Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků
Strana: 1 z 2 1 2 Následující
Téma:
Na trati 260 v budoucnu Pantografy nebo Regio Panteři ?   (26 Příspěvků)
www.Vlaky2.cz - 10. 07. 2014 20:04
Podle ŽelPage od 7.7.2014 do 13.12.2014 jezdí 2x dvouvozové jednotky regiopanter na spojích: Os 4022 a 4749 místo pantografu , 4735 , 4726 a 4736 podle Bdmtee. Taky by na této trase mělo být o 2 pantografy méně a neměli by na této trase jezdit. Ale zbytek pantografů a všechny 242 + 3x Bdmtee + 1x Bfhpvee by měli zůstatsmiling smiley
slawe - 24. 06. 2014 11:37
Jednotka 650.005 jezdí na zkušebním provozu na těchto spojích:
4003,4004,4064,4065,4068,4069
Měla by tu určitě jezdit do konce června, v červenci by měla začít jezdit i 650.006 a asi i první 640.

Nemám info do kdy to má jezdit takto, nebo jak budou jezdit ostatní, takže to prozatím nezanáším do řazení.
slawe - 21. 06. 2014 00:10
Jako samozřejmě, postupně bude většina vyřazena, už teď jsou vyřazeny 560.001 a 002, ale některé tu budou jezdit dlouho. Pantaci jsou o 10 let mladší než žabotlamy a žabky taky ještě jezdí.

Já o všech těchto verzích ešusu vím, ale jedná se o jednotku, která začala jezdit ještě dřív, než k nám z Itálie dorazilo první Pendolino, první jednotka začala jezdit v roce 2000. Pakliže řekneme, že životnost takové jednotky je 40 let, tak zanedlouho se dostaneme do poloviny životnosti prvních jednotek. Ta jednotka je minimálně morálně zastaralá a byť proběhly nějaké upgrady za posledních 15 let, chce to novou koncepci. Ostatně mám ten dojem, že škodovka s Ešusy končí a dovyrábí jen to, co má nasmlouvané, ale nevím to stopro.
DJ Sobieski - 20. 06. 2014 23:07
Tak to jste mě uklidnil s těmi 560. Poslední dobou mám ty starší vlaky radši, než ty nové.

U těch patrovek... Škodovka už přece přišla se střídavým ešusem alias 671 ZSSK "Jánošík". Škodovka přece vyrábí ekvivalenty českých CityElefantů pro ZSSK 671, Pro Ukrajinu myslím vyrobila dvě šestivozovky a pro Litvu dodává 575. Všechno je na téměř stejné bázi. Akorát soft jiný, trakce jiná, označení a dopravce jiný, ale konstrukční model zůstává.
slawe - 20. 06. 2014 20:28
Já bych to tak černě neviděl. 560ky jsou poctivě udělány, není tam moderní kurvítková elektronika, tak to vydrží. Navíc některé jednotky prošly v posledních 10 letech modernizací či generálkou a tak bych se nebál, žeby pantografy přestaly jezdit dřív než za 10 let.
S průvodčími bych to nehrotil, pokud teď jezdí jeden/jedna na spoji, tak bude pořád jezdit ten jeden/na. Ono to není nikterak složité na zastávce přelézt z jedné soupravy do druhé. Stejně není nikdo schopen projít mezi dvěma zastávkama celou soupravu, to kolikrát průvodčí nestihne ani u nás v regionově.
Pokud vím, souprav pantografů jezdí u Brna víc než kolik bude dodáno panterů, takže pantografy plně nahradit nemohou. Než dojde k odstavení pantografů, tak panterů, nebo jiných jednotek, v Brně přibude. Navíc se brzy rozjedou nové OPD, takže se dá čekat, že z EU se něco nového pořídí. (pokud zas nějaký blb nevymyslí nové šaliny do Brna).
A k 671, na tu zapomeň. Dokud škodovka nepředstaví nového ešusa, tak dráhy nebudou žádná jednotková patra objednávat. Otázka je, jestli si pak dráhy, po německé zkušenosti, neobjednají 109E+PP.
DJ Sobieski - 20. 06. 2014 19:55
Pakliže se pro Brno plánuje pořízení 5x640 a 2x650, což je směšně malé množství, tak jakoby se nepořizovalo nic. Musíme brát v potaz stáří jednotek 560, které jsou šestivozové, tudíž mají nějakou určitou kapacitu. Do toho si přičtěme poptávku cestujících v určitém časovém období, zda se jedná o sedlo nebo špičku. Navíc je 560 plně průchozí, takže kromě strojvedoucího stačí k odbavování cestujících bohatě jeden průvodčí případně nárazově revizor.

