Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků >> Téma
Strana: 3 z 5 Předchozí 1 2 3 4 5 Následující
Téma:
GVD 2014/2015   (108 Příspěvků)
pd - 02. 11. 2014 12:12
IQ Tykve: ale no tak, takové osobní útoky nechme stranou.

Abychom se vrátili k tématu, tak až teď jsem zjistil, že jak se Avala vrací do Vídně, tak vlastně úplně zaniká i možnost denního spojení Praha - Beograd. Tím, že Avala nebude v Budapešti zajíždět na Keleti, tak nebude ani možnost přestupu na EC do/z Prahy. Jedině ve směru Beograd - Praha je teoretická možnost přestoupit ve Vídni na poslední railjet do Prahy, ale bude rj čekat na zpožděnou Avalu? Asi těžko..
IQ Tykve - 02. 11. 2014 11:04
DJ Sobieski: Už jste byl na psychiatrii? Myslím si, že by Vám to dost pomohlo, já bych třeba nebyl schopný vyplodit to co Vy ani v největší opilosti. Zkuste těmi rychlíky Brno - Bohumín někdy jet, třeba pochopíte, proč to jezdí co hodinu. Jsem rád, že lidé Vašeho IQ jsou schopni své myšlenky projevit maximálně na diskuzních fórech a tím to naštěstí končí. Nedovedu si představit, že by rychlíky Brno - Bohumín jezdily po dvouhodině, to je ještě větší motivace přesednout do aut.

A to tu platí obecně pro všechny, vraťte se na zem. Intervaly se musí zkracovat i za cenu zkrácení souprav, hlavně ať to jezdí často. Pak ani nebude třeba zkracovat soupravy, ti lidé se najdou. Ale jako 2h takt Brno - Bohumín, to je pěkná... raději ani nechci říkat co.
pd - 02. 11. 2014 00:17
Mě šlo o to, že ty dvě města jsou dost velké na to, aby generovaly dost cestujících. Občas tam taky jezdím a až tak prázdné mě ty vlaky nepřijdou. Kdyby jezdily jen po 2 hodinách, tak by možná byly plnější, ale jestli je tohle způsob, jak dostat lidi do vlaku..? Navíc Ostrava - Brno je jedna z mála relací, kde je vlak znatelně rychlejší než autobus, takže nějaká atraktivnější nabídka tu dává i smysl.

A i kdyby rychlíky Brno - Bohumín zastavovaly v Nezamyslicích, tak tam žádná větší frekvence asi nevznikne, když od/do Olomouce v tu dobu nejsou přípoje.
DJ Sobieski - 01. 11. 2014 23:16
Tady ani tak nejde o to, co si které město zaslouží, či ne. ale o naprostý fakt. Když si odmyslím špičku, ať ranní či odpolední, kdy jsou rychlíky posíleny o jedno či dvě béčka hned za Bee272 nebo alternativní náhradu nejčastěji B249, tak jsou soupravy mnohdy poloprázdné a využívání vlaku v Kojetíně a Vyškově je sporadické. Aspoň co se úseku Přerov - Brno týče. Já se teď nedívám na význam obou měst, ale na vytíženost jednotzlivých spojů a efektivnost. a 2hodinový interval mi aspoň v esdle příjde dostačující, když se koukám, jak bývá vlak využíván. Projíždění Nezamyslicemi necháme koňovi, ačkoli je to další absurdní, když má odbočnou trať do Olomouce a Prostějova, tudíž se očekává větší frekvence, ale to zajišťují přímáky ze Šumperka.

Ano, v pátky a neděle bývají vlaky obsazené dost na to, aby se dodržoval hodinový takt, ale existují doby, kdy jezdí vlak opravdu nevyužíván. a mezi Ostravou a Přerovem navíc jezdí vlaky EC, případně LE, což na přepravu postačuje.
pd - 01. 11. 2014 21:07
Dovolil bych si pár poznámek k této hutné diskuzi:

Není pravda, že by velkoprostor nepatřil do vlaků dálkové dopravy. Zvlášť k těm prestižnějším vlakům patří velkoprostory tak nějak odkajkživa. I u nás už v meziválečných letech třeba všechny rychlíkové motorové vozy počínaje Slovenskou strelou (M290.0), přes M260.0, M274.0 a spol. Později v zahraničí pak všechny ty prestižní TEE, Rheingoldy, Transalpiny a podobné měly vždy i velkoprostorové vozy.

