Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků
Strana: 1 z 2 1 2 Následující
Téma:
Railjety aneb bude - nebude, někdy - nikdy...   (44 Příspěvků)
pd - 30. 05. 2014 23:41
Jestli se nic nezměnilo, tak by railjet měl být od 15.6. nasazen na vlaky 72-75, 379 a 876.
DJ Sobieski - 29. 05. 2014 23:30
Od 15. června budou Railjety nasazeny na EC až do Rakouska. Takže předpokládám, že IC 570 až IC 573 a IC 100P101 se vrátí klasická stavba. Moc by mě ale zajímalo, na které výkony budou jednotky nasazeny.

Děkuji předem za info.

Zdroj informace:
[zpravy.e15.cz]
DJ Sobieski - 21. 05. 2014 19:04
Dle právě zjištěných informací se s jednotkami Railjet (již druhá jednotka ve zkušebním provozu) setkáme na výkonech IC 570/571 "Zdeněk Fibich" - Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. - Břeclav, IC 572/573 "Brněnský Drak" - Praha hl.n. - Brno hl.n. a také nově na IC 100/101 Morávia mezi Břeclaví a Bohumínem. Nasazení jednotek není garantováno. V případě potřeby je možné nasazení klasické soupravy.

zdroj: [www.ceskedrahy.cz]
no-night - 19. 05. 2014 12:32
Pat a Mat v detske kino... vyborny!!!grinning smiley
pd - 13. 05. 2014 23:55
Já s tím zkušenosti teda nemám, ale měl jsem za to, že ten průvodce by měl sedět někde poblíž postiženého. Jak jinak by se třeba s tím nevidomým domlouvali? Proto je mě divné, že když v railjetu bude vozíčkář cestovat v 1. třídě, tak průvodce bude muset za 1. třídu platit nebo být ve vedlejším vagónu.

V té souvislosti by mě zajímala ještě jedna věc: v rezervačním systému jsou místa 12 a 16 označené jako pro cestující na vozíku. Ale naproti jsou ještě dvě sedačky bez čísla - viz foto. Podle mě je jedno sedadlo z toho páru určené právě pro průvodce a druhé pro vozíčkáře, pokud si bude chtít přesednout z vozíku. Nějak podobně to bylo i BDbmsee/BDhmsee, kdy v kupé pro vozíčkáře byly rezervovatelné jenom tři místa a ty zbylé tři byly pro případného průvodce.
DJ Sobieski - 13. 05. 2014 20:24
Před samotným nástupem vozíčkáře do vlaku se především vyhledá adekvátní spoj se snadným přístupem pro vozíčkáře. Což zpravidla jeho doprovod zajišťuje a pochopitelně je i přítomen ve vlaku. Mám s asistencí bohaté zkušenosti, hlavně s nevidomými.
pd - 13. 05. 2014 00:38
No to sice jo, ale průvodce by asi měl sedět poblíž toho vozíčkáře. Od toho ten průvodce je, že doprovází postiženého. Třeba ten vozíčkář může být navíc neslyšící nebo němý, jak se pak bude sám domlouvat s posádkou vlaku?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (13. 05. 2014 00:46).
DJ Sobieski - 12. 05. 2014 21:11
Cestující ZTP/P mají oproti cestujícím na vozíku výhodu, že se do vlaku dostanou po svých, takže tam není problém s místem na sezení, ani s přístupem do/z vlaku.
pd - 12. 05. 2014 00:59
Vůz Bmpz893 není určen pro vozíčkáře, nemá ani plošinu ani přizpůsobené wc. Místa pro vozíčkáře jsou jenom ve voze 1. třídy ARbmpz, ale vozíčkáři by i v tomto voze měli platit jízdné jako ve 2. třídě. Netuším ale, jestli se jich potom bude týkat servis 1. třídy a jak to bude s jejich průvodci (ZTP/P), když ti mají bezplatnou přepravu jen ve 2. třídě, ale vlastně proti své vůli budou posazeni do třídy první?
www.Vlaky2.cz - 10. 05. 2014 13:34
Také by měly být možná ve voze: Bmpz893,to je 2. třída.
Matěj - 10. 05. 2014 13:32
V railjetech jsou, možná poněkud netradičně, místa pro vozíčkáře umístěna ve voze ARbmpz, v bistrovoze s oddílem 1. třídy.
tomiq - 10. 05. 2014 13:19
Dobrý den, jsou v ČD RailJetu místa pro vozíčkáře pouze v první nebo i ve druhé třídě? Pokud ano, v kterém voze? Děkuji za odpověď.
DJ Sobieski - 06. 05. 2014 21:59
Podle mých informací by 7.5. měl na 570 dojet do Prahy a obratem 573 do Brna. Doufám, že to tak bude, protože plánuji tím cestu.
www.Vlaky2.cz - 05. 05. 2014 16:40
Ano. 6.5 570/571 7.5 876/570 a další dny 572/573. Tak by to mēlo být (jenom mēlo)
pd - 03. 05. 2014 20:20
Zatím to vypadá tak, že 6.5. 571, 7.5. 570/573 a další dny 572/573.
DJ Sobieski - 03. 05. 2014 19:51
Někde jsem četl, že by dajně měla být první jednotka nasazena na spojích R 876/877 "Viktor Kaplan" a na IC 572/573 "Brněnský drak" druhá jednotka.
PETrminaŘÍK - 03. 05. 2014 17:29
Prý by měl začít zkušební provoz už od 6. 5. 2014. Nevíte někdo na jakých konkrétních spojích? Díkec
Komín - 26. 04. 2014 16:49
Nikoli. Takto už od prosince 2014.
Lukec - Pukec - 26. 04. 2014 10:52
ČD RAILJETY by měli jezdit na trase Praha - Brno - Wien - Graz každé 2 hodiny od začátku léta 2015.
DJ Sobieski - 20. 08. 2012 21:05
Máte pravdu v tom, že dnešní cestování je neúnosné. Jak v dálkové dopravě, tak i v regionální. ĆD se svých výkonů jen tak nevzdají, a když jsem viděl návrh GVD 2012/13, tak mi české koleje začínají trochu připomínad největší průšvih stavby dálnici D1.

