Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků >> Téma
Strana: 2 z 5 Předchozí 1 2 3 4 5 Následující
Téma:
GVD 2014/2015   (108 Příspěvků)
Ruda2009 - 17. 11. 2014 10:16
Dobrý den, často jezdim na jednodenni sitovou jizdenku Excelsiorem po pulnoci z Prahy na Ostravsko .Ted jak jsem zjistil že se ruši tento vlak a bude nahrazen Bohemii chtel bych se zeptat zda při sestavováni času tj.o hodinu dřive přemyšleli i na jizdenky? Proč se ptám: Na Bohemii si do pulnoci budu muset si jako připlatit tj .dosud jsem platil 550 kc a ted si budu jako muset připlatit zs ten hodinovy usek tj.Praha-Pardubice cca 140 kč navic? Nešlo by uznat pro nočni vlaky na Slovensko vč.Bohemie i u Metropolu jizdenky zskoupene na den dopředu??Ruda
milloss - 11. 11. 2014 17:09
ake bude radenie R Bohemia a EN Slovakia v GVD 2015?
Dodousek - 09. 11. 2014 11:48
Co se týče rychlíkové vozby do Jeseníků, tak Rakvičky spolu s Btn753 se budou do Jeseníků naštěstí objevovat pouze na 2 párech Sp vlaků, zbytek rychlíků budou zajišťovat opět 750.7, pravděpodobně i s tragickou soupravou 2-3x Bd, která bude v létě posilněna na 1 páru vlaků vozem BDs (dopoledne do hor, odpoledne zpět). Druhý extrém bude pár vlaků 1403//1706/1402, který zase poveze celou soupravu z R od Brna včetně 1. třídy.
Pershing - 08. 11. 2014 08:14
Jak to bude na 292? Bude tam jezdit 750.7 + 2Bd nebo ucelené Rakve. Teď ( hlavně o víkendu ) ty 2Bd vůbec nestačí, tak jak to asi bude vypadat v soboty v zimě kdy jsou vlaky plné běžkařů?
pd - 04. 11. 2014 21:05
no-night: Letos na Avale ale žádný vůz Bar-Praha nejel ;) Ale uznávám, že spojení CZ/SK - SRB významné není, moc lidí takhle asi nejezdí.

Slovakia: ale je fakt, že v JŘ u Ostravy hl.n. ty černé půlkolečka chybí, ve směru do Košic chybí i v Bohumíně. Otázka je, jestli je to jenom chyba nebo tam nástup/výstup bude nově povolen.
Dodousek - 04. 11. 2014 20:36
Ono koncept tohoto EN vlaku je totožný prakticky tento i příští rok. Roli Excelsiora přebere hlavně Bohemia, Slovakia jeho roli přebírá pouze okrajově.

Ta pauza v Pradubicích je způsobena tím, aby lidé, kteří jedou jen do Prahy, mohly v klidu dospat a býti na nádraží až před 7 hodinou ráno, což je dle mého názoru rozumná časová doba pro vstávání. Kdo jede dále směr Cheb či potřebuje být dříve v Praze, využije přímé vozy přecházející na "Egrensis" nebo jak se to jmenuje.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Dodousek (04. 11. 2014 20:36).
Longermann - 04. 11. 2014 20:20
Jan003: Tady je odpověď
Jan003 - 04. 11. 2014 16:42
Já myslel od JŘ 2014/2015.
Dodousek - 04. 11. 2014 14:42
Výstup a nástup u EN 444/5 Slovakia není umožněn, protože na celé trase jede jen 1 vůz 2. třídy - vlak je určen především pro cestující na Slovensko, z nichž většina využívá služeb lehátkových a lůžkových vozů. Navíc vlak veze i nějaké přímé vozy směr Polsko - pokud nechceme mít 20 vozovou soupravu (a palety mimo nástupiště grinning smiley)a na čele přípřež, tento vlak již vnitrostátní kapacitu nepobere. K tomu sloužila tento rok krásně Šírava s Excelsiorem.
Jan003 - 04. 11. 2014 12:44
Mě zaráží, proč není umožněn u EN 444/445 v Olomouci nástup a výstup a v Ostravě. Zruší Excelsior, Slovakia by to alespoň nějak nahradila. Oni snad přemýšlí zadkem.

