Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků
Strana: 1 z 6 1 2 3 4 5 6 Následující
Téma:
Řazení 2013   (150 Příspěvků)
DJ Sobieski - 22. 12. 2012 18:04
Koukal jsem se na řazení 2013 a zjistil jsem jednu nesrovnalost v osobních vlacích. Os 3309 s odjezdem z Přerova v 8.01 je uveden dvakrát, jednou se správným odjezdem, a po druhé je odjezd 8.09. Příjezd do Lipníku je v 8.13, to jen tak pro info.
pd - 11. 12. 2012 19:23
Je tam ta trojsedačka, která je vidět na této fotce. A před ní je právě prostor pro dva vozíky.



Upraveno 2krát. Naposledy upravil pd (11. 12. 2012 19:25).
tomiq - 11. 12. 2012 18:26
Díky za informace. Ještě se zeptám, je u místa pro vozíčkáře běžné sedadlo, nebo pouze sklopné boční, jako jsou v té zavazadlové části vozu pro jízdní kola? Děkuji za odpověď.
IQ Tykve - 10. 12. 2012 19:54
Místa pro invalidy včetně WC jsou umístěny na opačném konci než je část pro kola. smiling smiley
tomiq - 10. 12. 2012 11:18
Chtěl bych se zeptat ohledně německého vozu, který je řazen v soupravě vlaku EC Jan Jesenius. Místo pro vozíčkáře je v tomto vozu v rámci prostoru pro jízdní kola, anebo v té části, kde jsou běžná sedadla, někde na začátku? Na kterém konci vlaku je bezbariérové WC? V té, kde začíná prostor pro kola, nebo na druhém konci vozu? Na fotkách ve fotogalerii to není patrno. Děkuji za odpověď.
Jan03 - 09. 12. 2012 19:47
Znáte někdo důvod, proč EC 104 vyjíždí už z Wien Meidling.
DJ Sobieski - 08. 12. 2012 17:55
Současná - na území ČR již retro Morávia a Odra jsou taky soupravově ČD a restaurační vůz je MÁV.
kukuda - 07. 12. 2012 17:57
No jo ale místo WRmeeček můžou nasadit i nějaké slovenské jídeláky ne? Když slovenské soupravy tak slovenský jídelák
pd - 06. 12. 2012 21:20
Asi aby se vyrovnaly vzájemné výkony vozů. Kdyby do Srbska jezdil ještě jeden vůz ČD, tak by nám ŽS za něj už asi musely platit. Se STARTem si to ŽS vyrovnají třeba nějak jinak.
Matěj - 05. 12. 2012 11:17
To sem si všimnul, že jak nově tři vozy Avaly končí v Budapešti, tak jeden maďarskej zase připřahaj ve směru Bělehrad! Nevíte proč? Příde mi to jako zcestnost. confused smiley
Matěj - 03. 12. 2012 20:30
S tou ekonomikou provozu je to sice pravda, ale Český dráhy JLV zaplatily za vykonáváni služeb v lehátkových, lůžkových a jídelníchv ozech, tak ať se JLV stará bez ohledu na zisk! A potom české dráhy doposud poskytovaly nejlepší jídelní služby ve vlaku v porovnání s Rj a LE, vzhledem k tomu, že nabízí nejen minibar, ale i teplá jídla široké nabídky o snesitelné ceně s možností konzumace v prostorách hodných restauraci, pokud jídelňák není náhodou rešen nějakým starším vozem (niní už pouze jako náhrada). Toto prvenství zajišťuje zákazníkům značné pohodlí, o které jsou takto ochuzováni a ČD si tak zhoršují už tak nejisté jméno mezi konkurenty.
IQ Tykve - 03. 12. 2012 15:55
Říká ti něco ekonomika provozu? WRmeeček je prozatím tak málo, že tento rok se na Detvanovi ani jednou neukázaly a navíc, ne vždy je jejich provoz výdělečný, nebo alespoň takový, aby se ten vůz zaplatil. Nicméně s tebou souhlasím, jídelák tam chybí. Stejně tak i kapacita soupravy je těžce ostudná, ale co už. sad smiley
Matěj - 03. 12. 2012 15:04
A ani Hradčany nemaj jídelňák, to nechápu, takovej pěknej spoj a on je teď o šesti vozech bez jídelňáku!!..
Matěj - 03. 12. 2012 15:00
Fatra ta má sice 3,5 vozů 2. třídy, ale zase nemá jídelňák, což taky nechápu, jídelňák taky chybí na Detvanovi, kterej z Prahy jede zrovna v době oběda.
Matěj - 03. 12. 2012 14:56
No jo, člověče to Bmeer sem přehlídnul. Ale jako Odra s dvěma (a půl) vozama 2. třídy (celkem 5 vozů) dopadla i Fatra a možná i ještě nějaké jiné Ex na Žilinu. To je vrchol, já bejt ČD, tak tohle řazení ani nepouštim mezi cestující.hot smiley
Jan03 - 03. 12. 2012 14:18
Dva celé vozy 2.tř na Odře je hnus (mimo pondělí).
IQ Tykve - 03. 12. 2012 09:32
DJ 104: Proč byste odstranil z 102-105 velkoprostory? Někdo je má raději než oddíly winking smiley Na Olomouc - Břeclav - Brno budou jezdit AB349 a všechny vozy jsou upravené pro komunikaci se syslem.
marcello.sk - 03. 12. 2012 08:30
Matěj: a na Bmeer si zabudol! Ktorý je v budúcom GVD nahradený Beer. Čiže je možnosť sedenia v kupe je rovnaká ako v tomto roku.
Matěj - 03. 12. 2012 06:49
Nicméně je to s kupéčkama v Košičanovi pořád lepší než loni (letos), to na něm byly kupéjemom v zavazadlovym voze ZSSK.
DJ Sobieski - 02. 12. 2012 22:20
No, já osobně jsem velice potěšen relací Praha - Ostrava - 6ilina nasazením více Bmee248, byť jen dočasně, než se z nich definitivně stanou Bdmpee233. Jsem zvědav, co to bude zač a jak budou vypadat.

