Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Osobní vozy
Téma:
Béčka-koženky   (8 Příspěvků)
DJ Sobieski - 14. 09. 2016 07:53
Souhlasím, že béčka nejsou nijak zvlášť reprezentativní v otázce komfortu a kultury cestování. Ale nikoho nenapadlo si položit otázku, proč.

Pokud byste např neuklízeli svůj byt nebo neinvestovali energii do svého auta, taky by tam byl čurbes. A s vlaky je to podobné. I když vídám úklidovku občas i u těch béček, není jim to nic platné, dokud se nevyřeší daleko závažnější problém, jako je chování samotných cestujících. Dokud si ČD nezjednají pořádek ve vlacích a nevypořádají se s takovou havětí rádoby cestujících, ovšem sf zvyky středověkých neandrtálců, inteligencí boxovacího pytle, pro které je určitý řád a pravidlo vulgární výraz, a kteří umí jen dělat bordel, dělat bordel, dělat bordel, a až je to dostatečně přestane bavit, tak pro změnu dělat bordel, ať již hovoříme o hlasitých projevech vč. Jazyku divoké zvěře, chlastačky, hulení, demolování vybavení, tak je úplně jedno, jestli jste v béčku nebo v railjetu.

Příklad za všechny... sobotní ex 150 Petr Bezruč poslední vůz Bmz232. Cestující ví své.
Giovanni - 09. 09. 2016 20:43
Já béčka osobně moc rád nemám. Špína, nepohodlné sedačky, otřesné WC atd. Když to srovnám například s Bmz tak je to otřesnej rozdíl. Jak železnice v Maďarsku. =D Jeden vlak krásný klimatizovaný vozy a druhej je ze starých Yček. Ale zase, v béčku nemůže chcípnout klíma a v emzetě ano (proč asi?). U nás na jižní Moravě už (naštěstí) nejezdí, vyjma R na Jihlavu a ČB a na Olomouc a Šumperk (nebo když chcípne IP =D). Ale kdybych měl na vybranou kompletní šrotaci nebo přestavbu ála Bdtee 276, tak bych raději zvolil rekonstrukci, jak zmínil pd (samozřejmě s ponecháním stahovacích oken =D). Toť můj názor smiling smiley
Laky362 - 05. 09. 2016 19:46
já mám béčka taky rád. U nás na trati 225 (Praha - České Budějovice) nic jiného nejezdilo. Potom přišli vozy Bmee a ty jsem měl taky rád. Nakonec tu soupravy s vozy typu Y úplně vymizeli, až na pár vyjímek. Na ostatních většinou jezdí jen jedno béčko. Ale třeba v létě, kdy jezdí posilové vozy je možné vidět osmivozovou soupravu celou z Ynů.
Jakub Marton - 02. 08. 2015 13:02
Dakujem za odpovede. Ja mám béčka velmi rád hlavne stahovacie okná tá koženka je trochu horšia. Béčka pod autogen posla mna nepatria sú to dobré vozne len ta úsržba by mala byt lepšia. české dráhy nanich akurát len zarábajú predčasom ich prenajali na slovensko a teraz zasa do polska.
pd - 26. 07. 2015 22:22
slawe: já bych to tak nedramatizoval.. jednak ne všechny Béčka jsou 40 let staré, u ČD je ještě přes 50 vozů z poslední dodávky a ty jsou jen o jeden jediný rok starší než Bmee (dnes Bdmpee). Ty mladší vozy by klidně nějakou modernizací ještě projít mohly, třeba něco na úrovni Bdtee276, tj. kompletní repase a dosazení modernějších komponentů (víc než jen humanizace interiéru). Od toho ty modernizace taky jsou. A taky s tím musí jít rozumná údržba. To, že to někdy vypadá jak na vlečce traktoru, je spíše problém údržby než toho, že jsou to podvozky Görlitz V. Kdyby se neudržovaly Bmz, tak budou skákat taky.

Jinak já Béčka dřív taky neměl rád... Samozřejmě koženka ve vedru zrovna nepříspívá k vysoké kultuře cestování, na druhou stranu textilní potahy v humanizacích zase asi nikdy neviděly vysavač (jen se podívejte, co se tam v mezerách drží za humus - ale to je zase víc problém údržby než vozů jako takových). Víc než pískající brzdy mě zase vadí pískající zářivky. Ale když náhodou narazím na Béčko v dobrém stavu a čisté a není vedro a v kupé nesedí 8 lidí, tak mi nijak nevadí. V takovém případě mu dám přednost třeba i před Bee238. Za ideálních podmínek mi i původní koženkové Béčko zkrátka přijde pohodlnější.
tt - 26. 07. 2015 18:38
Ahoj, mne na nich prekážajú predovšetkým veľmi škrípajúce obvodové brzdy. Človek si príde o uši pri dlhšej ceste.
slawe - 22. 07. 2015 23:48
Ahoj, špínu, kdy sedačky mokrů hadru viděly naposled v NDR, jsi už zmínil. Špína je ale celková zanedbaného interiéru, a okna jsou občas chuťovka sama o sobě. Ta měkkost sedaček ne každému svědčí na záda, nemluvě o nulové opoře páteře. Koženka navíc v těchto tropických dnech působí jako lepidlo - jak tak na hodinu sedneš, přilepíš se jak blázen. Jo humanizace sice interiéru pomůže, ale interiér není vše...
Jedná se o 40 roků staré vagony, takže pevnost skříně pomalu nula nula ho**o, elektrika a další věci taky za zenitem. Podvozky mnohdy v otřesném stavu a i po rovných kolejích si člověk připadá jak na vlečce traktoru. Je plno (konstrukčně) lepších vagonu, které by mohly být modernizovány a dalších 20 let provozovány na Os. Béčka měly být už před lety pod autogenem.
Jakub Marton - 21. 07. 2015 21:20
Ahojte,som tu nový avšak Vagonweb sledujem dlhšie. Chcel by som založit diskusiu na tému Béčka alebo koženky. Chcel by som všetkých opýtat prečo tieto vozne tak nenávidíte. Ja osobne ich mám rád a neviem čo je na nich také zlé. Je sice pravda že sú vačšinou špinavé a posprejováné ale keby sa o nich starali tak ako by mali boli by s nich celkom pekné vozy. Páčia sa mi hlavne české humanizované,mohli by to urobit aj v SR. Aké sú vaše názory ?

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 **     **  ********  **    **  ********  ********  
 **     **  **         **  **   **        **     ** 
 **     **  **          ****    **        **     ** 
 *********  ******       **     ******    ********  
 **     **  **           **     **        **     ** 
 **     **  **           **     **        **     ** 
 **     **  ********     **     ********  ********  

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.