Avalu nezpožďují jen srbští pohraničníci, ale i maďarští. Ona je tam totiž vnější schengenská hranice a kontrola je tam o něco důkladnější. Asi měl jízdní řád počítat s delším pobytem v pohraničních stanicích.

Brno - Bohumín 2 hod. takt je podle mě málo. Copak si druhé a třetí největší město v republice nezaslouží hodinový takt?

Určovat významnost stanic pro stanovení kategorií vlaků, které tam můžou zastavovat, podle toho, kolik tlustých čar do nich ústí na mapce v jízdním řádu, tak to zjevně nebude úplně nejpřesnější kritérium. Podle téhle teorie by potom vlaky vyšších kategorií nemohly zastavovat třeba v Bohumíně, Třinci, Karviné, Havířově nebo Zlíně. Za to takové Dětmarovice by byly OK.

Parní lokomotiva, která by se vyplatila ekonomicky? Ne, takovou nemáme.
Shiri - 01. 11. 2014 15:41
DJ Sobieski: Já velkem ano, důvod pro to je jednoduchý, cestuju dost často s těžkými břemeny, nejsou až natolik velkou komplikací (tím myšlena krosna 75+10+2*5 litrů, další 55 litrů velký batoh, 40 litrů sportovní taška a další různě velké zavazadlo), i s tímhle jsem zvyklý přestupovat, až příliž dobře vím, co to je, takhle cestovat, a přesto, nebo spíše kvůli tomu, jsem pro tato obří řešení. Nabízejí dráze možnost nabídnout cestujícím další službu strany zavazadel, vozy na to maj, tak proč ji neposkytují! (nemyslím úschovu během přepravy). 3v1 řešení mně napadá kvůli jednokolejnému charakteru trati a faktu, že objemy dopravy porostou, jednokolejka to nebude schopná utáhnout, ale zdvojkolejnění, vzhledem k naší politické garnituře nepřipadá v úvahu, respektive se jeví natolik nereálně, že Hvězdné Války vypadají jako hystorický dokument.
Pokud jde o limity... limity = papíry = stav změnitelný, prostě se tady tohle zruší, krásně to vidíme na nedodržování předpisů pro poskytování služeb na palubě vlaků vyšší kategorie (RailJety na EC). Jediné co jsem ochoten uznat, je že se nesmí křižovat vlaky, které by se fyzicky nevešly do výhyben, ale to neuznamená od začátku perónu ke konci perónu, ale od vexli k vexli! Krásný příklad, kdy papíry způsobovaly zpoždění je Avala, kterou Srbští pohraničníci natolik pravidelně zdržovali, že ji ČD na našem území zařízlo. Takže ne, papír, kterým se stanovuje zhora omezení (tedy maximum), nemohu akceptovat jako přijatelný argument.
Důležitá je u zpoždění otázka, jak často se tyto situace vyskytují, pokud to je v průměru jednou, dvakrát za měsíc, není se o čem bavit, vliv těchto situací lze eliminovat vhodným načasováním jednotlivých spojů a taky tím, že zavedete zásadu, "čeká přípojující se vlak", tedy vždy ten, co je vzadu, ideálně by ten vlak vlastně ani neměl být ve stanici, ale již vytažený a v očekávání připojení k nosnému vlaku. Zásadní je tady komfort cesty, pokud umožníte relativně komfortní nastoupení například vybudováním rampy nebo dodatečných schůdků, jsou přímé vozy mnohem komfortnější, protože nemusíte brát své věci, můžete pokračovat v práci nebo ve sledování filmu...
Pokud jde o ty Pendolina a Railjety, vůbec nemaj kupé = nemaj co dělat v dálkové dopravě. RailJety by byly vhodné na dopravu na Pražské letiště z jejich hlavního a následně do některého business parku, ale tam to asi tak končí, pokud jde o Pendolina, nahradit pantografy na Jižní Moravě... taky jsem si kdysi myslel, že by to bylo moc... když jsem ale opakovaně zažil povídku Šimka a Grossmana "Má jízda tramvají" na palubách těchto souprav, změnil jsem názor.
DJ Sobieski - 01. 11. 2014 14:21
Jako cestující si neumím představit, že bych si koupil lístek, měl zavazadla, se kterýma se táhl a ještě k tomu si stavěl prodloužené nástupiště z provizorních palet. Navíc existují limity, kolik jaká souprava může mít vozů v závislosti na konkrétní trati, což je pod palcem drážní inspekce.

