Uživatel: Přihlásit se Vytvořit nový profil
Akce: Nové téma Náhled pro tisk RSS Nové příspěvky
Vyhledat
Navigace: Hlavní stránka >> Diskuze >> Osobní vozy
Strana: 1 z 2 1 2 Následující
Téma:
sedadlá vo vozňoch   (47 Příspěvků)
pd - 14. 12. 2016 20:39
To by měl být Borcad (v ARmpee832 a těch CityElefantech 61-83 je to Borcad určitě).
Pechar146 - 09. 12. 2016 11:33
Dobrý den,
nezná někdo výrobce sedadel, použitých ve slovenských kupé, vždy v kombinaci s rouškou na opěrce hlavy? Tento typ sedadel je použit v oddílovém(slovenské kupé) nebo 2+1 uspořádání - vůz ARmpee832 nebo 1.třída CityElefantů(sériové číslo 61-83).
Děkuji
Tomáš Palíšek - 08. 03. 2011 15:06
pd + mbican: Hoši, omlouvám se, tohoto tématu jsem prostě nějak nevšiml.grinning smiley
mbican - 07. 03. 2011 21:17
to mal byť až druhý krok... pre dnešný deň cool smiley
pd - 07. 03. 2011 16:39
anebo se to dá taky sloučit winking smiley
mbican - 06. 03. 2011 15:05
táto téma už existuje!
takže ju ruším...
strejcekms - 06. 03. 2011 14:17
Nová sedadla v 810 jsou sice blbě tvarovaná, ale pořád lepší, než původní - to je katastrofa, tedy alepoň pro mě.

Nesnášim ty alexácké v ABvmz - na tom než člověk najde pohodlnou polohu.. Tam si člověk neni jist, jestli má ležet, nebo sedět, ale na noční jízdu jsou asi super.

Další hrůza je Btx a Bvt, no ty tramvajové sedačky, na pár minut je to dobré, ale více jak hodinu bych v tom nechtěl jet. Navíc jsou za ta léta provozu už pěkně prosezené, tak sedíte na "plast" potaženém látkou..spinning smiley sticking its tongue out
A třeba Regiosprinter, což je kočkopes, respektive vlakotramvaj (může jezdit i jako tramvaj), tak ten má také hodně blbé sedačky, ale tam se to dá vzhledem k použití i v MHD chápat..
Vodifone95 - 06. 03. 2011 13:33
Tak to je téma přesně pro mě. grinning smiley Já hodnotím dopravní prostředek z velké míry podle sedadel.
Za nejlepší od ČD co jsem vyzkoušel, považuju ty z Bmee ex Amee, dále mám velmi rád ty z A. Mezi další dobré bych zařadil ty z ostatních Bmee, staré z Bmz, pak taky ty z BDbmsee (bohužel jsou po osmi) a také klasiku z B, nejlíp látkovou grinning smiley (ale zase je to po osmi) a další. A ze zahraničních ty z madarských Bmz. Zkrátka a dobře, mám rád měká sedadla smiling bouncing smiley s dobrým (pokud možno jednoduchým) tvarem.
Na druhou stranu, nemám rád sedadla z 471, z Aee145 nová z 810. Na starých z 810 jsem ještě neseděl, mám na ně smůlu. Ale určitě to nebude horší než ty nové z 810. moody smiley
K Apee: Tahle sedadla jsou vhodná ještě celkem do 2. třídy, ale do 1. bych to fakt nedával. 1. třída by přece měla být pohodlnější, než 2. smiling smiley
EC 174 - 04. 03. 2011 20:07
Ano, sedačky v Apee mám rád, ale jak píšu, jen v původních nemodernizovaných vozech v zeleném nátěru. Je pravda, že jsou sice nižší, ale tvrdé se mi nezdají - mně se na nich sedí velice pohodlně (stejné sedačky má vlastně i Apeer ZSSK). Ty novější červené Apee mají sedadla mnohem tvrdší, na nich se sedí hůř. Ale když vidím na vlaku řazeno zelené Apee, tak jsem tomu rád. grinning smiley
Tomáš Palíšek - 02. 03. 2011 16:36
Původně jsem na tento příspěvek nechtěl reagovat, ale tobě se líbí i sedadla z Apee? Podle mě jsou hodně malá, a až přehnaně moc tvrdá. Já osobně nechápu, proč tyto sedáky ČD nevyměnily.
EC 174 - 28. 02. 2011 21:41
To je dobré téma na diskuzi.

Pokud mám porovnat sedačky ve vozech 1. třídy Českých drah, pak nejpohodlnější jsou pro mě jednoznačně sedadla v zelených Apee. Pokud se však sedí v sedadlech za sebou, je bohužel šíleně málo místa na nohy. Pokud se sedí naproti sobě, překáží noha od stolečku. To je bohužel nevýhoda, ale sedačky jako takové jsou to nejpohodlnější.

Rovněž vozy Aee i Aee147 jsou pohodlné.

