Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků >> Téma
Strana: 4 z 5 Předchozí 1 2 3 4 5 Následující
Téma:
GVD 2014/2015   (108 Příspěvků)
DJ Sobieski - 27. 10. 2014 15:37
Sám jezdím v neděli R811 do Olomouce a vlak je stavěn z pětivozové soupravy - na konci 961. Na chodbičkách lidi stojí a kupéčka jsou obsazena, i řídící vůz na konci je dost využíván. V případě náhlého zvýšení zájmu cestujících je ale problém do soupravy přidat další posilák kvůi řídícímu vozu. lze to v případě, že v konečné stanici, kdy má vlak obrat nebo úvrať by byla připravena staniční záloha, která by vůz odvěsila, aby se dal použít řídící vůz a nemuselo se složitě objíždět soupravu. navíc by průvodčí po dobu cesty byl odříznutý od cestujících v posilovém voze, nebo zbytku soupravy.

Co se zastavování vlaků EC a IC týče, nejsem přesvědčen o tom, že by to mělo nějaký význam, nehledě na to, že vlaky vyšší kvality už mají v názvu pojem sám o sobě tudíž by měly zastavovat pouze ve větších a významnějších stanicích jako je Česká Třebová, pardubice apod. Nikoli Zábřeh na Moravě s jedinou odbočnou tratí na šumperk či Jeseník, jako je tomu teď. Zastavování ve stanicích s odbočnou tratí je výhradně v relaci rychlíků a myslím, že je to dostačující.
prototyp401 - 27. 10. 2014 14:42
Shiri:
Teoreticky by to pomohlo. Úsek (Břeclav)-Brno a opačně je na tom z celé trasy asi nejhůř. Uplně nejpřesněj Šakvice-Brno a opačně je pak nejkritičtější. Takže stavění by pomohlo, ovšem většina lidí z této oblastí využívá IDS JMK a ECčka by do IDSky zařadit nešlo a tak by to prakticky asi moc nepomohlo.
A jinak je to v celé trasy linky, z mojí zkušenosti, někdy dost náhlé. Někdy i kolem Otrokovic dochází k zaplnění celého vlaku (ve směru na Olomouc). (Ale tady je možné, že je to závislé na nějakých větších skupinách, nebo zpoždění nějakého jiného vlaku, těžko říct).
Charlyzz - 27. 10. 2014 11:03
V Púchově je střídavý proud?? To jsou ale novinky... spinning smiley sticking its tongue out
Shiri - 27. 10. 2014 03:23
prototyp401: Ve kterém úseku se to takhle děje? Ospravedlnilo by to stavění ECček mezi Břeclaví a Brnem jako Rka?
prototyp401 - 26. 10. 2014 21:57
Co se týče rychlíků Brno-Břeclav-Olomouc, tak tam ta kapacita stačit nebude. Na to, že tam průvodčí pravidelně dělali sčítání, nějak nechápu tento závěr. V neděli večer, či v pátek odpoledne je běžné, že kupečka byli opravdu obsazené třeba 7 lidmi a část cestujích stává na představcích... Jenže na této trati jezdí rychlíky celý týden ve stejných soupravách, takže jestli vzali nějakou průměrnou hodnotu cestujících, tak to ve špičky asi odradí hodně cestujících. Takže se možná stane, že po měsíci bude najednou kapacita stačit... Kdo ví.
DJ Sobieski - 26. 10. 2014 13:33
Co se Bp týče, tak těm už zvoní hranaa díky uzavření rámcové smlouvy s Pars na modernizaci právě Bp. Zatím 31 ks s opcí na druhou polovinu. Mezi námi, Bp mají velice dobré sedačky a jede se tím docela dobře. Jsou daleko závažnější věci, které mě žerou víc.

na ferdinandce hlavně skončí přímé dvouhodinové spojení Přerova a Bohumína. osobáky budou vyjma ranní špičky a odpoledních vlaků končit v Suchdole a některé budou přetrasovaány na Valmez, což mi hlava nebere.