Kdežto u 640/650 sólo jednotka vyjde kapacitně tak na srovnatelnou čtyřvozovou 460 či 362+3xBt/Bdt. Zdvojení sice vyřeší kapacitu, ale znamená za prvé větší nárok na průvodčího (jeden na dvě zdvojené jednotky), rovněž sezvýší turnusová potřeba jednotek a 640+650 je pouze z nouze ctnost, jak vyřešit kapacitu.

Když si ale uvědomíme, že jednotky 560 brzo možná skončí, tak 100% nahrazení Pantery není vzhledem ke koncepci jízdního řádu a taktové dopravě ve špičce možné. A pokud ano, není nikde rezerva pro záložní jednotku pro případ poruchy nějaké jednotky. Jediná další alternativa pak znamená klasickou stavbu 362+3xBdmtee+Bfhpvee,

Skutečně nejlepším řešením je jednotka 671.
slawe - 20. 06. 2014 16:15
Jak jsem byl na k-reportu opraven, do Brna se kupuje 5*640 a 2*650. Takže se dá očekávat, že na této trase krátké 650 nahradí okrajové regionovy a budou čekat víceméně jako posily pro 640, které budou nahrazovat ostatní soupravy. Jinak ztrojení si myslím je i reálně, neb nedávno se na trati testovalo dokonce zčtverení souprav. Ale to už by vypadalo dost úchylně, kdyby dojela souprava 640+650+640 :D

Edit: Fotky z dnešního předání prvního pantera
http://blanensky.denik.cz/z-regionu/modernizace-na-kolejich-jizni-morava-dostala-prvni-regiopanter-20140620-kepc.html



Upraveno 1krát. Naposledy upravil slawe (20. 06. 2014 19:53).
DJ Sobieski - 20. 06. 2014 14:10
Z dostupného zdroje na facebooku zjištěno, že Pantery budou zajišťovat dopravu na lince S2 z Letovice přes Brno hl.n. do Křenovic. NAsazeny dvě jednotky. Ve špičce se bude kapacita řešit zdvojením resp ztrojením jednotek.

Zdroj: [www.facebook.com]
slawe - 20. 06. 2014 12:33
Ted o panterech u Brna mluvili ve zprávách, akorát jsem nestihl postřehnout, kde a kdy budou jezdit..
slawe - 20. 06. 2014 09:46
Ono nasadit pantery do špiček by šlo, ale musela by být trochu jinačí situace. Kouknu-li nyní na S2 Brno>Blansko, tak v ranní spičce z Brna jedou vlaky 6:14,6:27,7:02,7:29,8:02,8:29. Na tomto malém počtu se nedá provozovat pantery, muselo by přibýt spojů. Což je však omezeno kapacitou hl.n. a tratí, neb 260ka je trať koridorová, tudíž je na ni sveden provoz vlaků EC/IC. Stav tratí i v přímém okolí hl.n. je taky žalostný a neumožňuje významnější zrychlení.
DJ Sobieski - 19. 06. 2014 18:10
Pardubice hl.n. - Hradec Králové zvládají vlaky v krátkém intervalu, takže cestující mají dost možností, jak se do vlaku dostat. V Olomouckém kraji taky není problém mezi Olomoucí - Prostějovem a Nezamyslicemi resp Zábřehem na Moravě a Šumperkem na opačnou stranu. Navíc mezi Olomoucí a Zábřehem resp Šumperkem není taková poptávka, aby se tam musely nasazovat kapacitnější soupravy. To platí i o úsek mezi Zábřehem a Šumperkem, kde jsou vlaky relace Šumperk - Nezamyslice doplněny ještě vloženými spoji do Zábřeha resp ze Zábřeha do Šumperka vedenými klasickou stavbou, která bývá prázdná nebo obsazena z 50% když hodně+ přestřelím.