Vozba vlaků tzv. 3 v 1 je naprosto šílený. prodlužování pobytů ve stanicích, zvýšená turnusová potřeba hnacích vozidel, zmatek mezi cestujícími, kde který vůz kam jede - když vidím, jaké zmatky dělají cestující, kteří neposlouchají hlášení, nekoukají na vývěsky s řaením a až na nástupišti hledají svůj vůz, tak by se rapidně zvyšovalo zpoždění. Dalším faktorem vlivu zpoždění je chronický přenos zpoždění z prvního zpožděného vlaku, který přijede opožděn do stanice, kde na něj díky špatně nastavené politice plánování čekají přípojné vozy, viz rychlík z Jeseníka dojede do Zábřeha, kde se spojí s kmenovým rychlíkem, a v Olomouci kvůli čekání bude mít zpoždění další rychlík na Přerov, či do Ostravy... Proto je u mě jasné řešení. Brno - Bohumín 2hodinový takt, což je dostatečné vzhledem k využití cestujících v Kojetíně a Vyškově, a doplnění mezery relací Brno - Olomouc - Zábřeh - Šumperk s přestupem v Zábřehu na vlaky směr Jeseník a opačně. Žádné přímé vozy, ale přistavěná jednotka, která nemusí čekat na přistavění HV až po odjetí kmenové soupravy, tím pádem se zkrátí čekací doba na postavení cesty vlaku, nikoliv současný stav. Navíc motorové soupravy 843+043(+043/943), navzdory malému výkonu jsou ideální pro tuto trať. Současném GVD jezdí v polední době sp z Jeseníka do Zábřeha právě v této sestavě a o půl druhé zpátky. Navíc z hlediska tonáže jsou daleko lehčí pro infrastrukturu, a celkově šetrnější, než klasická stavba 750.7+2xB, které jsou nákladné na provoz a kapacitně mírně předimenzované. Údajně i proto od nového GVD budou na trati 310 nasazovány už pouze řídící vozy 943 k 843 kvůli přetěžování současných 954.2, které jsou mnohem těžší, což se promítá do adhézních vlastností a dodržování jízdních dob na trati.

Ohledně Velkoprostoru kontra oddíly plně souhlasím s možností výběru, zda velkoprostor nebo kupé. já osobně holduji kupé kvůli soukromí a navíc nejste vydán na milost a nemilost ostatním spolucestujícím, kteří zjevně nikdy neslyšeli výraz ohleduplnost vůči ostatním spolucestujícím. Ale bohužel je v současné době trend velkoprostorů na úkor kupéček, ať už z důvodů větší kapacity, bezpečnosti cestujících i vlakové čety a usnadńěšní práce pro úklidovku. Navíc mají zaměstnanci údajně větší přehled ve velkoprostoru o dění. Ale stačí jeden expert se zavazadlem nebo kočárkem zaparkovaným uprostřed chodby, a nemáte šanci projít. a ještě se na vás dívají, jako na aktéra šikany a diskriminace, ačkoli je právo na vaší straně...