Druhý faktor je konec legendárních výkonů jako je EC 172/173 Vindobona a především EC 122/123Košičan, který pojede nově jako páteční posila EC 242/243 s povinnou rezervací, což mě berou všichni čerti, když tohle v řádu vidím. Místo EC 122/123 Košičana pojede nově Radhošť pouze do Žiliny. Říkám si, proč tyhle čachry?

z dostupných zdrojů mj. "časopis Dráha 9/2014 v článku Olomoucké proměny", který pojednává právě o řídících vozech 954.2 a 943 jsem na konci článku zachytil informaci, že kromě jednoho páru vlaku budou spěšné vlaky mezi Krnovem až Jeseníkem vedeny nově Regionovami místo tradičních 843+043+943. na jednu stranu je to pochopitelné kvůli provozním nákladům a kapacitní předimenzovanosti, naa druhou stranu je to hrozná škoda, protože právě tyhle soupravy byly pro tuhle trať typické spolu s 810 případně přípojným vozem. Takže jsem moc zvědav, jaká bude turnusová potřeba 843, či zda se nepřesunou např na trať z Jeseníka do Zábřeha na moravě, kde by bohatě stačily na pokrytí odbočné větve rychlíku do Brno a v Zábřehu budou nově nucené přestupy... Uvidíme.
Dodousek - 25. 10. 2014 20:20
Tak...blíží se konec plánování nového GVD 2014/2015, proto bych si dovolil trošku rozproudit diskuzi o tom, co nás příští GVD čeká.

a) ABpee+3xBdtee+961 na R Olomouc - Břeclav - Brno
Od nového GVD by na tyto vlaky měly být nasazeny právě tyhle soupravy - samozřejmě kvalitativně posun vpřed, avšak nejen na káčku jsem četl obavy o tom, že 5 vozová souprava na těchto vlacích prostě stačit nebude - sice Bdtee a ABpee díky velkoprostorovému uspořádání "pojmou" více cestujících v porovnání s B, kde málokdo sedí v kupé v 5 a více lidech, otázka je, jestli i přes to budou tyto vlaky kapacitně stačit (berme v potaz i to, že po nasazení novějších vozidel obvykle počet cestujících narůstá), uvidíme smiling smiley

b) Bd místo Bp na R Brno - Jihlava - ČB - Plzeň
Docela horká informace, která se nedávno objevila na Káčku...každopádně z mého pohledu to bylo očekávané řešení, že na R 66x se objeví místo Bp Bd - každopádně si nemyslím, že lidi na těchto R si nějak pohorší - Bp trpí už několik let solidní podudržovaností a Bd na tom nejsou zase tak špatně (alespoň teď pod DKV Brno) - samozřejmě někomu bude chybět velkoprostor, avšak v podání Bp mě velkoprostor na těchto R rozhodně chybět nebude (vždy jsem si sedl do pohodlného humanizovaného ABčka)

c) 361.1 na EC Žilina - Olomouc - Praha
K tomu stačí dodat snad jen to, že se vlakům, které vezou tyto poruchové (slušně řečeno) lokomotivy, začnu vyhýbat obloukem...nemám čas ztrácet čas někde u Polomi, protože 361.1 zamrzly všechny CD-ROMy grinning smiley

d) Škatulata, hejbejte se s motoráky a řídícími vozy
Díky ukončení 8 leté smlouvy na R Plzeň-Most se "uvolnily" garantovaně nasazované "Rakvičky" z těchto vlaků, a budou diskolovány do Liberce , kde nahradí 854 na R Liberec-Ústí, kteréžto se dostanou do Brna, kde nahradí část 842, které se odstěhují do Plzně na výše zmíněné R...podobná škatulata i s řídícími vozy, soudruzi na nábřeží zjistili, že 843 nesvědčí na háku na Jesenicku o 8? tun těžší vozy 954.2, a tak proběhne výměna plzeňských 943 za olomoucké 954.2. Takže převážení vzduchu v 1. třídě se přesune na 2. stranu republiky...uvidíme, jestli třeba 1. třída nebude prohlášena za 2., protože si myslím, že soupravy 842+954.2 nemusí na některých R Plzeň - Most stačit, uvidíme...