Aktualně jednokolejný provoz mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. Výluka až do konce prázdnin a pravidlo rychlejšího, který bere vše. Tady jde hlavně o čas a být první na trati. V lepším případě projedete bez problému. V horším případě se někde poškodí trolej, jako v případě soboty, kdy vlaky kategorie Ex nabíraly až 3 hodiny. Dokonce i EC Avala stál v Ústí 40 minut a čekal, až projede kolona šesti dálkařů výlukovým úsekem.

Dokážete si představit, co bude mít za následek na dopravě další soukromý dopravce, byť s komfortnějším cestování? A to všechny osobáky a spěšné vlaky ještě jsou nahrazeny autobusy. I tak je úsek dost zatížen a když už i pendolina nabírají až 20 minut, tak je o čem mluvit.
Velkoprostory jsou celkem dobré, ale v dálkové dopravě upřednostňuji kupé, kde mám větší soukromí a nejsem odkázán na milost a nemilost cestujícím, kterým zřejmě ohleduplnost k ostatním a dodržování určitých základů etikety ve společnosti(klid, žádný velký hluk) zřejmě nic neříká.

Samozřejmě, ať si každý vybere podle svého.
teepichář - 17. 08. 2012 16:02
omlouvám se, samozřejmě relace Praha - Pardubice cca 110 min.
teepichář - 17. 08. 2012 15:54
Ano, Elefanti jsou celkem oblíbený dopravní prostředek, bohužel třeba relace Praha - Kolín (62 km) jezdí cca 70 minut (běžný rychlík 40 min.) umíte si představit denní dojíždění na 6 ranní..? Do Pardubic nejezdí skoro vůbec a když tak 100 km skoro 210 min. Kdo se diví tomu, že v relaci Pardubice - Kolín - Praha jsou "krátké" rychlíky přeplněné v kteroukoliv denní dobu!!!? O vlacích EX (dřívější IC dnes s pěti Slovenskými vozy ) a EC (príma klimatizované příměstské dojíždění pro študáky) ani nemluvím, pátek raději ani nezmiňuji..... Jasně jak píšete, spousty barevných bulletinů a "akvizičních slev" a doprava na úrovni dobytčáků. Modlím se za každého soukromého dopravce, který nabídne slušné svezení ve velkoprostorech, za nomální cenu a bude reflektovat na zvýšený zájem cestujících!!! Odpověď ČD ve smyslu Janoza B256 (8 míst v dobytčáku) - 3 vagóny přes celou republiku v odpoledních hodinách je výsměch za naše peníze!!!
DJ Sobieski - 17. 08. 2012 15:02
Velmi správně. Tohle je skutečně přesně to, co by ČD mohly vyřešit v osobní dopravě. Kdyby netahaly 471 někam do Lethoradu(nic proti trasování), tak už dávno mohli vyřadit staré vysloužilé 450(Byly fakt dobré a daly by se ještě využít) a všechno pokrýt elefanty.