Velká příjemná změna na EC 106/107 Comenius PKP souprava. Paráda. 102 až 105bych si odpustil velkoprostor Bmnopuz. Přece jen v oddíle je větší soukromí a cestující není odkázán na milost a nemilost spolucestujícím, kterým ohleduplnost a respekt k ostatním cestujícím nic neříká.

ZSSK mě trochu zklamali, že většina souprav je řešena z velkoprostorových vozů a oddíly se objeví jen v jednom Bmeer resp Beer u Košičana a služebního Bds(g)hmeer.

U rychlíků relace Olomouc - Břeclav - Brno jsem poněkud v šoku, jednak otočením řazení, AB350 je na opačné straně soupravy, než dosud a nasazení Syslu na druhý konec soupravy místo AB350, který bude nově u lokomotivou. Dost by mě zajímalo, jestli je sysel schopen komunikovat s celou soupravou - myšleno i vozy AB a B(d), nebo jen s lokomotivou a dveře se budou zavírat kromě syslu u ostatních vozů ručně, jako doposud.
EC 174 - 02. 12. 2012 15:43
K novému řazení vlaků bych uvedl několik poznámek:

- Těším se na vozy Ampeer ZSSK, které budou nově kromě Košičana nasazeny také na expresech Fatra, Hradčany, Dětvan a Zlínský expres. Apeer ZSSK také nejsou špatné, ale Ampeer je rozhodně příjemná změna.

- EC Vindobona - nově oba vozy 1. třídy oddílové - velkoprostorový vůz Ampz ÖBB nebyl špatný, byla možnost volby sedadla oodíl/velkoprostor. Takto se může snadněji stát, že z Rakouska přijedou už všechna kupé obsazena. Nicméně počet Business oddílů (celkem 8 ve vlaku) se nemění, což je velmi pozitivní.

- EC Praha - kvalitnější vůz 1. třídy, kvalitnější vlak v taktu SC, rozhodně spokojenost.

- D1 expresy - úroveň těchto vlaků je bohužel slabší, zvláště pokud jde o kvalitu a kapacitu 1. třídy. Pouze 22 míst ve voze 1. třídy ARmpee prostě nestačí. Několikrát jsem jel D1 v obou směrech, zejména v ranních spojích do Prahy je 1. tř. obsazena do posledního místa. Osobně bych si takový vlak nevybral - když bývalo řazeno i Apee, měl člověk dostatek "životního prostoru". Přece jen, dívat se naproti sedícímu člověku celou cestu do tváře a nemít možnost si natáhnout nohy s tím, že ani projít se moc není kam, není příliš pohodlné a je rozhodně lepší použít v této trati jiný vlak EC s možností většího pohodlí (o pár minut delší jízdní doba zas není takový problém).