To je tak vše, co jsem našel na netu za novinky - ještě nás čekají nějaké podstatnější změny, nebo tohle je asi tak vše?
DJ Sobieski - 04. 10. 2014 11:52
Procházel jsem si nový GVD 2014/2015 a musím říct, že jsou tady dost změny. Odkaz na zdroj přikládám zde, jedná se zatím o pardubický kraj, ale i tak je to znát.

[www.pardubickykraj.cz]

Co mě zaráží je odsunutí již zažitého legendárního "Košičana" na pouhý posilák v pátky a neděle. s (zřejmě) povinnou rezervací, přičemž bude vlak sestaven s klasické soupravy, kde se dá připojit více vozů v případě větší poptávky, tak doufám, že se rezervace týká jen jedničky business, jako je tomu u Railjetů.

Objevil jsem i IC 513 "IC Sprinter", který asi podle znaků v GVD bude veden Pendolinem.

Co mě znepokojuje je naprosté přelomení ramena Přerov - Bohumín, kde je téměř vše přetrasováno do Vsetína a jen malá hrstka projíždí úsekem SuChdol nad Odrou jako zastávkový vlak + odpolední vlaky. Co mě víc štve je nenávaznost osobáků v Hranicích, kteří ve směru Přerov odjíždějí dříve, než přijede osobák z Bohumína.

Stejný případ i u posledního vlaku v Pardubicích hl.n., který odjede do Kolína o 4 minuty dříve, než přijede osobák z České Třebové.

A v neposlední řadě zjišťuji, že mezi Českou Třebovou a Zábřehem (trať 270) resp Moravskou Třebovou (trať 017 s přestupem do spojů do Dzbelu) už není v GVD garantováno bezbariérové vozidlo, což mi dává naději, že se na tyto relace vrátí občas i 810. Jen postrádám logiku specifického odbavování cestujících na 017. Zažil jsem strojvedoucího, který absolutně neřešil odbavování cestujících a ještě pak vypnul audiovizuální systém hlášení. Cestující si ani pak nemohli koupit jízdenku, protože byla jako výchozí stanice v automatu uvedena pořád Česká Třebová...
slawe - 14. 09. 2014 00:29
Rostislav: V ŽST Púchov v současné době probíhá modernizace na vyšší rychlosti s tím, že ŽSR chce koridory přestavět na 25 kV 50Hz střídavých. Do roku 2020 by měla (jestli bude je věc jiná) být trať z Bratislavy až do Žiliny střídavá. Střídavina v Púchově se měla pustit už v srpnu, mám ale dojem, že tam ještě je stejnoproud a celá stavba má skluz.

P.S. cos myslel tím jednoslovným příspěvkem "komunikace"? Šetři místo a piš výstižně.
rostislav - 13. 09. 2014 17:06
tak jak je možné že na puchov a žilinu jezdí někdy lokomotiva 150 za 380 když je tam střídavý proud a banan 150 je stejnosměrný!!
rostislav - 13. 09. 2014 17:05
komunikace
slawe - 13. 09. 2014 01:50
A já zas doufám, že se tam udrží 380 a nedaj tam 361, potažmo 350 v náhradě, jak to chtějí udělat...
Dodousek - 12. 09. 2014 23:25
A papat střídavinu v Púchově je "naučíš" ze svých vlastních finančních prostředků? the finger smiley
rostislav - 12. 09. 2014 21:36
doufam že banany 151 se vrátí od příštího GVD zase vrátí na expresy jedoucí Praha - Vsetín - žilina!
rostislav - 12. 09. 2014 21:34
chtěl bych psát a komunikovat o těchto věcech
www.Vlaky2.cz - 10. 09. 2014 15:01
Je to možné. Ale doufám že nebude ten odpolední vlak tak řazenej jak Vltava do Moskvy. Konec konců u ČD je možný všecko :)
GaborIC - 10. 09. 2014 13:13
Ten odpolední lůžkový vůz bude s největší pravděpodobností přímák do Moskvy, EN Vltava totiž odjíždí už v odpoledních hodinách.
www.Vlaky2.cz - 10. 09. 2014 12:10
GaboRIC: Z Ústí nad Labem bude mít lehátkové vozy vlak R 612 Ohře který jede z Prahy do Chebu z Ústí nad Labem odjíždí v 8:47. (Lehátklové vozy ale asi pojedou jen do Karlových Var). České Dráhy se ještě rozmýšlejí jestli lehátkové vozy dají i na vlak 600 Chomutovka která pojede z Prahy, ale jen do Chomutova! Z Ústí odjíždí v 20:47. V opačném směru bude mít lůžkový vůz vlak 611 Svatava která z Klášterce nad Ohří odjíždí do Prahy hl.n. v 13:43. Proč bude mít odpoledne vlak lůžkový vůz? To jsem nepochopil. Taky bude mít lehátkový vůz vlak 617 z Chebu do Prahy, který z Chomutova jede v 20:00. Jinak dál už nic.