Sedadla BorCad ve vozech Ampz mi moc pohodlné nepřijdou. Nedá se na nich pořádně "vyvalit" a jdou polohovat (vysunout) jen velice málo (sotva pár centimetrů). Tato sedadla ve vozech ARmpee jsou o něco měkčí a díky uspořádání naproti sobě vytváří více prostoru na nohy.

Mám rád nejnovější typ sedaček v Ampz převzaný z německých ICE a rakouských Railjetů. Ty mi přijdou jako velmi pohodlné.


Z cizích vozů - jednoznačně Amz MÁV, Apmz DB, Amz ÖBB (Business), Ampz ÖBB, Amnouz PKP (šedomodrý, nikoliv fialový interiér).



Upraveno 1krát. Naposledy upravil EC 174 (28. 02. 2011 21:42).
Tomáš Palíšek - 28. 02. 2011 20:38
Podle mě BorCady nejsou až tak dobré. Mám za to, že třeba německé Grammerky jsou pohodlnější - mnohem. I sedáky použité v nových ( nebo nově modernizovaných ) polských EC/IC mi připadají mnohem pohodlnější než naše BorCady.

Co se týče sedaček 810, tak zrovna tyto sedačky jsou jako stvořené pro rejsky.
David - 28. 02. 2011 18:27
Nejlepší jsou myslím Borcady třeba v bistrovoze, a nejhorší jednoznačně klasika v 810
Tomáš Palíšek - 28. 02. 2011 17:41
Možná toto téma vypadá divně, ale přeci jen... Zde bych diskutoval o tom, jaká sedačka je tvarově nejhezčí, na jaké sedačce se vám nejhůře sedalo, zážitky spojené se sedačkami ve vlacích, jaká je podle vás nejlepší firma na výrobu sedaček apod.grinning smiley

------------------------------------------------------------------------
odsud sloučeno se starším tématem (pozn. pd)
------------------------------------------------------------------------



Upraveno 1krát. Naposledy upravil pd (07. 03. 2011 16:36).
strejcekms - 17. 09. 2010 12:38
Dobře, necháme toho, stejně nic neřešíme...
pd - 17. 09. 2010 11:01
Ty malé okénka jsou podle mě právě ten omyl konstruktérů. Úvaha "nouzové řešení = malé okénko" je špatná. To malé okénko v nouzovém stavu skoro nic neřeší. Ale je to rozšířená chyba, není to jen otázka ČR. U nových vozů je to asi ještě podpořené nějakým předpisem, který požaduje bezprůvanové větrání (v případě oken je to fyzikální nesmysl sám o sobě).

A/Bpee má podstatně větší výklopky, A/Bee (MOVO) měly dokonce stahovací okna.
strejcekms - 16. 09. 2010 23:15
To jsi tedy nepochopil! Proč má WLABmee malá vyklápěcí okénka, když má klimu??? A co Desiro, A,B(p)ee z druhé série... To jsou všechno nouzová řešení, co kdyby. Klima i tlak. větrání má společnou tu věc, že při provozu musí být uzavřena veškerá okna, tam se nepočítalo, že by někdy něco nešlo, nefungovalo, to větrání je na stálej provoz stavěné, jako ta klima, neexistuje nefunguje, to ne. Samozřejmě, při poruše tlak větrání by byla vhodnější spouštěcí okna, ale třeba se tam počítalo s klimou...¨

Už to mám, běž se zeptat výrobce, možná tě to řekne........................................................................................................................................................................
.....................
Ještě stránky Regiojetu, -„NAVRHNI SI SVÙJ REGIOJET“ - (zajímavéspinning smiley sticking its tongue out), hlavně ta grafická soutěž, schválně se možná zapojím, ale pochybuji s úspěchem!!



Upraveno 6krát. Naposledy upravil strejcekms (16. 09. 2010 23:53).
pd - 16. 09. 2010 22:30
No, mělo by stačit. Ale konstruktér by měl myslet i na to, co se bude dít, když to větrání fungovat nebude. Nemůže předpokládat, že se takový vůz ihned vyřadí. Nechápu proto, co koho vedlo k tomu, dát tam tak malé okénka. Jakože když je to nouzové větrání, tak to stačí? Proč to stačí? Ten vzduch bude vědět, že když je to nouzové okénko, tak jím má procházet ve větším objemu než obvykle? Nebo mrňavé okénko má ve spojení s nefunkčním větráním najednou vyšší účinnost? Anebo že když se nebude otvírat tak často, tak stačí malé okno?

Pokud tam měly být otevírací okna pro případ poruchy tlakového větrání, tak tam měly být plnohodnotné stahovací okna, ale zamykatelné čtyřhranem (mimochodem, zamykatelné jsou i v Béčku, takže to není žádný konstrukční problém).
strejcekms - 16. 09. 2010 21:53
Pd, ale vždyť tlakové větrání, pokud je opravdu funkční, tak přece stačí ne? To že nefunguje neni chyba konstruktérů. Podle mě jsou tam ta malá okénka pro případ, že by se tlak. větrání porouchalo. (nouzově větrat okénky). Ovšem nevím kolik je na tom pravdy. Tu klimu tomu vzhledem k určení vozu /IC/, mohly udělat- souhlas.
Jinak ta okénka by asi měli být uzamikatelná, na čtyřhran.