- EC 136, resp. EC 130 - WRmz MÁV mi bude chybět...

- Těším se na přímý vůz WLAB Zvolen - Cheb, který se v Pardubicích z R 440 odpojí a do Chebu přijede 11.41. Nově tento vůz nejede přes Břelav, nýbrž přes Bohumín a tudíž ho velice rád na své cestě z Bohumína nebo z Č. Těšína využiju s tím, že čas nástupu se němění, ale do Chebu je příjezd o 2 hodiny později, a tedy se vyspím déle. Skvělé smiling smiley

- R Šírava - čtyři oddíly 1. třídy jsou velmi, velmi málo. Mnoho cestujících, s nimiž jsem z Prahy R 443 jel, si stěžovalo na nedostatečnou kapacitu 1. tř. Ano, v relaci Praha - Humenné jsou 4 kupé směšně málo. Doufám, že u tohoto vlaku není tendence dělat z něj rádoby EuroNight a časem 1. třídu zrušit zcela. (Ostatně se skutečností, že vlaky EN mají k sezení pouze vozy 2. třídy, já tvrdě nesouhlasím, ale to už bychom se dostali jinam...)

- EC Jan Jesenius - můj nejoblíbenější spoj, který si uchovává svou kvalitu. I v novém GVD se těším na oba vozy 1. třídy, jen jídelní vůz je hrozně drahý. Mimochodem, včera jsem jel EC 174 z Břeclavi do Děčína. Nevěřili byste tomu, v celém úseku Břeclav - Děčín jsem byl v Apmz MÁV úplně sám, dokonce ani v Praze do mého vozu nikdo nenastoupil. Pěkná cesta smiling smiley

- EC Košičan - škoda slovenského jídelního vozu - díky ARpeer se alespoň zvýší kapacita 1. třídy, ale přece jen úroveň služeb v bistro vozech není taková jako v plnohodnotném restauračním voze

Tolik tedy ode mě k některým skutečnostem v novém řazení...
Víťa - 02. 12. 2012 14:21
DJ Sobieski: Ale i v Kolíně zastavují jen vybrané spoje směr Brno, věř mi, vím to, protože tu nezastavují právě ty, které bych potřeboval a když jedu z Brna (což je tenhle půlrok dvakrát týdně), tak buď musím mít štěstí na zpoždění, nebo čekat tak 1:50 minut na příští přímý vlak (nebo 20 minut mrznout v Pardubicích).

Spočítané to nemám, ale v každé pondělí ráno tu na Jaroslava Haška čeká tak 80 lidí, v úterý tak 50 :)
DJ Sobieski - 02. 12. 2012 14:12
Skoro každý týden, když jedu vlakem do Prahy nebo na moravu si všímám vytíženosti stanic u dálkových vlaků. A že by byl Kolín nějak hojně využíván, nepříjde mi. To i ta Česká třebová, kde zastavují jen vybrané spoje směr Brno je využívaná více.

Nesouhlasím se zkracováním souprav a jednání managementu ČD. Podrobně jsem sledoval tvorbu GVD, ale problém nastává hlavně při objednávání jednotlivých vlaků kraji.

Ano, je pravda. Manažeři ČD mohli daleko rychleji získat výhodně 100 ojetých vozů DB Bim(d)z, což z nepochopitelných důvodů od toho odstoupili. Railjety rovněž. Pendolina by klidně mohly jezdit relace jako EC. Povinně místenkové SC jsou prodělečný nesmysl, na kterém tratí všichni, jak ČD, tak cestující. Nevím, kdo rozhoduje o obězích souprav, ale všechno špatně. A dost mě ČD zklamali řazením expresů 140-153, že na všech ZSSK soupravách je jediný vůz oddílový, pomineme-li služební. Snad jediné pozitivum je nasazení více Bmee248 resp ode dne vyhlášení Bdmpee233, což jsem sám zvědav, jak bude vypadat.

