Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Řazení vlaků
Téma:
R 440/441 s lepšími vozy   (13 Příspěvků)
kraken - 31. 12. 2011 12:34
Už dříve jsem uvažoval o lehátkovém voze 1. třídy Acee se čtyřmi lehátky v kupé. Možno udělat přestavbu z klasických A.

Možná by neškodilo upravené Béčko s polohovatelnými sedadly. Přece jen to ale je noční vlak, myslím si, že by na něm mělo být řazeno více spacích vozů než vozů k sezení. Když už jsme u těch jedniček, myslím si, že by mohla být dobrá ta lehátková, jedničkové vozy k sezení bych nedával.


pd
(pravda, pokud není plně zaplněn snědými občany vracejícími se na východ...)

Co když je tu nějaký udavač?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil kraken (31. 12. 2011 12:34).
vantju - 28. 12. 2011 11:26
Já jel na SuperTripu 5 dní Áčkem-Excelem za sebou. A vždy min. 2 lidi na kupé (z Ostravy, z Košic celkem volné, větší je to už z Žiliny). Takže bych to Áčko moc nerušil


pd - 26. 12. 2011 19:23
U Excelsioru bude problém asi to, že na obou koncích své trasy vlastně nahrazuje první a poslední denní vlaky. Jenže kapacitou vozů k sezení je spíš dimenzovaný na noční vlak, proto bývá v těch koncových úsecích plnější (i když je pravda, že asi žádný běžný noční vlak v západní Evropě nemá 5 vozů 2. třídy k sezení, ale přeprava CZ/SK je v tomto trochu specifická).

U čistě nočního vlaku je 1. třída v dnešní době už asi přežitkem. Klientela, která jedničku obvykle využívá, si spíš zaplatí lůžko nebo aspoň lehátko. Využití vozu 1. třídy bývá spíš jen v těch koncových, tj. ranních a večerních úsecích, přes noc je to prázdnější. To ostatně platí i pro vozy 2. třídy k sezení, jen u jedničky je to možná vidět ještě výrazněj.

A otázka velkoprostor/kupé... V kupé je to pro zloděje jednodušší, obvykle je tam tma a méně svědků. Aspoň já se teda v noci cítím bezpečněj ve velkoprostoru (pravda, pokud není plně zaplněn snědými občany vracejícími se na východ...)
Jasejo - 26. 12. 2011 01:20
EC 174: k obsadenosti druhej triedy Ti viem povedať celkom presne (aspoň čo sa týka Slovenska) - teraz v zime to nie je také kritické ale v ostatných obdobiach berú tento vlak študenti útokom (väčšina od KE po ZA a niektorí aj ďalej) a neraz sa stalo, že sme išli pekne namačkaní po 8 a aj to bolo miestami nedostatok. Keďže vyráža z Košíc 18:07, vtedy už nie je (hlavne v lete) tak horúco a treba uznať, klimatizačný systém na Bčkach je pre toto obdobie jednoducho najlepší spinning smiley sticking its tongue out
Daniel Žatecký - 24. 12. 2011 21:46
Zlaté áčko oproti těm novým. Jo. Kvalitativně není nic moc. Podvozek se špalíkovými brzdami, takže hluk a kravál. Ale jednčky byly o dost lepší, než jsou ty nové Aee resp Apee. V prvé řadě vyhledávám kupé, protože mám rád soukromí, takže takové velkoprostory, kde jste odkázán na milost a nemilost cestujících, kteří neberou ohled na ostatní a baví se hlučně, či jiné rušivé elementy, ostré osvětlení, které ani nejde vypnout. A za další, přece jen se vám v kupé nestane, že vás někdo okrade, a pokud ano, ta pravděpodobnost je menší. Ve velkoprostoru jste vystaven všem na očích, byť jen cestujícím, kteří jen prochází.
Řazení béček na excelsioru je jistý propad, ale loni třeba na šíravě byly párkrát vystaveny Bmee. Ale excelsior by klidně euronight mohl být s prestyžními vozy WLABmz. Ale ČD těchto vozů mají nedostatek. Na denní vlaky jako byl roku 2009 Ex 528 Velehrad kvůli nedostatku B nasazen i vůz Bc.
EC 174 - 23. 12. 2011 15:46
Globálně můžu říct, že by si Excelsior lepší vozy zasloužil.