Pendolina nebo railjety na osobáky je přehnaný nadstandard a kapacitně předimenzovaná varianta uplatnění rychlovlaků. 7 vozů je na současný trend poptávky moc.
Shiri - 01. 11. 2014 00:02
Dodousek: A proč si s paletama trošku nezaposilovat? Očekává se růst přeprav jak nákladu tak osob po kolejích, ta nástupiště se stejně budou muset protáhnout a ne jen tam, tak co dělat, než je někdo přestaví... dělat z cestujících dobytek, nebo je alespoň provizorně podle potřeby protahovat?
Pokud jde o ty lokomotivy, máme něco kromě Sergejů, co by to mohlo jezdit i s těžkotonážními soupravami? Tedy za předpokladu, že by se tam daly stejné motory jako používají Maďaři... (uznám, že cestující není řízek, aby ho Sergej po cestě naklepával), co parní trakce? Je mezi našimi párami lokomotiva, která by se silou vyrovnala Čmelákům (Štokra nepočítám), dosahovala by současných rychlostí a přitom by se vyplatila i ekonomicky? Při jak dlouhých soupravách by to vyšlo?
Pokud jde o ten takt, je to elegantní řešení, otázkou ovšem je, jestli by se tam pak daly přez den narvat i osobáky, o nákladech nemluvě. Vhodnější než proložení osobáků mezi sebou by bylo zaručit jejich návaznost. Nemyslím si, že by přestup v lokální dopravě byl tak velký problém a kdo by jel do vzdálenějších destinací, by většinou nejspíš využil rychlík.
Dodousek - 31. 10. 2014 22:12
A ještě si dovolím vyjádřit k taktu R na trati 300. Možná by nemusel být úplně špatný nápad, kdyby v úseku Brno - Nezátky jezdily v 1h prokladu rychlíky z/do Bohumína a z/do Olomouce a dál (což by znamenalo základní 2h takt rychlíků pro každou linku), a jako posily by ve špičce jezdily mimotaktové posilové vlaky nejen z/do Bohumína, ale i z/do Olomouce (možná se to nezdá, ale i zde ve špičce lidi stojí na chodbičkách). Muselo by se ale vymyslet, jak procpat mezi taktové Rychlíky netaktové vlaky, které posilují špičkové směry.
Dodousek - 31. 10. 2014 22:05
Shiri: Řekl bych, že čmelák by byl na vlaky do Jeseníků absolutně nevhodný. Nejen, že to pěkně žere, ale hlavně je to posunovací lokomotiva, což znamená, že možná by to dalo 6 vozů do hor, otázkou ale je, při jaké rychlosti. Nelze traťové úseky ucpat touto těžkotonážní soupravou, nehledě na to, jak dopadli Čmeláci, když jezdili na nákladech na Vláře (každou chvíli nějaký zahořel, objevovaly se poruchy, která se při posunu ve stancicích normálně neobjevovaly).