Ale když jsem viděl brno, jak jsou obsazeny osobáky linek S1 a S2, tak Pantery tam může nasadit jen naprostý šílenec, kterému je jedno, že někteří cestující se ve špičce do vlaku nevejdou.

šestivozové jednoce 560 nebo 242+4xBdmtee se kapacitně dokáže vyrovnat jen jednotka 671. Pantery mohou být klidně nasazeny bez problému v sedle, ale ve špičce nemají šanci pokrýt poptávku cestujících. V Centrálních částech Brna a bezprostředně přilehlých částech jako Židenice, Modřice, Adamov, Blansko určitě ne.
www.Vlaky2.cz - 19. 06. 2014 13:33
Nové vlaky RegioPanter nejdříve začali jezdit v Pardubickém kraji a Královo Hradeckém kraji na trase Pardubice hl.n. - Hradec Králové hl.n. , později na Ústeckém kraji mezi stanicemi: Děčín hl.n. - Chomutov a zároveň v Olomouckém a Česko Budějovickém kraji ze Strakonic do Českých Velenic. Poté české dráhy začali uvažovat že jednotky RegioPanter začnou jezdit i v Jihomoravském kraji.
slawe - 18. 06. 2014 22:59
Počítejme ještě s jednou věcí - kde se začaly nasazovat nové vlaky, vzrostl počet cestujících. O důvod víc, proc to stačit nebude...
DJ Sobieski - 18. 06. 2014 10:24
Pantery si opravdu na trati Letovice - Brno - Vyškov na Moravě případně Tišnov - Brno - Břeclav neumím představit. Oproti šestivozovým jednotkám 560 a 242+4xBdmtee jsou daleko spolehlivější k zvládnutí poptávky cestující veřejnosti oproti Regiopanterům, byť zdvojeným. Mnohem líp by se na těchto tratích uplatnily vícesystémové Elefanty 671.
pd - 17. 06. 2014 23:10
Při elektrifikaci se všechny tunely rozšiřovaly (v jednom případě byl místo rozšíření postavený vedle ještě jeden jednokolejný a tuším dva tunely byly zrušené). A hlavně, když je to koridor, tak průjezdný profil odpovídá UIC GC a do toho se ešus vejde.
www.Vlaky2.cz - 17. 06. 2014 16:30
Je to možné. Podle mě jsou některé tunely tak nízké, že by tam tak,tak projel ešus.
Díval jsem se na internet a zistil jsem že v Panteru řady 640 je 241 míst k sezení, ale někdy když je moc velká špička tak to opravdu nestačí. Jen v Blansku vystupuje ve špičce každý den z panťáku minimálně 40 lidí.
slawe - 17. 06. 2014 16:18
Teď mě tak napadá, neměl by ešus třeba problém s blanenskýmy tunely? Přijde mi, že některé jsou dost na hraně pro takovou jednotku...

www.Vlaky2.cz: s tím nestáním bych moc nepočítal, záleží ale na časech. V 640 sezení mimo špičku problém nebude, víc se bojím o tu 650. Ale na ranní cesty bych to moc k sezení neviděl, i ve spojené 640+650...
www.Vlaky2.cz - 17. 06. 2014 14:12
Je pravda že by si linka S2 a S3 zasloužila nějaké patráky třeba Elefanty, protože ve špičce opravdu ve vlaku bývá živo ,protože mnoha lidí stojí. Ale obyčejně moc lidí nejezdí. Doufám že když na lince S2 budou jezdit RegioPantery tak se nebude stát v uličkách. Jinak doufám a myslím si že syslové z Bdmtee mají jezdit pořád.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil www.Vlaky2.cz (17. 06. 2014 14:13).
Bymák - 16. 06. 2014 22:30
Dle mého by si minimálně S2 a S3 zasloužily nějaký patráky - třeba push-pull nebo 671, či něco na ten způsob. Ve špičky bývává problém si sednout.
DJ Sobieski - 16. 06. 2014 20:56
Když teda Ropid od začátku prosazoval jednopatrové jednotky, proč tedy je každodenní realitou na tratích 011, 171, 221 zdvojovat Elefanty 471, když jsou vícekapacitní dvoupatrové, nemluvě o faktu, že z Prahy hl.n. do Řevnice je interval přibližně 15 minut...? přičemž jsou tyto vlaky obsazené jen částečně a drtivá většina cestujících jedoucích od Berouna na Smíchově vystupuje a opačně...