Pokud jde o vozy lůžkové - v minulých letech byly v oficiálním řazení uváděny vozy WLABmee ZSSK. Kolikrát však byly opravdu řazeny, by se dalo spočítat na prstech jedné ruky - vždycky jely hnusné staré WLAB ZSSK. Tento rok již pro jistotu jezdí pravidelně WLAB, sice aspoň Českých drah, nicméně servis stejně zajišťuje Wagon Slovakia, takže ta úroveň opravdu nic moc není... Když už platím 980 Kč ve vnitrostátní přepravě za Singl, nebo cca. 1200 Kč v přepravě mezistátní, chtěl bych jet aspoň pěkným WLABmee.

Vůz 1. třídy - Excelsior by si vážně zasloužil něco lepšího než A. Pro srovnání taková Šírava - minulý GVD měla vždy kvalitní vůz Aee147, tento GVD paradoxně jen AB, což je skutečně propad. Ale když to tak vezmu, bylo to Aee na Šíravě skutečně nutné? Ve směru do Prahy to jezdívalo na našem území skoro prázdné. Ale zpět k tomu Excelsioru. Na něm by se Aee určitě uplatnilo, jeho jednička bývá vždycky obsazena. Možná bych se nebál ani Apee ČD - přece jen ten zvyk všech cestujících zamknout si pro sebe celé kupé, když v něm jedou sami a blokovat místa všem ostatním, kteří nemají klíč, není solidní. Čili na Excelsioru by se mi líbilo Aee nebo Apee.

No a vozy 2. třídy - jak jezdívají plné, sice nevím, ale vozy B ČD skutečně nejsou nějaká výhra. Nechci kritizovat - jsou to přece jen rychlíkové vozy, takže co chtít víc, ale kdyby tam jezdívaly raději slovenské dvojky, dejme tomu nějaké Bee nebo něco takového po šesti místech v oddíle, taky by to nebylo úplně od věci.
Jasejo - 14. 12. 2011 16:13
Mne osobne humanizované Bčka plne vyhovujú, akurát mi v nich chýba jediná vec - zásuvka na 230V (ja viem, veľa by som chcel spinning smiley sticking its tongue out)
kraken - 14. 12. 2011 14:50
Možná by šlo udělat nové Bcee...
Tomáš Palíšek - 13. 12. 2011 23:20
Já bych řekl, že na noční vlak je dobré něco s polohovatelnýma sedačkama - ideálně něco jako Bmz 245. Pak ale jsou velice "dobrý" na noční vlaky Béčka, což jenom dokládá úroveň našich železnic.
vantju - 13. 12. 2011 21:33
Jezdí tam humanizace, to je na noční vlaky ten největší luxus smiling smiley


DejvR - 13. 12. 2011 17:55
...Na Excelsiora nasadili ten největší odpad co se týče vozového parku. Ani do jednoho vagonu bych si nesednul....
kraken - 13. 12. 2011 15:40
Je to noční vlak - já si myslím, že by mělo být spíše víc spacích vozů, zejména lehátkových. Uvítal bych autovůz.
Choze - 13. 12. 2011 15:33
Myslíte si, že by si R 440/441 zasloužil lepší vozy k sezení?



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (26. 12. 2011 19:25).

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********  ********  **        **        **       
 **    **  **        **        **        **       
     **    **        **        **        **       
    **     ******    **        **        **       
   **      **        **        **        **       
   **      **        **        **        **       
   **      ********  ********  ********  ******** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.