A spojování vlaků na trati Brno - Nezátky? Nemyslím si, že je to šťastné řešení (stejně jako čmeláci "do hor"). Nehledě na prodloužení pobytů u všech vlaků při kuplování v Nezátkách (nežádoucí) chcete mít ty soupravy ve špičce dlouhé jak? 9 vozů do/z Ostravy a dalších 6 do/z Olomouce a dál? Že_by přišel na řadu návrh s pokládáním palet tam, kde nestačí nástupiště? the finger smileythe finger smileythe finger smiley
Miroslav Repčík - 31. 10. 2014 18:49
Velkoprostor patří na Os. a Sp. U dálkovývh vlaků R. , Ex. , IC. a EC. by měli být vagony s kupécky. Já osobně při cestovalí dalkovými spoji vždy volím pravě kupé. Absence kupé u Pendolin a Leo Expresů je u mě hlavní důvod proč snema necestuji.
Shiri - 31. 10. 2014 18:20
vratikkt: Není třeba, zrekonstruované vozy bohatě dostačují, u pseudojednotek jde ujet s lokomotivou, případně i s jedníčkou a vložit další vozy v koncových stanicích, případně při obratu souprav, je na to ale třeba myslet při plánování pobytů souprav ve stanicích, pokud jde o služby na palubě, hlavně Wi-Fi by měl být dnes standard. Co mi vadí na dnešním trendu řešení vlaků je nejen vytváření ucelených ohraničených souprav, se kterými nejde dostatečně flexibilně pracovat, ale také neposkytování cestujícímu možnosti volby mezi velkoprostorem a kupé u dálkových souprav (proto říkám Railjety a Pendolina na osobáky).
Pseudojednotky jsou sice téměř stejně flexibilní jako běžné soupravy a na tomhle kurzu by to mohlo být velice efektivní řešení, ale musejí nabídnout obě uspořádání, tohle je jediná výtka, kterou bych k Vašemu nápadu měl. Zajímavé by bylo umístit stanoviště strojvedoucího do horního patra jednotky a spodní udělat průchozí.
vratikkt - 31. 10. 2014 17:43
Hmm... vypadá to že by nebylo špatné aby vyrobila škodovka push-pull pro ČR a dát na rychlíky Olomouc - Břeclav - Brno. Možná i na jiné linky Náhled: [www.vagonweb.cz] Ale dal by se prodlužovat a zkracovat. Byl by s WIFI, se zásuvky 230v a dalšími potřebnými věcmi. Co na to říkáte?
Shiri - 31. 10. 2014 17:42
Pokud jde o Ostravu, myslím si, že omezení toho taktu je dobrej nápad, ale radši bych viděl i zrušení rychlíků do Zábřeha a Jeseníku jako samostatných souprav. Raději bych viděl spojení těch souprav, ve výsledku by pak jezdil standardní rychlík do Ostravy, za ním přímé vozy do Šumperka a na konci přímé vozy do Jeseníku, například Radegast by vezl celý R 905 a stavěl by tam, kde staví oba rychlíky, díky tomu se uvolní část Es, protože jejich vozbu by na severní trakci převzali 1xx lokomotivy.
Pokud jde o soukromníky... neexistuje nelukrativní trať, soukromé firmy mohou navázat kontakty s místními podnikateli, například, SA by mohla s lázněmi města Jeseník uzavřít dohodu, začít s globální marketingovou kampaní a pokud by se poptávka dostatečně vyšvihla (a Priznitz je světoznámá osobnost) mohli by začít se soukromými vlaky přímo z letiště (nebo nejbližšího nádraží) do stanice Jeseník, a po rozběhu i s linkovými vlaky mezi Zábřehem a Jeseníkem. Tohle jde udělat skoro všude podél tratí. Pálava má víno, Jeseník lázně, kousek od Vyškova na Moravě je rodeo (nevzpomínám si přesně kde, ale na té trati), Posázavský Pacifik má trampskou kulturu... každá trať má něco, čím může přitáhnout turisty a po nich příjdou businessmani a další, takže je to jen o aktivitě, iniciativně podnikatele a o jeho ochotě investovat do místních komunit.
Dodousek: Jaký dlouhou soupravu by zvládl na té trati Čmelák? Zvládly by obrat klimatizované vozy na baterky?
Dodousek - 31. 10. 2014 14:25
Jako rozhodně špatný nápad považuji vedení vlaků v úseku Zábřeh/Šumperk-Jeseník soupravou 843+043+043. Dělení vlaků v Šumperku považuji za akceptovatelné řešení, které odpovídá podmínkám na této trati (listí na podzim, sníh v zimě, nárazová frekvence v sezóně). 843 neutáhne 2 vleky, když je listí, sněhoborec z této soupravy také neuděláme, lyžaře touto soupravou nepobereme. Byť 2 vozy mimo špičku a sezónu za Brejlovcem vypadají jako trapně krátká souprava, věř, že i 750.7 za typického počasí na Jesenicku do kopce neutáhne více, než 4 vozy (naštěstí to soudruzi pochopili, a na 6-vozových R 1402/1403 jezdí postrk a ani 843 netáhne "do hor" více, než 1 vlek).
DJ Sobieski - 31. 10. 2014 13:28
Nejsem proti, aby se udělala korekce rychlíkových tras, ale v oblasti Brna je tato otázka celkem zbytečná. Relace Praha - Havlíčkův Brod - Brno dále pokračují pod číslem 73x, 74x, 83x 84x dále do Bohumína v taktu jedna hodina, což mi příjde zbytečné vzhledem k využití ve stanicích Vyškov na Moravě a Kojetín, když Vyškov nemá žádnou odbočnou trať, takže projíždění těchto rachlíků nezamyslicemi je trochu absurdní, když druhá linka Praha - Pardubice - Brno - Olomouc - Šumperk v Nezamyslicích zastavují normálka. Spíše bych to eliminoval na 2 hodiny ve směru Bohumín a doplnil mezeru relací Olomouc příp. Šumperk. Přímé vozy do Jeseníku bych řešil formou přímého rychlíku, jako byl Praděd. Zbytek s přestupem v Zábřehu do Motorových vozů 843+043(+943/043). Není potřeba nasazovat klasickou stavbu o dvou vozech a 750.7...

