Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Vysokorychlostní vlaky
Téma:
Vysokorychlostní vozy DB ICE   (23 Příspěvků)
Giovanni - 12. 09. 2016 11:55
Pechar146: Takže... Proč dělat takhle drahou a podle mne i zbytečnou rekonstrukci tratě a vagónů? Spís bych zavedl rychlost 200km/h na trati Brno - Břeclav, pokud vím dobře, tak je na těch 200km/h i testována. Je sice hezké, že ve Vašich vozech Bmpz budou sedačky z první třídy railjetu ale těch 80 míst je podle mě moc. Osobně bych ubral jednu až dvě řady sedadel (tj. z 80 míst na 76 nebo 72 míst při uspořádání 2+2). Ve vozech Ampz bych taky ubral řadu nebo dvě, když už tam budou sedadla z ETS 1000 Business. A k lokomotivám: podle mě je to vysoce nereálné. Jak chcete rekonstruovat 363 s maximální rychlostí 120 km/h na 250 km/h? Jinak, kdyby se tyhle vagóny doopravdy začali vyrábět sériově,(doufám, že nikdy) tak bych tam tu wifi dal a dal i normální okna jako jsou v Ampz 143.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Giovanni (15. 09. 2016 19:26).
i3itchyPerson - 11. 09. 2016 17:10
Pechar146: Absence wifi je v roce 2016 sebevražda. Ty okna z letadel jsou s prominutím pí*ovina. Když už teda nechcete wifi,tak by to chtělo klasická okna,která by nebránila ve výhledu.
Ještě k té wifi - wifi není jen o facebooku,jak si vy,jakožto (asi) fosílie,myslíte. Když se porozhlédnete v railjetu,uvidíte pracující podnikatele využívající právě wifi síť k jejich pracovním záležitostem,takže pokud chcete vybudovat klientelu,která tím vlakem bude jezdit aktivně,tak budete potřebovat wifi. :)
Pechar146 - 08. 09. 2016 21:48
Já bych si přál zrekonstruovat lokomotivy 363 na řadu 373.0 (V max 230 km/h) a 373.1 (V max 250 km/h). Rekonstrukce by proběhla v Siemensu. Regulace výkonu by byla GTO tyristory, takže lokomotivy by "zpívaly" jako Taurusy 1016 a 1116. Něměly by WTB sběrnici a systém vícenásobného řízení. Zabezpečovací systém by byl speciální, který jsem pracovně nazval ZSVT (Zabezpečovací Systém Vysokorychlostní Tratě). Ten by měl manuální i automatický režim(v lokomotivě).
Vagony by byly rovněž od Siemensu, rychlostně koncipované na 250 km/h. Výbava by byla pompézní. Vzhled shodný s railjetem
Vozy Bmpz: 80 míst k sezení, sedačky viz. railjet first class - ale uspořádané takřka pouze v leteckém uspořádání. Výbava by zahrnovala 5V zásuvky pro každé sedadlo jednu, zásuvky 230V pro každou sedačku jednu, palubní portál v opěrce hlavy. Absence Wi-fi by odnaučila část obyvatelstva chatovat na facebooku. Ve vozech by chyběly háky na jízdní kola.
Vůz Ampz: 54 míst k sezení, sedačky viz. ETS 1000 Business class. Ostatní výbava shodná s vozy Bmpz
Jak Bmpz tak Ampz by něměly Wi-fi. Okna by byla jako v letadle. Nouzově rozbitelná. Mezi skly by byly žaluzie, ovládané pod oknem. Absence rezervačního systému v jakékoliv podobě je samozřejmostí.
Finanční stránka by se řešila prodejem Pendolin, Interpanterů a Regiopanterů
Musely by se předělávat všechna nádraží na trasách, protože 230 a 250 km/h by byla traťová rychlost(kolem nástupiště se nesmí jet rychlostí vyšší než 200km/h- která by byla na trase Olomouc hl.n. - Vsetín - Trenčín
Celkové náklady by byly menší než 450 miliard Kč (současných)
Česko by byla jediná země světa, kde je vysokorychlostní vlak formou lokomotivy a vagonů!
Tomáš Palíšek - 11. 05. 2010 14:39
rikin: Tyjo, to máš dobrej zážitek.:D Nevíš, kde bych jií mohl zastihnout?:D
pd - 10. 05. 2010 22:25
Aha, příště si teda musím vybírat ICE podle strojvůdkyně :D
rikin - 10. 05. 2010 21:31
pd: tak to já naštěstí měl "zataženo" jen když jsem jel z Aachenu do Bruselu, Jinak Němci se rádi vystavují a hlavně ženy "strojvůdkyně"the finger smiley jedna mě pozvala i dál a to byl zážitek, že jsem ani nedýchal. Jak z ní (max. 30 let), tak i z té rychlosti...
Tomáš Palíšek - 07. 05. 2010 14:30
Třeba jo. Nechme se překvapit. Jedno je jisté ale už teď. Bude mít modré sedačky...
strejcekms - 07. 05. 2010 14:28
A nevím proč je v tom názvu "bdmpee" to d, tam snad nebude služební oddíl ne? Já bych ho nazval Bmpee ne?
Tomáš Palíšek - 06. 05. 2010 20:57
To ne, ale zajímalo by mě, co to budou za sedačky. Snad ne ty, co maj Bpee. prál bych si Ampz styl nebo něco, co má ÖBB Bpmz.
Antonín Novák - 06. 05. 2010 18:08
Moc bych asi nepočítal, že by Bdmpee měly upravené podvozky s magnetickou brzdou a v 200 km/hod.
Na to asi nebudou prachy
strejcekms - 06. 05. 2010 14:28
Tomáš P.- no to by asi neprošlo s tím zrušením okna, ČD mají problém i s instalací zás. 230 V do nového vozu, natož aby hejbali s přepážkami kupé.

