Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Elektrické a motorové jednotky a vozy >> Téma
Strana: 2 z 3 Předchozí 1 2 3 Následující
Téma:
První vlaky RegioJet   (69 Příspěvků)
Antonín Novák - 19. 05. 2010 19:37
Dobrá, těším se, pokud bude konkurence, ale stejně pokud koupí nové vozy, což slibuje, tak asi budou pro 160 nebo 200 km/hod.
No a košičan sice má vagóny 160, ale má přece loko 150.2 a ta mám vmax 140, nebo ne???
A jinak souhlasím že ČD si s řazením nelámou hlavu.
strejcekms - 19. 05. 2010 16:15
Tak řada 163 neni špatná, prý jsou ty stroje z Itálie dost zachovalé a jsou k tomu i náhradní díly a na síti SžDC by s nimi neměl být problém, dokonce jsou i uzpůsobeny pro tamní mezistátní provoz (jako naše 371 do SRN-snížená střecha a jiné drobnosti).
Chtěl jsem jen říci že GVD mezi Prahou a Ostravoz je stejně postaven na 140 km/h, stačí jediný vagon v soupravě kterej je jen na 140km/h (třeba Bee272) a celá souprava musí jet těch 140. ČD si navíc moc s dodržováním řazení hlavu nelámou. Ano třena Košičan, nebo Praha to jsou ECéčka schopná jet 160. Na druhou stranu to co koupil Jančura má výkon asi 3 480 kw, naše 371 má 3 080 kw, řada 363 má 3 060 kw a konečně 151 má trvalý výkon rovných 4 000 kw, takže jančurovo vs. česká 151? 151 je na tom lépe, lépe se rozjíždí, více utáhne-to zatím ze začátku Jančuru trapit nemusí a má vyšší rychlost- bude na úsecích se 160tkou lépe dohánět zpoždění- pokud to tedy vozy dovolí. České modernizace ze 163 na 162 mají sice vyšší rychlost, ale považují se údajně za "líné" mašiny. Jinak jsem zvědav co nakoupí za vagony a asi nejsem sám... Na výběr má Slováky, Poláky a asi Siemens (Railjet?), nebo ojetiny, a asi v Německu se ještě nějaké vozy dělají- nevím, jinak o klasické vozy neni moc zájem. Siemens ve Slovinském Mariboru je prý uzavřený-WLABmz - ČD byla asi poslední zakázka..
kraken - 19. 05. 2010 14:06
Tak zkrachuje jako RT Expres.
Antonín Novák - 18. 05. 2010 14:56
Četl jsem zprávu, že od příštího roku by Student Agency měla provozovat i 7 párů rychlíků z Prahy do Ostravy.
zarazila mě jenom informace, že by měli využívat lokomotivy z Itálie 163 upravené pro 140 km/hod.
Nebude to málo, když chtějí konkurovat. 160 km/hod by mi přišlo logičtější a konkurenceschopnější.
strejcekms - 10. 05. 2010 16:16
Desiro je sice nádhera, jel jsem s ním na Karlovarsku, ale v podání Rj je katastrofa absence opěrek rukou, to jsou vyloženě tramvajové sedačky, ty také nemají opěrky rukou, to u mě vážný nedostatek..
mbican - 04. 05. 2010 08:28
neviem objektívne posúdiť tento krok, nebol som tam. na nete je veľa skreslených info... ale z toho čo sa na nete písalo sa zdá, že o nasadení autobusov nebolo písané nikde.
Tomáš Palíšek - 03. 05. 2010 17:24
mbician: Díky moc. Ale mohli na nádraží napsat, že se původní JŘ týká luxusních bbusů. Hned bych se projel!
mbican - 02. 05. 2010 13:13
skús si prečítať diskusiu na K-reporte (súkromní dopravci v osobnej doprave) - písali tam niečo o úprave CP pre meškania vlakov po prvých dňoch prevádzky a dokonca aj nasadenie žltých autobusov na niektoré spoje.
Tomáš Palíšek - 01. 05. 2010 22:06
Proč se ze včerješka na dnešek změnil RJ řád? Díky tomu jsem zase nemohl vyzkoušet Desiro! :X Nevíte někdo?
Sova - 21. 04. 2010 17:05
pd
Já stále věřím, že cesta s menšími riziky je "překopání" vedení, než takovéto rozdrobení. Příkladů jak to nedělat jsme už pár měli, a příkladů jak to udělat máme také pár. I přesto však nevěřím, že by se to u nás podařilo správně (i když bych si to přál). A jedna z věcí, kterých se bojím, je to co si popsal. Hrozící nemožnost domluvit se na uznávání jízdného, návaznosti spojů, atd.