Co se jednotek na dálkovou dopravu týče, sám jsem na to zvědav. Není to špatný nápad nasadit jednotky na rychlíky, ale přecejen návrh počítající s trasou přes Břeclav do Olomouce, kde je velmi silná poptávková frekvence není šťastný už vzhledem k tomu, že s jednotkou nemůžete hejbat za účelem regulace kapacity, ať už zvýšení nebo snížení. Připadné připojení dalšího vozu do jednotky je nákladné po technické stránce, po stránce úvrati a zaměstnance, tj průvodčí, kteří by museli obsloužit cestující jak v jednoctce, tak v přívěsném voze. O zdvojování jednotek jsem zde už psal dřív, jakou to má neefektivitu. Proto v těchto relacích, kde je proměnlivá intenzita frekvence cestujících upřednostňuji neucelené jednotky s možností připojení dalšího vozu, kde se dá operativně řešit nedostatek místa a posílit soupravu.

Neumím si představit soukromého dopravce na lince z Olomouce do Břeclavi. LEO může jen do Starého města kvůli stejnosměrnému napájení jednotky a Regiojet by se na této lince neuživil + Pro samotného pana Jančuru tato trať není dostatečně lukrativní na záměr provozovat žluté vlaky, když si už teď vybral Praha - Olomouc - Ostrava - Žilina resp Košice a Bratislava - Košice, což jsou nejlukrativnější linky u ČD a ZSSK...
Shiri - 31. 10. 2014 10:57
prototyp401: Pak mně napadlo ještě jedno řešení, posílit současné spoje o dva vozy Bp nebo jejich nástupců a dále přetrasovat rychlíky z Tišnovky a linku R3 protáhnout do Břeclavi, taky začít tuhle linku jezdit vozy na úrovni EC, přestavět Bee273 a doplnit jim klímu, přípojky na 230 a wifinu (uzavřené WC jsou podle mně zbytečně vyhozený prachy), pak ještě sehnat vozy s oddílem dětské herny a na lince by byly nasazovány ty nejsilnější vlaky v Evropě. Pokud by o to porjevili zájem Slováci, protáhnout do Bratislavy, ale ne dál. Tyhle rychlíky by pak měly zajistit mimo přepravy osob taky přepravu expresní pošty ve spolupráci s Českou Poštou. Výsledná souprava by pak mohla vypadat asi takto: [www.vagonweb.cz]
Pokud jde o jednotky... to není odbrý nápad, soupravu nafouknete jedině o kompatibilní další jednotku. Tato nepřesná regulace bude dle mého názoru způsobovat buďto současný stav (vlaky ve špičkách přeplněné), nebo přílišné náklady kvůli nevytíženosti souprav. Proto nechci vidět takovéto soupravy na dálkových vlacích. na krátké cesty osobních vlaků je však považuji za vhodné řešení, na S3ce mají Panteři využití, ale dálková doprava v regionálních jednotkách, byť upravených pro dálkovou vozbu? Vidíme, co to dělá u Leo Expressu, takže ne.
Zajímavé by taky bylo zavést nový standard dopravy vycházející z ketegorie EC, jistý mezistupeň mezi současným pojetím EC a starých TEE.
prototyp401 - 31. 10. 2014 06:24
Mně osobně - pokud se v tuto chvíli budu cítit hlavně jako cestující - je uplně jedno, kdo tu linku jezdí, ale jen, pokud bude podpora integrace jízdních dokladů všech železničních dopravců. Né, že když pojedu ze Zlína do Brna, tak jeden doklad Zlín->Otrokovice a druhý Otrokovice->Brno. To považuji za jednu z velkých výhod proti autobusům - mít jednu jízdenku a jet tím, co přijede. Do té doby bych vstup soukromých dopravců trochu brzdil, dokud se na toto nenastaví jednotná pravidla.
Miroslav Repčík - 31. 10. 2014 00:38
Mě by se osobně víc libilo kdyby to linku(Olomouc - Břeclav - Brno a zpět) jezdíl i dopravce RegioJet. Zde můj navrh řazení RegioJetu pro tuhle linku
Dodousek - 30. 10. 2014 23:10
Čistě teoreticky by ten počet 10+4 parteři vycházel, a to asi takto: 4x 5vz. Olomouc-Břeclav-Brno (včetně posilových Sp Hodonín - Brno), 3x špičkové posily Brno-Hodonín s tím, že mimo špičku by se mohly 3vz. panteři objevit na spojení třeba na lince do Olomouce přes Nezátky a zbylí 4 5vz. Panteři na linku Brno - ČT - Praha, čímž by na "záloze" zbyli 2x 5vz. a 1x 3vz. Panter. Ale čas ukáže, jako to nakonec bude, sám jsem na to velmi zvědav - vždyť nové vlaky VŽDY přilákají nové cestující, a dráhy by na tento vlak měly brát ohled, a nedělat z vlaků sardinky.
prototyp401 - 30. 10. 2014 20:44
Shiri:
Tak já samozřejmě nemám žádné vazby na JMK, takže to nemám tušení. Ale z hlediska nějaké celkové koncepce ČD/Ministerstva dopravy/Jihomoravského kraje i kdyby z nějaké strany zájem byl, určitě by to neprošlo. A taky si myslím, že zastavování ECček by mělo být opravdu jen ve velkých městech, popř. opravdu významných uzlech, takže Břeclav a Brno - akorát.

