu, abyc mohli cestující vystoupit resp nastoupit. A jsu rád, že dojedu v pořádku. i bez wi-fi připojení.
fachman - 06. 08. 2012 02:05
Mam na mysli Hungariu,Jan Jesenius,Metropol...
fachman - 06. 08. 2012 02:03
Vie sa na 100% ze od GVD 2013/2014 prestanu jazdit priame vlaky Habmurg-Berlin-Budapest/Wien?
DJ Sobieski - 05. 08. 2012 22:26
No, jak znám Jančuru, tak povinná rezervace určo bude i z Prahy do Hamburgu. Každotýdně cestuji z Olomouce do Prahy naprosto narvanými vlaky, a jsem rád, že si v pohodě sednu na schody ke dveřím.

Jinak DB se zbavují nepotřebných 100 vozů Bim(d)z, což by Jančura mohl využít.

Nevím, kolik Railjetů nakonec ČD koupí, ale spíše z toho nebude nic.
pd - 05. 08. 2012 21:22
No já naposled někde četl, že jich ČD koupí 7 (jenom 5 jich Siemens za původní cenu prodat nechce). Ale je možné, že se to opět změnilo...

DJ Sobieski: ... prestižními vlaky s bohatou minulostí... to je sice hezké, že ty vlaky jezdí 40 let stejnou trasu a se stejným názvem, ale jenom z tradice žít nelze, holt změna je život...
Ten přestup podle mě až takový problém nebude, zas tolik lidí celou trasu Vídeň - Berlín nejede.

Co se týče složitého pořizování dvou jízdenek, dám jiný případ: letos jsem párkrát jel z Olomouce do Katovic, ale i když jedu bez přestupu jedním vlakem, tak díky tarifní politice ČD/PKP si na tuto cestu kupuju tři jízdenky (Sporotiket Olomouc - Ostrava, zákaznická Ostrava hl.n. - Bohumín, mezinárodní "ČD-PKP MOST" Bohumín - Katowice). I kdybych jel Vindobonou z Vídně do Berlína, tak si to asi taky poskládám z více jízdenek, protože je to zkrátka levnější... Na druhou stranu ale předpokládám, že Regiojet bude na trase Praha - Berlín uznávat mezinárodní NRT tarif, takže kdo bude chtít, si bude moci koupit jenom jednu jízdenku.

A pokud jde o povinné místenky, tak jednak bych si tím nebyl až tak jistý. Ale i kdyby, tak záleží, jakým způsobem to bude koncipované. Pokud bude kapacita dostatečná, aby nebylo vyprodáno dva týdny dopředu, pokud půjde koupit místenka i těsně před odjezdem a pokud bude stabilní řazení souprav, tak by mi to ani nevadilo. Přiznám se, že ačkoliv jsem byl dřív zarytý odpůrce povinně místenkových vlaků, tak poslední dobou jim začínám přicházet na chuť.

Zatím jsem přesvědčený, že regiojet bude pro tuto trasu zlepšením stávajícího stavu. Samozřejmě dosud není známa řada detailů, které to ještě můžou změnit, jako například typ vozů (aby to třeba nakonec nebyly přemalované redesignované Bpmz DB ...)
Heisy - 05. 08. 2012 19:26
Jaký článek? Ani Sůra nepíše, a ten vi vse nejdriv.
DJ Sobieski - 05. 08. 2012 15:33
Jestli mluvíte o Railjetech, tak po těch komediích s ČD, když si odmyslím ty scény se stížnostmi škodovky Plzeň, a pak rozhodnutí DB, že budou jednat už pouze s Regiojetem, který od prosince 2013 přebírá relaci Praha - Hamburg: podotýkám, že všechny vlaky budou povinně místenkové, což do teď na EC vlacích bylo pouze jen jako možnost, ČD odstoupily od smlouvy o nákupu jednotek Viagio Comfort, protože Větev do Hamburgu pro ně byla perspektivní. Celkově převzetí provozu mezi Prahou a Hamburgem je dost nevýhodné, jak pro DB, tak pro ČD. Protože mezi Hamburgem/Berlínem - Prahou - Brnem - Vidní/Bratislavou jezdí denně přímé spojení opravdu prestižními vlaky s bohatou minulostí, jako např Ex Vindobona a Hungária. Od GVD 2013/2014, kde má Regiojet vyjet na novou linku zanikne toto přímé spojení. Cestující budou muset v Praze přestupovat. A do teď osvědčené spoje vyjedou v lepším případě již pouze z Prahy. Možná ale už pod jiným názvem.