Tomáš Palíšek
No jde o to, že Jančura zatím jen slibuje+zařídil pár reklamních jízd...



Upraveno 3krát. Naposledy upravil Sova (21. 04. 2010 17:09).
pd - 21. 04. 2010 01:40
Sova (15.4. 20:54):

K tomu drobení... vždyť píšu, rozdělit tak, aby to nepřineslo víc škody než užitku. No ale zůstává otázka, jak teda. Asi by nemuselo být marné se poučit právě z toho Britského příkladu. Tamní problémy měly podle mého názoru zhruba tyto příčiny - samotné rozdělení (privatizace) proběhla moc rychle, živelně a zároveň organizovaně... pokud si dobře pamatuju, bylo hned vytvořeno 25 společností jenom s osobní dopravou, nebyl tomu dán čas na přirozený vývoj. A taky správce infrastruktury byla soukromá firma, ale cenu za dopravní cestu určoval stát (a po pár letech byl zpětně znárodněn, jinak by krachl). Jaká je současná situace nevím, ale třeba už se jim po letech podařilo vytvořit životaschopný systém.

Čili bych u nás asi dal přednost pozvolnějšímu vývoji. Také správce infrastrukutry by měl zůstat čistě státní (což SŽDC je), podobně jako třeba silnice jsou taky státní.

V Polsku to bylo trochu jinak. Původní PKP byly rozdělené na PKP Intercity a PKP Przewozy Regionalne. Do PKP IC byla vyčleněna ziskovější dálková doprava vyšší kvality a byly státem podstatně víc podporované. A to celé s výhledem, že až budou PKP IC jakž takž slušně fungovat, tak že by šly i prodat (čili nějaké penízky do státního rozpočtu). Do PKP PR byla uklizena ta větší zátěž - špinavé rychlíky a méně zisková regionální doprava, byl tam převedený horší vozový park a v podstatě to bylo ponecháno svému osudu. Zajímavostí také je, že i když obě společnosti patřily do jedné (státní) Grupy PKP, tak se často nemohly domluvit na uznávání jízdného, návaznosti spojů atd.

A Slovensko.. kdo říká, že na Slovensku konkurenci nepotřebují? Já bych řekl, že potřebují. Jako sůl ji potřebují.

V případě, že by železniční doprava fungovala normálně tržně a nepotřebovala by státní dotace, tak by samozřejmě bylo nejvýhodnější mít co největší a nejsilnější firmu, aby obstála v konkurenčním prostředí. Jenže tady žádné konkurenční prostředí není a v osobní dopravě asi ani dlouho nebude, tak není důvod si vydržovat přerostlé zkostnatělé molochy.

Proč na Slovensku chtějí zase spojit vše do jednoho podniku nevím. Buď jsou na tom už tak špatně, že potřebují ušetřit i na managementu a nebo spíš jen mají potřebu vykázat nějakou činnost...

Lepší než současný stav by asi byl i jiný přístup: veškerou regionální dopravu vyčlenit z ČD a předat jednotlivým krajským úřadům. Třeba jako nějaká organizace přímo podřízená KÚ. Když už to dotují, tak by to aspoň měli přímo pod kontrolu, a asi by je to takhle vyšlo i levněj. I když v některých krajích by to asi nedopadlo nejlépe, ale to je dáno celkově jejich přístupem k veřejné dopravě..



Tohle bych asi vyzdvihl:


Problém není v potřebě konkurence, ale ve vedení ČD, tam je potřeba dosadit schopné lidi. A hlavně ne manažery, kteří umí dobře vést banku, ale o železnici neví nic...