Celkově - já jen mám pocit, že České dráhy jako dopravce by měl víc využít potenciálu některých tratí. A třeba tato linka (Olomouc-Břeclav-Brno) má podle mě velký potenciál. Ostatně možná to ČD ví - objednaly rychlíkové pantery a vzhledem k tomu, že dostaly tuto linku bez výběrového řízení na dalších 10? let, proslýchají se plány, že mimo jiné ti panteři díky tomu budou nasazeni právě sem. Jenže jejich kapacita? Neodpovídající... Stávající soupravy Sysel+3xBd+B+AB mají kapacitu 431 míst k sezení a jak bylo v minulé diskuzi zmíněno, další vůz v soupravě by se určitě "uživil". Ale pětivozový panter má 350 míst v pětivozovém uspořádání a 200 míst ve třívozové verzi. A to nové soupravy určitě nalákají více cestujících, jenže spojování dvou panterů 5+3? No nevim, nějak mi to na České dráhy nesedí, i když právě zde by to bylo na místě.
Dodousek - 28. 10. 2014 20:35
On Vantju někdy něco zveřejňoval? Tuto práci se zveřejňováním VOD "pro studijní účely" mají "na starosti" jiní lidé :)



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Dodousek (28. 10. 2014 20:35).
Per Mertesacker - 28. 10. 2014 19:17
Vantju: Ahoj, kdy zveřejníte návrh řazení vlaků pro GVD 2015?
Shiri - 28. 10. 2014 13:06
DJ Sobieski: No já bych tady byl opatrnější, Zábřeh sice opravdu tak významná stanice není, ale Jeseník jsou lázně a ty mají celkem potenciál, pokud se podívám na mapu vidím skoro totéž v okolí Břeclavi až po Šakvice díky vínu. Proto se ptám, odpovídá definice významné stanice z minulosti dešní době? Česká Třebová je sice možná nejdůležitější stanicí na naší síti, otázkou je, kolik zvládne přitáhnout lidí? Pálava si myslím dokáže přitáhnout turisty, obchodníky i další lidi z ČR i z Německa a Rakouska, zastavování v některých menších stanicích by pak bylo na místě, protože celá oblast je důležitější, než samotná jedna stanice, ale vlaky musí stavět ve všech vytypovaných stanicích v oblasti, jinak se efekt vytrácí.

prototyp401: Nemohl by Jihomoravský kraj přistoupit k obědnávání vlaků jako partner a tak protlačit integraci v úseku Brno - Břeclav?
Tadis - 27. 10. 2014 19:44
Nevíte někdo prosím, jak to bude s řazením Ex 110/111 a Ex 148/149, které mají jezdit v úseku Praha-Bohumín-Praha spojené, jako jeden vlak? Lokomotiva má být 151, což je taky zajímavé, protože vozy do ZA budou muset být v obouch směrech za lokomotivou...
Strana: 3 z 5 Předchozí 1 2 3 4 5 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **    **  **     **  ********   **    **  **     ** 
 **   **   **     **  **     **   **  **   ***   *** 
 **  **    **     **  **     **    ****    **** **** 
 *****     **     **  ********      **     ** *** ** 
 **  **     **   **   **            **     **     ** 
 **   **     ** **    **            **     **     ** 
 **    **     ***     **            **     **     ** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.