Kdyby se ustoupilo v trendu zdvojování, tak by ČD hned měly více disponibilních jednotek k pokrytí vozby, když je dneska doba omlazování, byť se vyřazují vozy, které jsou někdy daleko lepší schopnosti a lepším stavu, než nové...
El Ron de Cuba - 16. 06. 2014 19:52
Zdvojovat se ve špičkách bude (640+650), resp. tak je to stále plánované. Realitu už uvidíme brzy.
Je trendem na příměstské spoje nasazovat jednopatrové soupravy. Např. v Praze Ropid (ať si o něm myslím své) od začátku modernizace vozového parku prosazoval jednopodlažní soupravy.
www.Vlaky2.cz - 16. 06. 2014 19:04
Já co se najezdím vlakem z Blanska do Brna tak moc lidí nejezdí. Spíše lidi jezdí ve špičce v 13:02 , 14:02 a 15:02 a to podle plánovaného řazení mají jezdit plecháčové a Sysli. V Pantografu je ve vagoně průměrně zaplňeno 11 míst, ale více ne.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil www.Vlaky2.cz (16. 06. 2014 19:06).
slawe - 16. 06. 2014 18:57
DJ Sobieski: brnenskyma linkama sice nejezdim, ale vidim to stejne. Ani 2*640 nebude mit stejnou kapacitu jako pantaky. Ve zdvojovani problem nevidim, ale stejne si myslim, ze panteri budou spis jezdit mimo spicky.

Jen mimochodem, na Czech RailDays 2014 bude k videni jednotka 650.006, jez by mela pak zamirit taky do Brna.
DJ Sobieski - 16. 06. 2014 18:22
Mám-li být upřímný, tak by mě moc zajímalo, jak chtějí dráhy naládovat do RegioPanterů všechny cestující, kteří jezdí normálně v pantografech 560? když si srovnáme kapacitu jednotky 560, která je šestivozová (nedošlo-li ke zkracování souprav na pět, což by byla pitomost) a RegioPanter, Byť je sebemodernější a sebelepší, má jen dva resp tři vozy těžko pokryje kapacitu. zdvojování panterů není možné z disponibilních důvodů, nemluvě o tom, že zdvojování považuji za naprostou hovadinu, protože pak nezbývá dost dostupných vozů a jednotek k pokrytí vozebního ramene adekvátními vozy.

Zrovna u Brna bych raději viděl nové jednotky 671 (vzor Jánošík ZSSK nebo CIty Elefant 471 ČD), které jsou vícepatrové a zaručeně zvládnou hravě poptávku ve špičce. Panterům dávám 20% na úspěch, protože jsem sám viděl, kolik lidí se přepravuje po S2, i S1, kde jsou 4 vozy Bdmtee v čele s Plecháčem.
slawe - 16. 06. 2014 15:37
Pro linku S2, která jezdí do Letovic, dráhy nakupují (tuším) 7 jednotek panterů - 4*640 a 3*650. První panter je vyroben (650.005), bude tuto sobotu jezdit v rámci oslav výročí maloměřického depa a brněnské MHD, od července pak má zasáhnout do provozu. Nevím, kdy má být dodána poslední jednotka, ale myslím, že do nového řádu by měly být hotovy. Pantografy určitě nezmizí, mají větší kapacitu, ale část jich ubude, stejně jako část souprav 242+3*Bdmtee.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil slawe (16. 06. 2014 15:38).
www.Vlaky2.cz - 16. 06. 2014 13:43
Dobrý den.
Neví někdo jestli na trati 260 v úseku Brno hl.n. - Letovice v novém jízdním řádu 2014/2015 mají jezdit jednotky Pantografů, a nebo je mají nahradit jednotky Regio Panter? A nebo zdali si cestující o Panterech můžou jenom snít?

Děkuji za každou odpověď.
Strana: 1 z 2 1 2 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  **     **  **     **  ********   ******  
 ***   ***  **     **  **     **  **        **    ** 
 **** ****  **     **  **     **  **        **       
 ** *** **  **     **  **     **  ******    **       
 **     **   **   **    **   **   **        **       
 **     **    ** **      ** **    **        **    ** 
 **     **     ***        ***     ********   ******  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.