Také nechápu, proč EN 444 trvá cesta z PCE do Kol více jak hodinu.
Dodousek - 03. 11. 2014 15:53
Všechna tato vysněná řazení jsou sice hezká, ale nezapomínejme, že zatím prostě není kde brát takové počty kvalitních EC/IC/Ex vozů pro tyto vlaky. Nebo si do Luhačovic budeme vozit zadnici v Bpee, a do Budapešti v překrásném zeleném koženkovém Béčku, v lepším případě v Bacce? Kdepak.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Dodousek (03. 11. 2014 15:53).
Miroslav Repčík - 03. 11. 2014 15:31
Pokud už nejsou k dispozici vozy Bmee248. Tak jsem ted aktuálizovál svou návrh a náhradíl je vozy Bdtee276
DJ Sobieski - 03. 11. 2014 15:30
Bmee248 by byly dobrej nápad do Luhačovic. Bohužel od letošního roku nedisponují touto řadou. Všech 40 vozů je už reko na Bdmpee233
Miroslav Repčík - 03. 11. 2014 14:21
My už nemáme žadné Bmee248?
sergio - 03. 11. 2014 14:13
Jo, jeden by byl. Kde vezmeš ty Bmee248?
Miroslav Repčík - 03. 11. 2014 12:46
Udělal jsem návrh jak zkulturnit cestovaní na Trase Praha - Luhačovice. [www.vagonweb.cz] Co na nj říkáte a jaký mát na to názor?
El Ron de Cuba - 03. 11. 2014 11:40
Vídeň je pro Balkán mnohem zajímavější cíl, než Praha a Praha byly vždy jen dočasný cíl. Mezi Budapeští a Vídní pojede mimo RJ takt a měly by takto jezdit (nebo, až od dalšího GVD) ještě nějaká EC z Rumunska.
Jiné nádraží v Budapešti není problém pro přechod přímých vozů. Dělalo se to takto i v minulosti a i letos např. WL RŽD do Koperu.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil El Ron de Cuba (03. 11. 2014 11:46).
no-night - 03. 11. 2014 11:35
O Avaly:

Vlak byl zastaveno mezi Vidne a Prahou, protoze railjety byly zarazeni, a ÖBB nechtel spoje vychodne z Budapeste. Jak nahradna Madary delal tento "odklon" - to byl jeden vlak navic na useku Budapest-Praha.

Zpozdeni? Ano, ty byly. Ale nejen kvuli hranicna kontrola. To je pravda, ze madarsky hranicniky a celniky presne kontrolovaly, a i nalozeny drogy - protoze i vozy byly vyrazeni u Kelebia. Nejvetsi zpozdeni byly ale kvuli vozy Bar-Praha, jak vuz Bar-Subotica mel zpozdeni nektery hodin!!! Drive byl tam i vlak Ivo Andric, a s tym byl moznost, prinest vozy do Budapest a dale s Metropol, ale to byl zruseni v konce 2012, ze ZS nemel natolik lokomotivy.

Kvalita je druha: ze vozy ZS byly chybejici, u jidelny vozy byl pouze maly vyber, namist oddil pro kuracky. Protoze CD zmenil na sveho vozy 1 tridy uz v 2009 a i ted vcetne WR.

Je tento spoj sever-jih opravdu tak vyznamy? Nemyslim, ze mnoho turisty cestovaly z CR a SK do SRB nebo obraceni, vcetne Ámericani, Japony, etc. Srby, Cernohoracy a Macedony cestuju na zapad, do Rakousko, do Nemecko, jak pracovniky. Ted to bly moznost, zarazit dalsi vlaky mezi Budapest a Vidne - railjety byly uz plne. Jedina problema: neni kapacita v Budapest-Keleti, tak vlaky musely byt "tranzitne".

Jak to bude? Avala na trasy Viden - Györ - Kelenföld - Ferencváros - Kőbánya-Kispest - Cegléd - Kecskemét - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Kelebia - etc. Moznost na prestup od/do "Csárdás" nebude, ze vlak v Budapeste tam drive, zpet pozdeji. Moznost ja jizd Praha-Beograd bude Metropol + Ivo Andric (teoreticky) a Porta Bohemica + Beograd.