Antonín Novák – zdravím vás, s tím že mají ČD málo velkoprostorů máte naprostou pravdu, ale při modernizaci Bmee na Bdmpee je tam problém v tom že mu nechají asi stejnou max rychlost, 160 km/h, já nevím kolik se jezdí mezi Dráž’dany a Berlínem, ale určitě bude Němec chtít alespoň tu dvoustovku, když už né tlakotěsnost- tu nemají ani Maďarská Bmz 61, ale zato mají V max 200 km/h.
Takže se modlete aby relativně slušné podvozky GP 200 předělali na 200, což je možné s Kolejnicovou brzdou a samozřejmě kotoučovkami.
Vozi Armpee jsou zatím 1. a jedinné vozy s podvozky GP 200 + mg brzdou u nás…
Tomáš Palíšek - 05. 05. 2010 20:14
strejcekms: To je taky dobrý nápad, původně jsem to v hlavě chtěl, ale jak bys chtěl snížit počet oken? To už těžší...
kraken - 05. 05. 2010 19:44
stačí kupéčka smoking smiley
Antonín Novák - 05. 05. 2010 19:07
Bmee se budou vážně předělávat na velkoprostor.?
Tak to je super. Zvýší se tím kapacita a osobně mám velkoprostor radši. Působí daleko vzdušněji.
A pravda je, že ČD mají moc kupéček. Bee, Bmz, Bmee,..., ale pro dálkové vlaky mají velkoprostoru jen Bpee.
Takže na mezinárodních vlacích EC do německa, které jsou vedeny našimi vozy není řazen vůz 2. třídy velkoprostor, protože Bpee se na provoz v Německu nehodí. Podle standardů EC/IC by měl být v dálkovém vlaku řazen kupé i velkoprostor nebo ne?
strejcekms - 05. 05. 2010 17:44
Tomáš P.- já bych s toho nedělal zbytečně velkoprostor, to bych raději ubral jedno kupé, u těch mzet, jak si říkal.
Už teď se mi nelíbí že budou předělávat všechny Bmee na velkoprostory, část ano, s tím souhlasím, ale cca 15 vozů bych nechal oddílových..
Tomáš Palíšek - 05. 05. 2010 17:35
pd: To dětský kupé nestojí sice za nic, ale ty dvě ostatní, to je báseň. Kdybych byl šéf drah, okamžitě bych zmodernizoval všechna ,,emzeta" na velkoprostorové s dvěma kupé na obou koncích vlaku, protože ˇv současné podobě není mnoho místa na nohy.:X