Ale nevím, zda je vůle ze strany ČD řešit tyhle problémy, jak jste správně podotkl.
vantju - 17. 08. 2012 14:33
Slezan/DJ Sobieski: Rozdvojená osobnost? smiling smiley

Jinak celá koncepce dopravy v ČR je na prd, vyprdnout se na Sp Kolín - Lichkov v Elefantech a protáhnout rameno Ústí n/L západ - Kolín na Ústí n/L západ - Kolín - Pardubice - ÚnO - Lichkov a je po problému. Osobáky by jezdily Děčín - Velké Březno - Ústí nad Labem Střekov - úvrať - Ústí nad Labem Západ - Úpořiny - Bílina kde by jezdily 844 (ReigioShark), zbytek beze změny a hned by to bylo lepší smiling smiley Toto jsou 2 příklady kdy je v České železnici něco co si přímo volá o změnu ale místo toho se dělají takové hovadiny jako 810 co končí v ÚnL/Střekov nebo zajíždění 810 z Bíliny na ústecké hl.n. Na Západě by byl přestup z 844 Bílina - Děčín na Os Most - Děčín přes Hl.n. a Povrly, takže by lidé nebékali že jim nejezdí vlak z Úpořin přímo na hlavák a je po dalším problému. Stačí jen přemýšlet a chtít smiling smiley Ale to už sem zase tahám koncepci dopravy, to patří jinam.


Slezan - 17. 08. 2012 13:24
To je právě ten problém. ČD přidávají další a další spoje, které bývají třeba jen z 15% obsazené. Ale politika funguje na principu zalepení přílišných časových mezer. Právě proto se to řeší zkracováním souprav, protože ČD mají nedostatek vozů + částečné kompenzace nevyužitých míst k sezení.

Ukázka za vše.

Trať 171. Mezi Prahou a Řevnicemi ve špičce jezdí zbytečně spoje každých 15 minut. Poptávka stačí klidně na každých 30 minut s obsazeností 2x471, i tak by jednotky mohly pokrýt celou pražskou aglomeraci, kdyby zbytečně nezajížděly jako SP/OS z Kolína do Lichkova či Svitav.

Trať 300. Mezi Brnem a Bohumínem není tak silná přepravní poptávka, aby musely být vypravovány rychlíky každou hodinu, a ještě k tomu v řazení Aee145-Bds450-2xBee273-2xBee272+1 nebo dva posilové vozy B256. Bohatě by se pokryla doprava v 2 hodinovém taktu, a ČD by měly dost vozů na pokrytí jinde. Mezi Brnem a Českou třebovou je daleko větší obsazenost, a rychlíky tam bohatě vystačí jako dvouhodinový takt.
DJ Sobieski - 06. 06. 2012 17:29
Má někdo podrobnější informace ohledně Railjetů??? Nakoupí ČD jednotky, nebo si o komfortním cestování může cestující nechat jen zdát? ČD klidně mohou jednotky nasadit i na jiné relace, než bylo z Prahy do Německa. Praha - Bohumín - žilina by taky nebyla ke škodě. a kdyby se pořídily jednotky v 8vozových provedeních, tak to vyjde na 14 jednotek a byla by naplněna opce na původně 16 sedmivozových jednotek pro OBB.
Strana: 1 z 2 1 2 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **      **   ******    **    **  ********  **        
 **  **  **  **    **   ***   **  **        **    **  
 **  **  **  **         ****  **  **        **    **  
 **  **  **  **   ****  ** ** **  ******    **    **  
 **  **  **  **    **   **  ****  **        ********* 
 **  **  **  **    **   **   ***  **              **  
  ***  ***    ******    **    **  ********        **  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.