Ano, principiálně je problém ve vedení. Jenže je nerálné tam kompletně dosadit výhradně schopné lidi. Ale je potřeba nastavit takový systém, aby to fungovalo bez ohledu na úroveň "bankovního" vedení.
Tomáš Palíšek - 20. 04. 2010 20:18
Pořád lepší pomatený Janučra než pomatený Žaluda.
Sova - 20. 04. 2010 19:40
kraken

ČD jsou postaveny na hlavu, na tom se všichni shodneme. Doufám ale, že ani Jančura není postaven na hlavu.
Na prvním se shodnem. Toho druhého se obávám, že to bude pravda...



Upraveno 2krát. Naposledy upravil Sova (20. 04. 2010 19:40).
kraken - 20. 04. 2010 10:06
ČD jsou postaveny na hlavu, na tom se všichni shodneme. Doufám ale, že ani Jančura není postaven na hlavu.

Problém je v tom, že ČD potřebují restrukturalizaci, ale to zas nechtějí ty přihlouplý odbory, který si hleděj jen sami sebe.

Všichni by si měli pomáhat i za cenu utahování opasků!
Tomáš Palíšek - 16. 04. 2010 16:03
Sova: To bohužel nepůjde.:X Odboráři drží Žaludu na ředitelským křesle. Proto bych raději nejluxusnější vlak Evropy za nejnižší ceny.:D:D
Sova - 16. 04. 2010 10:49
Tomáš Palíšek
Tady je ten odkaz
Citace z odkazu:

Podle Jančury má jít o nejluxusnější vozy, jaké v Evropě budou jezdit.

Bohužel to s těmi lidovými cenami už jsem nenašel, bylo to kdysi v článku tuším na Idnesu...

Jinak to, že se ČD chovaj nezodpovědně, souhlasím, ovšem než cestou konkurence bych raději zvolil nové vedení. Nějaký kompromis, kde by seděli jak lidé znalí provozu tak manažeři bank a hlavně mnohem větší dohled nad tímto vedením...
Tomáš Palíšek - 15. 04. 2010 21:28
Sova: Nikdo tě nemusí opravovat, je to Bpm.spinning smiley sticking its tongue out Opravdu, vozy na úrovni našich emzet nepřijaty, to je trochu moc.:X

Pd má ale pravdu. ČD se chovají dost nezodpovědně. Za jejich 12,5 mld. ročně bychom mohli mít mnoho luxusních osobních i regionálních vozů. Na tom se snad shodnem....spinning smiley sticking its tongue out

Mám na tebe menší dotaz: On Jančura opravdu vykřikoval, že HJ vlaky budou ty nejkomfortnější v Evropě za lidové ceny? :D Neměl bys náhodou odkaz? :D V té době jsem ani zprávy ani železnici nijak nesledoval, tak bych se rád poučil. To ovšem neznamená, že bych pana Jančuru nechtěl vidět na českých kolejích pravidelně.
Sova - 15. 04. 2010 20:54
pd
Ono to neustálé drobení mě vůbec přijde nešťastné. Především nevěřím, že u nás by se to povedlo tak, abychom neskončili jako ve Velké Británii (ikdyž tam už to pokud vim jakž takž funguje) či jako v Polsku...
Navíc se objevily zprávy, že na Slovensku se zvažuje vše zase spojit do jednoho podniku (byť stále děleného). Navíc proč na Slovensku konkurenci nepotřebují? Problém není v potřebě konkurence, ale ve vedení ČD, tam je potřeba dosadit schopné lidi. A hlavně ne manažery, kteří umí dobře vést banku, ale o železnici neví nic...

Co se týče nabídky Rakouských vozů tak ta pokud vím, nikdy nebyla, pouze se o tom diskutovalo, nabídky byly Německé Bimzy, Francouzské Coraily a Švýcarské Bpm (když tak mě opravte, nejsem si jist tím "Bpm").
pd - 15. 04. 2010 20:27
Tomáš: ty rakouské neupgradované mzeta bude nejspíš nějaká fáma. ÖBB jich v době vyhlášení VŘ na ojetiny už zdaleka tolik neměli. Leda že by nabídli nějakou odpadní směsku s regionálními vozy, starými služebními, lehátkovými, lůžkovými a navrh ještě pár transalpinů. To ať si klidně nechají. Anebo nabídli i upgradované vozy, ale tomu se mi zas nechce moc věřit. Těch budou mít trochu nadbytek nejdřív za rok, spíš až za dva.
pd - 15. 04. 2010 20:20
strejcekms:
Tady jde spíš o to, že když bude mít soukromník (celkem jedno, jestli Jančura nebo jiný) stejné smlouvy s kraji jako mají ČD, tak za stejný objem financí odjezdí větší výkon než neefektivní ČD. Anebo odjezdí stejný výkon, ale za menší finance. Když bude mít soukromník v ruce stejné dlouhodobé smlouvy, tak mu taky půjčí skoro kdekdo, v tom není rozdíl oproti ČD.