Co mi však ale dost vadí na vedení ČD je fakt, že nejsou schopni naslouchat cestujícím, kteří upozorňují na velké nedostatky a pak jsou kvůli konkurenčnímu boji často vymýšlet nesmysly v podobně akčních nabídek, nebo projektech typu D1 Expres. Vezměte si, jak dopadl Manažer nebo Mladý svět. A když už D1 expres, právě zde klidně to pendolino nasadit měli nejen z kapacitních důvodů, ale hlavně pro jeho vyjimečnost a komfort. Takže i tak jsem zvědav, jak bude letošní GVD fungovat. Všem cestujícím přeji pevné nervy už teď.
pd - 02. 12. 2012 12:31
Kolíňák: v mnohém by se určitě dalo souhlasit, jenže příčina možná nebude přímo v managementu ČD, ale spíš ve způsobu financování žel. dopravy - úhrada prokazatelné ztráty. Dopravci pak mají své jisté a počet přepravených a platících cestujících je až tak nezajímá.

Ale pořád mám pocit, že zrovna nabídka spojení Kolína s Prahou je v rámci ČR co se týče četnosti jedna z nejlepších a pokud jde o kvalitu vozů, tak je minimálně srovnatelná se zbytkem ČR. Možná v některých špičkových časech může být některý vlak plnější, ale to bývá ve špičce i v tom Švýcarsku (mohu potvrdit z osobní zkušenosti). Tak v čem je problém? Že se režijkáři rozvalují v jedničce? Buď požádejte průvodčí, že si nemáte kam sednout, nebo si pořádek zjednejte sám. Zazáclonkované kupé neznamená že je plně obsazené a čtyřhran jde koupit v každém železářství.

PS: dejte si pozor na porušování pravidel fóra, konkrétně bod 6.
Tépichář - 02. 12. 2012 11:28
se vším psaným se dá než souhlasit!! Má to bohužel ještě jedno nepříjemné hledisko a to hledisko dopravní cesty, ta je v úseku Pha-Ko prakticky na 100% vytížení, takže ČD svými pidivlaky s úrovní cestování, kterou by si v Rakousku, či Německu nedovolili nabídnout ani přepravě skotu, blokuje d.cestu dopravcům, kteří by to možná (za dotace - trapný "nezastavující" přístup RegioJetu a Leo ani raději nezmiňuji) chtěli dělat lépe. Aproó neumím si představit, že by Rakouský dopravce nabídnul v úseku Vídeň - St.Polten - Salzburg (myslím srovnatelné s našim "hlavním" tahem směr Morava) kapacitu na úrovni 3-4 vozů (kvalitu 8mi "béček" ani nezmiňuji). O Německu ani nemluvím (nakonec proč kapacitně trapné Pendolino nezajíždí do Německa a Rakouska již asi víme všichni, že), bohužel tam by si to státem dotovaný dopravce nedovolil (to je také důvod alespoň trochu kapacitních EC vlaků u nás). Bohužel nežijeme v této civilizaci, tak cestujeme starými a přeplněnými vlaky pod diktátem královsky honorovaných managerů. O jejich "dobrých" úmyslech a směřování dopravy v ČR hovoří počet nově nakoupených vozů (či nově přestavovaných - né re-rekonstruovaných)pro rychlíkovou dopravu. Chlubení se EU dotovanými motoráky či Elefanty, Pantery je trapné...gró dopravy leží na rychlících (jsem ze StČ kraje - vím o čem mluvím, nárůst obyvatel je zde značný a dostupnost Prahy železnicí a tím potenciál obrovský - né však i na mezi zastavujícími Elefanty - Kolín, Kutná Hora, Čásla, Beroun, Benešov, Nymburk atd....podívejte se, co nám ČD v jaké kapacitě a kvalitě nabízí....). Prostě východní myšlení, tím zlepšení - ŽÁDNÉ.
vantju - 18. 04. 2012 19:41
Myslím, že už je čas grinning smiley





Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (29. 04. 2012 23:17).
Strana: 1 z 6 1 2 3 4 5 6 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  **      **  **     **  **     **  ********  
 ***   ***  **  **  **  **     **  **     **  **     ** 
 **** ****  **  **  **  **     **  **     **  **     ** 
 ** *** **  **  **  **  *********  *********  ********  
 **     **  **  **  **  **     **  **     **  **        
 **     **  **  **  **  **     **  **     **  **        
 **     **   ***  ***   **     **  **     **  **        

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.