stejcekms: Že by kvalita vozu? :D
strejcekms - 05. 05. 2010 17:19
Hm, jenom Railjet má kupé jen v Premium Class- to nechápu proč bych si měl za soukromí připlácet, ale třeba u Pendolina se to dá pochopit- má malou vozovou skříň.
V ICE 3 jsem nejel, ale mám na něj velmi dobré reference s 1 jsem měl tu krátkou čest se projet :D



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (05. 05. 2010 17:20).
pd - 05. 05. 2010 01:01
Tomáš: jo, máš pravdu, v ICE 3 jsou taky kupé... celkem tři v každé třídě... jedno je vyhrazené pro cestující s dětmi, druhé asi pro cestující se psy a třetí nevím. Bohužel nikdy nebyly volné, abych je vyzkoušel.

Rikin: nevím, jestli mám jenom smůlu, ale často bývá ta skleněná zástěna za kabinou strojvedoucího zneprůhledněná, takže z panorama není nic :(
Rikin - 04. 05. 2010 21:16
Nejlepší místa ze všech vlaků jsou v ICE3,ICE T5 nebo T7 přímo za strojvedoucím tzv. Panorama/Lounge.:)
Tomáš Palíšek - 04. 05. 2010 18:21
pd: Možná se budeš divit, ale i ICE 3 má kupé. A krásné.(tu) Takové kdyby mělo aspoň i ,,nové ČD Ampz"the finger smiley

Metropolianu je škoda, to se musí uznat!:X
mbican - 04. 05. 2010 08:33
Metropolitan už nejazdí... z dvoch pôvodných súprav bola zostavená jedna súprava a je nasadzovaná na vlaky ICE.
pd - 04. 05. 2010 01:24
JJ, ICE je kvalita, můžu vřele doporučit :) Já osobně mám nejradši ICE 1, asi proto, že má jako jedna z mála vysokorychlostních jednotek i kupé. A taky je kapacitní, v těch 12 vagónech se vždycky najde volné místo ;)

A možná ještě luxusnější, ale poměrně málo známý, je jiný německý vlak: Metropolitan. Mělo to být takové SuperCity v podání DB - pouze první třída, v jedné jednotce dva barové oddíly, povinně místenkový, minimální počet zastávek, zaměření hlavně na obchodní klientelu. Bohužel byly vyrobeny jen dvě jednotky. Koncepčně je podobný Railjetu, také je to jednotka push-pull s klasickou lokomotivou na jednom konci a řídícím vozem na druhé.

vůz 1. třídy: [www.360cities.net]
bistro: [www.360cities.net]

Jedna jednotka nyní jezdí na dvou párech vlaků Berlin - Hamburg jako běžné ICE. Některé vozy byly upraveny na uspořádání 2+2, ale měly by tam být ještě i původní prvotřídní vozy pouze přeznačené na 2. tř.
Tomáš Palíšek - 03. 05. 2010 19:39
Bavíme se tady o všem možné, ale možná jsme zapomněli na asi nejluxusnější vozy na světě vůbec - ICE ( zejména DB ICE 3 ). Určitě by byklo hezké, abychom jednotkám ICE věnovali čas na VagonWebu i kvůli interiéru a většinou neméně hezkému exteriéru.

Vaše jméno:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********  **     **  ********         **        ** 
    **     **     **  **     **        **        ** 
    **     **     **  **     **        **        ** 
    **     **     **  **     **        **        ** 
    **     **     **  **     **  **    **  **    ** 
    **     **     **  **     **  **    **  **    ** 
    **      *******   ********    ******    ******  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.