Jízdným bych se moc nezabýval, protože to si stejně stanoví objednavatel (kraj). Část tratí je už zapojená do nějakého IDS, takže tam je jízdné pevně dané bez ohledu na dopravce. Cenový přínos bude pro kraje, které soukromníkovi můžou doplácet míň. A tudíž by mohly objednat větší rozsah provozu (anebo ty ušetřené peníze můžou prošustrovat jinak, ale to už je jiné otázka...).

Problém u ČD je ten (i když pro ČD je to vlastně výhoda, problém je to jen pro daňové poplatníky), že mají za sebou velkou politickou podporu. Tudíž management ČD nic nenutí efektivně hospodařit, nemají to existenční riziko krachu jako každá normální firma. Čistě hypoteticky, kdyby ČD zkrachovaly, tak o práci přijde tolik lidí, a u veřejnosti to bude mít tak velký ohlas, že pro v tu chvíli vládnoucí stranu (ať už modrou nebo oranžovou) to bude politická sebevražda, v příštích volbách se nedostanou ani do parlamentu. Proto se vždycky najde nějaký způsob, jak ČD pomoct. Akorát, že je to vždycky na úkor daňových poplatníků. Mohly se ty peníze použít na něco jiného. Zkrátka takové firmy, které mají za zády nevyčerpatelnou podporu, se nechovají odpovědně. Protože k tomu ani nemají důvod. Myslet si, že za takových podmínek můžou ve vedení ČD sedět lidé, kteří by mysleli a dělali všechno pro rozvoj železniční dopravy, tak to je naivita.

Možným řešením je rozdrobit ČD na menší společnosti, aby ČD neměly takovou nepřiměřenou váhu. Ale rozdrobit tak, aby to nepřineslo víc škody než užitku. První krok byl realizován vyčleněním SŽDC. Dalším krokem by mělo být pustit sem soukromníky. Jančura třebas není úplně ideální, někoho asi dráždí svými výroky, ale jsem přesvědčený o tom, že má na to, aby provozoval kvalitní železniční dopravu. Jeho hlavní přínos je ale spíš v tom, že má reálnou ukázat, že to jde i v ČR. Tím otevře cestu dalším, kteří můžou být ještě lepší.

Asi tento názor tady nebude přijat úplně s nadšením, ale podle mě reálně vystihuje současnou sitauci. Zachovat stávající stav je podle mě ta horší varianta.
Sova - 15. 04. 2010 20:18
pd
HighJet mě nepřipomínej. Nejluxusnější vlak v Evropě a možná i na světě za lidové ceny, to nelze brát vážně :D
Kdyby Jančura splnil alespoň část toho, co slíbil, tak budu jásat a ČD pošlu někam mezi prvníma, to mně věřte. Bohužel zatím Jančura jen dělá sám sobě reklamu zdarma. Navíc Jančura byl v jednom VŘ (už nevím který kraj) a jak to dopadlo? Stáhl se a prohlásil, že ČD nasadili dumpingovou cenu a proti tomu nemůže konkurovat. Ikdyby to byla pravda (to já nevim) tak sám ničil konkurenci dumpingovými cenami tak si nemá co stěžovat na to, že někdo se chová jako on...

Tomáš Palíšek
Nenakoupení ojetin je jedna z největších chyb (ne-li ta největší) od dob nástupu Žaludovy vlády v ČD...