Upraveno 1krát. Naposledy upravil strejcekms (16. 09. 2010 21:54).
pd - 16. 09. 2010 21:24
strejcekms: já bych skoro řekl, že je tam udělali naschvál. Na zrušení účinku nuceného větrání má stejný vliv otevření malého jak velkého okna, potom nemají ty minivyklápěčky žádné opodstatnění.
Mě spíš přijde, že se začátkem 90. let někdo podíval na západ, jaké se tam vyrábějí vagóny. Zjistil, že převážně s malými vyklápěcími okýnky, tak i my to budeme mít s malými. Bohužel si asi nevšiml, že ty západní vagóny mají i klimatizaci.
Sova - 16. 09. 2010 14:28
strejcekms
O tlakovém větrání vím, ale funkční ho nalézám jen v posledních týdnech (což beru jako velké zlepšení). Ale ještě jsem to nezažil za podmínek nejhorších (venku aspoň 30°C a vlak přeplněný). Ovšem měl jsem tu čest toto zažít bez funkčního větrání a od té doby nemám tyto vozy zrovna v lásce…
strejcekms - 15. 09. 2010 23:41
V Bee272 by mělo být tlakové větrání a to docela účinné, zažil jsem ho zapnuté, v provozu a mohu říci, že pokud opravdu funguje tak se to dá přežít. Tak-že tam ta výměna vzduchu je docela slušná, jen jde o zapnutí větrání, nebo o celkovou funkčnost nucené ventilace. Věřte že ta malá okénka neudělali konstruktéři naschvál..
Antonín Novák - 15. 09. 2010 17:29
Taky nemám rád Bee272. Sedačky jsou sice jakž takž pohodlné, ale celý vůz působí dost starobyle.
Když jede hodně lidí ve voze, je tam nesnesitelně. Chápu, když jsou vyklápěcí okénka, pokud je klima. Ale pokud není klima, neměla by být vyklápěcí okénka, ale pěkně stažitelné. Aspoň na půlce vozu jako v Beer.

Velice kvalitně hodnotím Bpee
Sova - 15. 09. 2010 17:11
pd
Souhlas. "Ideální" je, když se při cestování v Bee272 spojí vysoká venkovní teplota a velký počet osob ve voze. Nechápu, co vedlo konstruktéry k použití vyklápěcích okýnek (tomu se nedá říct okno, to je okýnko). Zkazili tím dle mě jinak velmi dobrou rekonstrukci



Upraveno 1krát. Naposledy upravil Sova (15. 09. 2010 17:11).
pd - 15. 09. 2010 01:26
Mě Bpee taky vyhovuje. Zato třeba Bee272 se vyhýbám, pokud to jde..
mbican - 05. 09. 2010 15:49
Všetci to dobre poznáme. Prichádzajúca ohlásená návšteva mešká a my dolaďujeme posledné detaily, aby sme sa ukázali v najlepšom svetle. Zazvonil zvonec, návšteva vchádza a my im ponúkame sadnúť si do toho najlepšieho čo doma máme, každému predsa záleží, aby sa návšteva cítila u nás pohodlne...

Tak nejak by to malo byť aj pri našom nastúpení do dopravného prostriedku - prichádzame k "dopravcovi na návštevu". Väčšinou sa usádzame tam, kde sa dobre cítime (pokiaľ máme možnosť výberu). Sedadlá v dopravných prostriedkoch sú naozaj rôznorodé - tvrdé, mäkké, s ušami a bez nich, polohovateľné, rozoberateľné (doplnok od cestujúcich), špinavé, čisté, široké, úzke...

A ktoré je to vaše obľúbené? Čím si vás získalo? Čo by ste na ňom vylepšili, prípadne určite nemenili? Ktoré sedadlá a prečo sú vaše neobľúbené? Máte nápady na nové sedadlo? Sem s ním... smiling bouncing smiley
Strana: 1 z 2 1 2 Následující

Vaše jméno:
Váš email:
Předmět:
Přílohy: Přiložit soubor
  • Platné typy příloh: jpg, jpeg, pdf, gif, png
  • Žádný soubor nesmí být větší než 300 KB
  • Všechny soubory nemůžou mít dohromady více než 2.93 MB
  • Můžete přiložit ještě 200 soubor(y|ů)
Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically.
 ********   **     **  **    **  ********  ******** 
 **     **  ***   ***  **   **      **     **    ** 
 **     **  **** ****  **  **       **         **   
 ********   ** *** **  *****        **        **    
 **         **     **  **  **       **       **     
 **         **     **  **   **      **       **     
 **         **     **  **    **     **       **     

www.vagonweb.cz

This forum powered by Phorum.