Zdroj:[old.kr-ustecky.cz]



Upraveno 1krát. Naposledy upravil www.Vlaky2.cz (10. 09. 2014 12:10).
GaborIC - 10. 09. 2014 11:40
Víte někdo jak místo zrušeného Excelsioru pojedou přímé lůžkové a lehátkové vozy směr Ústí nad Labem - Cheb?
Při pohledu na dostupné návrhy JŘ to vypadá, že to udělají poněkud kuse. Ze SR do ČR to vypadá, že vozy poveze EN Slovakia. Nazpět ale to podle času příjezdu R 617 vypadá, že to poveze až R Bohemia. Nebo?
Já 1 - 23. 06. 2014 12:34
Vlaky jedoucí z Prahy přes Třebovou do Brna a dále jsou na 260, Metropol a další jezdí po 231 kvůli nočním výlukám Úvaly - Běchovice ale jízdné se počítá jako po 011. A to rozdělení osobních vlaků na 270 souvisí s kraji, není to bohužel první a bohužel ani poslední případ kdy si kraje dělají naschvály.
DJ Sobieski - 16. 06. 2014 18:27
Včera jsem zrovna viděl jeden osobák ze Šumperka přijíždět do Zábřeha. Klasická stavba s reko 750.7. V Zábřehu mimochodem končil. Dost nechápu, proč se dělá spojení Zábřeha a Šumperka, když tam po dvou hodinách jede přímý rychlík a každou hodinu zajišťují dopravu osobáky do/z Nezamyslic, když v konečném důsledku stejně z toho vlaku vyleze dost málo lidí na tak velkou soupravu.
dodousek_nereg - 16. 06. 2014 12:18
Metropol jezdí na 231 kvůli seznání strojvedoucích při případných odklonech kvůli připr. reko trati.

Jinak vlaky na 270 Špk - Neza jsou přetrasované již tento rok, bohužel ke škodě, protože se přenáší zpoždění z/na jednokolejku.
pd - 15. 06. 2014 21:46
To nevím, v KJŘ je ale uveden na trati 231. Na webu je to možná proto, aby to lidi (ne)mátlo a aby se počítalo jízdné jako po 011. Anebo to tam jenom mají blbě, nic zvláštního grinning smiley
Matěj Vondřička - 15. 06. 2014 19:51
Tak to jsem nevěděl, ale jak to, že jízdní řád, web ČD i IDOS tvrdí, že jede přes 011.
pd - 15. 06. 2014 19:27
Metropol ale po 231 jezdí i letos..
Strana: 4 z 5 Předchozí 1 2 3 4 5 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********   ******     ******   ********  **     ** 
    **     **    **   **    **     **     **     ** 
    **     **         **           **     **     ** 
    **     **   ****  **           **     **     ** 
    **     **    **   **           **      **   **  
    **     **    **   **    **     **       ** **   
    **      ******     ******      **        ***    

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.