Jednoduše, Jančura huj, ČD fuj. Lépe to shrnout ani nemohu...
Já bych to shrnul takto:
ČD fuj, Jančura nádherná pohádka na dobrou noc...
Tomáš Palíšek - 15. 04. 2010 19:30
Sova: Bůh ví, co ČD nakoupí! Uvědomme si, že neuzavřely VŘ a když si vzpomenu na ty kiksy s ojetinama, chce se mi zvracet. Co jsem slyšel, tak ÖBB nám nabízely sice neupgaranované, ale kvalitní ,,emzeta" a SBB nám nabízely dokoknce ta moderní Apm a Bpm! Tak se nediv, že tady kritizujeme ČD a chválíme Jančuru. Podívej se, jak to mělo vypadat uvnitř HJ vlaků.spinning smiley sticking its tongue out:)

Jednoduše, Jančura huj, ČD fuj. Lépe to shrnout ani nemohu...
pd - 15. 04. 2010 19:22

Sova
... tak nepřijde vám divné, že Jančura začal o železniční dopravě a Rj významněji mluvit teprve až se objevily zprávy o dlouhodobých smlouvách?
No já nevím, ale mě se zdá, že Jančura mluvil o vlacích už před dlouhodobými smlouvami (HighJet Ostrava - Praha).


Sova
Ono dokud dráhy měly nevýhodné podmínky (především již zde zmiňované smlouvy na 1 rok) tak to nikdo nechtěl, ale když se naskytne příležitost zavést normální systém tak se hned objeví pan Jančura a ukazuje jak jsou dráhy špatné a jak on by byl skvělý.
Tak prvně České dráhy špatné jsou, v tom má pan Jančura pravdu a myslím, že se v tom všichni shodneme. Že o to má zájem, když se naskytla příležitost, tak to je naprosto normální tržní chování. A že tvrdí, jak by byl skvělý? Tak co má asi tvrdit jiného?


Sova
Kdyby byl skutečně tak schopný jak o sobě tvrdí, tak by se do těch VŘ hlásil už v době, kdy byly ještě smlouvy na 1rok...
Pokud si dobře vzpomínám, tak prvně měl zájem o dálkovku. O nedotovanou dálkovku.
Sova - 15. 04. 2010 16:54
strejcekms
V mnoha ohledech souhlasím smiling smiley A jen doplním, že i když je tu velmi malá šance, že je to shoda náhod, tak nepřijde vám divné, že Jančura začal o železniční dopravě a Rj významněji mluvit teprve až se objevily zprávy o dlouhodobých smlouvách? Ono dokud dráhy měly nevýhodné podmínky (především již zde zmiňované smlouvy na 1 rok) tak to nikdo nechtěl, ale když se naskytne příležitost zavést normální systém tak se hned objeví pan Jančura a ukazuje jak jsou dráhy špatné a jak on by byl skvělý. Kdyby byl skutečně tak schopný jak o sobě tvrdí, tak by se do těch VŘ hlásil už v době, kdy byly ještě smlouvy na 1rok...
Tomáš Palíšek - 15. 04. 2010 16:23
Ano, ČD možná koupí Desira, FLIRTy či něco takového, ale jaký interiér? Jestli budou na sedačkách použity ty nemožné opěrky, tak se v podstatě nehnem z místa ( viz. City Elephant či 954 ). Tím jsem chtěl říct, že i sebelepší 1.dojem neudělá z vlaku krásku číslo 1.
Co bych dělal, kdybych zdědil vlastnictví po ČD? Na to nemám jinší řešení, než že bych nechal buď regionální nebo dálkové tratě soukromníkům, kteří by byli schopní mít kvalitní soupravy či vozy a zároveň bych se snažil zastavit výrobu vozů Bt atd. Ale to je těžká otázka...

Ale teď jsme v roce 2010 a soukromých společností, které by případně byly schopny provozovat regionální tratě, je mnoho! Kdyby bylo na mně, nechal bych co nejvíce regionálních tratí soukromým firmám a o to lépe by se mi soustředilo na dálkovou dopravu. Určitě bych se zaměřil na rekonstrukce hlavně Bdtmee ( nebo jak se správně píše ), BDbsmree, Bmee a kupodivu i emzet. Samozřejmý by byl nákup 100 nových vozů.
Strana: 2 z 3 Předchozí 1 2 3 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********   ******         **  **    **  **     ** 
 **        **    **        **  ***   **  ***   *** 
 **        **              **  ****  **  **** **** 
 ******    **              **  ** ** **  ** *** ** 
 **        **        **    **  **  ****  **     ** 
 **        **    **  **    **  **   ***  **     ** 
 **         ******    ******   **    **  **     ** 

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.