Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Elektrické a motorové jednotky a vozy
Téma:
Co bude se zbytkem motoráků 810   (9 Příspěvků)
pony - 08. 11. 2014 00:00
No, vozy řady 810 nejspíš z principu nikdy nesplní různé požadavky na přístupnost a další parametry, které se při objednávce veřejné dopravy vyžadují nejenom proto, že je rozumné je vyžadovat, ale už i kvůli zákonným požadavkům. I ten informační systém není žádná dobrá vůle strýčka z ředitelství ČD, ale něco, bez čeho v blízké budoucnosti v podstatě nebude možné tu dopravu objednat, protože je to něco, co vozidlo linkové veřejné dopravy prostě ze zákona bude muset mít. Na všechno se sice dají dát výjimky a prodloužit termíny, nicméně realita těžké morální zastaralosti těhle motoráků pro běžný provoz se odčarovat nedá.
slawe - 07. 11. 2014 20:23
Mě interiér nevadí, leda tak sedačky, ty jsou bída. A okna :D
pd - 07. 11. 2014 19:46
Aurus: to staré dřevěné obložení bych až tak nezavrhoval, ono se zase vrací do módy. Viz třeba poslední modernizace IC vozů DB, např. Bimdzf. V tomhle směru byly 810 a Béčka nadčasové grinning smiley
Aurus - 07. 11. 2014 18:22
slawe

ano fotky co posíláš to je ono, tak minimálně má vypadat oddíl 810tky pro cestující adekvátní pro současnost.

Vlaky oproti autobusům lze modernizovat, rekonstruovat. Já jsem toho velký příznivce. Ná dálkových vlacích jsem jel v řadě rekonstruovaných velkoprostorových vagónů ČD a byl jsem z nich nadšený. Když vzpomenu na ty koženkové...
Jsem rád, že i u nás jezdí slušné vozy. U kterých bych vůbec neuvažoval, že nejsou nové, ale rekonstuované.
slawe - 07. 11. 2014 16:38
Aurus: Autobus a vlak srovnávat nejde, autobusům je plánovaná životnost na 10-15 let, vlak 30-50.

Ty malé modernizace, záleží, jak moc od podlahy se to vezme. To co jsem tu poslal, to šlo do ValMezu a šlo tam hlavně o IS. Ale 810.373-1 DKV Kroměříž prošla vloni velkou modernizací - sedačky, IS, polospouštěcí okna, nový laminát i lino... https://www.facebook.com/media/set/?set=a.656396791066588.1073741838.112151398824466&type=3

Vždy to je podle peněz, možností a objednávky řekl bych...
Aurus - 07. 11. 2014 13:41
Ano je jasné že nové jednotky by se na málo vytížených tratích nezaplatili zpět.

Nicméně když jsem nedávno cestoval v 810sítce která měla jedinou modernizaci a to textilní potahy na sedadlech... Celkový dojem toho vozu - především interiéru je opravdu - zastaralý. To staré dřevené obložení... dnes po téměř 40 letech od zahájení produkce. To je opravdu cesta do minulosti. (A nebo současnosti KLDR.)

Vemte si autobusy nebo trolejbusy. V době kdy se vyráběla 810tka, Karosa vyráběla Š11 - do 1981. Nepamatuji si, že by u nás od začátku 90tých let u nás jezdil jedniný kus ŠL11/ŠM11 - mimo těch dálkových ŠD co měli různé sokolské spolky. Potom 80tá - Karsosy řady 700 až do poloviny 90tých let, pak řadu 900, a pak následovalo x nástupců.
U autobusů šel komfort nahoru řekněmě každých 5-7 let.
A automobilové dopravy to samé.

U té 810tky mi vadí, že třeba i když teď odkazujete na ty "malé modernizace", že je to takové jen poloviční řešení.
Připadá mi to jako když bych do škodovky z 80tých let dal nové sedadla, budíky a elektrické stahování oken XXXXD
Jako základ 810tky je ok, ale dívím se že neudělají takovou modernizaci - myslím jenom interiér - aby prostor pro cestující vypadal jak uvnitř 814tky.
Tak ta modernizace nebyla tak drahá jako předělání na komplení 814tku - když by se jen udělal ten interiér. Pak by to konečně vypadalo jako něco slušného co patří do součanosti. A může se to vyrovnat úrovni současných dopravních prostředků hromadné přepravy.

Prostě neudělat tu modernizaci tak málo jako u té "malé modernizace" ale také ne tak moc jako u Regionov.
Taková zlatá střední cesta. Ani ne polovičatá lacinost ani ne přehnanost.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Aurus (07. 11. 2014 13:41).
Přílohy: 640px-Vuz_814-interier.jpg (58.8 KB)  
slawe - 07. 11. 2014 12:09
S 810 a Béčky na věčné časy :D
vtipné je, že při těch malých modernizacích do těch starých vehyklů cpou nové IS s LCD display :D Dva takové stroje už mají v DKV Valašské Meziříčí (http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3199323)

S novými stroji bych určitě nepočítal několik dalších let. Celkově do vlaků kategorie Os ČD nasypaly dost peněz v posledních letech, teď je třeba řešit vagony dálkové dopravy - EC,IC,Ex jsou relativně v pohodě, ale ty koženkové rychlíky :(

A nevidím důvod, proč 810 v nejbližších letech rušit, ony jsou to dobré stroje - malé, lehké, jednoduché, takže provoz a údržba jsou velice nízké. Na takové ty zapadlé lokálky anebo okrajové málokapacitní spoje ideál (a tam ostatně byly projektovány). A jen díky těmto strojům je na mnoha lokálkách stále provoz - díky nízkým nákladům. Kdyby je ČD hodily do šrotu a hromadně místo nich nakoupili třeba Stadlery, tak náklady na některé lokálky by se razantně zvýšily >> kraje by, v lepším případě, omezily množství objednávaných vlaků nebo je dokonce zrušily úplně. Například taková lokálka Valšov-Rýmařov (trať 311), na této trati jezdí samotinká 809, a ani ta nebývá plná.

A takový stoj už dnes přátelé nikdo neudělá. Lehký stroj bez zbytečných elektronických serepetiček, s jednoduchým ale spolehlivým podvozkem, to už nevznikne.
pd - 06. 11. 2014 18:59
810 jsou nesmrtelné. Aktuálně se dělají "malé modernizace" v DPOV Veselí nad Moravou (nový motor, sedačky, polospouštěcí okna, ...). Kolik jich je a kolik jich má být celkem ale nevím. Nákup nových velkých motoráků momentálně v plánu asi není.
Aurus - 05. 11. 2014 22:15
Chci se zeptat zdali někdo tady ví co mají ČD v plánu se zbytkem motoráků řady 810.

Podle wikipedie bylo 211ks původních 810 rekonstruováno na řadu 814 Regionova.

Dle wikiny zůstává v ČR v provozu ještě 244ks motoráků 810. Byť třeba aspoň s přečalouněnými sedačkami. Ale i tak vypadají, že už mají odloužené.

Zajímá mne co ČD s nimi míní dál dělat. Jestli mají v plánu nakupovat nějaké další 840/841 či velké 844. Nebo je v plánu další rekonstrukce jako na regionovu.
Nebo existuje nějaký plán na vyřazování 810tek?

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
  *******   **    **  ********   ********  ********  
 **     **  ***   **  **     **  **    **  **     ** 
 **         ****  **  **     **      **    **     ** 
 ********   ** ** **  ********      **     ********  
 **     **  **  ****  **           **      **     ** 
 **     **  **   ***  **           **      **     ** 
  *******   **    **  **           **      ********  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.