Nemluvě o tom, že cestující, který jede přes Prahu jen tranzitně bude muset složitě pořizovat jízdenky dvě(do teď stačila jedna). Do Regiojetu, který je povinně místenkový - bohužel. A V Praze další fronta u pokladen.

Co se samotných Railjetů týče, jsem spíše skeptikus, než abych si dělal naděje. Railjety by stopro bodly, jak ČD, tak i ostatním státům, kde ČD provozují své vlaky.

Sami OBB na ČD tlačí, že chtějí na svém území pouze jednotky Railjet, což samo o sobě hovoří za vše. Ale když to pokryje jen 5 souprav, čímž OBB doplní zbývající flotilu tak, aby denní oběh pokryl 8 jednotek, nezbytný pro dodržení turnusové potřeby pro dvouhodinový takt. Tohle vystačí na uvolnění pár vozů, které nyní jezdí do Vidně.

Další část vozů by klidně mohla být zaturnusována do Bratislavy resp. Budapeště, kde by se klidně těch 10 jednotek uplatnilo. Další uvolnění vozů.

Některé by klidně mohly zajíždět do Ostravy.

Ale ČD svým přístupem a rozhodnutími stále víc dávají najevo, že z využití neodebraných jednotek z opce OBB na 16 souprav nebude nic.
vantju - 04. 08. 2012 23:15
Nejen že na ŽP vyšel článek, ale je to známá věc. Bude jich 15.


Petr - 04. 08. 2012 19:54
vantju: A kde berete tu jistotu, je to ověřená informace? Můžete to trochu specifikovat, například kolik jich teda bude apod. Děkuji Petr
Tomáš Palíšek - 03. 08. 2012 20:57
I mezi Berlínem a Prahou?
vantju - 03. 08. 2012 20:37
Railjety budou, smlouva už je dávno podepsaná winking smiley


Tomáš Palíšek - 02. 08. 2012 14:08
RailJety hned tak brzo určitě nebudou, takže aspoň na jeden rok to vidím tak, že mezi Prahou a Berlínem budou nadále jezdit klasické soupravy.
vantju - 01. 08. 2012 18:41
Nebude. Příští GVD asi zůstane jen Canopus (Bimzy) a pak Jančura. Pokud ne on, tak RailJety.


Tomáš Palíšek - 31. 07. 2012 21:31
Jo, už to podle těch oken lze poznat lépe. Doufám, že Deutsche Bahn bude také nasazovat svoje vagóny mezi do Prahy.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Tomáš Palíšek (31. 07. 2012 21:31).
vantju - 31. 07. 2012 20:19
A vítězem se stává Caf_c3k grinning smiley Ano, redesignované Bpmz od DB. DB takto plánují "modernizovat" 773 vozů. To je alespoň zakázka smiling smiley


Caf_c3k - 31. 07. 2012 09:46
Bmpz redesing pro DB.A hlavně stejné sedačky jako v ČD Ampz 146 smiling smiley
Tomáš Palíšek - 31. 07. 2012 01:04
Já bych řekl, že se jedná spíše o nové Velaro D.
vantju - 30. 07. 2012 16:01
Už tu delší dobu nic nebylo, tak přidám něco já. Uhádnete oč jde? smiling smiley


Strana: 1 z 2 1 2 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **      **  **    **  ********  **      **  **     ** 
 **  **  **   **  **   **        **  **  **  **     ** 
 **  **  **    ****    **        **  **  **  **     ** 
 **  **  **     **     ******    **  **  **  **     ** 
 **  **  **     **     **        **  **  **  **     ** 
 **  **  **     **     **        **  **  **  **     ** 
  ***  ***      **     ********   ***  ***    *******  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.