Co se spojem Praha - Bar? Do/od Budapest bez zmeny s "Csárdás". Dale s novym vlakem "Meridian" do Subotica, tam na vlastne rychlikovy trase, zpet jak spesny vlak. Subotica-Bar bez zmeny s "Panonija". Vozy Budapest - Bar budou i byt tam.
Matěj - 03. 11. 2014 05:15
pd - Avala by měla zajíždět na Keleti, neboť EC Csárdas má uvedený přímý vůz do Baru a ten by v Budapešti asi těžko prepřahali, kdyby oba vlaky jezdily na jiné nádraží. Přestup by tedy měl být umožněn.
Longermann - 02. 11. 2014 23:43
Tak jsem se po dlouhém vracení se na váš web dočkal... GVD 2014/15 už je ke stažení na stránkách ČD. A co zatím tak koukám, spousta vašich obav z diskuzí se nakonec vyplnila...
pd - 02. 11. 2014 16:38
Pokud jde o Avalu, tak ČD v nějaké tiskové zprávě psaly, že ji ruší kvůli zpoždění. Ale spíš si myslím, že je to iniciativa srbské strany, která by raději chtěla přímé spojení s Vídní než s Prahou. Což je celkem pochopitelné. A mám za to, že se hned od začátku počítalo s tím, že po dokončení rekonstrukce vídeňského hlavního nádraží se Avala vrátí zase do Vídně. Praha byla jen dočasný odklon.
Dodousek - 02. 11. 2014 15:01
Ano, máme. Ono je to docela jednoduché: Hranice kraje a menší využití cestujícími, než ve zbytku úseku. Navíc se někde musely najít kilometry pro vlaky na Mošnov, které byly nalezeny právě zde.
DJ Sobieski - 02. 11. 2014 14:46
Nemá někdo bližší informace o příčině ukončování téměř všech osobních vlaků z Přerova již v Suchdole nad Odrou podle nového GVD 2015...?
DJ Sobieski - 02. 11. 2014 14:28
Ohledně zkracování intervalů nejsem proti. Ale především se dívám na efektivitu. Pokud jsou rychlíky dost využívány, pak uznávám, že jsem dost situaci podcenil. Samozřejmě tady nebudu rozebírat špičky, pátky a neděle. To je automatický.

Apropó... Mám známěho psychiatra a nedávno jsem u něj byl. Za další nejsem zvyklý pít a konečně. Diskuzní fórum slouží k vyjadření svého názoru a pohledu, se kterým se nemusí stotožnit jiný jak bylo správně řečeno, útoky stranou.

Zajímalo by mě z jakého duvodu zrušili Avalu. Tušim, že kvůli zpožděni, ale to by museli zrušit i slovan či Jaroslava Haška, kteší taky nemají čistý štit, i když nedosahují takových rekordů jako Avala.
slawe - 02. 11. 2014 12:36
V pátky a neděle jsou ty rychlíky tak plné, že by se spíš hodil půl hodinový takt.

Prodlužovat paletama, to je úchylárna jak prase. Nehledně na to, že mnohdy by se dalo prodloužit max vagon. A co pak? Maj cestující naskakovat z kolejnic?

Spojování vlaků 2v1 se ještě dá, ale pouze pokud je ten přípojný/odpojný vlak souprava motor+řízení. 3v1 je už ale opravdu moc.

Brno-Bohumín, kdyby se zde nasadily novější vagony, tak si myslím, že i mimo špičku by se obhájil tak 1hodina.

Dle mého na dálkové vlaky by měly být nasazeny vagony obojího typu - velkoprostor i kupé. Obojí má své výhody, nevýhody a pseudovýhody, tak ať si každý vybere kam chce.
Strana: 2 z 5 Předchozí 1 2 3 4 5 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **    **        **  ********   **      **  **    ** 
 ***   **        **  **     **  **  **  **  **   **  
 ****  **        **  **     **  **  **  **  **  **   
 ** ** **        **  ********   **  **  **  *****    
 **  ****  **    **  **     **  **  **  **  **  **   
 **   ***  **    **  **     **  **  **  **  **   **  
 **    **   ******   ********    ***  ***   **    ** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.